Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko edes kerrostalon ylimmässä kerroksessa turvassa tömistelyltä ja juoksuaskelilta?

Vierailija
24.08.2025 |

Joudun aina näiden uhriksi.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tanakka sotanorsuhan astuu aina kantapäillä. Fysiologiaa

Vierailija
62/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos esim. puukenkien käyttö kerrostalossa voitaisiin kieltää, niin auttaisi paljon

eikö se sitten ole? Lapsena asuin kerrostalossa ja puukkarerissa kulkeminen ei ollut sallittua. tämä oli 80-luvulla.

Ei ole. Ja vaikka olis, kuka valvoo?

Ihan kyllä vanhemmat valvoivat silloin ja koivuniemen herra piti huolen, että totellaan.

Mut kerrostalossa asuu paljon yksin ihmisiä yms. Kuka valvoo näitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan kuristaa kaikki naapurit ja koirat kuoliaaksi niin saisi olla rauhassa. Ei siinä mitään meteliin vastaan aina oli kyse haukkumisesta tai kolistelusta. Keinoja ovat musiikin soitto lujalla, pallon paukuttaminen lattiaa vastaan, salibandyn harjoittelu sisällä, jumppakepin iskut lattiaan, pesukoneen käyttö yöllä, imurointi ja haukkuvideoiden kuuntelu kaiuttimien kautta. 

Vierailija
64/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä töminä voi kuulua yläkertaankin. Itse asuin luhtitalossa ja alakerran kantapääjytke kuului kuin joku olisi tömistellyt yläpuolellani jossa oli vain katto. Riippuu siis rakennuksesta. Nykyisessä asunnossa on tyhjä asunto välissä eli yläpuolellani ei asu ketään mutta sen yläpuolelta lasten juoksuäänet kuuluu tähän asuntoon. Se ei minua kuitenkaan haittaa koska ne menee aina yhdeksältä nukkumaan.

Asutaan kerrostalossa ylimmässä kerroksessa, rakennusvuosi 2015. Alakertaan muutti uudet asukkaat noin pari vuotta sitten, tehtyään ensin asunnossa suuren remontin. Nyt sieltä kuuluu päivällä ja yöllä kantapäiden pauketta, joka häiritsee yöllä nukkumistani. Ilmoitin asiasta isännöitsijätoimistoon, kun ed. asukkailta ei kuulunut mitään haittaavia ääniä. Meillä on ns. kelluvat lattiat, olisko niihin tehty asunnossa jotain muutoksia, jotka vaikuttavat äänieristyksiin. Remontti aikaan siellä oli jatkuvaa poraamista ja nakutusta aamusta iltaan. Näistä mainitsin isännöitsijätoimistoon,  hieman välinpitämäntön vastaus tuli, ettei asuntoon oltu tehty mitään muutoksia mitkä vaikuttaisi kyseeseen asiaan.

Vierailija
65/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi varmaan kuristaa kaikki naapurit ja koirat kuoliaaksi niin saisi olla rauhassa. Ei siinä mitään meteliin vastaan aina oli kyse haukkumisesta tai kolistelusta. Keinoja ovat musiikin soitto lujalla, pallon paukuttaminen lattiaa vastaan, salibandyn harjoittelu sisällä, jumppakepin iskut lattiaan, pesukoneen käyttö yöllä, imurointi ja haukkuvideoiden kuuntelu kaiuttimien kautta. 

Mä lämin sählymailalla sisällä pehmeellä pallolla mut siitä ei kuulu mitään ääntä muille

Vierailija
66/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos esim. puukenkien käyttö kerrostalossa voitaisiin kieltää, niin auttaisi paljon

eikö se sitten ole? Lapsena asuin kerrostalossa ja puukkarerissa kulkeminen ei ollut sallittua. tämä oli 80-luvulla.

Ei ole. Ja vaikka olis, kuka valvoo?

Ihan kyllä vanhemmat valvoivat silloin ja koivuniemen herra piti huolen, että totellaan.

Tämän voisi ottaa käyttöön aikuisille nykypäivänä.

Vierailija
67/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tömistelyä ei mutta seinänaapurissa oli aikoinaan lapsiperhe jossa varmaan kidutetaan lapsia kun huutavat vielä 1 aikaan yölläkin ja paiskovat leluja lattiaan. Ilmoitettiin kyllä asiasta mutta kun olisi vaatinut useamman ihmisen niin asialle ei tehty mitään...onneksi pääsin pois

Vierailija
68/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta ok-talo.

Joo ja pahimmassa tapauksessa naapurissa kaljaa vetäjä sekopää tai lapsi joka vähän tuunailee mopoa

Vierailija
69/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, meille kuuluu seinänaapurin tömistely ja aikoinaan joku jumppasi asunnossaan ja hyppiminen kuului ylös asti...

Vierailija
70/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän vain puukenkiä sisäkenkinä. Asun ylimmässä kerroksessa. Meillä esiteini joka paiskoo ovia ja pelaa kavereiden kanssa ja 2 v joka juoksee sisällä, ei sitä voi kieltää sen ikäiset liikkuu koko ajan. 

Vierailija
71/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meluavat ihmiset saavat aikaan töminän sivusuunnassa ja alakerrastakin.

Ei oikein ole vaihtoehtoja muita kuin omakotitalo. Sielläkin voi pauhaa lehtipuhallin, ruohonleikkuri ym. naapuripihassa. Ääniherkälle ei oikein muuta voi suositella kuin täyttä korpea.

Sattuman kauppaa. Tällä hetkellä asun kyllä hyvin hiljaisessa rapussa. 

Ai onko silloin ääniherkkä, jos ei jaksa kuunnella jatkuvaa töminää? Jaksaisitko itse kuunnella päivittäin, kun naapuri hakkaa kumivasaralla lattiaan tuntitolkulla? 

Vierailija
72/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla naapurin keittiö makkarin seinän takana ja alkoi jo tänään 7 se ovien paukuttelu, en tiedä mitä hirveetä työskentelyä pitää harrastaa sunnuntaiaamuseiskalta tunnin ajan mutta jotain tärkeetä varmaan se oli kun niin kova meteli kävi. 

Vierailija
73/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän vain puukenkiä sisäkenkinä. Asun ylimmässä kerroksessa. Meillä esiteini joka paiskoo ovia ja pelaa kavereiden kanssa ja 2 v joka juoksee sisällä, ei sitä voi kieltää sen ikäiset liikkuu koko ajan. 

Ja syys siihen, että kaikista vaihtoehdoista olet valinnut puukengät on mikä?

Vierailija
74/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeus omannäköiseen elämään.

Vierailija
75/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Unohdit Katto-Kassisen.

Tää oli hyvä, jee!;) Ois kiva tavata Katto-Kassinen kun lapsena luin siitä niin paljon. Hei, loistavaa päivää Sulle!

Vierailija
76/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeus ärsyttää muita kun itsellä huono olo

Vierailija
77/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasken sen varaan että vanhana myyn rivarini ja muutan kerrostalon ylimpään kerrokseen, ainakin ne äänet kuuluu kaiketi hiljaisempina. Tosin esmes Tampereella on ylipien kerrosten päälle saatettu rakentaa lisäkerroksia eli suunnitelmani ei ole ihan vedenpitävä. Onneksi kuuloni on jo nyt heikentynyt;)

Mutta siellä rääkyy lokit ja ne sitten pulujen kanssa paskoo teidän parvekkeet ja ikkunat.  Eikä sieltä näy mihinkään muualle kuin taivaanrantaan.  Jos ikinä vielä muuttaisin kerrostaloon, haluaisin ensimmäiseen kerrokseen.  Näkisin edes ihmisiä ikkunasta.  Äänet ei häiritse.

Minä olen asunut pienenä talossa, jonka seinästä oli n. kaksi metriä maantiehen.  Rekat jylläsi öisin, kun oltiin kahden tehtaan välissä.  Yhtään en häiriintynyt.  Olen asunut koulun vieressä, kaikki lasten hälinät ja huudot kuului jos vähänkin oli ikkuna auki.  Ei haitannut.

Olen asunut kaupungin keskustassa kerrostalossa ja alakerrassa oli elintervikekauppa.  Kalja-autojen ryminä ja ovien kolina alkoi jotain aamukuudelta.

Nykyään asun maaseudulla omassa talossa, mutta en niin metsän keskellä, ettei mitään ääniä kuuluisi.  Mikä siinä on, että minua ei ihmisten ja elämisen äänet haittaa?  Pitäisikö teidän yrittää siedätyshoitoa?  

Vierailija
78/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö puukenkiä myös sängyssä, kun touhuat puolison kanssa ja potkit niillä sängyn päätyä tai seinää. Kai sulla nyt toiset on, joilla voi sitten mennä ulos ja juosta pyykkitupaan yms.rapussa kolistellen?

Vierailija
79/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On harhaluulo, että puukengät pitävät kovaa kopinaa. Ei päde enää nykypäivänä. Itselläni on kotona tallan valmistamat ja töissä ruotsalaiset puukengät. Kummatkaan ei pidä mitään kovaa kolinaa kävellessä. 

Vierailija
80/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kantasuomalainen yksilapsinen perhe, lapsi piirun verran alle kouluiän, osti asunnon yläpuoleltani puolisen vuotta sitten. Ja kolina-töminähelvetti on ollut irti siitä asti. Aamupäivästä yöhön räminää, ravia, kolistelua erilaisilla esineillä. Vanhemmat taitavat osallistua häiritsevien äänten tuottamiseen itsekin. Kyse varmasti ajattelemattomuudesta eikä tahallisesta häirinnästä. Mutta tilanteeni silti kohtuuton. On minulla ennenkin ollut lapsiperheitä naapureina mutta vastaavia ääliöitä ei ole sattunut kohdalle. Mutta taloyhtiön hallituksen jäsen sanoi ettei siinä ole mitään tehtävissä kun omistusasunto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi