Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko edes kerrostalon ylimmässä kerroksessa turvassa tömistelyltä ja juoksuaskelilta?

Vierailija
24.08.2025 |

Joudun aina näiden uhriksi.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä hississä muhivalta krapulayrjöltä?

No ei, vituttaa käydä koiria ulkoiluttamassa ja kiltisti pihalla tupakilla kun tuo viimeöinen oksennus tuolla hississä haisee niin saatanasti ja tarttuu kengänpohjiin niin että ne sitten liimautuu lattiaan joka askeleella kun tulee sieltä pois. Niin no vois kai portaita pitkin kipitellä kun on vaan 9. kerros mutta väsyttää jo ja sama haju sielläkin.

Vierailija
82/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa mankka sängyn viereen, jotain valkoista kohinaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pistän stereot lujempaa...

Mulla sama autonropposella ajaessani. Radio vaan isommalleen niin ei kaikki kolinat kuulu.

Vierailija
84/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylin kerros ja  päätyhuoneisto, niin saa olla rauhassa

Vierailija
85/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vanhoissa kerrostaloissa olevat puulattiat kopisee vai ovatko naapureille hiljaisia monesti ns arvotaloissa noita näkee?

Vierailija
86/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.coolstuff.fi/harrastukset/terveys/uni/sleepphones-pid-18358

Luulisi, että saa ompelemalla sopivan kokoisiksi?

Vierailija
87/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä kuulu askeleet alakerrasta. 70-luvun talo. Ihana rauha ylimmässä kerroksessa. 

Vierailija
88/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meluavat ihmiset saavat aikaan töminän sivusuunnassa ja alakerrastakin.

Ei oikein ole vaihtoehtoja muita kuin omakotitalo. Sielläkin voi pauhaa lehtipuhallin, ruohonleikkuri ym. naapuripihassa. Ääniherkälle ei oikein muuta voi suositella kuin täyttä korpea.

Sattuman kauppaa. Tällä hetkellä asun kyllä hyvin hiljaisessa rapussa. 

En mä ole ääniherkkä. Mun mielestä vaan kantapäillä lattian hakkaaminen ja sisällä juokseminen eivät ole kerrostaloon kuuluvia normaaleja eivätkä millään tavalla pakollisia ääniä.

saa juosta sisällä

Saako muuten lapsi juosta asunnossa tuntikausia? Minulla on tällainen perhe yläkerrassa ja tömistelynsä ja kolistelunsa on täyttä helvettiä. Asuntoni on muuten ihana ja hiljainen, mutta tämä kiusaaminen on aiheuttanut minulle lopulta elämänhalun laskua. En jaks

Vierailija
89/115 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylin kerros ja  päätyhuoneisto, niin saa olla rauhassa

Tämä. Asun itsekin nykyään. Olen asunut kolme vuosikymmentä ylimmissä kerroksissa kantakaupungissa. Ylimmässä kerroksessa on sitten joitain omia juttujaan usein. Edellinen kämppä oli seiskassa, ja matka ulos ja takaisin kesti aina pitkään. Nykyinen talo on mäen päällä ja ylin eli neljäs kerros. Lähes aina tuulee, nurkat ulvoo, ei hissiä. Kesällä aurinko ja valo paahtaa täysillä sisään. Hiljainen talo onneksi. Rapussa pari osakasta polttaa sisällä, ja joku ei tykkää siitä ja tuuletusparvekeiden ovet ovat aina selällään 24/7. Ylin päätykämppä on kyllä hiljainen, täällä on vähän kuin herran kukkarossa. Alakertaan erittäin hyvä äänieristys. 

Vierailija
90/115 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän vain puukenkiä sisäkenkinä. Asun ylimmässä kerroksessa. Meillä esiteini joka paiskoo ovia ja pelaa kavereiden kanssa ja 2 v joka juoksee sisällä, ei sitä voi kieltää sen ikäiset liikkuu koko ajan. 

Ja syys siihen, että kaikista vaihtoehdoista olet valinnut puukengät on mikä?

Oikeus omannäköiseen elämään.

Mikä tässä tekee elämästä omannäköistä?

Vierailija
91/115 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukengät on parhaat jalalle. Itselläni on vaivaisenluu ja ongelma jalkapohjassa, töissä en voi puukenkiä käyttää. Mattoja ei ole lattiassa kun meillä on kaksi koiraa ja jumppaan kotona, tuli korona- aikana tavaksi. Kahvakuulan kun laskee hiljaa lattiaan siitä ei ääntä kuulu. 

Vierailija
92/115 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puukengät on parhaat jalalle. Itselläni on vaivaisenluu ja ongelma jalkapohjassa, töissä en voi puukenkiä käyttää. Mattoja ei ole lattiassa kun meillä on kaksi koiraa ja jumppaan kotona, tuli korona- aikana tavaksi. Kahvakuulan kun laskee hiljaa lattiaan siitä ei ääntä kuulu. 

Onhan ne hyvät jalalle, mutta kerrostalossa ei kyllä mitenkään naapuriystävälliset

Vierailija
93/115 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos esim. puukenkien käyttö kerrostalossa voitaisiin kieltää, niin auttaisi paljon

käyttääkö joku oikeasti puukenkiä?

Somalit.

Vierailija
94/115 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommalla pääsee kun tottuu elämän ääniin.Kohtuuden rajoissa toki.

Vierailija
95/115 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän vain puukenkiä sisäkenkinä. Asun ylimmässä kerroksessa. Meillä esiteini joka paiskoo ovia ja pelaa kavereiden kanssa ja 2 v joka juoksee sisällä, ei sitä voi kieltää sen ikäiset liikkuu koko ajan. 

Pidätkö puukenkiä myös sängyssä, kun touhuat puolison kanssa ja potkit niillä sängyn päätyä tai seinää. Kai sulla nyt toiset on, joilla voi sitten mennä ulos ja juosta pyykkitupaan yms.rapussa kolistellen?

Mitähän mies tuumaisi. Pitää kokeilla.

Vierailija
96/115 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos esim. puukenkien käyttö kerrostalossa voitaisiin kieltää, niin auttaisi paljon

käyttääkö joku oikeasti puukenkiä?

Somalit.

tuskimpa vaan.

Vierailija
97/115 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikö se sitten ole? Lapsena asuin kerrostalossa ja puukkarerissa kulkeminen ei ollut sallittua. tämä oli 80-luvulla.

Ei ole. Ja vaikka olis, kuka valvoo?

Ihan kyllä vanhemmat valvoivat silloin ja koivuniemen herra piti huolen, että totellaan.

Tämän voisi ottaa käyttöön aikuisille nykypäivänä.

😂 kuinka ajattelit toteuttaa käytännössä?

Vierailija
98/115 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmassa tapauksessa ylimmässä kerroksessa asumisesta ei ole juurikaan hyötyä. Tämä lähinnä siinä tapauksessa, että talo on rakennettu ontelolaatoista ja että suoraan alakerrassa asuu äänekäs kanta-astuja tömistelijä kolistelija jolla ei ole kunnollisia mattoja lattioilla.

Itselläni on tämä tilanne tällä hetkellä, olen jo muutaman vuoden rukoillut että alakerran naapuri vaihtuisi ja rauha palaisi asuntooni. Ennen kyseistä naapuria alakerrasta ei ikinä kuulunut mitään kolmen vuoden aikana jolloin siinä asui ainakin kaksi eri perhettä. Eli johtuu täysin i di oot ti naapuristani tämä. Valitettavasti melu on senverran siinä rajoilla että kannattaako siitä edes valittaa ilman että itse saa hullun maineen isännöitsijän silmissä.

Luojalle kiitos en asu kyseisen naapurin alakerrassa, tulisin varmasti hulluksi. Kävin juttelemassa kyseisen alakerrassa asuvan naapurin alakerran naapurin kanssa josko tehtäisiin yhdessä valitusta isännöitsijälle, mutta siellä asuu kuuroseniili vanhus jolla on kuulokoje ja joka huudattaa televisiota päivät pääksytysten eli suomeksi sanottuna häntä ei yläkerrasta kantautuva meteli häiritse. 

Jostain syystä ontelolaattataloissa ääni kulkeutuu erityisen hyvin pystysuunnassa, ainakin tässä talossa. 

Vierailija
99/115 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, miksi lasten sallitaan nykyään huutaa ja kirkua tauotta. Ennen riitti, napakka "nyt hiljaa"

Vierailija
100/115 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Itse asun ylimmässä kerroksessa ja otan huomioon alapuolellani asuvan. Tämä talo on tosi hiljainen (ei lapsiperheitä) ja jo 16 vuotta olen asunut. Yksin. Kun lastenlapset käyvät niin palloa ei heitellä sisällä vaan mennään leikkipuistoon.

Ap taisi tarkoittaa, että kantautuuko ylimpään kerrokseen askeleet ym. äänet. Vastaan aplle, että kyllä sinne kantautuu äänet, varsinkin musiikki, huuto ja askeleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän