Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkään suhde voi mielestänne jatkua ilman intiimiä kanssakäymistä ennen kuin on aika pistää lusikat jakoon?

Vierailija
24.08.2025 |

Olettakaamme, että halukkaampi osapuoli on yrittänyt ottaa asian puheeksi, keskustella syyyttelemättä ja ymmärtää, että on kausia, jolloin ei huvita. 

Kommentit (213)

Vierailija
41/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että kyse voi olla osittain siitä että miehellä on lähtökohtaisesti melko matala seksuaalivietti. Olen erehtynyt seurustelemaan aikaisemmin myös seksiaddiktin kanssa, joten tämän suhteen alussa en edes osannut tunnistaa miehen passiivisuutta ongelmaksi, ajattelin vaan että onpa kiva kun ei tarvitse kaiken aikaa olla jörnimässä. Mutta vuosien varrella halut tuntuu vähentyneen entisestään, ja nyt seksiä ei olisi taatusti ollenkaan, jollen minä tekisi aloitteita. Silloinkin tulen aika usein torjutuksi. Olen pari kertaa kysynyt, haluaisiko hän esimerkiksi avata suhteen jos halujen eriparisuus tuntuu vaikealta, ei ole valmis siihenkään. Ap

Ehkä kannattaa suhtautua kuin aikuinen ja ymmärtää ettei kaikkea voi saada. Jos haluat olla miehen kanssa, et saa tarpeeksi seksiä, jos haluat tarpeeksi seksiä, sinun pitää erota hänestä. Tuollainen suhteen availun ehdottelu on lapsellista teinihölinää kun luullaan että elämässä tulee saada ihan kaikki.

Vierailija
42/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluttomuuden takana voi olla vaikka mitä psykologisia ja joskus fysiologisia syitä. Eikö niitä kannattaisi yrittää selvittää?

Millä selvität jos haluton osapuoli ei edes myönnä ongelman olemassaoloa. 

Haluaisitko kuulla että se johtuu sinusta? Ihan rehellisesti käsi sydämellä? Voin sanoa että saatat väittää että olethan sinä läsnä joka päivä ja hetki, ja kyllähän annat muutakin huomiota kuin seksuaalista, kääntää kaiken mitä toinen sanoo vääräksi ja paikkansapitämättömäksi.  Sitten ihmettelet huuli pyöreänä että mikä se ongelma on kun eihän tässä sellaista ole, miksi toinen ei vain kerro suoraan olevansa haluton ja siihen syytä. Vaikka siis hän on kertonut jo luultavasti vuosia sitten ekan kerran. 

Sen toisen puolesta sinä voit lähteä jos ei tilanne kelpaa,

Tuossa tilanteessa suhteen ulkopuolinen seksi on täysin hyväksyttävää. Onhan myös sinulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon haluttomuuden syystä. Jos ei ole mitään tunneyhteyttä kumppaneiden välillä niin eikö ole molemmille paras ratkaisu lähteä eri suuntiin. Jos on vielä lapsia kuvioissa niin eipähän tarvitse heille näyttää toimimattoman suhteen mallia, jossa vain roikutaan kun ei muuta osata.

Vierailija
44/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin joskus kuvan nuorista miehistä baltialaisessa strippibaarissa. Ne miehet olivat jotenkin niin suomipoikien oloisia ja olivathan he suomalaisia. Tyhjä katse, esittää itsevarmaa mutta silti niin ymmärtämätön. 

Vierailija
45/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta ollaan vaimon kanssa asuttu kämppiksinä. Paremmin meillä nyt menee, kuin koskaan ennen. Ei seksuaalisia paineita, saa elää omaa elämäänsä, omat huoneet. Saa käydä omilla reissuillaan jos kiinnostaa.

Vierailija
46/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen katsonut miehen haluttomuutta 2 vuotta, hän väitti olevansa väsynyt, stressaantunut jne terveydellisiä syitä. Varasin aijan lääkärillekin hänelle. Ratkaisevaa oli, että mies vakuutti, että se ei johdu millään lailla minusta. Itse koin, että hän ei halunnut minua ja epäilin, että onko taustalla jotain muuta, mutta hän vakuutti, että ei todellakaan.

Nyt mies on alkanut haluta taas ja hämmentyneenä kyselin, että mistä se muutos johtuu. Hän sanoi, ettei ole enää vihainen minulle. Wtf?????!!!! Eli hän valehteli 2 v väittäessään, että kaikki on ok välillämme, kun kyselin ja yritin ratkaista haluttomuutta!!!! NYT se haluttomuusjakso on todellakin ongelma ja nyt ne halut menivätkin minulta.

Onko tällaista tapahtunut muille, pääsittekö jotenkin yli siitä vai tuliko ero?

Meillä ei yhteen aikaan ollut seksiä vuosiin.

Johtui vaimon jatkuvasta huonosta käytöksestä. Suhde meni jotenkin lukkoon ja seksiin ei mitään yritystäkään, vaan tyydyttiin seksittömyyteen. Sitten eräänä kauniina päivänä vuosia sitten tapahtui muutos. En enää välitä vaimon paskapuheista. Seksin harrastamisen on ulkoistanut täysin vaimon nalkutuksesta ja paskapuheesta. Kaikki loukkaukset mitä latelee annan valua pois kuin vesi hanhen selästä.

Eli jos seksin yhdistää muihin asioihin niin se loppuu. kuten teilläkin on tapahtumassa ja tapahtunut.

Vierailija
47/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen, että kyse voi olla osittain siitä että miehellä on lähtökohtaisesti melko matala seksuaalivietti. Olen erehtynyt seurustelemaan aikaisemmin myös seksiaddiktin kanssa, joten tämän suhteen alussa en edes osannut tunnistaa miehen passiivisuutta ongelmaksi, ajattelin vaan että onpa kiva kun ei tarvitse kaiken aikaa olla jörnimässä. Mutta vuosien varrella halut tuntuu vähentyneen entisestään, ja nyt seksiä ei olisi taatusti ollenkaan, jollen minä tekisi aloitteita. Silloinkin tulen aika usein torjutuksi. Olen pari kertaa kysynyt, haluaisiko hän esimerkiksi avata suhteen jos halujen eriparisuus tuntuu vaikealta, ei ole valmis siihenkään. Ap

Ehkä kannattaa suhtautua kuin aikuinen ja ymmärtää ettei kaikkea voi saada. Jos haluat olla miehen kanssa, et saa tarpeeksi seksiä, jos haluat tarpeeksi seksiä, sinun pitää erota hänestä. Tuollainen suhteen availun ehdottelu on lapselli

Kyse on siitä, että yleensä sille haluttomalle tarjotaan kaikkia vaihtoehtoja, josko joku kelpaisi: keskustelu, pariterapia, avoin suhde, ero. Tyypillistä on, että mikään ei käy. Haluttoman mielestä näin on just hyvä ja toisen osapuolen pitäisi vaan tyytyä. Lopulta päätös tehdään hänen puolestaan. 

Vierailija
48/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko viikko jotain. Siinä ehtii jo pohtimaan asioita. Pihtarin kanssa ei kannata jatkaa koskaan.

Vierailija
49/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6 vuotta ollaan vaimon kanssa asuttu kämppiksinä. Paremmin meillä nyt menee, kuin koskaan ennen. Ei seksuaalisia paineita, saa elää omaa elämäänsä, omat huoneet. Saa käydä omilla reissuillaan jos kiinnostaa.

Kumppanuudessa on tosiaan kyse ihan muista asioista kuin siitä, että toinen on seksuaalisen nautinnon automaatti. Toki fiksumpaa olisi lopettaa sekoilu ja haureus kokonaan, mutta tuo on jo askel parempaan suuntaan ettei elämänkumppania yritä alistaa s eksiorjakseen.

Vierailija
50/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu aika paljon haluttomuuden syystä. Jos ei ole mitään tunneyhteyttä kumppaneiden välillä niin eikö ole molemmille paras ratkaisu lähteä eri suuntiin. Jos on vielä lapsia kuvioissa niin eipähän tarvitse heille näyttää toimimattoman suhteen mallia, jossa vain roikutaan kun ei muuta osata.

Suhde voi olla erittäin toimiva ilman jatkuvaa siitoskäyttäytymistä. Päin vastoin, suhteiden "toimivuus", jos suhde perustuu jatkuvaan siitoskäyttäytymiseen, on erittäin kyseenalainen ja myös haitallinen erityisesti naisen terveydelle. Tällaisessa suhteessa ei ole kyse kumppanuudesta vaan seksuaalisesta hyväksikäytöstä.

Vierailija
51/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumppanuudessa on tosiaan kyse ihan muista asioista kuin siitä, että toinen on seksuaalisen nautinnon automaatti. Toki fiksumpaa olisi lopettaa sekoilu ja haureus kokonaan, mutta tuo on jo askel parempaan suuntaan ettei elämänkumppania yritä alistaa s eksiorjakseen.

Elämänkumppanuus/parisuhde tarkoittaa seksisuhdetta.

Vierailija
52/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisun paikka on siinä kahden - kolmen viikon haarukassa pl.  synnytyksen jälkeen voi aikaa hiukan pidentää.

Ei kannata pitkittää!

Vierailija
53/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa suhtautua kuin aikuinen ja ymmärtää ettei kaikkea voi saada. Jos haluat olla miehen kanssa, et saa tarpeeksi seksiä, jos haluat tarpeeksi seksiä, sinun pitää erota hänest

Haluttomalla voi olla halu olla muuttamatta mitään koska hänelle on hyvä noin. Haluava tekee sitten omat päätöksensä. Eli ihan oikein menee.

Vierailija
54/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa suhtautua kuin aikuinen ja ymmärtää ettei kaikkea voi saada. Jos haluat olla miehen kanssa, et saa tarpeeksi seksiä, jos haluat tarpeeksi seksiä, sinun pitää erota hänest

Jos jollakulla ei ole nälkä, ei ole ok pakottaa ruokaa tämän kurkusta alas. Jos tällainen käytös koskettaa seksuaalisuutta, kyse on kompulsiivisuudesta ja se on addiktio, ongelma, sairaus.

Vierailija
55/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt vuosia suhteessa, jossa toista ei kiinnosta käytännössä koskaan. Peitto heiluu korkeintaan kerran kuukaudessa, sillonkin luultavasti lähinnä minun mielikseni. Ei välitä puhua asiasta, ei näe mitään ongelmaa. Elämäntilanne on sellainen, että avioero olisi todella vaikea muutos molemmille. Kieltämättä vähän alkanut tuntua, että jos tähän joku muu ilmaantuisi vilkuttamaan silmää niin en tuntisi sivusuhteesta edes mitään tunnontuskia. 

Vierailija
56/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälinen tutkijaryhmä on löytänyt ravintoaineen, joka aiheuttaa libidon laskua ja jopa romahtamiseen saakka naisilla,

En muista ravintoaineen tieteellistä enkä puhekielistä nimeä, mutta sitä löytyy kuitenkin todella merkittäviä määriä mm. hääkakuista!

Vierailija
57/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänkumppanuus/parisuhde tarkoittaa seksisuhdetta.

Ei tarkoita. Elämänkumppani voi olla vaikka kissa tai koira, eikä se sisällä mitään seksuaalista. Parittelukumppani voi toki olla myös elämänkumppani, mutta kun puhutaan jatkuvan siitoksen suhteista, kyse on lähes poikkeuksetta seksuaalisen hyväksikäytön suhde, eikä mikään muu. 

Vierailija
58/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex oli välillä haluton. Kummasti kuitenkin netistä löytyi asioita, mitä halusi. Hänellä ainakin vallan väärinkäyttöä. Hän siis teki muutenkin niin, että vuosikausia mentiin hänen halujensa mukaan. Jos en silloin halunnut, niin manipuloi mua. Itse en saanut vuosikausiin näyttää, että haluan, koska häntä alkoi ahdistaa. Alkuperäiseen kysymykseen sanoisin, että mieti kokonaisuutta. 

Vierailija
59/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen elänyt vuosia suhteessa, jossa toista ei kiinnosta käytännössä koskaan. Peitto heiluu korkeintaan kerran kuukaudessa, sillonkin luultavasti lähinnä minun mielikseni. Ei välitä puhua asiasta, ei näe mitään ongelmaa. Elämäntilanne on sellainen, että avioero olisi todella vaikea muutos molemmille. Kieltämättä vähän alkanut tuntua, että jos tähän joku muu ilmaantuisi vilkuttamaan silmää niin en tuntisi sivusuhteesta edes mitään tunnontuskia. 

Ei siinä ole mitään ongelmaa. Ongelma on addiktilla. Oletko harkinnut tutustumista seksiriippuvaisille suunnattuihin palvluihin, tai tutustumaan ihmisiin ja kulttuureihin, missä seksuaalinen käyttäytyminen ei kuulu "harrastuksiin"? 

Vierailija
60/213 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälinen tutkijaryhmä on löytänyt ravintoaineen, joka aiheuttaa libidon laskua ja jopa romahtamiseen saakka naisilla,

En muista ravintoaineen tieteellistä enkä puhekielistä nimeä, mutta sitä löytyy kuitenkin todella merkittäviä määriä mm. hääkakuista!

Onpa ihan helvetin nokkela eikä yhtään väsynyt kommentti varsinkin keskustelussa, jossa suurin osa viesteistä koskee miehen haluttomuutta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi