Olen mies, mutta en ole koskaan ollut kiinnostunut ns. äijä-jutuista
Ei kiinnosta autot, nikkarointi tai kamppailulajit. Ei kiinnosta armeija-jutut (olen kyllä suorittanut). Ei kiinnosta väsyneet pillujutut. Ei kiinnosta mikään äijäily. Tämä ei ole mitään tietoista kapinointia, olen vilpitön. Mikä oudointa, en ole homokaan, kuten varmaan ehdotetaan.
Mutta läpi elämän on pitänyt esittää että kiinnostaa. Sellaista on elämä täällä pikku paikkakunnalla. Olisi pitänyt aikanaan lähteä, mutta eipä tullut lähdettyä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä esittää laumassa mahdollisimman isoon ääneen näistä kiinnostutta, mutta kahden kesken ovatkin jotain aivan muuta.
Kahdenkesken homoillaan...
Hih hih, kun olet hauska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa miehistä esittää laumassa mahdollisimman isoon ääneen näistä kiinnostutta, mutta kahden kesken ovatkin jotain aivan muuta.
Kahdenkesken homoillaan...
Hih hih, kun olet hauska.
Joo, se sano homo, hih hih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teikäläisiä kutsuttiin takavuosina miehimyksiksi
Mitähän sekin tarkoittaa vai tarkoittaako mitään?
Homoa tuo ainakin joskus tarkoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teikäläisiä kutsuttiin takavuosina miehimyksiksi
Mitähän sekin tarkoittaa vai tarkoittaako mitään?
Homoa tuo ainakin joskus tarkoitti.
Sanottiin myös se joka haukkuu on ite.
No minulle on loputtoman monta kertaa sanottu, niin miesten kuin naisten suusta, että olen "tosimies" ja "äijä" eikä mua kiinnosta tosta sun listasta mikään muu kuin nikkarointi, mutta ainoastaan silloin kun joku paikka vaatii korjausta tai jotain pitää rakentaa, huvikseen nikkaroin hyvin harvoin. Kaikki mitä kuvailit kuulostaa enemmän pikkupoika touhulta kuin äijäilyltä. Miehet ja naiset arvostaa käytöstapoja, rehellisyyttä, itsetuntoa, sitä että uskaltaa laittaa itsensä likoon, sitä ettei juokse ensimmäisenä tappelemaan jos tilaisuus tulee, mutta tarvittaessa kuitenkin puolustaa heikompia, sitä että ajattelee muiden mielipiteitä ja tuntoja, mutta kuitenkin sulla on "oma juttu" etkä lopulta välitä mitä muut siitä ajattelee. Kaikenlainen pullistelu on pelkästään luotaan työntävää, mutta pelkuri ei voi olla. Mies voi olla vaikka kukkakauppias ja silti todellinen äijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Nyt meidän muiden pitäisi ihastella miten erityinen sinä olet?
No ei. Enemmän hain sitä että onko muita samanlaisia "linjoilla"?
Ap
Kyllä, täällä on muitakin ihmisiä. Mitä nyt sitten?
Tämä äijä-kulttuuri on todella väsynyttä meininkiä, jota esiintyy lähinnä juuri pienillä paikkakunnilla. Sitä ylläpitää sekä miehet että naiset joiden ÄO ei ole erityisen korkea. Ikävää toki jos fiksu joutuu näiden ehdoilla ja säännöillä pelaamaan, mutta se on oma valinta haluaako jäädä sellaiseen maailmaan vai meneekö sinne missä tätä pelleilyä ei esiinny ainakaan näin juntissa muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No sitten voit painua vaikka vttuun jos et osaa käyttäytyä?
Sama täällä eikä kavereitakaan kiinnosta. Tosin minua kiinnostaa kamppailulajit hieman, mutta ei nyrkkeily tai mma. Tykkään katsella painia ja judoa olympialaisissa.
Eipä munkaan miestä mitkään äijäilyt kiinnosta yhtään, enkä ole sitä koskaan outona asiana pitänyt. Sitä ei kiinnosta urheilu, kalastus, autot, moottoripyörät, eikä muutkaan vempeleet. Nikkaroida se ei osaa, eikä halua, eikä sillä ole koskaan ollut mitään äijäharrastuksia. Se tykkää pelata, lukea ja katsoa leffoja ja sarjoja, lähinnä scifi ja fantasia. Yhteisenä harrastuksena meillä matkustelu ja keikoilla käynti, sekä ulkoilu.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaistavaa ja miesvihamielistä.
Vastaavista ajatuksista omaavista naisista käytetään haukkumasanaa pick me girl(en ole niin kuin muut naiset) Onko tämä mies nyt opetellut ulkoa naisia mielistelevän puhetavan ja haluaako hän mielistellä naisia?
Vierailija kirjoitti:
Eipä munkaan miestä mitkään äijäilyt kiinnosta yhtään, enkä ole sitä koskaan outona asiana pitänyt. Sitä ei kiinnosta urheilu, kalastus, autot, moottoripyörät, eikä muutkaan vempeleet. Nikkaroida se ei osaa, eikä halua, eikä sillä ole koskaan ollut mitään äijäharrastuksia. Se tykkää pelata, lukea ja katsoa leffoja ja sarjoja, lähinnä scifi ja fantasia. Yhteisenä harrastuksena meillä matkustelu ja keikoilla käynti, sekä ulkoilu.
Kuulostaa hyvälle miehelle 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä siinä nyt ottaa noin koville, että ap on ihan tavallinen ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Totta. Ryhmäpaine on aikuistenkin keskuudessa yllättävän kova. Samaa näkee monissa naisporukoissa, joissa keskustelu on kiljumista, käkättämistä ja suureen ääneen taivastelua. Kahden kesken tai ainakin eri kokoonpanolla suurin osa porukan jäsenistä on kuitenkin täysin normaaliin keskusteluun kykenevää ja fiksua porukkaa. Sekä mies- että naisporukoissa niin sanottu johtohahmo on usein se äänekkäin päällepäsmäri, jolla ei kuitenkaan yleensä ole sitä kirkkainta ajatuksenjuoksua eikä edes alakouluikäisen sosiaalisia taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mikä siinä nyt ottaa noin koville, että ap on ihan tavallinen ihminen?
Äiti on näille sanonut heidän olevan Whitney Houstonin ja Waltteri Torikan reinkarnaatioita. Meille muille he taas kuulostaa Kimi Räikkösen karaokelaululta. Siksi he järkyttyvät ja menevät henkilökohtaisuuksiin, kun eivät kestä totuutta.
Muistan kauan sitten, kun poikaystäväni (silloinen) näki tanssipaikassa miehen, joka kantoi laukkua mukanaan
tanssisalissa.
Poikystäväni reagoi hyvin äänekkäästi, että onpa naismainen jätkä ja kiroili perään.
Minusta laukkua kantava mies näytti ihan mieheltä ja tanssitti naisia, niinkuin muutkin siihen aikaan
Ei ollut lesboja eikä homoja silloin näkyvästi esillä.
Se reaktio vain yllätti minut, mutta hänhän olikin maaseudun perusjuntti, jolle kaikki erilainen oli kauhistus.
Eli olkaa miehet ihan sellaisia kuin haluatte olla, ei ole pakko seurata stereotypioita juntteja millään lailla.
Samaistun! Ikää itsellä 35-vuotta, vieläkin sitä äijäily -kuumetta odotellessa. Ei kiinnostanut nuorempanakaan autot (en edes omista autoa), p*llun metsästys, rakennushommat - tai edes se armeija (aloittajasta poiketen en ole käynyt). Alkoa/huumeita en käytä pl. jonkun yksittäisen oluen saatan ravintolassa tilata. Oikeastaan ainoa asia josta jonkinlaista tarttumapintaa tavalliseen äijään löydän, on omasta fyysisestä kunnosta huolta pitäminen. Tämäkin tosin kyseenalaista, sillä suuri osa oman ikäluokan 35-vuotiaista näyttävät fyysisesti jo aika kamalilta.
Toki luontainen introverttiys ja itsetunto-ongelmat vaikuttivat nuorempana, että piti löytää jotain itselle sopivaa tekemistä. Tästä olen näin keski-ikää lähestyvänä kuitenkin kiitollinen, kun jo hyvin nuorena löysi itsensä.
Huolimatta äijäilykuumeen puutteesta olen pärjännyt elämässä omasta mielestä hyvin. Mahtava 13-vuotinen parisuhde löytyy ja hyvä koulutus. Kiva työpaikka kans. Vapaa-ajalla tykkään urheilun lisäksi lukea paljon kirjoja ja liikkua luonnossa. Matkustellut olen paljon. En edelleenkään alkoa käytä, katso juurikaan televisiota tai nikkaroi - jos omassa kämpässä joku ammattitaitoa vaativaa ongelma, palkkaan ammattilaisen ja thats it. Palkka mulla 8500 eur/kk ja 250tEur portfolio löytyy niin on varaakin.
Ps. En koskaan lesoile palkalla/omistuksilla omalla naamalla ja julkisesti, tämmöinen nimetön anonymiteetti foorumi ainoa paikka missä tätä voin ilmaista. Ja tämäkin ihan vain pointtina, että mies voi pärjätä elämässä hyvinkin vaikka ei ne perinteiset miehenmallit ja tavat kiinnosta.
Ap