Huonosti käyttäytyvät ihmiset metrossa
Tuntuuko kenestäkään muusta, että pääkaupunkiseudun metrossa ihmiset käyttäytyvät nykyään huonommin? Moni istuu jalat ristissä kulmittain, niin että neljän hengen paikalle ei mahdu ketään muuta. Lisäksi todella moni pitää jalkaa vastakkaisen penkin reunalla. Inhottavaa edes istua metrossa, ties mitä likoja niillä penkeillä on.
Ymmärrän kyllä, ettei ehkä ole mukava istua tuntemattomien vieressä. Kuitenkin jos tulee metroon, voi olettaa, että siellä matkustaa muitakin ja muutkin haluavat istua.
Ja jos on tyhjiä neljän hengen paikkoja, tietysti minäkin sellaiseen menen, mutta istun niin, että siihen mahtuu istumaan kolme muutakin, jos metro alkaa täyttyä.
Kuitenkin HSL-liput ovat aika hintavia, että sen maksettuani mieluusti istun, jos tilaa vain on.
Tietysti voisin myös ostaa auton, mutta olen sen verran huono kuski, että en mielelläni lähde Helsingin liikenteeseen olemaan tientukkona.
Ärsyttääkö ketään muuta tällainen vai valitanko turhasta?
Kommentit (36)
Osa näistä leveästi istujista on ihan kantaväestöön kuuluvia siististi pukeutuneita ihmisiä, tosin usein teinejä tai nuoria aikuisia. Eivätkö he vain osaa toimia metrossa? Onko kukaan opettanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveyspalveluiden leikkaamisen kyllä huomaa. Vähän aikaa sitten joku aikuinen mies huusi itkevälle taaperolle metrossa matkien tämän huutoa ja raivoten tästä.
Miten te muut toimitte? Puuttuiko kukaan asiaan vai katselitteko vain ikkunasta ulos?
Menisitkö itse väliin, jos joku vaikuttaa selvästi raivohullulta?
Aina voi soittaa vartijan paikalle jos joku raivoaa eikä itse uskalla sanoa että lopeta, teet itsestäsi idiootin.
Joo, nyt olikin kyse väliin menemisestä.
Mitä itse ajattelit? Ei sun tarvitse mennä vetämään raivoavaa miestä turpaan tai alkaa uhittelemaan, voit rauhallises
Hohhoijaa. Nämä on näitä syyllistetään muita netissä, kun ei itse oltu paikalla. Sitten todellisuudessa et itsekään puuttuisi, joten on se niin helppoa huudella. Ja tässä tilanteessahan se mies oli väärintekijä, ei kukaan muu. Pysy faktoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveyspalveluiden leikkaamisen kyllä huomaa. Vähän aikaa sitten joku aikuinen mies huusi itkevälle taaperolle metrossa matkien tämän huutoa ja raivoten tästä.
Miten te muut toimitte? Puuttuiko kukaan asiaan vai katselitteko vain ikkunasta ulos?
Aina voi soittaa vartijan paikalle jos joku raivoaa eikä itse uskalla sanoa että lopeta, teet itsestäsi idiootin.
Mitä itse ajattelit? Ei sun tarvitse mennä vetämään raivoavaa miestä turpaan tai alkaa uhittelemaan, voit rauhallises
Kuvitteletko, että ihmiset eivät itse osaa toimia ja jakelet neuvoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä tiedät soittiko hän vartijalle? Kyse oli ainoastana väliinmenemisestä. Älä oleta asioita. Ja varsinkaan, kun et itse ole ollut paikalla.
No ihmiset eivät osaa myöskään käyttäytyä aihe vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin näin, juu. Suomessa on tapakulttuuri julkisissa muutenkin aivan karmea. Eron huomaa selvästi kun tulee vaikkapa Espanjasta takaisin Suomeen. Siellä annetaan täpötäydissä junissakin paikkoja niitä enemmän tarvitseville ja muutenkin ollaan siivosti.
Suomessa viidakon meininki alkaa jo heti lentokenttäjunassa tai viimeistään Tikkurilan asemalla. Hyi saakeli.
Annetaanko siellä paikkoja (vaaleille) kilttimiehille vai vain vaaleille naisille? Niinpä.
Miksi näitä huonosti käyttäytyviä ihmisiä tuodaan lisää tänne ulkomailta? Osaako joku selittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin näin, juu. Suomessa on tapakulttuuri julkisissa muutenkin aivan karmea. Eron huomaa selvästi kun tulee vaikkapa Espanjasta takaisin Suomeen. Siellä annetaan täpötäydissä junissakin paikkoja niitä enemmän tarvitseville ja muutenkin ollaan siivosti.
Suomessa viidakon meininki alkaa jo heti lentokenttäjunassa tai viimeistään Tikkurilan asemalla. Hyi saakeli.
Annetaanko siellä paikkoja (vaaleille) kilttimiehille vai vain vaaleille naisille? Niinpä.
Ainahan naisille/tytöille ollaan kohteliaampia...jostain kumman syystä.
Täällä maaseudulla käyttäydytään ihan hyvin metrossa. Ei ongelmaa.
On tuota paikkojen omimista busseissakin. Laitetaan laukku viereiselle istuimelle eli omitaan kaksi paikkaa itselle, ja sitten tyytyväisen näköisenä aletaan selata puhelinta eikä huomata, että kaikki muut istumapaikat tulevat täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Metro on aivan vihoviimeinen kulkuväline. Suljetussa putkessa ties minkä itähelsinkiläisten seassa syvällä pimeässä maan ja meren alla juu ei kiitos.
Kirjoitapa siitä kauhutarina.
Nykyään ärsyttää, että ihmiset pakkautuu pyörä-vaunu-vanhus-ym paikoille. Eikä anneta tilaa niille, joille paikat kuuluisi. Onko ihan pakko änkeä just niihin kohtiin, varsinkin kun vapaata on muuallakin?!?!?
Nää ihmiset on varmaan jostain landelta. Mutta siinä on aika selkeät merkit, kelle ne paikat kuuluu (erilaisia merkattuja paikkoja).
Jos näät, että joku tulee vaikka pyörän kanssa, anna nyt herranjumala se paikka sille jolle se kuuluu, äläkä mene entistä leveämmälle istumaan. Lähellä on vapaita paikkoja niille joilla ei ole isoja kulkuvälineitä tms mukana. Tosi itsekästä oikein röyhkeästi olla antamatta tilaa niin että toinen ei kunnolla mahdu istumaan .
Kuljin pyörän kanssa. Ihmiset tuli kiinni pyörää , vaikka tilaa oli muuallakin paljon. Onko pakko koskea muiden tavaroihin? Sitten kävi niin että tää sankari kompastui kun kompastui pyöräni päälle. Oli aikansa huojunut. Kun sitten sanoin "anteeksi" (lähdin muualle) tämä tummahipiäinen tyttö "Sun täytyy chillaa!!!!!! Täällä on muitakin".
Tällasta. Ei sitä viitsi edes sanoa ihmisille mitään, kun jo tietää että typerä vastassa joka ei ota vastuutaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä huonosti käyttäytyviä ihmisiä tuodaan lisää tänne ulkomailta? Osaako joku selittää?
Nämä huonosti käyttäytyvät ihmiset ovat kaiken värisiä, ikäisiä ja sukupuolisia, suuri osa on ulkonäöstä päätellen kotoperäistä kantaa.
Joku rääkyvä taapero on kamala. Matkustavatkin ilmaiseksi ja kädetön vanhempansa samaten. Muut, matkastaan maksavat matkustajat joutuvat kärsimään.
Mitä itse ajattelit? Ei sun tarvitse mennä vetämään raivoavaa miestä turpaan tai alkaa uhittelemaan, voit rauhallisesti pyytää miestä lopettamaan huutamisen tai jos et uskalla puuttua, ilmoittaa metron puhelimen kautta vartijalle että täällä on häiriköivä mies joka käyttäytyy agressiivisesti, voitteko hakea pois.