Raja tuli vastaan vai olenko tiukkis . Anoppi ja kissa meille, teini ajoi salaa, ja miehellä salatili
Viikon saldo. Maanantaina mies ilmoitti lounaalla että hänen äitinsä muuttaa meille 6 viikoksi lonkkaleikkauksesta toipumaan. Meidän työhuone menee siihen. Anopilla on sisäkissa. Meidän 12 v on allerginen ja astmaatikko. Miehen ratkaisu oli että kissa pysyy makkarissa ja minä voin tehdä Teamsit keittiöstä. Kun ehdotin kotihoitoa tai lyhytaikaista palveluasumista, vastaus oli että perheessä pitää joustaa.
Keskiviikon vastaisena yönä ovikellon kamerassa vilahti 01.32. 16 v poika kävi kaverin kanssa "hakemassa evästä". Oma automaatti, ei korttia. Penkki työnnetty eteen, tankista puuttui bensaa. Kun otin puheeksi, selitys oli että kaikki muutkin treenaa ja ex sanoi puhelimessa että pojat on poikia. Otin avaimet talteen ja laitoin wifin yöajastukselle. Nyt olen kuulemma kontrolloiva.
Perjantaina löysin miehen erillisen tilin. 300 e kuussa kaverikassaan. Sieltä on mennyt padelmailat, e-pyörän huolto ja mökkireissun varaus. Me peruttiin keväällä 9 v kesäleiri koska rahat ei kuulemma riittäneet. Kun kysyin miksi salaa, vastaus oli että jokaisella pitää olla omaa. On, mutta miksi lapsen kustannuksella.
Taloyhtiöltä tuli vielä viesti yörauhasta. Naapuri kuuli myöhäiset ovet ja käynnit. Minulta pyydettiin muistuttamaan perhettä.
Mies ei ole mikään hirviö. Laittaa ruokaa, on lasten kanssa lämmin ja hoitaa paljon käytäntöä. Siksi olen jumissa. Missä kohtaa minun pitää joustaa ja missä vedän rajan.
Kumma juttu että mun akateeminen mies pärjää ilman työhuonetta. Hoitaa palsut ja työt. Että jotain rajaa tolle sun herranjestas. Työpöytä ei vie paljon tilaa. Meilläkin on perhe ja lemmikkejä.