Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Me muutamme tammikuussa Kairoon!! :) Kokemuksia, vinkkejä? (ev)

Vierailija
22.09.2008 |

.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimo yritettiin ostaa ja vastineeksi tarjottiin kameleita. Tämä ei ollut vitsi vaan totisinta totta.

Että varaudu siihen, että nainen ei ole minkään arvoinen - tai no, korkeintaan kamelin arvoinen =(

Vierailija
2/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. kuinka lämmintä on kuumimmillaan ja kuinka viileätä kylmimmillään; millaista on liikenne; saako sieltä ihan länsimaistakin ruokaa jne?

Niin, ja minä olen tummahiuksinen, ;) mies ja lapset vaaleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käynyt ao. paikassa monta kertaa ja pisin oleskelu kesti kuukauden yhteen menoon (opiskelin siellä), ainakin minä sain olla rauhassa vaikka blondi olenkin.

Ihmiset ovat äärimmäisen ystävällisiä ja ruokaa saa jos minkäkinlaista, mutta miksi haluat syödä Egyptissä länsimaista ruokaa? parempaa ruokaa kuin mitä siellä saa, ei saa kyllä mistään.

Vierailija
4/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitsi Egyptissä. Ainakin Sharm el Sheikissäkin sitä vitsiä sai kuulla jatkuvasti.

Liikenne on ihan karmaisevaa ja ihmiset pomppivat ihan miten sattuu teillä. Samoin pomppivat kerjäläiset (ihan pienet lapsetkin), tai yleensä ne vissiin myyvät pesu- sun muita palveluksia. Pikkuruisia takseja joissa on koraani ikkunalla kyllä näytti riittävän. Siinäpä päivän reissun kokemukseni. :D

Vierailija
5/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sitä se kaikissa vilkaimmissa kaupungeissa maailmassa.

Samoin kamelien tarjoaminen on pelkkä vitsi, harvalla kairolaisella on edes kameleita.

5.

Vierailija
6/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä kyselee...

Vierailija
7/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainoa mistä valitti, oli kuumuus.

Vierailija
8/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies on Kairosta kotoisin. Itse olen käynyt siellä vain kerran, viisi vuotta sitten. Meillä ei silloin vielä ollut lapsia. Egyptiläiset ovat todella ystävällisiä ja sikäläinen ruoka on maukasta.

Itse en kyllä Kairosta noin niin kuin kaupunkina tykännyt. Meteli ja liikenne jotain hirveää. Kiva oli käydä, mutta aina olen sanonut, että siellä en kyllä voisi asua=)

Vierailija
9/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäköhän kieltä siellä noin muutenkin puhutaan...? :) Ja saahan kaduilla kävellä ihan normaaleissa länsimaisissa vaatteissa, ettei mitään huivia tms. hiusten suojana tarvitse pitää? Kiitos!

-Ap

Vierailija
10/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pida heilua lyhyvissä shortseissa eikä topissa, jos haluaa olla siis rauhassa. Äijät saattaa kommentoida sun sääriä jos kuljet polvet paljaina ja vanhemmat herrat saattaa tuiskaista pahasti jos kulkee ohi kovin kevyesti pukeutuneena.

Mutta näin kyllä paikallisia naisia siellä tosia vähissä vaatteissa, itse en uskaltanut, enkä halunnutkaan seurata heidän esimerkkiä. Sitten useat naiset olivat huivi päässä. Siellä näkee monenlaista.

Vierailija
11/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa kaupunginosassa on mm. paljon eri maiden lähetystöjä - jos se jotain kertoo? Mikäköhän se täten voisi olla? Tunnetko Kairoa? Veikkaa, niin varmaan sitten muistan sen nimen! :)

-Ap

Vierailija
12/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi muutat asumaan paikkaan josta tiedät noin vähän? uteliaisuus heräsi!

Vierailija
13/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon olet aikaisemmin matkustanut tuontyyppisissä maissa (vai oletko olenkaan). Jos on eka kerta, veikkaan aika rankkaa kulttuurishokkia. Itse olen ollut lapsen kanssa mm. Delhissä - ja onhan siinä aina omat hankalat juttunsa, käsidesiä kuluu jne... mutta kaikesta selviää jos haluaa :)

Vierailija
14/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

18, no koska saimme vasta äskettäin tietää, että sinne lähdemme (miehen työkomennus). En ole tuon kaltaisissa maissa ennen matkannut, joten kulttuurishokki lienee odotettavissa? Meitä lähtee minun lisäkseni mies ja kaksi lasta, 1- ja 3-vuotiaat.

Vierailija
15/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumuus on kaameeta ja liikenne myös. En suosittele paljastavia vaatteita.... jos haluat arvostusta.Siellä on länsimaisia ostos keskuksia ruokaa saa hampurilaisia. italialaista kiinalaista yms. RUOKA on todella hyvää ja hedelmät myös. Kerjäläisiä ja kaatoppaikoja keskellä kaupunkia, Hajut ovat kamalia välillä/osassa kaupunkia. En uskaltaisi liikua yksin illalla tai lasten kanssa yksin illalla. Olet aika miehesi armoilla kaikessa. Ala ihmeessä opise´kelemaan arabiaa. TOIVOTTAVASTI VIIHDYT. kultturi shokki voi olla valtava. PS , JOS OLET ELÄIN RAKAS ... VOI OLLA JÄRKKYTTÄVÄÄ NÄHTÄVÄÄ.aitse en haluaisi muuttaa niin isoon kaupunkiin.

Vierailija
16/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko matkailleet paljon?

Kairo voi olla tottumattomalle melkoinen shokki.

Kairossa saa minkä maan sapuskaa tahansa, myös kotiinkuljetettuna.

Liikenne on kaoottista, suosittelen ainakin alkuvaiheessa taksia/kuljettajaa.

Talvella ilmasto on ihan miellyttävä, kesällä Kairo on kuin pätsi.

Suosittelen "matka-aapiseksi" Lonely Planet-sarjan kirjaa Cairo (Lonely Planet City Guides), kirjoittaja Andrew Humphreys.

Vierailija
17/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän odottaa kulttuurishokkia, mutta ihan kuitenkin positiivisella mielellä lähdemme matkaan. Olen vain usein ulkomailla huomannut, etten välttämättä pidä niistä kaikkein perinteisimmistä paikallisista sapuskoista, niin perunamuusiin ja lihapullien ystävä olen. ;) Joten siksi ihan kyselin, että jos sieltä vain mm. italialaista ruokaa saa, niin ei ainakaan se puoli muodostu ongelmaksi. Toki totuttelen myös paikallisiin makuihin ja koitan muitenkin sopeutua, koska mieheni pesti kestänee ainakin 2 vuotta.

Olemme reissanneet aika paljon (ja asuneetkin pari vuotta muualla Euroopassa), ja sekä mies että minä puhumme hyvää englantia, mutta arabiaa emme puhu.

Liikenne pelottaa myös, mutta ehkä tosiaan ainakin alkuun turvaudumme taksiin tms. :) Ihanaa että talvella ei ainakaan tarvitse palella, toiveissa olikin ennemmin liian lämmin kuin kylmä paikka! Kiitoksia myös kirjavinkistä!

-Ap

Vierailija
18/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin vain sanoa, etta tassa ei todellakaan tullut viella esille ne tarkeimmat asiat.

Tarkeinta on mukava asunto. Alkaa missaan nimessa allekirjoittako mitaan tyosopimusta kaymatta ensin paikan paalla, ja esim. nakematta asuntoa. Asunto on tarkein, silla siella sina ja lpset tulette viettamaan todella paljon aikaa, enemman kuin kotimaassa. Asunnon pitaa olla tilava, mukava jne. ja esim. ilmastointi on varmaan Kairossa ehdoton. Samoin asunnon homeettomuuss jne. Ei todellakaan riita, etta se on jossain lahetystojen suosimassa kaupunginosassa.

Omaan viihtymiseesi vaikuttaa myos muut paikalliset suomalaiset (onko heita, Kairossa varmaan on) seka lasten viihtyminen. Olet varmaan kotona lastesi kanssa mutta siita huolimatta suosittelen ainakin vanhemman tarhaan/kouluun laittamista (monet Kansainvaliset koulut voi aloittaa jo 3 -vuotiaana). Onhan sopimukseenne varmasti kirjattu ylos lasten tarha/koulumaksut? Koulumaksut voivat helposti olla 1000 euroa/kk/lapsi. Kansainvalisia suosittelen kielen takia!

Ja onhan sita paljon muutakin. Suosittelen ulkosuomalaisten aitien palstaa, Expatriumia jne.

Terveiset Ulkomailta ;-)

Vierailija
19/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olette varmaan aika turvassa huvila aulueella, luultavasti vartiatkin aleella. Mä olen tosi epäreilu mut mun on pakko sanoa että mua pelottaa ihan hulluna sun ja lasten puolesta.Koittekaa pysyä turvallisilla alueilla.Voi tulla myös todella upea kokemus ja aina sieltä pois pääsee

Vierailija
20/34 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä huivista kiinni Fatima, kirjoittanut Sanna Negus muistaakseni.

Ikimuistoista työkomennusta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän