Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monet miehet kestävät niin heikosti torjutuksi tulemista? Reaktio usein kaikkea muuta kuin kypsä.

Vierailija
23.08.2025 |

Tämä koskee asiaa kuin asiaa, ei pelkästään sitä tilannetta kun kiinnostava nainen on torjunut. Mutta varsinkin kun miestä kiinnostanut nainen torjuukin miehen, niin mieshenkilö usein jopa aidosti suuttuu ja ottaa sen jollain tapaa henkilökohtaisena itseen kohdistuvana syvänä loukkauksena ja alasajamisena? Vaikka syitä sille, että miksi nainen ei ole kiinnostunut voi olla valtaisan paljon, ja monet naiset torjuvat miehet myös täysin kohteliaasti ilman että siinä olisi mitään henkilökohtaista loukkausta miestä kohtaan. Tuntuu, että monet miehet kestävät pettymyksiä ja turhautumista liian heikosti, myös muullakin tasolla kuin vain naisasioissa.

Kommentit (267)

Vierailija
241/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on hyvä syy ghostata. Kasvokkain jättäminen voi olla vaarallista joskus.

Vierailija
242/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no, eikö jatku enää? Eikö naisilla ole mitään sanottavaa asiasta?

Kertokaa nyt mitä paskoja miehet ovat, estradi on teidän!

Känniääliöt makaavat nyt krapuloissaan eivätkä pysty kirjoittamaan. Eivätkä kaikki eilisillan naiset olleet naisia vaan osa oli naisiksi tekeytyneitä miehiä. Huvinsa kullakin...

En ollut eilen kännissä eikä ole nyt krapulaa. En vain vietä kaikkea aikaani tällä palstalla. Olen kyllä ollut hereillä jo aamulla.

Ei kommentti koskenut sinua, vaan niitä jotka olivat eilen känniääliöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miksi joku ottaa sen henkilökohtaisesti, kun hänet henkilönä torjutaan epäkelpona seksiin? Tosi vaikea vastata. 

Vierailija
244/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi joku ottaa sen henkilökohtaisesti, kun hänet henkilönä torjutaan epäkelpona seksiin? Tosi vaikea vastata. 

Niin kyllä tuon voi ottaa henkilökohtaisesti, mutta ei silti tarvitse alkaa riehumaan ja haukkumaan sitä pakkien antajaa. Eikä tarvitse myöskään tulla tällaiseen keskusteluun haukkumaan naisia ties miksi ja ottaa henkilökohtaisesti sitä kun naiset kertovat joistakin miehistä kokemuksiaan.

Vierailija
245/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eli se on "miesvihaa" kun kertoo miten on miehiä jotka oikeasti eivät vain osaa ottaa pakkeja asiallisesti ja aikuismaisesti, vaan erittäin vahvana henkilökohtaisena iskuna? "

Ihan samalla tavalla kuin on naisvihaa, jos kertoo, että naiset eivät osaa yhtä hyvin taskuparkkeerata kuin miehet. Sanotaan joku negatiivinen väite ja yleistetään se koskemaan kaikkia miehiä tai naisia. 

Ja jos tuo em. väite ei ole naisvihaa, ei ole ketjun aihekaan miesvihaa. Samat säännöt koskee molempia sukupuolia. 

Ei ole minkäänlaista naisvihaa sanoa että naiset ovat huonompia taskuparkkeerauksessa kuin miehet. Eikä ole miesviha sanoa että jotkut miehet eivät osaa ottaa pakkeja vastaan asiallisesti. Terveisin nainen joka ei osaa taskuparkkeerata. 

Puhu kuule vaan omasta puolestasi jos olet huono kuski, ei se sitä tarkoita että kaikki naiset automaattisesti ovat.

Ja eikö kukaan lue näitä aloituksia kunnolla? Eihän siinä sanottu, että KAIKKI miehet reagoivat torjuntaan negatiivisesti, vaan JOTKUT.

Vierailija
246/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eli se on "miesvihaa" kun kertoo miten on miehiä jotka oikeasti eivät vain osaa ottaa pakkeja asiallisesti ja aikuismaisesti, vaan erittäin vahvana henkilökohtaisena iskuna? "

Ihan samalla tavalla kuin on naisvihaa, jos kertoo, että naiset eivät osaa yhtä hyvin taskuparkkeerata kuin miehet. Sanotaan joku negatiivinen väite ja yleistetään se koskemaan kaikkia miehiä tai naisia. 

Ja jos tuo em. väite ei ole naisvihaa, ei ole ketjun aihekaan miesvihaa. Samat säännöt koskee molempia sukupuolia. 

Ei ole minkäänlaista naisvihaa sanoa että naiset ovat huonompia taskuparkkeerauksessa kuin miehet. Eikä ole miesviha sanoa että jotkut miehet eivät osaa ottaa pakkeja vastaan asiallisesti. Terveisin nainen joka ei osaa taskuparkkeerata. 

Puhu kuule vaan omasta puolestasi jos olet huono ku

Ja eikö kukaan lue näitä aloituksia kunnolla? Eihän siinä sanottu, että KAIKKI miehet reagoivat torjuntaan negatiivisesti, vaan JOTKUT.

Lue itse. Aloituksessa lukee MONET eikä jotkut... 

Vierailija
247/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, et voi varmaankaan puhua monista miehistä keskimäärin, oman pienen kokemuksesi perusteella. Sinulle on  voinut sattua monta sellaista miestä, mutta voi olla että keskimäärin sellaiset miehet ovat harvassa.

Jaa-a, kyllä niitä minusta on aika paljon miehissä. Olen itse jo eläkkeellä oleva mies ja saman asian minkä Ap nosti esille olen itse havainnut jo kauan sitten.

Ei tietysti kaikki miehet ole, mutta ei se joukko joka ei osaa käsitellä torjutuksi tulemista ole ihan mitättömän pienikään. Olematta ihmistuntemuksen ammattilainen, niin aistin sen kyllä näistä miehistä että useimmilla, joilla tuota esiintyy on ainakin jossain määrin heikko itsetunto vaikka antavat itsestään ulospäinsuuntautuneen (extrovertin) kuvan, niin torjutuksi tuleminen ilmeisesti kouraisee niin syvältä, että he eivät kykene peittämään sen tuotamaa mielpiaha ja joko sitten tietoinen korostunut vastareaktio 'että minullehan et noin sano tai tee'  tai sitten tiedostamaton vaimeampi mutta ilmeitä ja kehonkielestä luettava mutta ei sanallinen vastareaktio.

Se on jotain kykenemättömyyttä käsitellä negatiiviseksi koettuja asioita. Sellaista mikä on jäänyt nuorena oppimatta. On oppinut tai saanut mallin isältään, veljiltään tai porukasta jossa liikuu eikä osaa tai kykene näkemään sitä mitä tekee ulkopuolisin silmin.

Tyypillisesti näillä samoilla ihmisillä on vaikeuksia hahmottaa negatiivisesta palautteesta sitä, että moittiminen tai torjuminen kohdistuu siihen mitä he tekevät -- ei siihen kuka he  ovat.

Samalla tavalla, usein myös näillä ihmisillä menee sekaisin käsitteet ymmärtää ja hyväksyä. He kuvittelevat kai aidosti että ne ovat sama asia. Mutta kun ne eivät ole.

Ymmärtäminen on sitä, että ymmärtää (Vanhaa suomenkieltä: ympärtää -- käydä ympäri, nähdä ja osata katsoa asioita kaikilta eri sen suunnitla) tarkoittaa vain sitä että ymmärtäjä käsittää jonkun asian tai toisen ihmisen lähtökohdat mistä katsoen hän tekee, on tehnyt tai tulee tekemään jotain. Se ei tarkoita, että ymmärtäjä hyväksyisi, siis katsoo hyvällä sitä mitä tehdään. Ei, hyväksyminen menee paljon pidemmälle kun ymmärtäminen.

Vierailija
248/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, et voi varmaankaan puhua monista miehistä keskimäärin, oman pienen kokemuksesi perusteella. Sinulle on  voinut sattua monta sellaista miestä, mutta voi olla että keskimäärin sellaiset miehet ovat harvassa.

Jaa-a, kyllä niitä minusta on aika paljon miehissä. Olen itse jo eläkkeellä oleva mies ja saman asian minkä Ap nosti esille olen itse havainnut jo kauan sitten.

Ei tietysti kaikki miehet ole, mutta ei se joukko joka ei osaa käsitellä torjutuksi tulemista ole ihan mitättömän pienikään. Olematta ihmistuntemuksen ammattilainen, niin aistin sen kyllä näistä miehistä että useimmilla, joilla tuota esiintyy on ainakin jossain määrin heikko itsetunto vaikka antavat itsestään ulospäinsuuntautuneen (extrovertin) kuvan, niin torjutuksi tuleminen ilmeisesti kouraisee niin syvältä, että he eivät kykene peittämään sen tuotamaa mielpiaha ja joko sitten tietoinen ko

... jatkoa ...

Jos tuon edellä kirjoittamani miettimiinen tuottaa vaikeuksia. Niin miettikää asiaa siten, että miten tieteen tekeminen olisi esim. mahdollista jos tutkija joka yrittää ymmärtää historiaa samalla hyväksyisi väkisin sen pahuuden mitä on ihmiskunnan historiassa on toisille, niin ihmisille, eläimille kun luonnollekin tehty. Eihän sellaista voi keneltäkään edellyttää, että pitäisi hyväksyä ja olla sitä mieltä että ne olivat hyvä asia. Sama koskee poliisia, oikeuslaitosta, joka yrittää selvittää ja ymmärtää tapahtumien kulkua ja antaa sitten päätöken.

Ei, ei ja vielä kerran ei. Ymmärtäminen tieteen tekemisessä ja toisten tahojen näkökulmaan asettumista ja yrittämistä käsittää mikä johti niihin tapahtumiin mitä tapahtui. Sitten niistä asian miettiskelyä sekä johtopäätösten vetämistä. 

No miten nämä asiat liittyvät Ap:n kysymykseen? Mielestäni siten, että kielellisellä kypsyydellä ja kyvykkyydellä voi olla oma yhteytensä miten osasta ihmisiä kehittyy kasvaessaan sellaiseksi, että heille negatiivisen palautteen käsittely on vaikeaa.

- He eivät osaa tehdä eroa milloin heitä ihmisenä moititaan ja milloin moitinta kohdistuu siihen mitä he tekivät.

- Edellnen kyvyttömyys voi olla seurausta kognitiivisesta kyvyttömyydestä ja myös kyvyttömyydestä asettua sen arvostelinan, eli katsoa asiaa sen negatiivisen palautteen antajan näkökulmasta. Kyeten siis katsomaan asiaa vain omasta näkökulmasta, näkökulman jääden siten kapeammaksi kun jos olisi osannut katsoa sitä myös toisen näkökulmasta.

Näin minä olen tätä asiaa vuosikymmenten mittaan mietiskellyt. Tämä ei ole omaa alaani, mutta voihan sitä kaikenlaista näkemäänsä joutilaana joskus hetken kukin miettiä.

Vierailija
249/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietysti kaikki miehet ole, mutta ei se joukko joka ei osaa käsitellä torjutuksi tulemista ole ihan mitättömän pienikään. Olematta ihmistuntemuksen ammattilainen, niin aistin sen kyllä näistä miehistä että useimmilla, joilla tuota esiintyy on ainakin jossain määrin heikko itsetunto vaikka antavat itsestään ulospäinsuuntautuneen (extrovertin) kuvan, niin torjutuksi tuleminen ilmeisesti kouraisee niin syvältä, että he eivät kykene peittämään sen tuotamaa mielpiaha ja joko sitten tietoinen ko

Olet eläkeiässä. Kuule, moni asia on muuttunut siitä kun sinä olit nuorempi. Nykyään nuoremmat miehet ja naiset käyttäytyvät eri tavalla kuin ikäisesi. Enää ei ole soveliasta taputella tarjoilijaa takapuolelle tai edes kertoa härskejä juttuja kuten sinun aikalaisillesi on ja oli normaalia.

Vierailija
250/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietysti kaikki miehet ole, mutta ei se joukko joka ei osaa käsitellä torjutuksi tulemista ole ihan mitättömän pienikään. Olematta ihmistuntemuksen ammattilainen, niin aistin sen kyllä näistä miehistä että useimmilla, joilla tuota esiintyy on ainakin jossain määrin heikko itsetunto vaikka antavat itsestään ulospäinsuuntautuneen (extrovertin) kuvan, niin torjutuksi tuleminen ilmeisesti kouraisee niin syvältä, että he eivät kykene peittämää

No en minä nyt mikään vaari ole. Vasta jäänyt eläkkeelle ja tunnen paljon nuorempiani. Tein paljon töitä nuorempien kanssa vuosikymmenien aikana ja havainnoin. 

Ja tuo takapuolelle taputtelemisen kulttuuri, oli enemmänkin minun vanhempieni ajan kulttuuria jota minä näin lapsena ja vielä nuorena aikuisena. Mutte en minä sitä enää neljäänkymmeneen vuoteen nähnyt kun nuorempieni ja oman ikäisteni kanssa liikuin ja töitä tein. Hutiin meni se syytös sinulta, jolla ei ole realistista kuvaa vaan olet lukenut näistä asioita vain toisten kertomina, jossa ns. rikkinäinen-puhelin efekti vääristää pahemman kerran sitä mitä viesti tai asia oikeastaan oli.

Enkä minä puolustelen niitä huonoja tapoja ja naisten syrjintää mitä on ollut. Hyvä se vain on että niistä on päästy eteenpäin. Mutta tulet näkemään iän myötä, että tästäkin ajasta löytyy epäkohtia joita sitten paheksutaan muutamien kymmenien vuosien päästä tulevien ikäpolvien ja vielä elossa olevien toimesta. Näin siinä tulee käymään.

Vierailija
251/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä aloitus. Jos nainen torjuu, niin sehän on kun sanoisi jollekin, että olet vastenmielinen. Välit poikki ja jos mahdollista, niin kostaa jotenkin.

Vierailija
252/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietysti kaikki miehet ole, mutta ei se joukko joka ei osaa käsitellä torjutuksi tulemista ole ihan mitättömän pienikään. Olematta ihmistuntemuksen ammattilainen, niin aistin sen kyllä näistä miehistä että useimmilla, joilla tuota esiintyy on ainakin jossain määrin heikko itsetunto vaikka antavat itsestään ulospäinsuuntautuneen (extrovertin) kuvan, niin torjutuksi tuleminen ilmeisesti kouraisee

No en minä nyt mikään vaari ole. Vasta jäänyt eläkkeelle ja tunnen paljon nuorempiani. Tein paljon töitä nuorempien kanssa vuosikymmenien aikana ja havainnoin. 

Ja tuo takapuolelle taputtelemisen kulttuuri, oli enemmänkin minun vanhempieni ajan kulttuuria jota minä näin lapsena ja vielä nuorena aikuisena. Mutte en minä sitä enää neljäänkymmeneen vuoteen nähnyt kun nuorempieni ja oman ikäisteni kanssa liikuin ja töitä tein. Hutiin meni se syytös sinulta, jolla ei ole realistista kuvaa vaan olet lukenut näistä asioita vain toisten kertomina, jossa ns. rikkinäinen-puhelin efekti vääristää pahemman kerran sitä mitä viesti tai asia oikeastaan oli.

Enkä minä puolustelen niitä huonoja tapoja ja naisten syrjintää mitä on ollut. Hyvä se vain on että niistä on päästy eteenpäin. Mutta tulet näkemään iän myötä, että tästäkin ajasta löytyy epäkohtia joita sitten paheksutaan muutamien kymmenien vuosien päästä tulevien ikäpolvien ja vielä elossa olevien toimesta. Näin siinä tulee käymään

Vaari sinä olet jos kysytään 20-30v. Et sinä voi tietää heidän tavoistaan kuten hekään eivät tiedä sinun tavoistasi. Se mitä näet on käytöstä vanhempien ihmisten seurassa. Kuten sinun. Voit kertoa vain oman sukupolvesi puolesta. Et nuorempien tai vanhempien. 

Vierailija
253/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä miehet kylläkin kestävät sen paljon paremmin kuin naiset, koska ovat siihen tottuneempia. Voin sanoa kokemuksesta, että nainen esimerkiksi usein uhkaa tap paa itsensä, kun mies kehtaakin jättää. Tyhjiä uhkauksia lähes aina toki. 

Minä en ole naisten suusta itsemurhauhkauksia kuullut mutta parin miehen suusta kylläkin. Inhottavaa manipuloimistahan sellainen on. 

Vierailija
254/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaari sinä olet jos kysytään 20-30v. Et sinä voi tietää heidän tavoistaan kuten hekään eivät tiedä sinun tavoistasi. Se mitä näet on käytöstä vanhempien ihmisten seurassa. Kuten sinun. Voit kertoa vain oman sukupolvesi puolesta. Et nuorempien tai vanhempien. 

Palattaisiiko keskustelun aiheeseen. Kyllä minä vielä puoli vuotta sitten tein töitä vasta opiskelunsa aloittaineiden kanssa. Yliopistossa työskennellessä tapaa ja on tekemisissä monenikäisten ihmisten kanssa.

Mutta se mistä Ap kirjotti, niin sitä näkyy kyllä kaikissa teini-iästä vaareihin asti. Osa miehistä ei osaa käsitellä negatiivista palautetta ja sitä minä komentoin. Olenko minä jo vaari vai en, on sivuasia jolla ei ole mitään tekemistä Ap:n aloittaman keskustelun kanssa. Joten voisimmeko jättää sen nyt jo taustalle, kun asia tuli tässä nyt käsittellyksi.

Ja sillä mitä mieltä ne 20-30 vuotiaat ovat Ap:n kysymyksestä on heille vielä siinä elämäntilanteessa aika vähän aikaa ollut aikaa tehdä huomioita. Joten ei silläkään keskustelusäikeen aiheen kanssa nyt niin isosti ole merkitystä mitä he itse siitä nyt vielä tuon ikäisenä ajattelevat. Joku käsitys heillä varmasti on, mutta kuinka realistinen se on siitä toki voisi joku keskustella. Minun tapaamani satojen sen ikäisten ajatukset ovat ihan muissa asioissa ja siksi en oikein jaksa kuvitella, että heitlä oikein vielä pohdittuja mielipiteitä kannattaa odottaa.

Vierailija
255/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaa nämä rähisijä kotiinne arkea jakaamaan. Niinpä, mahdotonta.

Vierailija
256/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä aloitus. Jos nainen torjuu, niin sehän on kun sanoisi jollekin, että olet vastenmielinen. Välit poikki ja jos mahdollista, niin kostaa jotenkin.

Olet häiriintynyt.

Vierailija
257/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Keskimääräinen mies on kokenut koko aikuisikänsä torjuntaa naisten taholta, ehkä yhtä tai kahta poikkeusta lukuunottamatta, joista sitten tulee lasten äiti. Kukaan ei tykkää torjunnasta, mutta toki jos sen suorittaa toista häpäisten, ollaan jo epäystävällisillä vesillä.

No, vanhemmiten näin miehenä ei oikein enää viitsikään lähestyä naista. Onneksi on netti, siellä sentään lähtökohtaisesti vapaina olevat naiset ovat sitä, eivätkä jo parisuhteessa tms jossa ei sormuksia (vielä) käytetä.

Vierailija
258/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kestävät torjutuksi tulemista niin huonosti etteivät uskalla lainkaan tehdä aloitteita.

90% lähipiirini parisuhteista on alkanut naisen aloitteesta. Naiset ovat mielestäni paljon miehiä aktiivisempia tekemään aloitteita, tosin miesten tekemät aloitteet ovat suorasukaisempia, naisten hienovaraisempia. Minusta näyttää että välillä miehet eivät edes ymmärrä että häntä kohtaan juuri tehtiin aloite.

Vierailija
259/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torjuuhan miehetkin miehiä, esim. kun työkaveri halusi päästä toisen kanssa kuppilaan, tämä totesi vain, että minä en oo sun kaveri, sun pitää ettiä itselles kaveri.

Vierailija
260/267 |
24.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset kestävät torjutuksi tulemista niin huonosti etteivät uskalla lainkaan tehdä aloitteita.

90% lähipiirini parisuhteista on alkanut naisen aloitteesta. Naiset ovat mielestäni paljon miehiä aktiivisempia tekemään aloitteita, tosin miesten tekemät aloitteet ovat suorasukaisempia, naisten hienovaraisempia. Minusta näyttää että välillä miehet eivät edes ymmärrä että häntä kohtaan juuri tehtiin aloite.

Juu, nainen antaa katsellaan miehelle luvan lähestyä ja tehdä naiseen vaikutus.

Siinä naisen aloite, aivan helevetin aktiivista.