Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä käy kodinhoitaja kaksi kertaa viikossa...

Vierailija
05.04.2007 |

On kaksosvauvat ja yhteensä viisi lasta. Ootteko muut saaneet kaupungilta kodinhoitajaa? Mun mies tekee matkatyötä, joten olen viikot lasten kanssa yksin.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joka pennin.

törkeää tehdä lapsia ja sitten ulvotaan kodinhoitaja apuun...

hommaa nyt helevetissä kunnon ehkäisy.

Vierailija
2/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä Helsingissä moisesta voisi uneksiakaan...

Onneksi olkoon tuplaten :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä 2003 meillä oli yksi- ja kaksivuotiaat lapset. Mieheni joutui suureen leikkaukseen ja minä olin työelämässä. Yleensä mieheni oli kotona lasten kanssa. Kysyin kodinhoitoapua, mutta emme saaneet. Olen ollut siitä tosi vihainen sosiaalivirastolle.

Jälkiviisaana pohdin, että olisi pitänyt ottaa töistä palkatonta vapaata sen jälkeen, kun olin kaikki lomani käyttänyt. Olisi mies saanut toipua leikkauksesta rauhassa. Nyt tein aamuisin ruoan päivääkin varten, jotta lapset saivat päivällä ruoan. Mieheni ei paljon pystynyt heidän eteensä tekemään. Silloin vain ajattelin, että emme pärjää taloudellisesti, mutta ehkä olisi pitänyt vaikka nälkävyötä kiristää, mennä sossuun ja hoitaa lapset sen ajan, kun mies toipui leikkauksesta.

Vierailija
4/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinhoitaja siivoaa pahimpia sotkuja/laittaa ruokaa/katsoo lapsia, jotta pääsen pariksi tunniksi asioille tms. On helpottanut elämää todella paljon.

Vierailija
5/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olet saanut apua, hyvä paikka teillä asua!

Joka paikassa ei ole näin, ei edes kolmosille!

Mullakin viisi lasta, esikoinen kuollut!

Kuopus olisi ollut kaksonen mutta kahdeksannella viikolla tuli toinen pois.

En olisi saanut apua!

Vierailija
6/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että riskiperheitä tuettaisiin enemmänkin. Ennalta ehkäisy tulee aina halvemmaksi. Ja jos perheessä on esim. päihdeongelmia tai synnytyksen jälkeistä masennusta on hyvä, että joku ulkopuolinen käy tarkistamassa tilanteen. Vaikka sitten kodinhoitajan tittelillä.

Vierailija
7/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytaikainenkin apu oikealla hetkellä voi estää isomman syöksykierteen ja esim. huostaanoton, joka vasta kalliiksi yhteiskunnalle tuleekin.

Vierailija
8/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän apua?? Tosi alhaista tuollainen!! Ja Ap ei edes apua pyytänyt. Menkää itseenne! Hoitaisitteko itse kaksosvauvat ja kolme muuta lasta ja torjuisitte kaupungin tarjoaman avun?? En usko! Huoh!

Vierailija
9/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onneksi olet saanut apua, hyvä paikka teillä asua!

Joka paikassa ei ole näin, ei edes kolmosille!

Mullakin viisi lasta, esikoinen kuollut!

Kuopus olisi ollut kaksonen mutta kahdeksannella viikolla tuli toinen pois.

En olisi saanut apua!

Vierailija
10/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi olette kateellisia, jos arkena 5 lapsen yh saa kaupungilta...

Vierailija
11/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä. Eli ei tosiaankaan ole keltään vanhukselta yhdenkään perheen kodinhoitaja pois.

Lapsiperheiden kodinhoitajia pitäisi tosin olla paljon enemmän, se todella auttaisi monta perhettä esim. hajoamasta vanhempien väsymysten aiheuttamien riitojen takia, kun perheet saisivat kodinhoitoapua.

Monen pienen lapsen vanhemmat ehkä jättäisivät eroamatta. Hieno asia, että jossakin päin perheet saavat sitä apua!

Vierailija
12/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla periaatteella ei voi hankkia lapsia ollenkaan. Mistäs sitä tietää mitä tilanteita tulee elämässä ja pystyykö edes siitä yhdestä lapsestaan huolehtimaan itse.

Vierailija
13/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kustantaa kodinhoitaja, jos perheessä kaksoset ja muita lapsia.

Meillä asia ratkaistu niin, että isommat on osapäivähoidossa parina päivänä viikossa, jolloin hoidan juoksevat asiat, siivoan ihan itse kotini ja teen nämä asiat pienempien lasten kanssa yhdessä.

Tästä ilosta, että isommat saavat virikkeitä ja minä helpotusta elämääni maksan mielestäni naurettavan pienen summan, kiitos subjektiivisen lastenhoito-oikeuden.

Mutta tuota kodinhoitajaa en ihan ymmärrä jos sitä ei itse kotiinsa kustanna..

Vierailija
14/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies matkatöissä ja silti pitää lapsia tehdä vaan lisää.

Vierailija
15/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kustantaa kodinhoitaja, jos perheessä kaksoset ja muita lapsia.

Meillä asia ratkaistu niin, että isommat on osapäivähoidossa parina päivänä viikossa, jolloin hoidan juoksevat asiat, siivoan ihan itse kotini ja teen nämä asiat pienempien lasten kanssa yhdessä.

Tästä ilosta, että isommat saavat virikkeitä ja minä helpotusta elämääni maksan mielestäni naurettavan pienen summan, kiitos subjektiivisen lastenhoito-oikeuden.

Mutta tuota kodinhoitajaa en ihan ymmärrä jos sitä ei itse kotiinsa kustanna..

Kyllähän kunnallinen kodinhoito on maksullista, maksu menee perhen tulojen mukaan, ihan niin kuin päivähoitomaksutkin...

Vierailija
16/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin ottasin sillontällön Kodinhoitajan kotiini, kuin laittasin osaa lapsistani virikehoitoon. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
17/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni välttämättä yhteiskunnan ei pidäkkään maksaa lasteni hoitoa, mutta kun tuollainen mahdollisuus on niin käytän sen toki mielelläni ja maksan siitä todella mielelläni sen 200 euroa kuussa, näinhän kuntani on ko. palvelun hinnoitellut. Jos kunta on hinnoitellut palvelun alihintaiseksi niin en ole siitä mielestäni vastuussa.

Ap ei maksa kodinhoitajasta mitään, joten sillä hieman ihmettelen.

Vierailija
18/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tasan varmaan vielä vieraita reikiä puikottaa matkatöissään, kun kaupunki hoitaa muijan ja kakarat kotona.

Vierailija
19/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menisi sinultakaan päivähoitomaksua, jos omat tulosi olisivat tarpeeksi pienet.

Vierailija
20/39 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä saa olla mutta onko pakko tuoda se julki, varsinkin noin idioottimaisesti kuin 2?

Monia perheitä tuetaan eritavalla, toiset saa rahaa sossulta mikä menee viinaan ja tupakkaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi