Asuntosijoittaja Valjus joutuu maksamaan yhteensä yksitoista ylimääräistä hoitovastiketta sijoitusasunnoistaan.
Miksi moni taloyhtiö perii nyt ylimääräisiä hoitovastikkeita?
Yllättäviä kuluja
Taloustilanne näkyy taloyhtiöissä ylimääräisinä hoitovastikkeina. Asuntosijoittaja Kati Valjuksen pitää tänä vuonna maksaa niitä peräti yksitoista.
Asuntosijoittaja Kati Valjus joutuu maksamaan yhteensä yksitoista ylimääräistä hoitovastiketta sijoitusasunnoistaan.
Ylimääräisiä hoitovastikkeita peritään taloyhtiöiden pakollisten kulujen kattamiseksi vaikean taloustilanteen vuoksi.
Isännöintiliiton mukaan ylimääräisten vastikkeiden periminen on yleistynyt koronapandemian ja Ukrainan sodan aiheuttaman inflaation takia.
Kommentit (6)
Siellähän se lukee yhtiökokouksen pöytäkirjassa ihan joka yhtiössä, hallituksella on oikeus periä 2 ylimääräistä vastiketta vuodessa tarvittaessa. Voi ottaa huomioon jo vuokratasoa miettiessä.
Itse olen ihmetellyt enempi sitä, että useat yhtiöt kerää mieluummin vuosittain noita ylimääräisiä kuin nostavat kuukausittaista vastiketta vastaavasti.
Kuinka monta sijoitus asuntoa hänellä on? Ja onko ne valittu, juuri vastikkeen pienuuden takia? Kattava vastike olisi parempi, kun ne saa kuitenkin vähentää tuotosta.
Jos taloja ei rempata niin jotain hajoaa aina. Ei pitäisi tulla yllätyksenä sijoittajalle. Riskien arviointi on osa sijoittamista.
Meillä loppui ylimääräisten yhtiövastikkeiden keruu siinä vaiheessa, kun asuntoihin asennettiin asuntokohtaiset vedenkulutusmittarit. Näin jokainen maksoi ainoastaan oman kulutuksensa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta sijoitus asuntoa hänellä on? Ja onko ne valittu, juuri vastikkeen pienuuden takia? Kattava vastike olisi parempi, kun ne saa kuitenkin vähentää tuotosta.
No 20 kämppää, ja jos summa on yhteensä 1445e, niin eipä taida vastikkeet kovin isoja olla.
me muut osamme MYÖS lukea IHAN ITSE uutiset haluamistamme uutislähteistä.
-> spämmi poistoon.