Miten jaatte lapsen kanssa olemisen?
Kysymys on ehkä hieman muotoiltu väärin mutta...
Itselläni on se " ongelma" että lapset haluavat aina leikkiä äitin kanssa, puhua äitin kanssa ja tehdä kaikkea vain äitin kanssa!! Lapset kaksi kappaletta puhuvat taukoamatta ja ovat koko ajan vaatimassa minulta jotain. Isänsä on kotona ja joudunkin useasti sanomaan lapsille että nyt menette isänne luokse ja annatte äidinkin olla hetken rauhassa.
Voiko noin edes sanoa lapselle? Että anna äidin olla rauhassa..
Miten perheissänne hoidetaan tämä lasten kanssa leikkiminen ja touhuaminen? Leikittekö lasten kanssa vai pitäisikö heidän itsekseen touhuta? Entä oletteko te äitinä enemmän lasten kanssa kuin isänsä? Mitä miehenne tekee kun leikitte lasten kanssa?
Itse olen kade miehelle kun saa rauhassa istuskella ja katsella tv:tä tai touhuta keittiössä tmv... Ja minä vaan vastaan tuhansiin kysymyksiin ja leikin barbeilla..
Mies kyllä usein lähtee lasten kanssa puistoon, mutta heti kun tulette alkaa äidin passuuttaminen: anna leipää, leiki mun kanssa, lue tämä, tee tuota, tee tätä ym.. Kun ei aina jaksaisi.
Kommentit (3)
Eikohan tama kaytosmalli muodostu ihan siita etta kumman kanssa lapsella on kivempaa ja kumpi aikuinen huomioi lasta enemman. Meilla on aika tasapainoista, lapsi ei suosi kumpaakaan vanhempaansa selvasti enemman kuin toista. En kylla sanoisi lapselle eta " jata minut rauhaan" vaan muotoilisin tuon hieman eri tavalla kuten etta aiti haluaa nyt hetken tehda tata ja sita tai keskittya johonkin asiaan ja tarvitsee olla sen takia hetken yksin.
Satuja luen ja muuten pidän huolta ja passaan minkä kerkeän...:-)
Just mies totesi, että onpas meillä taas äitintyttö. Koko ajan vahtii, missä mä olen. EI toivoakaan hetken rauhasta, vaikka mies yrittäisi kuinka viihdyttää. Tai ehkä hetken viihtyy miehen kanssa, jos mies oikein hauskuttaa, mutta normaalisti mulla ei ole rauhaa lainkaan. Mies saa kyllä lukea lehdet, katsoa telkkua, ottaa nokosen sohvalla jne. Mutta mä en.