Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, jotka asuvat kaupunkinne huonomaineisimmalla alueella, mutta olette kuitenkin ns. normaaleja työssäkäyviä ihmisiä

Vierailija
23.08.2025 |

Minä olen. Onko muita? 

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muitakin kuin helsinkiläisiä ketjussa? 

Vierailija
42/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä taas asuin monta vuotta ns hyvällä alueella omistuskerrostalossa jossa oli todella levotonta. Siellä oli useampia pieniä kämppiä jossa oli vuokralla milloin minkakinlaista olijaa. Yläkerrasta häädettiin kai joku maksullisten naisten bisneskin jossa ramppasi pitkään porukkaa yötä päivää. Ja kyse oli tosiaan kalliimmasta talosta hyvällä paikalla. Onneksi pääsin sieltä pois.

Mikä kaupunki ja kaupunginosa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei ole vastannut kysymykseen, että hävettääkö teitä missä asutte? Tämä ei ole todellakaan ilkeä kysymys, koska itsekin asun ns.todella huonomaineisella alueella ja minua kyllä hävettää kertoa esim. uusille tuttavilleni missä asun. Mielelläni olen vain hiljaa. Olen itse töissäkäyvä ja siisti. 

Vierailija
44/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Asun kerrostalossa, jossa hävettää asua. Alue on tämän kaupunginosan paheksutuin.

Kaikkialla on sotkua, graffitia, hylättyjä huonekaluja, roskapusseja pitkin roskakatoksen ympäristöä (eivät jostain syystä heitä roskiin asti), narkkari/juoppoporukka hilluu päivittäin alle 100 metrin päässä talosta..

Jatkuvasti taloyhtiön omaisuutta yritetään hajottaa/hajotetaan, hissit, ovet, kaikki rappukäytävässä minkä vaan voi irti saada, pesukoneet yms. rikotaan.

Talossa asuu paljon työttömiä ja/sekä ulkomaalaisia, joiden lapset töhrivät ja paskovat paikkoja. Pidetään meteliä yllä ja alla, päivin öin, rampataan ja elellään rappukäytävässä huutamassa milloin mitäkin. Työrytmini vaatii aikaista heräämistä. Kun muutin tähän taloon ja aloitin työni, en tiennyt mihin oikeen muutin. Olen elänyt nyt puoli vuotta tässä helvetissä, kesä oli todella rankka kun kersoilla ei ollut koulua mutta minulla töitä..

Vierailija
45/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikaisemmin. Kolme eri naapuria olivat ns. häiriköitä. Kaikki nuoria suomalaisia, jotka asuivat selkeästi ensimmäistä kertaa yksin ja vanhemmat eivät olleet opettaneet heille, että kerrostalossa pitää huomioida naapurit. Kaikki lopettivat häiriköinnin, kun kävin juttelemassa heidän kanssaan pari kertaa meluamisesta.

Vierailija
46/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs niissä sitten asuu ellei normaaleja ihmisiä.

Sikäli mikäli nistit, alkoholistit, työttömät ja tulijaiset ovat normaaleja niin sit toki lähiössä asuu normaaleja ihmisiä. Meillä nyt vaan on niin, että tyyliin aina ollaan alimpana äänestysprosenteissa (n 30) ja ylimpänä siinä, kuinka paljon vieraskielisiä ja huono-osaisia täältä löytyy. Plussana rikollisuus ja satapäittäin nuokkuvat alkot/nistit kaupan edessä. 

Vierailija
47/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä taas asuin monta vuotta ns hyvällä alueella omistuskerrostalossa jossa oli todella levotonta. Siellä oli useampia pieniä kämppiä jossa oli vuokralla milloin minkakinlaista olijaa. Yläkerrasta häädettiin kai joku maksullisten naisten bisneskin jossa ramppasi pitkään porukkaa yötä päivää. Ja kyse oli tosiaan kalliimmasta talosta hyvällä paikalla. Onneksi pääsin sieltä pois.

Rikkaat ovat kovia huumeiden käyttäjiä

Vierailija
48/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maine ei aina läheskään vastaa todellisuutta. Ei hyvässä eikä pahassa.

No ei. Itse olen ns. huonomaineiselta paikkakunnalta kotoisin, mutta todellisuudessa suuri osa siitä on rauhallista pientaloaluetta, joilla asuu ihan tavallisia lapsiperheitä ja työssäkäyviä ihmisiä. Keskustat on monissa kaupungeissa levottomia, mutta päiväsaikaan ihan siedettäviä ja harva siellä pyörii muutenkaan kuin käydäkseen kaupassa ja asioilla.

Vierailija
49/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun pientaloalueella Kannelmäessä. Täällä on erikseen tuo betoninen vuokra-asukkaiden puoli ja sitten tämä vehreän puistomainen omistusasujien puoli joen rannassa.

Junan tuomat tietysti näkee vain sen puolen, mitä junan ikkunasta näkee ja mieltävät sen ainoaksi Kannelmäeksi.

Kasvoin 80-luvulla Kantsussa ja vanhempani asui siellä lopun ikäänsä. Ei siellä ole enää mitään parempaa puolta. Kaunis joen varsi joo (Mätäjoki nimeltään, tiedoksi paikkaa tuntemattomille), mutta Kannelmäkikin on pilalla.

Vierailija
50/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei ole vastannut kysymykseen, että hävettääkö teitä missä asutte? Tämä ei ole todellakaan ilkeä kysymys, koska itsekin asun ns.todella huonomaineisella alueella ja minua kyllä hävettää kertoa esim. uusille tuttavilleni missä asun. Mielelläni olen vain hiljaa. Olen itse töissäkäyvä ja siisti. 

Minua ei ole edes hävettänyt, mutta pisteeni ovat ilmeisesti laskeneet joidenkin silmissä. Olen itse hyvin maanläheinen ihminen, mutta nykyään sellainenkin tulkitaan köyhäksi ja tyhmäksi. Elämä on. 

Vierailija
51/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin yli 10 v Vesalassa. Kontulaahan se on, mutta mielestäni Vesala on ihan eri maailmasta. Aina täsmensin no. asuvani Vesalassa, sillä Kontula nyt on mikä on. Todella rauhallista oli tuolla asuinalueella. Tosin, eipä mennyt kauaa muuttoni jälkeen, kun tuntemani tyyppi sekosi ja mm. ampui jalkajousella poliiseja sekä yritti tunkeutua naapurien asuntoihin.... Tämä siis just siinä taloyhtiössä, jossa asuin. Olin ihan järkyttynyt, sillä asumisaikanani, jos lehti vieri pihan poikki, niin se oli suurin häiriö.

No. Ostin sitten pari vuotta sitten asunnon. Tämäkin vastaavalla asuinalueella. Eli Vuosaaressa, mikä herättää nega-ajatuksia ihmisissä. Mutta täälläkin asun no. Kallahdessa, en sano, että Vuosaaressa. Kallahti on tosi rauhallinen alue. Asun meren rannalla ja rantaa pitkin kävellen 1 km Aurinkolahden rannalle ja Kallahden uimarannalle 600 m. Luonnonsuojelualue alkaa lähes ovelta. Olen todella tyytyväinen asunto-ostokseeni.

Eli monet alueet on isoja, kuten Vuosaari ja alueen sisällä on todella erilaisia asuinalueita. 

Vierailija
52/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin keskustelussa näkee, että jotkut ajattelevat asuinalueen olevan rauhaton jos oma kerrostalo on rauhaton. En ole koskaan oikein uskonut kokonaisten asuinalueiden leimaamiseen, sillä niiden sisällä on niin paljon vaihtelua... jos kaupan, puiston tai tietyn kerrostalon ympäristö on rauhaton, ei se tee koko asuinalueesta rauhatonta.

Vierailija
53/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä alueilla voi olla 1-2 taloa ja ostarin seutu missä puliukot ja huumehörhöt rähisevät. Loppuosa eli suurin osa alueesta ihan rauhallista.

Vierailija
54/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä alueilla voi olla 1-2 taloa ja ostarin seutu missä puliukot ja huumehörhöt rähisevät. Loppuosa eli suurin osa alueesta ihan rauhallista.

Voipi olla. Voipi olla ettei ole. Missä itse asun niin ei ole.

Vierailija
55/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asuin yli 10 v Vesalassa. Kontulaahan se on, mutta mielestäni Vesala on ihan eri maailmasta. Aina täsmensin no. asuvani Vesalassa, sillä Kontula nyt on mikä on. Todella rauhallista oli tuolla asuinalueella. Tosin, eipä mennyt kauaa muuttoni jälkeen, kun tuntemani tyyppi sekosi ja mm. ampui jalkajousella poliiseja sekä yritti tunkeutua naapurien asuntoihin.... Tämä siis just siinä taloyhtiössä, jossa asuin. Olin ihan järkyttynyt, sillä asumisaikanani, jos lehti vieri pihan poikki, niin se oli suurin häiriö.

No. Ostin sitten pari vuotta sitten asunnon. Tämäkin vastaavalla asuinalueella. Eli Vuosaaressa, mikä herättää nega-ajatuksia ihmisissä. Mutta täälläkin asun no. Kallahdessa, en sano, että Vuosaaressa. Kallahti on tosi rauhallinen alue. Asun meren rannalla ja rantaa pitkin kävellen 1 km Aurinkolahden rannalle ja Kallahden uimarannalle 600 m. Luonnonsuojelualue alkaa lähes ovelta. Olen todella tyytyväinen asunto-ostokseeni.

Eli

Mun unelma olisi asua kerrostalossa meren lähellä. Juuri joku tuollainen alue olisi mahtava. Voisi lenkkeillä rannassa ja käydä uimassa. 

Vierailija
56/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua hävetä kertoa, mutta huomaan että muilla on ennakkoasenteita kotilähiötäni kohtaan. Jotkut tulee käymään ja möläyttää että onpa täällä siistiä, ilmeisesti odottaneet jotain graffitilla sotkettuja rappukäytäviä ja pihaa täynnä jätettä. Sisällä ihmetellään miten rauhallista on. 

Asun huonomaisella ja pienituloisten asuinalueella. Käyn töissä ja elän elämääni hissukseen, kuten suurin osa muistakin täällä. 

Vierailija
57/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi, asun ns. huonomainessa lähiössä, mutta sen reunamilla. Edullinen vuokra (tai no ei enää edullinen, ei tässä kaupungissa enää missään ole, mutta kilpailukykyinen), tarpeisiin sopiva asunto, rauhallinen yhtiö. Lenkkimaastoihin pääsee melkein ovelta, sujuvat yhteydet autolla töihin. En liiku lähiössä muuten, kauppa ym. asiat hoidan työmatkalla. 

Kontula?

En enää asu, mutta asuin. Omistusyhtiö ja ihan työssäkäyviä taviksia oli naapureina kuten itsekin olen.

Luonto on upea sillä suunnalla kuten tietysti Itä-Helsingissä muutenkin. 

Vierailija
58/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unelma olisi asua kerrostalossa meren lähellä. Juuri joku tuollainen alue olisi mahtava. Voisi lenkkeillä rannassa ja käydä uimassa. 

Joo. Onhan tämä kieltämättä aivan luksusta. Suoraan sanottuna, en osannut edes haaveilla tällaisesta asuinympäristöstä, mutta sitten tämä löytyi. Eikä tämäkään mielestäni kovin kallis ollut (212k), mutta usein ihmiset torppaavat suoraan ajatuksen tietyistä asuinalueista tutustumatta niihin lähemmin. Kuten nyt esim. tämä Vuosaari. Tyyliin "itään en kyllä muuta" tai "Vuosaari on vihoviimeinen paikka, missä asuisin".

lainaamasi

Vierailija
59/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rauhallisuus on vain sitä, ettei tule meteliä, niin okei. Se on silti ikävää laittaa esimerkiksi lapsi kulkemaan kouluun jonkun puiston läpi, missä tenut istuu porukalla. 

Samoin itse kun lenkkeilen paljon, niin lähestulkoon aina näen joko jonkun epämääräisesti käyttäytyvän, miehiä kuseksimassa näkyvällä paikalla, viinapulloja, jopa piikkejä. Mutta joo, jollein kiinnitä huomiota vaan kuuntelen pelkästään, niin rauhallista on.

Vierailija
60/63 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asun pientaloalueella Kannelmäessä. Täällä on erikseen tuo betoninen vuokra-asukkaiden puoli ja sitten tämä vehreän puistomainen omistusasujien puoli joen rannassa.

Junan tuomat tietysti näkee vain sen puolen, mitä junan ikkunasta näkee ja mieltävät sen ainoaksi Kannelmäeksi.

Kasvoin 80-luvulla Kantsussa ja vanhempani asui siellä lopun ikäänsä. Ei siellä ole enää mitään parempaa puolta. Kaunis joen varsi joo (Mätäjoki nimeltään, tiedoksi paikkaa tuntemattomille), mutta Kannelmäkikin on pilalla.

Kyllä on, et vain ole käynyt täällä. Omenapuut pihalla ja hyvin hoidetut puutarhat. Kilometrin päässä Kannelmäen asemasta. Ehkä sinun tuttavapiirissäsi ei ollut pientaloalueen asukkaita. Sinä ja tuttavaperheesi kuuluitte alimpaan tulodesiiliin. Mutta tosiaan, se betoninen vuokra-asukkaiden puoli on ruma.