Onko muita, jotka asuvat kaupunkinne huonomaineisimmalla alueella, mutta olette kuitenkin ns. normaaleja työssäkäyviä ihmisiä
Kommentit (63)
Taloudellisesti erittäin epäviisasta ostaa asunto huonolta alueelta. Onhan ne halvempia, mutta niiden arvo vain laskee. Tämä koskee ainakin Helsinkiä ja Turkua, joiden huonomaineiset lähiöt muodostuu 1960-1970 lukujen taloista, joita ei enää kannata peruskorjata.
Ja kukaan fiksuhan ei asu pidempään vuokralla.
Vierailija kirjoitti:
Taloudellisesti erittäin epäviisasta ostaa asunto huonolta alueelta. Onhan ne halvempia, mutta niiden arvo vain laskee. Tämä koskee ainakin Helsinkiä ja Turkua, joiden huonomaineiset lähiöt muodostuu 1960-1970 lukujen taloista, joita ei enää kannata peruskorjata.
Aijaa. Itse maksoin lähiössä neliöstäni n. 80 000. Myin 150 000 pois 4v kuluttua.
Kivistössä Vantaalla asun. Uudehko talo, halpa vuokra. Koko talo täynnä normaaleja työssäkäyviä ihmisiä. Ei valittamista :)
No minä taas asuin monta vuotta ns hyvällä alueella omistuskerrostalossa jossa oli todella levotonta. Siellä oli useampia pieniä kämppiä jossa oli vuokralla milloin minkakinlaista olijaa. Yläkerrasta häädettiin kai joku maksullisten naisten bisneskin jossa ramppasi pitkään porukkaa yötä päivää. Ja kyse oli tosiaan kalliimmasta talosta hyvällä paikalla. Onneksi pääsin sieltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Kivistössä Vantaalla asun. Uudehko talo, halpa vuokra. Koko talo täynnä normaaleja työssäkäyviä ihmisiä. Ei valittamista :)
Ei tuo ole huonomaineinen alue
-vantaalla syntynyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole huonomaineinen alue
-vantaalla syntynyt
No joo ei, mutta kovasti parjattu kuitenkin jostain syystä 🙃. Itse olen viihtynyt oikein hyvin, ei ongelmaa.
Maine ei aina läheskään vastaa todellisuutta. Ei hyvässä eikä pahassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi olla että asun. Tällä nimellä on elokuvakin jossa vaan ryypättiin ja naitiin ja ryöstettiin ja tapettiin. En oo tosin katsonut elokuvaa. Mainokset vaan.
Mut joo. Ei täällä mitään ihmeempää tapahdu. Ihan kiva.
Ai Rööperi vai?
Tai Vuosaari? Eikö sellainen elokuva ole myös?
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut kaksi sijoitusasuntoa ns. huonomaiselta alueelta, keskimääräinen tuotto näissä n. 25% parempi kuin keskusta-asunnossa. Turku.
Asuin. Espoossa on myös näitä alueita useita, kuten pääkaupunkiseudulla asuvat hyvin tietää. Yhdessä näistä asuin ja oli kyllä ihan maineensa veroinen. Opiskelijana asunnon halpa hinta oli syynä, mutta olin iloinen, kun pääsin pois. Itse en oikein sopinut kuvaan. Siististi pukeutunut kunnon kansalainen, joka lähti aamulla opinahkoon ja vapaa-ajalla lenkkeili ja opiskeli, bileitä ei koskaan, eikä mitään örvellystä. Kerran jouduin siirtämään sammuneen ulko-oven edestä, että pääsin rappuun.
Vierailija kirjoitti:
Asuin. Espoossa on myös näitä alueita useita, kuten pääkaupunkiseudulla asuvat hyvin tietää. Yhdessä näistä asuin ja oli kyllä ihan maineensa veroinen. Opiskelijana asunnon halpa hinta oli syynä, mutta olin iloinen, kun pääsin pois. Itse en oikein sopinut kuvaan. Siististi pukeutunut kunnon kansalainen, joka lähti aamulla opinahkoon ja vapaa-ajalla lenkkeili ja opiskeli, bileitä ei koskaan, eikä mitään örvellystä. Kerran jouduin siirtämään sammuneen ulko-oven edestä, että pääsin rappuun.
Katkan vielä. Tämä esimerkki ulko-ovesta oli siis vain yksi. Hiutoa ja mekastusta riitti talossa ja ulkona. Poliisit kävivät. Talon edessä oli iso parkkipaikka, jossa öisin pidettiin jotain rallia. Oli todella levotonta ja joskus pelottavaakin, kun rapussa riehuja alkoi hakata oveani. Tätä rapussa mekkalointia riitti ja lopulta siihen tottuikin.
Vierailija kirjoitti:
Asun kaupunginosassa jossa toinen puoli on vuokrakerrostaloja ja ilmeisesti levotonta. Toinen puoli taas omistusrivareita ja pientaloja ja tosi rauhallista. Silti tietty ulkopuoliset luulee että alue on vain tuo kerrostaloalue maineineen. No ehkä joskus selvennän.
Kontula?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkan vielä. Tämä esimerkki ulko-ovesta oli siis vain yksi. Hiutoa ja mekastusta riitti talossa ja ulkona. Poliisit kävivät. Talon edessä oli iso parkkipaikka, jossa öisin pidettiin jotain rallia. Oli todella levotonta ja joskus pelottavaakin, kun rapussa riehuja alkoi hakata oveani. Tätä rapussa mekkalointia riitti ja lopulta siihen tottuikin.
Mikset kerro mikä alue oli kyseessä?
Vierailija kirjoitti:
Kirstinmäki?
Vantaalta ajattelin muuttaa Espoon puolelle ja kävin yhdessä asuntonäytössä, se riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi olla että asun. Tällä nimellä on elokuvakin jossa vaan ryypättiin ja naitiin ja ryöstettiin ja tapettiin. En oo tosin katsonut elokuvaa. Mainokset vaan.
Mut joo. Ei täällä mitään ihmeempää tapahdu. Ihan kiva.
Ai Rööperi vai?
Tai Vuosaari? Eikö sellainen elokuva ole myös?
Itse veikkaan Korsoa. Varsin dramaattisesti kuvattu elokuva tietynlaisesta porukasta. Korsossa asuu n 8000 ihmistä ja Korson suuralueella 30 000 ihmistä, joten kyllähän tuohon kaikenlaista vipeltäjää mahtuu mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun kaupunginosassa jossa toinen puoli on vuokrakerrostaloja ja ilmeisesti levotonta. Toinen puoli taas omistusrivareita ja pientaloja ja tosi rauhallista. Silti tietty ulkopuoliset luulee että alue on vain tuo kerrostaloalue maineineen. No ehkä joskus selvennän.
Kontula?
Ei
Asun Havukoskella ns. vihervyöhykkeen itäpuolella eli noin kilometrin päässä Koivukylän asemasta. Talo on oikein erityisen hiljainen ja rauhallinen omistustalo. Ulkomaalaisten lisääntymisen on viime vuosina kyllä huomannut, muttei siitä ole häiriötä ollut. Omassa talossakin on nyt ehkä neljännes nimistä ulkomaalaisia, edelleen on yhtä rauhallista kuin ennenkin. Tuolla aseman lähellä voi olla rauhattomampaa vuokrataloissa, mutta onhan sielläkin paljon omistustaloja.
Minä asuin Korsossa joskus 80 luvun lopulla. Aivan keskustassa. Itse asunto ja talo oli aivan kiva,rauhallinen ja vieressä kiva ankkapuisto. Mutta se junaradan vierustalla kulkeva jalkakäytävä oli usein täynnä spurguja. Siinä oli silloin kai Alko lähellä. Siihen aikaan spurguja vielä oli. Nykyäänhän ne on nistejä. Mutta Korsosta on ihan hyvät muistot. Silloin ne talot oli kaupungin työsuhdeasuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiö, jonka asukkaat on passiivisia eikä ilmoita isännöitsijälle häirikköasukkaasta --->
Huono maine talolle ja sen naapurustolle.
Se on kuulkaas vain itsestännr kiinni. Ei häiriköitä tarvitse sietää, vaan ne häädetään niin monta kertaa, että oppivat ihmistavoille.
Voi kun olisikin niin helppoa, mutta syytetään heti r...sismista jos ilmoittaa talon häirikköasukeista. Pienenä vihjeenä: tummiin pukeutuvia ja jättävät autot yleensä aina oven eteen.
Ei ne minun asuntoon tule. Eikä ole ulkona minua häirinneet. Alakerran asukkaiden takia olen soittanut poliisit monta kertaa kun äänet kuuluu asuntoon (perheväkivaltaa), sama meno jatkuu vaan. Koko lapsuuteni asunut samalla alueella, tähän on tottunut.