"EU:ssa etenee asetusehdotus, joka sallisi kaikkien EU-kansalaisten yksityisviestinnän automaattisen valvonnan"
Sellasta kivaa. Orwell on täällä.
https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000011439744.html
Näppärästi tuota perustellaan "lapsilla", mutta käytännössä ruvetaan selvittämään, kenellä on "vääriä mielipiteitä".
Kommentit (45)
Juuri se EU johon joskus 100 vuotta sitten maanviljelijät meidät äänestivät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hienointa: "Valvontaa eivät tekisi viranomaiset, vaan internetoperaattorit, pikaviestimet, sosiaalisen median yhtiöt ja muut nettiyhtiöt."
Eli luovutetaan ihmisten yksityisviestit firmoille!
Eli julkinen valta säätää lain jota valvomaan määrätään yksityinen sektori.
Mitäs se fasismi olikaan?
Ihan vastaavasti tekijänoikeus YHDISTYKSET saa jostain syystä meuhkata mielin määrin veloittamalla isot summat tekijänoikeusmaksuja ja lähettämällä kansalle sakkomaksuja lakien perusteella jotka nuo on käytännössä kirjoittaneet itse ja tuomioistuin lätkii vain kumileimasina virallisen leiman tuomioihin.
Ei tuokaan toiminta kuulu oikeasti millekään yhdistykselle (joka oikeasti on yritys täynnä lakimiehiä) ja joka vetää ison siivun laskutetuista summista omiin kuluihinsa.
Radiossa aamutoimittajakin totesi että hänelle se sopii koska "ei minulla ole mitään salattavaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tällainen nyt läpi voi mennä, jos kaikki normaalit vastustavat sitä?
Mietipä korona-aikaa kun kaikki "normaalit" hyväksyivät vaikka mitä
Se on sitä aivopesua, mitä raivokkaat aivopestyt eivät itse tajua. Olivat raivoissaan, kun joku ei halunnut työntää myrkkypiikkejä itseensä.
Itsetuhoiset äänestäjä-ihmiset eivät voi enää pysäyttää itse luomaansa hirviötä. Eroamalla EU:sta Suomi voisi vielä itsensä pelastaa.