Konservatiivit, lähtekää ev. lut. kirkosta
Teille on vaihtoehto, luterilainen Lähetyshiippakunta. Seurakuntia on jo monilla paikkakunnilla ja lisää perustetaan koko ajan. Ev. lut kirkkoa ei voi pelastaa roikkumalla mukana ja kuvittelemalla auttavansa sitä niin. Kuten näettä, jopa kirkolliskokouksen yli kävellään hairahtaneiden piispojen ohjeilla. Tule sinne, missä sana ja sakramentit jaetaan oikein ja mistä löytyy oikea kristittyjen välinen yhteys.
Kommentit (74)
Jos lahko tai seura tai kirkko alistaa naista suhteessa mieheen, se ei ole valintani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on arviolta 45 000 eri kristillistä lahkoa, joista jokainen palvoo jumalaa omasta mielestään "oikein" ja kaikki muut väärin.
Lhpk ei ole lahko
On se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasto mahdollisimman moni eroaisi kirkoista, niillä ei ole tulevaisuutta enää
Oikeilla Jumalan tahdon mukaisilla kirkoilla on todellakin tulevaisuus. Ainoastaan hampaattomalla luopiokirkolla ei ole. Se on "penseä", ja Jumala sanoo oksentavansa sellaisen ulos suustaan.
Koska jumala on sellaista sanonut? Taisi taas puhua vain sinulle, koska ei jumalalla ole muuta tekemistä kuin jutella jollekkin Suomen maaseudulla asuvalle eläkeläiselle.
Johanneksen ilmestys, kolmas luku, jakeet 14-19. Sanat on osoitettu Laodikean seurakunnalle, mutta se koskee kaikkia samanlaisia seurakuntia. Pätkä päättyy kehoitukseen tehdä parannus. Sopii rukoilla, että Suomen kirkkokin tekisi niin. Sitä odotellessa ei kuitenkaan kannata kuulua synteihinsä hukkuvaan kirkkoon, kun oikeaa uskovien yhteyttäkin on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on arviolta 45 000 eri kristillistä lahkoa, joista jokainen palvoo jumalaa omasta mielestään "oikein" ja kaikki muut väärin.
Lhpk ei ole lahko
Miten niin ei? Juuri aloituksessa sanottiin, että ertokaa kirkosta ja liittykää meihin. Kyllä se täyttää lahkon määritelmän ihan hyvin.
Se voi olla lahko joidenkin mielestä. Tosiasiassa se on se tosi kirkko, joka koko ajan on ollut kätkeytyneenä kansankirkon rakenteiden sisään. Nyt se vaan karistaa kuonaa harteiltaan ja tulee esiin. Ja kunhan Lhpk on kasvanut suureksi ja ev. lut. kutistunut kääpiöksi, niin lahkolaisuudesta on enää turha kenenkään inistä.
Vierailija kirjoitti:
Voi konservatiiviparkoja, kun eivät kuule Jumalaa.
Jumalan laki sallii avioliiton myös samaa sukupuolta olevien välillä.
Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin j
Vau, mieletön esimerkki oman korvasyyhyn mukaan tulkitsijasta. Jeesus puhuu avioliitosta ainoastaan miehen ja naisen kontekstissa. Paavali tekee selväksi suorin sanoin, että homoseksi yhdistyy Jumalan tuomioon. Jumalan Karitsa ei julista syntiä luvalliseksi, vaan uhrautuu verisesti voidakseen antaa anteeksi synnit niille jotka katuvat niitä. Paavalin sanat laista viittaavat juutalaisiin mooseksen lain säädöksiin, ei niihin kristinuskon säädöksiin, joita hän itsekin kirjeissään esittelee. Kristittyjen ei siis tarvitse ympärileikata itseään, laskea luvallisia askelia sapattina, eikä uhrata karitsoita ja sonnipoikia Jumalalle.
En ehkä ymmärrä homojen vihkimistä, muuten saavat elää miten elävät, ei kuulu minulle. En tosin jaksa tätä liberaalien vihervasemmistolaisten homo-hypetystä ja korostamista yhtään.
Se miksi minä mietin Ev.lut. kirkosta eroamista on rninusta konservatiivisen ajattelun eli koti-uskonto-isänmaa pettäminen. Saman minkä Kokoomus teki. Päinvastainen arvomaailma oli vihervasemmistossa, jotka eivät yleensä kuulu ev.lut. kirkkoon.
Ymmärrän, että käsky tuli EU:sta, maamut on otettava vastaan, jotta bisnes maailman lotto-potti eli vapaa liikkuvuus voidaan toteuttaa ja kääriä massit tulijoiden suhteen. Mutta petturuus mikä petturuus. Nämä tulijat ovat tulleet kalliiksi joka saralla tavalliselle suomalaiselle, joka veroissa maksaa viulut. Hyötyjiä ovat mm. VOK:en omistajat, rakennusbisnes, "K-kauppiaat" ja muut joiden tuloihin populaation suuruus vaikuttaa.
Suomi ei ole enää turvallinen lintukoto, huumeet, rais kaukset, ampumarikokset yms yms ovat tulijoiden myötä moninkertaistuneet. Monet ammatit on pilattu: Opettajan, taksikuskin jne.
Minun ev.lut. kirkko hylkäsi isänmaan, myi arvomaailmansa vihervasemmistolle ja sen myötä hylkäsi minut.
Vierailija kirjoitti:
Jos lahko tai seura tai kirkko alistaa naista suhteessa mieheen, se ei ole valintani.
Mitä on alistaminen? Mielestäni ei sitä, että naisen paikka ei ole pappina. Jumalan edessä mies ja nainen ovat silti samanarvoiset.
t. naispappeutta vastustava naispuolinen teologi
Vierailija kirjoitti:
En ehkä ymmärrä homojen vihkimistä, muuten saavat elää miten elävät, ei kuulu minulle. En tosin jaksa tätä liberaalien vihervasemmistolaisten homo-hypetystä ja korostamista yhtään.
Se miksi minä mietin Ev.lut. kirkosta eroamista on rninusta konservatiivisen ajattelun eli koti-uskonto-isänmaa pettäminen. Saman minkä Kokoomus teki. Päinvastainen arvomaailma oli vihervasemmistossa, jotka eivät yleensä kuulu ev.lut. kirkkoon.
Ymmärrän, että käsky tuli EU:sta, maamut on otettava vastaan, jotta bisnes maailman lotto-potti eli vapaa liikkuvuus voidaan toteuttaa ja kääriä massit tulijoiden suhteen. Mutta petturuus mikä petturuus. Nämä tulijat ovat tulleet kalliiksi joka saralla tavalliselle suomalaiselle, joka veroissa maksaa viulut. Hyötyjiä ovat mm. VOK:en omistajat, rakennusbisnes, "K-kauppiaat" ja muut joiden tuloihin populaation suuruus vaikuttaa.
Suomi ei ole enää turvallinen lintukoto, huumeet, rais kaukset, ampumarikokset yms yms ovat tulijoiden myötä moninkertaistuneet. Monet ammatit on pilattu: Opettajan, taksikuskin jne.
Minun ev.lut. kirkko hylkäsi isänmaan, myi arvomaailmansa vihervasemmistolle ja sen myötä hylkäsi minut.
Allekirjoitan. Miten tämä uusi lahko suhtautuu asiaan?
Niin että häipykää kirkosta ja jättäkää meille kirkon omaisuus, lol
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole enää turvallinen lintukoto, huumeet, rais kaukset,
Ymmärrän kyllä pointtisi. Asiahan on kuitenkin niin, että kristinusko on varsinaisesti universaali, maailmanlaajuinen uskonto, joka ei itsessään erottele kansakuntia ja vaatii tekemään hyvää jopa vihollisille. Mutta tässä kahtaa mielestäni Lutherin kahden regimentin oppi toimisi (että valtiolla ja kirkolla on omat tehtävänsä). Valtion tehtävä olisi rajoittaa maahan tulijoita ja mielellään niin, että valtion johdossa olisi riittävästi kristittyjä, jotka näkevät millaista porukkaa maahan tulisi päästää ja millaista ei. Islamin agenda on valloittaa kristillinen länsi maahanmuuton varjolla.
Vierailija kirjoitti:
Niin että häipykää kirkosta ja jättäkää meille kirkon omaisuus, lol
Kirkon omaisuus on Kristus. Sen me viemme mukanamme. Homehtuville seinille voitte tehdä mitä lystäätte.
Kun Jumala poistuu kirkosta, onko se sitten tanhukerho vai bingohalli vai jooga keskus. Sekalaisen seurakunnan sosiaaliklubi.
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö sitten kirkossa naimisiin, ja kirkkomaahan aikanaan?
Mitä tarkoitat? Lähetyshiippakunta vihkii omassa piirissään ihan samanlaisin menoin kuin "kirkossakin". Tosin virallista vihkioikeutta ei ole, joten virallinen rekisteröinti pitää tehdä maistraattiin. Ei se ole ongelma. Luterilaisen kirkon kirkkomaahan on tähän mennessä haudattu jokainen ateistikin. Yhteiskunta on juuri sen ylläpitämiseksi antanut kirkolle rahaa. Tämä taitaa olla kyllä muutoksessa, mutta se tuskin on ongelmista suurin, missä ruumis odottaa ylösnousemustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.
Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tul
Mitä Jeesus opettaakaan "korvasyyhystä"?
Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä pointtisi. Asiahan on kuitenkin niin, että kristinusko on varsinaisesti universaali, maailmanlaajuinen uskonto, joka ei itsessään erottele kansakuntia ja vaatii tekemään hyvää jopa vihollisille. Mutta tässä kahtaa mielestäni Lutherin kahden regimentin oppi toimisi (että valtiolla ja kirkolla on omat tehtävänsä). Valtion tehtävä olisi rajoittaa maahan tulijoita ja mielellään niin, että valtion johdossa olisi riittävästi kristittyjä, jotka näkevät millaista porukkaa maahan tulisi päästää ja millaista ei. Islamin agenda on valloittaa kristillinen länsi maahanmuuton varjolla.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Miksi tästä aiheesta ei puhuta? Kyllä monet erosivat kirkosta juuri tämän vuoksi. Aihe on tärkeä juuri tuon islamin agendan vuoksi. Käsittääkseni tällaiselle tavalliselle, melko maallistuneelle ev.lut. kirkkoon kuuluvalle, tärkeämpi kuin homojen vihkiminen, mistä taas kirkon väki messuaa, jos sanonta sallitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasto mahdollisimman moni eroaisi kirkoista, niillä ei ole tulevaisuutta enää
Oikeilla Jumalan tahdon mukaisilla kirkoilla on todellakin tulevaisuus. Ainoastaan hampaattomalla luopiokirkolla ei ole. Se on "penseä", ja Jumala sanoo oksentavansa sellaisen ulos suustaan.
Koska jumala on sellaista sanonut? Taisi taas puhua vain sinulle, koska ei jumalalla ole muuta tekemistä kuin jutella jollekkin Suomen maaseudulla asuvalle eläkeläiselle.
Sanoi jo muutama tuhat vuotta sitten. Raamatusta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen epäröinyt, koska kirkko on ollut minulle rakas. Lisäksi kirkolla on loistava mahdollisuus vaikuttaa yhteiskunnallisesti. Mutta kirkko on valinnut linjakseen mukautua tämän maailman mukaan, ei Jumalan sanan. Oma kotiseurakuntani ilmoitti aloittavansa sateenkaariparien vihkimisen. Tämä on viimeinen pisara, minä lähden.
Sieltä "jumalan sanasta" olet sitten päättänyt lähinnä ottanut ohjeeksi sen, että homoja pitää halveksia. Muilla käskyillä ei ole niin väliä.
Jokainen ihminen on arvokas, kaikki ollaan syntisiä. Se ei ole ihmisten halveksimista jos pitää Jumalan Sanasta kiinni riippumatta meidän omista tunteistamme. Kun tunnustaa syntinsä, Isä armahtaa. Meidän kaikkien (!) tulee tunnustaa syntimme.
On se perkele että joku murhaaja pääsisi Taivaaseen sillä että vaan tunnustaa syntinsä mutta joku kiltti toisen uskonnon edustaja joutuu kärsimään.
Mikseivät nuo "Raamatun sanaa" noudattavat sitten myös käyttäydy ja elä siten kuin siihen aikaan? nyt kaikki elättämään itsensä vain sen ajan ammateilla kuten puuseppänä, syödään sen ajan ruokia, pukeudutaan kaapuihin ja sandaaleihin jne.
Suomessa on valtavasti eri seurakuntia, joiden keskiössä on Jumalan sana. Monet seurakunnat tekevät yhteistyötä keskenään. Tiedän, että omassa kotikaupungissani eri seurakunnat panostavat yhteyden pitämiseen toisiin seurakuntiin ja järjestävät yhteisiä tapahtumia. Näin sen kuuluisikin olla. Erilaisia seurakuntia erilaisille ihmisille, mutta sisimmältään samoja.
Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.
Te ulkokullatut, oikein teistä Esaias ennusti, sanoen: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana, mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'." Ja hän kutsui kansan tykönsä ja sanoi heille: "Kuulkaa ja ymmärtäkää. Ei saastuta ihmistä se, mikä menee suusta sisään; vaan mikä suusta käy ulos, se saastuttaa ihmisen."