Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset aina sanoo et mene lääkäriin jos epäilyttää jokin sairaus

Vierailija
22.08.2025 |

Mut ainakun menee lääkärille niin eivät osaa diagnosoida. En muista ainoatakaan kertaa että lääkäri olisi antanut oikean diagnoosin. Aina vähintään ekoiksi viikoiksi tulee ihan väärä. Esim lapselle diagnosoitiin munuaistulehdus, olikin salmonella selvis parin päivän päästä. Vakavia ihottumia ei ole saatu selville ollenkaan, määrätty vaan erivahvuisia kortisoneja ja luovutettu ja kroppa täynnä näppyjä 4kk kunnes yhtäkkiä katosi. Esimerkkejä on satoja oman, lasten ja sukulaisten osalta. Pahin ehkä tällä hetkellä läheisen pitkälle edennyt syöpä kun ei välitetty ettei juurikaan voi kävellä tai puhua. Odoteltiin puoli vuotta ja nyt tilanne todella huono, levinnyt joka paikkaan ja pitkään vietiin päivystykseen, lääkäriin, soitettiin lääkäriin jne. Vielä viime hetkilläkin sanoivat että ei ongelmaa, kun jalat ei enää kantaneet ollenkaan niin vielä koitettiin siirtää asiaa et varataan terveyskeskuslääkärille kolmen viikon päähän aikaa mut kun olis jäänyt heitteille niin alkoivat sentään tutkia. Tällaisia esimerkkejä lähipiiristä valtavasti mut silti moni sanoo et lääkäriin niin asia selviää jos joku fb ryhmässä kysyy vaikka ihottumasta. Kyllä itse uskon ennemmin et fb ryhmästä löytyy saman kokenut kuin että lääkäri osais arvata mistä kyse.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikkiin pienempiin vaivoihin apu löytyy varmimmin netistä, googlettamalla tai YouTube videoista. Myös ruokavaliolla voi parantaa monia sairauksia. Itse pääsin ruokavaliolla eroon diabeteksesta, verenpainetaudista ja kihdistä. Kuusi eri lääkettä jäi pois mutta en ole kertonut lääkärille, valehtelen sujuvasti. Seuraavaksi alan hoitamaan rauta-arvoja kuntoon ja ehkä pääsen vielä kilpirauhaslääkityksestäkin eroon. Kuka tietää. 

Vierailija
22/35 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kaaduin kännipäissäni sänkyni viereen ja kolhaisin itseäni. Makasin tajuttomana ehkä vuorokauden, enkä tiennyt herätessäni mistään mitään. Myöhemmin diagnosoitu uniapnea, joka todennäköisesti on oikein. Epäilen, että minut sai kuukauden sairaalajaksolle hapenpuutteessa makaaminen sängyn vieressä, mutta lääkärit päättivät että se on nyt epilepsia ja syöt lääkkeitä siihen kuolemaasi asti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta. Minunkin hampaasta johtuvaa hermosärkyä hoidettiin puoli vuotta mielialalääkkeillä. Nytkin on ikäviä vaivoja ja pitäis mennä lääkäriin, mutta mietin että miksi menisin, kun ei siellä kukaan mitään tiedä. 

Kyllä, jos joka päivä esim. migreeni niin mielialalääkitystä vaan vaikka olis kasvain päässä. Tai mitä tahansa kipua missä päin kroppaa vaan tai tajunnanmenetyksiä niin masennuslääkettä naamariin vaan jotta turtuu kivut.

Migreeni ei liity kasvaimeen päässä mitenkään, vaan on neurologinen sairaus. Joka ikinen, jolla on hoitoa vaativa migreeni tietää tämän. Ja sinäkin olisit saanut sen selville sekunnin googlauksella.

Migreenityyppejä on monta, mutta mitään niistä ei todeta kuvantamalla. Osaan auttaa tietyt masennuslääkkeet kohtalaisesti. Itse joudun hakemaan lääkkeet pistoksina. 

Tajunnanmenetys on syy hakeutua sairaalaan oli migreeniä tai ei. Ja kasvainta päässä tuskin on kotikonstein kuvannettu?

Tuo naurettava esimerkki kertoo siitä että otetaan oireita sairauksista, joista monet kärsivät todella, ja sitten tehdään niistä omassa päässä mahdottomia yhdistelmiä. 

Omaa migreeniäni on hoidettu samalla tavalla Suomen lisäksi kahdessa muussakin maassa. Kasvaimia ja niiden auttamia kipuja taas ihan muilla keinoilla.

Vierailija
24/35 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku sanoo "et mene lääkäriin"?

Vierailija
25/35 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta. Minunkin hampaasta johtuvaa hermosärkyä hoidettiin puoli vuotta mielialalääkkeillä. Nytkin on ikäviä vaivoja ja pitäis mennä lääkäriin, mutta mietin että miksi menisin, kun ei siellä kukaan mitään tiedä. 

Kyllä, jos joka päivä esim. migreeni niin mielialalääkitystä vaan vaikka olis kasvain päässä. Tai mitä tahansa kipua missä päin kroppaa vaan tai tajunnanmenetyksiä niin masennuslääkettä naamariin vaan jotta turtuu kivut.

Migreeni ei liity kasvaimeen päässä mitenkään, vaan on neurologinen sairaus. Joka ikinen, jolla on hoitoa vaativa migreeni tietää tämän. Ja sinäkin olisit saanut sen selville sekunnin googlauksella.

Migreenityyppejä on monta, mutta mitään niistä ei todeta kuvantamalla. Osaan auttaa tietyt masennuslääkkeet kohtalaisesti. Itse joud

Juu eihän tämä migreeniä ole vaan iso kasvain aiheuttaa päivittäistä kammottavaa päänsärkyä miksi ei voi käydä töissä. Tämä diagnosoitu migreeniksi niin mitään tukia tms ei saa. Kasvainta ei leikata. Kaikki keillä tää sama kasvain sairastaa migreeniä, juu ei siis todellakaan oikeasti ole migreeni. Aivan kammottavaa tää suomen terveydenhuolto. Lisksi kukaan ei ole vuosien aikana kommentoinut mrin tuloksia lukuisista pyynnöistä huolimatta. Radiologin lausunnon vaan näen oma kannasta. Kirurgi ei soita jatkosta vaikka useasti olen pyytänyt.

Vierailija
26/35 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Migreenityyppejä on monta, mutta mitään niistä ei todeta kuvantamalla. Osaan auttaa tietyt masennuslääkkeet kohtalaisesti. Itse joud

Toisekseen, kertaakaan ei ole päivystykseen soitettaessa pyydetty käymään tajunnan menetyksissä. Jos tajuihin palaa niin kaikki ok!

Vierailija
27/35 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävitkö siis aluksikin hammaslääkärillä tuon vaivan kanssa?

Vierailija
28/35 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä tarkkaan kannattaako vaivaan hakea kantamerkintä loppuelämäksi.

Vierailija
29/35 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on diagnosoitu useampi krooninen sairaus, viimesin tänä kesänä. Jokaisen diagnoosin olen tehnyt itse ennen hoitoon hakeutumista. Kun soittaa ta:lle ja hoitaja tekee hoidon tarpeen arviota, saat paskinta kohtelua, jos vahingossa lipsautat tietäväsi mikä vaivaa. Niin kävin viimeisimmässä tapauksessanikin: vahingossa sanoin hta:ssa että oire x johtuu siitä sairaudesta y. Hoitaja kiisti tämän ja selkeästi ärsyyntyneenä totesi myös, etten tarvitse hoitoa.

Vähän myöhemmin tuosta pääsin kuitenkin asianmukaiseen hoitoon, sain diagnoosin jonka olin jo tiennyt ja olen nyt hoidossa erikoissairaanhoidossa. 

Vierailija
30/35 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkillisiä kokemuksia. Kaaduin pari viikkoa sitten ja löin pääni katuun. Haava otsassa tikattiin ja sitten vietiin pään magneettikuvaukseen. Todettiin lievä aivoverenvuoto. Olin valvonnassa yön yli ja pääsin kotiin, mutta samalla todettiin, että heti takaisin, jos oireita ilmenee.

Vierailija
31/35 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillisiä kokemuksia. Kaaduin pari viikkoa sitten ja löin pääni katuun. Haava otsassa tikattiin ja sitten vietiin pään magneettikuvaukseen. Todettiin lievä aivoverenvuoto. Olin valvonnassa yön yli ja pääsin kotiin, mutta samalla todettiin, että heti takaisin, jos oireita ilmenee.

Läheinen kaatui suorilta vartaloin takaraivo edellä jäiseen asfalttiin. Soitettiin päivystykseen ja käskivät seurailla kun taju ei lähtenyt kaatuessa. Pään kuhmu oli valtava ja päästä tuli ihan eri mallinen päiviksi. No hengissä on eli seuranta oli ilmeisesti hyvä linja. Kovat päänsäryt tuosta tuli mutta 800mg buranalla + 1000 panadolilla meni kivut siedettäviksi.

Vierailija
32/35 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v virtsaamisvaivoja ja lääkärin diagnoosi oli virtsatietulehdus johon määräsi antibioottikuurin. Ilmeisesti varsin krooninen tulehdus..

Vierailija
33/35 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu eihän tämä migreeniä ole vaan iso kasvain aiheuttaa päivittäistä kammottavaa päänsärkyä miksi ei voi käydä töissä. Tämä diagnosoitu migreeniksi niin mitään tukia tms ei saa. Kasvainta ei leikata. Kaikki keillä tää sama kasvain sairastaa migreeniä, juu ei siis todellakaan oikeasti ole migreeni. Aivan kammottavaa tää suomen terveydenhuolto. Lisksi kukaan ei ole vuosien aikana kommentoinut mrin tuloksia lukuisista pyynnöistä huolimatta. Radiologin lausunnon vaan näen oma kannasta. Kirurgi ei soita jatkosta vaikka useasti olen pyytänyt.

Jos diagnoosina on migreeni niin oikea osoite on neurologi. Jos diagnoosi on väärä niin neurologi ohjaa eteenpäin.

Radiologin lausunnon olet saanut. Mutta se ettei leikata ei ole radiologin päätös ja kirurgi leikkaavana lääkärinä ei soittele jatkosta, jos ei olla leikkaamassa.

Eli mihin "ei leikata" perustuu? Vuosia vanhan MRIn kommentointi on ihan turhaa. 

Olet päässyt tutkimuksiin ja sen jälkeen odotellut vuosia ja pyytänyt soittamaan. Milloin olet viimeksi pyrkinyt tutkimuksiin? Jos vuosiin ei ole mikään muuttunut niin millä perusteella pitäisi leikata? 

Vierailija
34/35 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni puhkesi ilmeisesti siitepölyallergia vaihdevuosien myötä. Oireet olivat klassiset; keväällä väsytti ja nukutti hulluna, silmät alkoivat vuotaa alkukesästä ja lopulta loppukesästä alkoi oireilu tyypillisistä ristiallergia-kasviksista ja -hedelmistä (porkkana, omena jne.). Histamiinikutinaa, huulioireita, sierainten ja korvakäytävien kutinaa, iholla kuivia läiskiä. Lääkäri toisensa perään päivystyksessä: töh täh häh? Mikähän vois olla? 

Joskus tuntuu että osuvat oikeaan paljon vaikeampien juttujen suhteen (sisäelinongelmat yms.), mutta tämmöiset jokapäiväiset vaivat jäävät tunnistamatta. 

Ps. Mun kaveri alkoi kärsimään migreenistä ollessaan 19. Meni lähes 10 vuotta, että julkinen löysi nimen tämän oireille. 

"Oireet olivat klassiset" eli olisit voinut kävellä apteekkiin ostamaan allergialääkettä. 

Vierailija
35/35 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos diagnoosina on migreeni niin oikea osoite on neurologi. Jos diagnoosi on väärä niin neurologi ohjaa eteenpäin.

Radiologin lausunnon olet saanut. Mutta se ettei leikata ei ole radiologin päätös ja kirurgi leikkaavana lääkärinä ei soittele jat

Juu näin migreenipotilaana käyn neurologilla mutta mikään lääke ei tehoa näihin särkyihin.

ja kyllä, odottelen yhä miten edetään kasvaimen kanssa viime kuvauksen jälkeen kuten ennen kuvaust sovittiin että sitten sovitaan miten edetään kun kuvaus tehty. Mut kiireinen kirurgi ei kerkeä soittamaan.

mielestäni olisi hyvä leikata jotta pääsisin takaisin työelämään ja ylipäätänsä elämään (no se ei ketään kiinnosta niin puhun vain työelämästä jotta olisin tuottavampi ihminen)