*^* Lokakuun päivänsäteet vk 39 *^*
Kommentit (65)
Kivaa, lisää vauvoja. :)
Hirmuisesti onnea pikkuisesta tyttösestä, ja hyvä että kaikki kuitenkin sujui hyvin. :)
Lisään siun tiedot tuonne syntyneiden listaan joka siis löytyypi osoitteesta:
http://personal.inet.fi/koti/pupu
Kun sitä joku kyseli.
AngelEyes ja masukki 36+6
Moikka! Harvoin tänne kirjottelen...
Kovasti jännittää tulevaa synnytys. Viimeisen viikon ajan ollu tosi kovia alavatsakipuja (mitä kyllä siis ajoittain ollu koko raskausajan). Nyt se kipu on vaan ollu ihan jatkuvaa. Alavatsakipujen takia (ja myös häpyluun kivun takia) kävely alkanu olee hiukka hankalaa. Ranteet kans ollu melkoisen kipeinä, terkkari sano, et lantion luiden lisäksi myös muut luut löystyy. Ja turvotus kuulemma voi myös aiheuttaa kipuilua kudoksiin.. Ja sit viel sellai vaiva ollu, et vatsa viimeset kolme päivää ollu tosi sekasin. Melko vaivaseksi tää raskaus kyllä vetää...
Viime yö oli eka yö pitkästä aikaa, ku nukuin oikeesti hyvin, ei supistellu tms.. Itselläni kun on esikoinen tulossa, ni en oikein tiedä lähestyvän synnytyksen oireista. Sen tiedän, että lapsi on nyt laskeutunu ja ilmeisesti aika hyvin myös kiinnittyny. Mutta kauankohan tässä pitää vielä odotella... Mitä oireita lähestyvä synnytys siis aiheuttaa? Tiedän toki, että oireet on kovin yksilöllisiä... Mutta kiva ois kuulla jo synnyttäneiden kokemuksista :)
Sinisin 37+6
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa, viikko on hurahtanut.
Tultiin tosiaan tytön kanssa eilen kotiin sairaalasta. Viikko sittenhän mun piti mennä sisään ja sopia leikkauspäivä. MUTTA...
Lääkäri ultras sisältä ja päältä ja tekipä vielä jonkun hemmetin sisätutkimuksenkin. Painoarvioksi sanoi 2,5kg.Sittenpä alkoikin tapahtua. Pääsin huoneeseeni ja sänkyyn takaisin, niin johan alkoi valtavat supistukset. Hoitaja kävi jo kysyyn lääkäriltä et annetaanko lääkettä, mut vastaus oli EI, on kuulema ihan normaalia.
Jossain vaiheessa lähdin vessaan ja huoneen lattia alkoi lainehtia verta.
Siispä taas istukka vuosi. Siitäpä alkoikin valmistautuminen leikkaukseen.
Tyttö syntyi siis 15.9 ja painoi 2955g ja 47,5cm pitkä.
Kaikki oli ok ja päästiin yhdessä osastolle. Perjantaina piti päästä kotiin, mutta vauvalle tuli vähän keltasuutta ja piti ottaa 'aurinkoa' vuorokausi. Mutta nyt onneksi ollaan onnellisesti kotona.
Jaaaha, ruoka aika kuulostaa olevan.
Jaksamisia kaikille loppumetrejä vetäville :D
siirix ja neitinäpsä 7 vrk
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille. Toivottavasti olisi vauvarikas viikko edessäpäin. :)
Ihana ilma oli viikonloppuna ja ulkona oltiinkin ahkerasti. Nytkin paistaa aurinko niin mukavasti, että pitää tästä kohta lähtee ulkoilemaan.
Luulisin että mein vauva laskeutui tuossa viikonloppuna himpun verran alaspäin, ainakin niin voisi päätellä vessakäyntien lisääntyneestä määrästä. :P Ja nyt on helpompi hengittääkin. Muuten ei tänne mitään ihmeempää, supistelee mutta ei kipeesti ja tässä vaan siivoillaan ja odotellaan jotain tapahtuvaksi. :) Vaikka melkoisen aikastahan tää vielä on, mutta kun nuo muutkin on syntyneet etuajassa niin sen puoleen jo alkaa jännitellä että milloin alkaa tapahtua.
AngelEyes ja masukki 36+6
Moikkista ja terkut neuvolasta!
Painoa olin saanut kahdessa viikossa melkein 2 kg lisää, nyt yhteensä melkein 12 tullut, sf oli laskenut vähän, se oli nyt 30, vauveli on tosi alhaalla.. Hemoglobiinia ei otettu kun on ollut niin hyvä enkä ole ollut väsynyt yhtään. Ensi viikolla sitten äippäpolille seuraavaan vauvan kasvua tarkemmin..
Vointi edelleen muutenkin bueno, lenkkeily ja touhottaminen on maistunut. Siispä ajattelin uskaltaa lähteä huomenna yökyläilemään kaverille Turkuun. Edelleen olen varustautunut siihen, että ainakin 3 vkoa menee vielä. Ja mulle se kyllä sopii. :)
Raskausoireista: Yöllä kun kääntää kylkeä, lantio rutisee pahasti, sisältä päin. Toivottavasti on mun luut, eikä lapsen pää, joka rutinan aiheuttaa. ;) Muutenkin sellaisia pikkuvihlaisuja ja yllättäviä alaselän kipuiluja on, mutta aika harvakseen. Mutta tissit painaa kuin synti, siellä tapahtuu ainakin jotain (oiskohan se 2 kg:n painon lisäys mennyt suoraan sinne?). Maitoa ei kyllä ole alkanut onneksi vielä tihkumaan..
Mukavaa ja aurinkoista viikkoa! Otetaan kaikki irti näistä jopa 16 asteen keleistä ja paisteesta mitä on luvattu!
T. Ksia 38 tänään
Ps. Ja Siirix, nauti pikku kääröstäsi, oikein pakahduttaa ajatella, että kohta me kaikki saadaan oma syliin.. :)
Niin, tuossa otsikossa se tulikin, että pitäisikö tehdä vielä tänne Vauva-palstalle oma ketju syntyneille Lokakuun päivänsäteille? Noiden AngelEyesin todella hienojen sivujen lisäksi siis? Kun joskus nämä viikkoketjut venyvät niin pitkiksi, että nuo vauva-uutiset hukkuu tänne sekaan. Mitä ootte mieltä? Jos olisi tyyliin
Nimimerkki:
Syntymäpäivä:
Rv:
Sukupuoli:
Mitat: (paino, pituus, pipo)
Muuta kerrottavaa: (esim. synnytyksestä, vauvasta, omista fiiliksistä jne)
Löytyisi sitten helposti ja niitä olisi mukava lukea täällä! :) Vai pitäisikö tuo tehdä vasta, kun alkaa enemmän syntymään, ettei tuo ketju katoa sitten aina valtavan kauas..? No en tiedä, sanokaa te! :D
Lillian taaaas
Eli PALJON ONNEA SIIRIX!!!
Ihana kuulla, että kaikki on nyt hyvin ja olette jo kotiinkin päässeet. Nauti tytöstäsi ja paljon onnea vielä koko perheelle!! :)
Siirix: HIRMUISESTI ONNEA!!!
Mulla,uskokaa tai älkää, on edes jotain positiivista kerrottavaa. Oli se kontrolli tänään. Ja päätettiin et kun ens maanantaille oli se toinen kontrolli (alkuperäinen ennen kuin aloin "hankalaksi"), niin pidetään aika voimassa mutta sitten mä jään jo sisälle ja aletaan houkutella Miniä ulos. =D Hoitaja kun ensin mut sisään kutsuessaan valitteli et on eri lääkäri, niin totesin vain et hyvä... Lääkäri oli tällä kertaa tosi ihana. Muuten ois saatettu harkita käynnistystä loppuviikosta,mut on jotkut gynekologien yms koulutuspäivät,joten paikalla ois vain päivystysmiehitys. Mut helpotti kummasti,kun nyt mä TIEDÄN milloin jotain tapahtuu. Onhan se sit eri asia milloin synnytys kunnolla käynnistyy,mut kestihän esikoisestakin supparit 2 vrk ennen kuin laitettiin tippa ja puhkaistiin kalvot. Mut sen kestän koska tahansa kun TIEDÄN et nyt tapahtuu.
Et saa nähdä mennäänkö lokakuulle vai ei, tarkalle menee. :)
Vaihteeksi hymyilläkin jaksava
Määitte & Mini08 rv 37+3
Itsellä tokavika työpäivä meneillään. Äkkiä tämä aika kuluukin. Aika lailla romuna -fiilis täälläkin, hengenahdistusta ja vihlontaa, väsyttää, selkä oudosti jumissa ja jalat myös. Loppuviikoksi onkin sitten kampaajaa, kosmetologia ja synnytysosastolle tutustumista tiedossa, niin ja sohvalla makaamista :) Ja ne tuhat pikkuhommaa jääkaapin oveen listattuna, mitä äitiysloman alettua pitää tehdä...
Ei ole täällä duunissa nyt mitään sellaista varsinaista hommaa (paitsi se perehdyttäminen), joten tylsäksi käy. Kakkukahvit tarjoillaan tänään työnantajan piikkiin.
Katyez 34+5
Yöt ovat tuskaisia ja maha kipuilee, mutta ei ne kivut oikein supistuksiltakaan tunnu. Päivät menee syödessä ja leffoja katselleen. Varaudun siihen, että vauva syntyy rv 42 niin ei tule odotettua liikoja :D
G rv 40
Hienoa määitte, että asiat alkaa vihdoin mennä etiäpäin, oletkohan sinä seuraava väsynyt, mutta onnellinen mamma :)
Maha on tuntunut tosi kummalta, ei mitään supisteluja pariin päivään, mutta yläosasta on tosi kova, pinkeä ja kipeäkin. En usko raskausmyrkytykseen, koska muuten on ihan hyvä olo. Verenpaine oli viikko sitten ok eikä pissassakaan ollut mitään moittimista. Ehkä tämä sitten on jotain supistusta silti.. Muutenkin tuntuu, että muutamassa päivässä vauva on kasvanut ihan hirveästi. Millanen möhkäle sieltä änkeää ulos :O
Kelalta tuli vihdoin ja viimein päätös. Äippäloma näyttää loppuvan jo heinäkuun lopussa :( Luulin, että kestäisi vuoden. Rahasta en kauhean järkyttynyt ole, jotain tuota luokkaa ajattelinkin ja sillä kyllä pärjätään. Itse asiassa voisi joka kuukausi laittaa vähän säästöön, jotta voisi olla edes puoli vuotta hoitovapaalla..
fanny 36+2
Siirixille paljon onnea! Ihanaa lukea näitä vauvauutisia, lisää vaan:)
huh että on tuskanen olo ollut nyt muutamia päiviä, vauva tuntuu tosi alhaalla ja sen takia vaikea kävellä, hirvee paineen tunne koko alavatsalla, lantiolla ja selässä, vihloo tuonne alapäähän ja alavatsaan sekä selkää särkee koko ajan. Tuntuu kyllä ikävältä kun vauva liikkuu hirveesti, viime yönä en juurikaan pystynyt nukkumaan. Mietin et jos tämä raskaus kestää vielä sen neljä viikkoa, niin miten mahdan selvitä kun olo on tosi tuskanen mut kaitpa se on pakko. Joka tapauksessa ei ole hirveen pitkä aika enää kun vauva syntyy, viikot menee nopeasti. Vauvan tavarat on kutakuinkin nyt kasassa, sänky on kasattu mut ei vielä paikallaan, vaunut on haettu ja vaatteet laitettu kaappiin, tosin pitää jotain vielä ostaa. Sairaalakassia alan tällä viikolla pakkailemaan kun saan loput ostokset tehtyä. Esikoinen odottaa jo kovasti vauvan syntymää, ei kyllä oikein ymmärrä että miksi hän ei voi tulla mukaan synnytykseen:) Onneksi mummi asuu lähelllä niin viedään tyttö sinne hoitoon. Nyt täytyy taas lopetella, jaksamisia ja toivotaan että saatais pian uusia lokakuisia maailmaan:)
äitykkäinen 36+4
Siirixille paljon onnea tytöstä!
Oma olo on hyvä. Yöt nyt on vähän mitä on, kun öisin tulee herättyä useamman kerran ja unet loppuu kokonaan kuuden aikaan, mutta aika hyvin sitä jaksaa, kun päivällä ottaa päikkärit. Pidemmät kävelylenkit ei enää oikein onnistu, kun helposti alkaa alamahaan sattua. Olisin mä silti jo valmis lähtemään synnyttämään, näkisi millainen kaveri sieltä tulee :-) Mutta mitään viitteitä siihen suuntaan ei ole, joten pitää vaan jaksaa olla kärsivällinen.
Enif 38+3
Ihanaa, että siellä on tytön tyllerö tullut päivänvaloon =)
Tännepä ei mitään ihmeitä kuulu. Oma mieliala vaihtelee kuin tuuliviiri, välillä edelleen ahdistaa niin pirusti, mutta onneksi myös onnellisiakin hetkiä tulee.. Vauveli ei tunnu mitenkään olevan vielä syntymässä, vaikka aika lailla pää tuonne virtsarakkoon painaakin. Ehdin jo viikon pari olla iloinen, että närästys on kadonnut, mutta eilen se taas iski.. Onkohan vauva valunut takaisin ylöspäin, vai tulikohan muuten vaan syötyä niin ärhäkkää ruokaa..
Äitini on nyt meillä muutaman päivän kylässä. Tänään käytiin kaupoilla, ja vauvalle tuli ostettua vielä mm. pieni toppapuku ja kangasta äitiyspakkaus-laatikon vuoraamiseen. Tuolla äiti nyt jo touhuaakin sen kankaan parissa. Hyvä niin, mä kun oikeesti oon täysi tumpelo noitten ompeluhommien kanssa.
Huomenna meillä onkin ihme kyllä neuvolassa joku perhevalmennus, vaikka pitkään näytti, ettei mitään ehdi tullakaan. Hyvä niin, ihan innolla olen lähdössä =) Mies ei taida olla niin innolla, mutta olettaisin, että on kuitenkin tulossa mukaan.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
t: Merrily 37+2
Onnea aluksi vauvautuneille!!!!Ihanaa!!!
tänne ei mittää uutta...yhes koossa ollaan... no mut ei mulla ookkaan nii paljoo viikkoja ku monilla teistä...tänään oon leiponu koko päivän ja meinaa jalkoihin ja selkään ottaa ny ku seisonu ja touhunnu....
Huomenna neuvolaan menoa taas nii jos sit tuun kirjotteleen enemmän kun eipä meille muuta oikeen täsä ny oo tapahtunu.
pikku85 RV 34+2
Onnea Cissse76 ja Siirix!!! Nyt niitä vauvauutisia alkaa kuulumaan, hui!!!
Mulla on mennyt tämä raskaus jotenkin tossa sivussa. On ollut kaikkea muuta ja ei ole oikein ehtinyt ajattelemaankaan, että meille syntyy toinen muksu. No nyt sitten viimeiset päivät onkin alkanut jännittämään oikein kunnolla, että mitenköhän sitä pärjää kahden muksun kanssa, kun välillä meinaa hermot mennä tuon yhdenkin kanssa. Sitten kun menin vielä tänään katsomaan neloselta sen sairaalan, niin nyt alkoi jännittämään!! Mä en edelleenkään ole pakannut sairaalakassia, koska mulla on myös sellanen olo, että rv 42 mennään ja lujaa.
Ei mitään oireita lähestyvästä synnytyksestä.. Tänään piti olla neuvola, mutta esikoisen sairastuttua siirsin aikaa ja sain uuden vasta perjantaille. Sellaisia vihlaisuja on tullut tonne nivusiin, että välillä meinaa jalat mennä alta. Muuten olo ihan ok.
Niin ja tosi kivat nuo sivut AngelEyes :)
cisco ja huomenna tasan rv 38
Mulla aivan tarkkaan samat tuntemukset ja tilannekin (esikoisen sairastumista myöten) kuin Ciscolla. Tänään kävin vielä täyden työpäivän tekemässä kun ei tässä kuitenkaan synnärillekään pääse ja mummilla odottikin sitten kuumeinen, tänään tasan 1v3kk poika. Että sairastuvaksi taitaa mennä ja huomenaamuinen neuvola on siirrettävä.
Valmista tavaraa ollaan, ei muuta kun vauva esiin;) Vaikka pelottaa alkumetrit kahden pienen kanssa, onneksi perheeseemme kuuluu ihana (mutta aikamoisen täystyöllistetty) isi!
Rouvaii 38 tasan
Ihanaa, vauvoja tulee tasaiseen tahtiin:)
Täällä ei vielä tietoakaan lähestyvästä synnytyksestä, huomenna olis 2 vk laskettuun aikaan.. olotila on hyvä, vauva ei ole laskeutunut vieläkään.
Tänän olin rakennuksella siivoamassa laudan pätkiä pois jaloista ja sanoin että jos kahden viikon päästä ei ole vielä syntynyt niin siivoan niitä siellä joka päivä, lähtee varmasti synnytys käyntiin! sen verran raskasta hommaa tän mahan kanssa oli.
Neljäs äitiyslomaviikko jo.. tänään ostin vielä Lindexiltä imetysrintsikat, en muista merkkiä mutta jotkut hiukan paremmat oli ja tosi tukevan oloiset.
Vauvan vaatteet on pestynä ja silitettyinä lipastossa ja paljon niitä onkin kertynyt! Vaan 50-62 cm:set mahtui lipastoon. Kaikki olisi valmiina ja niin minäkin:)
Tuleva synnytys hiukan jännittää mutta aika hyvällä tavalla, ei mitään traumoja ole eka kerralta jäänyt.
Silloin asusin esikoisen isän kanssa Turussa. Supistukset alkoi kuudelta sunnuntai aamuna sellaisena selkäsärkynä. Siinä sitten suihkussa oleskelin "muutaman"tunnin (ex oli aika useasti niiden tuntien aikana äitiyspoliin yhteydessä) ja vasta yhden aikoihin päivällä lähdettiin Tyksiin. No silloin paikat olivat jo niin auki ettei epiduraalia tms voinut enää antaa, joten ns luomuna synnytin esikoisen. Imukupilla häntä hiukan autettiin kun sydänäänet laskivat ponnistusvaiheessa. Neljän aikaan päivällä hän siis syntyi, synnytys oli kaikenkaikkiaan siis noin 10 tuntia.
Tällä kerralla kyllä aion lähteä sairaalaan huomattavasti nopeammin kuin viimeksi, olen ajatellut haluavani epiduraalin tällä kerralla jos tarve vaatii.
No, onneksi ei ole kuin muutaman minuutin automatka sitten edessä.
Mun vanhemmat asuu samalla kadulla meidän kanssa, jos yöllä tulee lähtö niin esikoinen ja koira menevät heille hoitoon. Poika kyseli eilen että saa kai koulusta pitää vapaapäivän kun vauva syntyy:) En luvannut kylläkään!
No eipä tässä muuta, nukkumaan vois lähteä piakkoin.. hyvää yötä!
katjaäippä ja masukki 37+6
Onnea Siirix! Huh, miten nopeasti kaikki sitten kävikään! Onneksi meni hyvin ja olet päässyt jo kotiin toipumaan!
Itse olen aivan loppu tähän valvomiseen, tuntuu, että sekoan! Mulla tätä jatkunut siis koko raskauden ajan, paitsi ihan näin pahana vasta heinäkuusta. valvon siis joka yö niinkuin nyt , 1stä tai 2sta alkaen ties mihin, joskus 6lta tai 7lta torkahdan taas vähän. Paikoillaan on turha pysyä, kun kroppa on niin levoton. Ainoastaan lääkkeillä saisin nukuttua, mutta en halua käyttää niitä ihan koko ajan. Kerran tai kaksi viikossa on nyt ihan pakko, muuten todellakin sekoan. Ei kai se valvominenkaan vauvalle niin hyväksi ole, eiköhän se jo näin pitkällisenä ala vaikuttaa mun serotoniini yms hormonitasoihin. Nyt tuntuu, etten enää kestä tätä olotilaa, muutenkin on särkyjä ja vaivoja, mutta pahinta on tämä unettomuus.
Jossain vaiheessa mulla oli sellainen tunne, että vauva tulisi vähän etuajassa, kun oli kaikenlaisia "merkkejä", mutta nyt, kun olotila on pysynyt aika samanlaisena jo tovin, on alkanut tuntua, että yli taitaa kuitenkin mennä. Pari viikkoa sitten mua jännitti synnytys kovasti, nyt olen alkanut olla ihan kärsimätön, että tapahtuis jo! En jaksa enää juurikaan jännittää... Se tuntuu vähän hassulta, mutta kaiketi tämäkin olotila ehtii vielä muuttua tästä.
Kaikenlaisia ns. käynnistykeinoja on alettu tässä vaivihkaa harjoittaa, eli sauna, seksi, siivous, sauvakävely jne, mutta eiköhän vauva synny vasta kun on valmis syntymään! Vai olisiko noista oikeasti apua? Onko jollakulla jo synnyttäneellä kokemusta asiasta?
Olen kuullut myös vyöhyketerapiapisteestä, jolla synnytyksen voi käynnistää, sekä kylmä-kuuma-vaihtelusta, mutta jotenkaan ihan tuollaiselle manipulaatiolinjalle ei kiinnosta lähteä, vaikka kuinka yli menisi.
Nyt taisi kyllä tulla paljon kirjoitusvirheitä, mutta unihiekka silmissä hämärtää näkökenttää. Taidan mennä lämpimään suihkuun ja sitten kokeilen, josko pystyisin nukahtamaan!
Hyviä huomenia kaikille odotussiskoille, toivotaav, että tiistaista tulee ihanan aurinkoinen syyspäivä!
Saneline 37+5
Ja hyvää uutta viikkoa! :)
Joko ollaan jakauduttu lisää? Jännä, kun ei yhtään ennen aikaisia vauvoja meillä, tosi hyvä siis, mutta jännä! Ja kuten aikaisemminkin puhuin, niin ei juurikaan sellaisia "erikois-raskauksia", esim. kaksosia tai mitään? No jospa tällä viikolla alkaisi tapahtumaan! :)
Tänne ei mitään uutta, nukun edelleen tosi huonosti ja odotan kovasti, että synnytys jo alkaisi. Vauva möyryää välillä tosi rajusti ja se tekee kipeää, onhan hän nyt melkoisen iso pakkaus jo! Viimeisiä juttuja pitäisi tässä tällä viikolla tehdä, kuten siivota kylppäri ja parveke, raivata siis tila ammeelle ja vaunuille. Ja ihan pieni muovipussillinen vielä vaatteita pestävänä, sitten on kaikki valmista.
En keksi enempää nyt kirjoitettavaa, aivot ei toimi, kun nukuin taas miten sattuu. Tulen jatkamaan tätä löpinää sitten vaikka myöhemmin!
Voikaa hyvin ja paljon supistuksia ja lapsivesiä sun muita niille, jotka niitä jo toivovat! :)
Lillian ja Tirppa, rv 38+5