*^* Lokakuun päivänsäteet vk 39 *^*
Kommentit (65)
Sunnuntai iltana miehen kanssa juteltiin et pitäis varmaan mummolta kysellä josko tulisi isompien lasten luo sitten vauva päättää syntyä..
Aamu yöllä sitten alkoi lapsivettä lorista ja joitakin supistuksia tuli, mentiin aamulla äitipolille ja sitten alkoikin tapahtua, 3.5h kuluttua meillä oli pieni prinsessa sylissä, syntyi rv 37+1.
Painoi 2955g ja pituutta 46cm. Eilen tultiin jo kotiin ja nyt opetellaan taas vauva-arkea. Isot sisarukset aivan innoissaan, koko ajan sylittelisivät. Onneksi isommat päivällä koulussa ja nuorinkin aamupäivät kerhossa niin saa rauhassa itsekin vauvaan tutustua ja levätä.
Onnea Siirixille lähes samankokoisesta prinsessasta!
Alkoihan niitä vauvoja viimein tulla maailmaan.. ihanaa. Saa lisää uskoa siihen, että kyllä se omakin vauva vielä syntyy.
Onkohan netissä mitään vaipanvaihto-ohjeita, elkää naurako! Eilen olisi ollut se valmennuskurssi, mutta en millään kerinny vaan bussista myöhästyin. En ole koskaan vaippoja vaihdellut. Eihän ne kätilöt anna mulle vauvaa kotiin, kun huomaavat miten onneton äiti olen..
:)
nyt jatkamaan siivousta ja lämmittämään taloa.
Onnea kolmikymppiselle, itsekin täytin vastikään ja aika rauhallisissa merkeissä meni synttärit, täytekakkua syötiin miehen kanssa ja puolikkaan siiderin nautiskelin saunan jälkeen. :)
fanny 36+5
Onnea SPP:lle ihan miljoonasti! Nyt meitä sitten alkaa poksahdella, mahtavaa! :)
Ja onnea Helmi 30v!!! Naisen paras vuosikymmen aluillaan... ;)
Neuvolakuulumisia: eipä juuri mitään uutta, sf mitta nyt 35, kun vko sitten oli 34, vauva alhaalla, mutta täti oli sitä mieltä, että "ihan kuin pää vielä liikkuisi" eli ei taida olla vielä kiinnittynyt.
JOhan eilen ehdin kirjoittaa, miten reipas olo oli, kävin kävelylläkin jne, mutta tänään ei kyllä jalka oikein tahdo nousta, niin paljon painaa tuonne lantioon ja häpyluuhun! Eli rauhallinen kotipäivä tässä tänään... Joka ilta mietin kyllä, että jokohan se tänäyönä alkaisi...
Miehelle iski eilen illalla joku ihme paniikki! Oli nähnyt amerikkalaisen tv-sarjan jakson, jossa vauvat olivat vaihtuneet sairaalassa ja vouhkasi siitä, ensin meinasi olla laittamassa jotakin kaulakorua, ettei vauvaa sekoiteta muihin vauvoihin, ja sitten uhosi, ettei päästä vauvaa silmistään jne... ;) Suojeluvaisto alkaa vissiin pukata päälle. Siinä sitten pitkään selitin, että jos kaikki menee hyvin, niin vauva on koko ajan meidän lähettyvillä ja mennään yhdessä sitten perhehuoneeseen eli ei pääse nyytti katoamaan mihinkään. Ja että heti ne laittaa vauvalle rannekkeen tai muun tunnistimen, ettei sekaannuksia pääse tapahtumaan. Mutta ihan söpöä - kunhan ei siellä synnärillä sitten ala vahtia niitä kätilöitä!!!! :)
Hyviä vointeja, kivoja synnytyksiä seuraaville ja paljon vauvoja kaikille!!!
Saneline 38+0
*Fanny*, kyllä ne näyttää onneksi sairaalassa perusvaippojen vaihtoon oikeaoppiset liikkeet. Ja vahtii, että opit :8}. Tai siis näin ainakin kun esikoinen käytyyn pykäämässä, isänkin opettivat siinä samalla kylvettämään, vaihtamaan vaippaa ja myös hörpyyttämään kuin äidinkin. Harsovaippojen taittelua tms ei kyllä kukaan näyttänyt, mutta siis ihan noi tarra-vaipat.
Ja synttärisankarille myös!
Toista päivää äitiyslomalla ja kiirettä pitää puuhastellessa :) Vielä on monta hommaa tekemättä, mutta sain jo pari kohtaa listalta viivattua yli. Miehellekin sattui sopivasti tähän loman alkuun vapaaviikko (tekee vuorotyötä).
Viime yönä oli ensimmäistä kertaa tässä raskaudessa sormet ihan tajuttoman puutuneet ja aamulla turvoksissa. En muistanutkaan, miten ärsyttävää se on. Iltapäivällä jo sain sormukset mahtumaan sormiin, kun lähdettiin naistenklinikalle tutustumaan paikkoihin.
Ei tosiaan kannata olla etukäteen huolissaan miten ne vaipat osaa vaihtaa, nimittäin ainakin itselle opetettiin kaikki kädestä pitäen. Ja parissa päivässä vauvankäsittelyvarmuus on jo ihan eri luokkaa, kuin heti synnytyksen jälkeen.
Eipä sen kummempaa tällä(kään) kertaa. Paitsi että kävin kampaajalla eilen leikkauttamassa tukan ja huomenna on aika ihonpuhdistukseen. Kumma, kun tuota hiustenleikkaukseen menemistäkin pitää aina venyttää ja venyttää. Tekisi varmasti hyvää käydä vähän useammin, kuin kerran vuodessa.
Katyez 35+1
SPP: Hirmuisesti onnea! Voi mikä pikkuinen prinsessa teille saapui!
Fanny: Kyllä ne opettaa ja näyttää vaikka 10 kertaa vaipanvaihdot,pesut yms. Jokainen meistä on ekakertalainen ollu,joten ei mitään syytä nauraa.
Me nyt eletään toivossa et oltais seuraavana "vauvajonossa"... Maanantaina siis alkaa aamusta käynnistys, Tyksiin aika 9.20. Nyt alkaa hiukan jännittää tms kun esikoisen käynnistelyn aloittamisesta syntymään meni 2,5 vrk... Jos nyt tämä kaveri suostuisi aikaisemmin lähtemään liikkelle.
Määitte & Mini08 37+6
Taas tuli pikkuinen, ihanaa =)
Onnea myös Määittelle maanantain käynnistykseen!
Meillä oli tänään neuvola, kaikki vauvalla vaikutti olevan ok. Sykkeet oli hyvät, 140-150, ja hikkakin tuli vauvelille, kun sydänääniä kuunneltiin. Voi pientä.. Tuntuu kyllä, että tällä vauvalla on hikka monta kertaa päivässä, mutta eikös se vaan kehitä keuhkoja..?
Muakin jännittää vaipan vaihdot ja muut vauvan hoidot, kun en ole niitä koskaan tehnyt. Mutta hyvä tietää, että sairaalassa sitten tosiaan vahditaan, että ne opitaan.
Jees, nyt lopetan, kun alkaa tuo Sairaala-sarja telkusta, Taysiinhan itsekin sitten lähden.
t: Merrily 37+5
kaikille jo vaavinkaisensa sylkkyyn saaneille :D
Tänään tuli kunnon porut, kun kattelin Sairaala-sarjaa, oli se niiiin hellyttävää se vauvan syntyminen, voih...
Niin ja SUURKIITOS Saneline07 opastuksesta synnytystarinoihin! Saatiin kyllä miehen kanssa niiiiin makeat naurut, että ikää tuli varmaan 20 vuotta lisää ;)
Niin ne tunteet on tosi voimakkaita... No huomenna taas neuvolaan ja lauantaina alkaa "viimeinen" viikko...
karpalo 38+5
Täälläkin ollaan edelleen oikein tiukasti yhtenä kappaleena. Olen leikkinyt sissiä ja kaikkien kauhistukseksi tehnyt opintojani näihin päiviin saakka käyden fyysisesti luennoilla päivittäin. Nyt alkoi äitiyslomani sen täydessä merkityksessä. Toivottavasti tämä odotteluaika ei veny ihan hirmuisen pitkäksi... Olo on jo ihan tarpeeksi kypsä, täysi, ahdas ja VALMIS. Tänään on raskausviikkoja 38+4 ja esikoinen syntyi 42+3.
Meidän esikoinen, pian 3,5-v.,on todella kiinni minussa. Tämä takertuminen on tullut salaa tässä syksyn aikana. Heräilee öisin, itkeskelee päiväkodissa ikävissään ja on jollain lailla taantunut (kauhea sana). Toivottavasti pikkusisaren syntymä ei enää hirmuisesti vaikuta (negatiivisella tavalla), jos tämä olisi reagointia etukäteen?!
Tänään neuvolaan, sitten olen asteen verran viisaampi. Tuntuu, että viikossa ON tullut turvotusta - ja paljon. Sormuksia ei oikein voi enää pitää.
Mukavaa perjantaita!
Seelas 38-4
[b]spp[/b] Hirmuisesti onnea pikkuisesta prinsessasta. :)
Tein tuonne aloituksen mihin voidaan lisäillä noita vauvauutisia, ettei ne huku tänne niinkuin Lillian ehdottikin.
ON: Eilen oli se neuvolalääkäri ja eipä tuosta tullut hullua hurskaammaksi. Otti oikeestaan paljon päähän käydä siellä, kun ei se tunnu tietävän mistään mitään.
Kaikki oli kuitenkin ihan ok, vaikka ei kertonutkaan mitään vauvan tilanteesta, muutakuin että kohdunsuu on kiinni ja kiinteä. Parin viikon päästä sitten neuvolaan.
Olo on ihan hyvä, tässä vaan odotellaan.
AngelEyes ja masukki 37+3
Täällä turvotus tuntuu pahenevan päivä päivältä. Painoa on nyt parissa viikossa tullut reilu kolme kiloa. En mä nyt ihan noin paljoa pystynyt syömään, turvotuksesta johtuu. Onneksi olo on muuten hyvä ja paineet olivat neuvolassa alhaalla.
Vauva on musta tällä viikolla liikkunut enemmän kuin ennen (nyt kun ton kirjoitan, kai se sitten loppuu ja illalla lasken huolestuneena liikkeitä, kun ei ole koko päivänä pahemmin liikkunut :p ). Ihan hyvä, että liikkuu, vaikka liikkeet ovat väliin aika kipeitä. Mutta eikö liikkeet yleensä vähene, kun synnytys alkaa lähestymään? Ei taida olla täällä synnytys lähellä.
Ulkona näyttää olevan hieno ilma. Täytyy mennä ulos, kunhan pesukone on käynyt ja olen saanut pyykit kuivumaan.
Enif 39+0
spp -> Sylillinen ONNEA!
Mulla kans tänään neuvola. Viimeks olin keskussairaalassa viime viikon maanantaina, joten on jo aikakin saada tilannepäivitystä. Koska teille on tehty ensimmäinen sisätutkimus nyt loppuraskaudesta? Ajattelin vaan, kun mulle ei oo tehty vielä kertaakaan ja laskettuun aikaan on kuitenkin enää reilu viikko... Tekeekö sen aina lääkäri vai voiko myös terveydenhoitaja tehdä??
Mulla oli tossa pari päivää sitten sellanen olo, että synnytys vois olla lähellä. Ja pah!! Nyt olo on taas aivan loistava ollut pari päivää. Eilen siivosin, pesin auton ja haravoin ja ei tuntunut missään! Jotenkin mua välillä ihan pelottaakin, kun olo on noin loistava..Eilen alkoi myös vähän pelottamaan, että meneeköhän synntyksessä kaikki hyvin ja syntyyköhän terve lapsi..
Niin ei tässä sitten muuta.. nyt kauppaan ja sitten neuvolaan.
cisco ja 38 + jotain....!!.
Olen NIIIIN kateellinen! Paljon onnea teidän perheelle ja toivotaan, että täällä joskus tullaan perästä.. Muistakaa synnyttäneet äidit laittaa sitten siihen omaan syntyneiden ketjuunkin tarinaa. :)
Eilen oli pikaneuvola, siellä äkkiä katsottiin vain nuo välttämättömät ja kaikki oli ok. Kävelin sinne ja takaisin (yht. melkein 5km) ja olin koko loppupäivän täydellisen toimintakyvytön. Siis ihan oikeasti, minulla oli koko lantio niin kipeä, etten pystynyt edes kylkeä kääntämään sängyssä ilman miehen apua. Nyt nukutun (no nukutun ja nukutun) yön jälkeen ei onneksi enää niin kipeä, hieman jomottaa vain. Aika ristiriitaista, kun pitäisi rehkiä, että synnytys alkaisi, mutta on sekin nyt kiva kun se rehkimisen tulos on tuo! Itse ainakin haluaisin levänneenä synnyttämään, enkä jo valmiiksi väsyneenä ja kauheissa tuskissa! Olin ihan varma eilen illalla, että tänä yönä käynnistyy synnytys, mutta aamulla sitten heräsin pettyneenä...
Minulla oli tehtävä-lista, mistä olin viivannut iloisesti sitä mukaa niitä juttuja, kun sain tehtyä. No lista oli lähes tyhjä, kunnes ystäväni eilen toi minulle äitiyspakkauslaatikollisen ja kaksi jätti-muovipussillista vauvan vaatteita! Siis tajuton määrä! Niitä sitten vaan pesemään ja viikkaamaan.. No, hyvä ettei aika käy pitkäksi ;) Kaikki oli vieläpä kokoa 50-62cm, ettei edes mahdu kauaa. En ymmärrä miten hän on aikoinaan pojalleen hamstrannut tuollaisen määrän ihan pieniä vaatteita! Mutta toki siis olen kiitollinen hänelle ja kiva, että on vaihtovaatteita reilusti. :)
No, taidanpa painua tästä sitten pyykkihommiin! Mukavaa viikonloppua kaikille ja paljon supistuksia niille, jotka niitä jo toivoo! :) Voikaa hyvin!
Lillian 39+2
Kerkisin kuin kerkisinkin tänne lukaisemaan näin aamutuimaan.
Perässä tullaan viikkojen kanssa (nyt "vasta" 35+2), eikä varmasti ole synnytys alkamassa vielä hetkeen. Ehkä hyvä niin... Ainakin välillä tuntuu siltä, toisinaan taas voisi jo syntyä niin ei tarvitsisi enää odotella :) Mutta koitan asennoitua sinne lokakuun loppupuolelle, ettei tule turhaa stressiä.
Täällä on ollut aikamoinen möyrijä masussa, ja tässä taannoin yhtenä aamuna ihan huolestuin, kun en ollut yöllä kertaakaan herännyt liikkeisiin eikä aamullakaan mitään kuulunut. Eipä siinä kovin kauaa mennyt, kun liikkeet alkoivat taas, mutta olipa aika jännä juttu. Ei nimittäin ole montaa kertaa tässä raskaudessa tarvinnut liikkeitä kuulostella. Ennemminkin päinvastoin, kun välillä tuntuu yrittävän kyljen kautta ulos, mikä on aika tuskallisen tuntuista.
Isommista lapsista vielä: meilläkin 9-v tykkää että illalla peitellään ja pusutellaan. Tulee myös mielellään yöllä viereen, jos sängyssä on tilaa (= mies on yötöissä). Kovasti odottaa vauvaa syntyväksi, mutta jollain tapaa halipula tuntuu vaivaavan ihan eri tavalla kuin aikaisemminkin. Tulee sohvalla kainaloon jne. Eli ei mikään ihme, jos pienemmätkin lapset reagoivat huomionhakuisuudella tms.
No, nyt koirat lenkille. hyviä vointeja kaikille minunkin puolestani!
Vau, siis ihan oikeasti jotkut synnyttää jo? Saa tämän odottelun tuntumaan hiukan järkevämmältä..
Käytiin eilen Trelaisten odottajien kanssa lenkillä 2,5 h! Illalla olikin sitten häntäluu niin kipeä, ettei meinannut sohvalta päästä ylös. Olen järkellyt niin, että koska mun kohtukin on takana, on ihan normaalia, että mun "liitoskivut" tms. tuntuu häntäluussa ja pepussa. Muualla ei juurikaan.. Kaurapussi pepun päällä( ja missä asennossa se siinä pysyisi?) on vain niin oudon tuntunut ajatus, että olen pärjännyt vielä ilman. :)
Pakkasin eilen kotiutumisvaatteet meidän pikkuiselle. Jos ei yhtäkkiä pakkaseksi muutu parin vkon sisällä meidän kaveri kotiutuu seuraavissa asusteissa:
kietaisubody
sukkahousut
luonnonvaalea velourpintainen kietaisukollege ja siihen kuuluvat housut
pehmeäpintainen, vähän samettinen haalari
äippäpakkauksen sukat ja tumput
mummun neulomat villatossut
ruskovillan pipo
pakattu myös tutti ja 2 harsoa
Nauratti kun kaikki mun varaamat vaatteet on valkoisia, mutta jotenkin se tuntui oikealta valinnalta alkuun. Se on kuin morsian kannettaisiin 1. kerran kynnyksen yli. :) Puuttuuko mun listasta jotain olennaista vai näyttäisikö olevan riittäväti, mutta ei liikaa kaikkea?
Nyt pitäisi vielä oma sairaalakassi pakata. Taitaa olla vähän tyhjempi..
Joku kirjoitti vauvan lisääntyneistä liikkeistä: mulla myös on tämän viikon aikana ollut tosi vilkasta mahassa, koko ajan jostain ojentuu jalkaa ja peppua, toivottavasti siellä on lapsivettä ja tilaa riittävästi.
Lähden tänään ihastelemaan ystävän 9 pv:n ikäistä prinsessaa. Lohdutuksena kaikille odotukseen pitkästyneille, heillä oli laskettu aika 29.9 ja nyt jo arkea vietetään kotona. Eli syntyy niitä lapsia myös vkolla 38. :) Se näytti monella olevan menossa..
Jaksamista ja liitoskivutonta viikonloppua!
T. Ksia 38+4 ja pikku T
Sori, tää on nyt ihan ot mutta pakko kirjoittaa: Anoppi soitteli mulle tässä viikolla ja kertoi ärrän keräilykoiren takaisivedosta. Siis niiden, mihin piti kerätä tarroja ja sitten sai ostaa pehmolelukoiran hintaan 3,99e tässä kevään/kesän aikana. Multa oli koko juttu mennyt ihan ohi, joten jos joku muukin on onnistunut missaamaan tällaisen jutun, niin tiedoksi.
Asiasta tarkemmin r-kioskin nettisivuilla, mutta joidenkin koirien nenässä oli ftalaattia liian suuri määrä, ja vaihtavat kaikki tietynrotuiset koirat (basset, bulldog ja mopsi) vaarattomiin.
Katyez
Onnea jo synnyttäneille, ja hellää arkeen paluuta ja nopeaa toipumista :-)
Kuten alkuviikosa tuli sanottua niin olen (henkisesti) ihan kypsää kamaa, fyysisesti en niinkään. Keskiviikkona olin synnytyslääkärin kontrollissa, eikä kuulemma kannata odottaa synnytystä ihan heti. Vauva oli ylhäällä eikä siis vielä kiinnittynyt, ja kohdunkaulassa oli tapahtunut vain ihan pientä kehitystä. Pahin pommi oli, että lääkäri väittikin yhtäkkiä että mun LA on 24.10. eikä 16.10.! En kyllä käsitä, kaikki laskurit Ranskassa ja Suomessa näyttäis pikemminkin 16. tai 18.10. No, eipä se vauva kuitenkaan taida totella mitään laskettuja päiviä. Mutta tosi masentava ajattus, jos tässä pitää odottaa vielä yli kuukausi.
Viikkoja on siis tänään 37+1, eli ihan objektiivisesti katsottuna eihän vielä olekaan synnyttämisen aika, mutku mutku... Jotenkin tunnen oloni hyödyttömäksi ja surkeaksi kotona, kyllästyn ja ajatukset kulkee samoja ratoja päivästä toiseen.
Vauvan tavarat ja huone on suht valmiina, pari taulua vois vielä ripustaa seinälle. Täällä pitää viedä klinikalle kaikki omat ja vauvan vaatteet, pyyhkeet sun muut, ja sairaalassa viivytään kuulemma keskimäärin 4-5 päivää... Eli sairaalakasseja on yksi pikku matkalaukku minulle, toinen vauvalle ja mieskin teki itselleen oman kassin. Hullulta tuntuu se lista minkä antoivat, esim. vauvalle pitäisi olla 6 pyyhettä! Toisaalta, kiva varmaan olla omissa vaatteissa. Hankin varta vasten sellaisen nätin kietaisuyläosan, sen kanssa voi helposti imettää ja kehtaa valokuvaankin joutua.
Mitäs tässä nyt keksis ajan kuluksi tuhlaamatta liikaa... Mun tekis kovasti mieli kasvohoitoon, ja ajattelin et hammamiin vois mennä (eikös saunominen edistä synnytyksen alkamista?), mutta niihin menee rahaa...
Jos raskaus sujuu ns. normaalisti, eli tarvetta ylimääräisille lääkärikäynneille ei ole viimeinen sisätutkimus ennen synnytystä tehdään lääkärineuvolassa silloin noin viikolla 34. Sitten seuraavaksi vasta kurkataan synnytysosastolla tai yliaikiaskontrollissa. Eli minkäänlaista tilannekatsausta tässä ei ainakaan Husin seudulla välissä tarjoilla, ellei jotain äidin/vauvan terveyteen liittyvää täydy eri syystä tutkia.
Muita kuulumisia:
Mua ei oikeesti kauheesti ahdistakaan tämä olo. Ekaa odottaessani halusin hulluna päästä synnyttämään, olin kiukkuinen ja itkuinen. Nyt osaan kyllä ottaa paljon rauhallisemmin ja nautin viimeisistä päivistä/viikoista kun esikoinen on äidin ainoa vauva, ja ihanaa on. Toisaalta tietenkin haluaisin jo synnyttää, sillä pelkään sitä alun kaaosta (lähinnä esikoisen kannalta) ja haluaisin että se olisi jo ohi, eikä edessäpäin. Toisaalta saattaahan olla että tämä on myös viimeinen raskauteni (kuten oikeastaan kaikilla meillä voi olla, sillä tulevasta ei voi tietää), joten yritetään nauttiakin ja olla onnellisia tästä olotilasta:)
Rouvaii 38+5
Hupsista heijaa, painoa oli tullut viikossa yli kilo. Aika turvonnut olo onkin - ja täysi, etenkin kun olen alle 160 senttinen ja normaalisti suht pienikokoinen. Neuvolantäti käsikopeloi vauvan painoarvion suht suureksi ja samaa mieltä olen itsekin. Olen elätellyt synnytyspelkoisena toivoa pienestä, sirosta neitokaisesta, mutta vauva taitaa olla jo nyt (38+4) suurempi, kuin 3,5-kiloinen veljensä 42+3 viikoilla syntyneenä. Jostain kumman syystä on pala kurkussa...
Aurinkoista aamupäivää kaikille.
Helmi: Ensinnäkin onnea kolmekymppiselle! Ja sitten Taysista: Mulla 3 kaveria synnyttänyt kesän aikana Taysissa ja kaikilla on ollut hyvät kokemukset. Sekä henkilökunnasta, että muusta. Kuulemma joku vanhempi kätilö oli ollut vähän töykeä, mutta oli ilmeisesti ollut tod. kiire päivä ja kävi vielä vuorosta lähtiessään pyytämässä anteeksi ja sanomassa, että onneksi saatte vähän pirteämmän kätilön hoitamaan synnytyksen loppuun.
Muille: Ei mene enää kauaa.. Kävin vilkuilemassa syyskuisten pinoa ja siellä on monilla ymmärrettävästi melko tuskaiset fiilikset. Lokakuisten pinossa on jopa yltiöpositiivinen meininki siihen verrattuna.. :0 Hehheh..
Pakko myöntää, että kyllähän nämä päivä päivältä lisääntyvät krempat välillä lannistaa, mutta pitää koputtaa puuta, että itselläkin on kuitenkin virkeä olo henk. ja fyys. Uusimpana vaivana eilen alkoi häntäluun jomotus kävellessä ja viime yönä piti ottaa kuukauden tauon jälkeen taas tyyny jalkojen väliin nukkuessa.. Lonkat oli tulessa kun heräsin veskiin.
Vessassa ravaamisesta:
Ja jos haluaa säpsäytellä itseään, suosittelen syömään punajuuria illalla. Olin jo synnärille soittamassa hätäpäissäni, kun yöllä oli pissa ihan punaisena. Onneksi tajusin tilanteen, ennen kuin tein itsestäni hölmön. Samana yönä myös törmäsin ilmeisesti kovalla vaudilla vessan oven kahvaan. Itsehän en tunne mitään mahan keskiosalla, mutta mies ihmetteli mahaan ilmestynyttä mustelmaa.. Piti pyydellä maha-asukilta anteeksi jälkikäteen. Pelkään, että voisin vaikka polttaa mahanahkani huomaamatta mitään, onko kellään muulla samanlaista tunnottomuutta?
Omaa napaa. :)
Raskausarvilta oon vielä säästynyt, mutta seurailen mielenkiinnolla, mikä päivä napakorun arven kohdalta raksahtaa. Punoitus on jo sitä luokkaa, että ei tarvi tulla kuin sentti mahaan mittaa lisää niin nahka repeää. Ja samall varmaan tuo napa pullahtaa ulos, nyt se on varmaan vielä 0,5 cm syvä, mutta levinnyt jo 10 cm matkalle..
Turussa olin yökyläilemässä ja miehen kanssa vitsailtiin, että olisi ollut kauheaa, jos meidän tamperelaisten muksu olisikin syntynyt siellä, eli turkulaisena. Olisi lapsi saanut kuulla siitä koko ikänsä. :) Sorry turkulaiset! (Teidän kaupunki kyllä näytti parhaat puolensa turistille, joka kopsutteli Aurajoen rannalla auringonpaisteessa ja ihaili kauniita maisemia, vau!)
Lähden touhottamaan vaatesirkuksen pariin.. Kun jo kahden hengen vaatteita saa pyörittää melkein koneellisen päivässä, mitenhän sitten kun on sellainen kakka- ja pulautuskone kotona, riittääköhän kaksikaan koneellista?
Vointeja ja menkäähän hankkimaan tervettä väriä kasvoille viimeisistä auringon säteistä, jos vaan kunto antaa periksi!
T. Ksia 38+3
Jännittää jo vähän se ensi vkon äippäpoli, mitä jos ne ottaakin sisään suoraan sieltä? en oikein ole osannut varautua siihen vaihtoehtoon..