Mistähän johtuu se, että todelliset nerot eivät tiedä mitään, vain yksinkertaiset tietävät jotain?
Antiikin viisain ihminen, Sokrates, sanoi, että olen viisas, koska ymmärrän, etten tiedä mitään. En ole itse kuullut kenestäkään nerosta, joka väittäisi tietävänsä jotain.
Kommentit (44)
Joillekin ei edes kannata vihjailla jotsin, tietää että on oikeassa. Voi aiheuttaa vain riitoja ja toiselle jopa epämukavuutta, jos ei voi todistaa väitteitä. Saa myös itse hullun leiman, jos väitteet uskomattomia tsi ms. outoja.
Periaatteessa jos on itse vahva henkilö, ei haittaa vaikka joku kummeksuu väitteitä ja väittäisi hullun houreiksi, mutta jos on henkilö, joka on läheinen, ei oikein viitsi saada hämmennystä ja riitoja aikasn väitteillä, mitä ei voi todistaa, vaikka epäilisi oikeiksi.
Maailman nykyinen tila on älykkäiden aikaansaannosta. Mitä se kertoo sitten älykkäistä ihmisistä?
En minä pidä heistä yhtään.
Tämä on yleinen myytti, joka ei pidä paikkaansa. Superälykkäiden eli nerojen ihmisten kiinnostuksen kohteet eivät liiku arkisissa asioissa ja siksi tavallisille ihmisille saattaa muodostua käsitys, että superälykkäät ihmiset ovat "tyhmiä". Yksinkertaiset ihmiset tavallisesti projisoivat oman tajuntansa muihin ihmisiin ja olettavat, että kaikki muutkin ajattelevat samalla tavalla kuin he itse ajattelevat tai ovat kiinnostuneita samoista asioista kuin hekin. Älykkäät ihmiset eivät tee näin, vaan ymmärtävät, että olemme ihmisinä erilaisia joka suhteessa ja kiinnostuksen kohteemme ovat siten erilaisia. Tavallisesti tyhmemmät ihmiset, kuten tälläkin foorumilla, ovat suureen ääneen huutamassa omia "totuuksiaan" tärkeinä kokemistaan asioista, kuten vaikkapa televisio-ohjelmista tai julkkiksista, kun taas älykkäät ihmiset pysyttelevät hiljaa, koska eivät halua aiheuttaa turhanpäiväisiä kiistoja asioista, jotka ovat heille täysin triviaaleja.
Mä en väittäisi noin, mutta monilla ei ole kykyä tai älykkyyttä epäillä oikeissa kohdin, etuö asia ei ole ehkä kuitenkasn niin miten esitetään tai kerrotaan. Se on myös älykkyyttä, vaikka ei osaisi kertoa motiivia, tekotapoja tai tekijöitä, on hyvä että osaa nähdä kun asiat ei stemmaa siihen mitä kerrotaan, vihjaillaan tsi uskotellaan ja milloin ne saattavat stemmaa.
Aina löytyy todisteita asioille, mutta se jonka pitäisi todistaa, voi olla mahdotonta niitä todisteita hankkia.