Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennuslääkkeet nukkumiseen

Vierailija
21.08.2025 |

Hesarissa taas joku lääkäri jyrää ihmisten kokemukset ja väittää, ettei tule haittoja eikä vieroitusoireita.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvä tuote on rohtovirmajuuri tai valeriaana.

Vierailija
42/60 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niillä hoidetaan psykooseja ensisijaisesti.

Eli jos sulla puhkee psykoosi unettomuudesta, tai olet alkoholistina saanut juoppohulluuskohtauksen. Todellisus on vähän harhainen ja saatat kuullakin ja luulla omiasi, niin silloin mirtzapiini ja ketipinooria voidaan kokeilla.

Todennäköisesti kannabispsykoosiinkin tarjotaan näitä.

Auttaa psykoosiin. Niin söisitkö terveenä näitä lääkkeitä, jos on kyse unettomuudesta?

Unettomuudesta voi joutua psykoosiin, joten mielummin kyllä kokeilisin ensin noita lääkkeitä.

Mä vaatisin ihan oikeinta virallisia unilääkkeitä  kuten zopinoxia esimerkiksi.

Mulle Zopinox aiheutti vaan tokkuraa. En päässyt kunnolla uneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos sulla puhkee psykoosi unettomuudesta, tai olet alkoholistina saanut juoppohulluuskohtauksen. Todellisus on vähän harhainen ja saatat kuullakin ja luulla omiasi, niin silloin mirtzapiini ja ketipinooria voidaan kokeilla.

Auttaa psykoosiin. Niin söisitkö terveenä näitä lääkkeitä, jos on kyse unettomuudesta?

Voi luoja. Mirtazapiini on masennuslääke ei neurolepti. Sillä on "haittavaikutuksena" nukuttaa todella pienellä annoksella. Ei enää masennuslääkeannoksella..

Vierailija
44/60 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat sama asia.

Vierailija
45/60 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on kyllä ketipinori sopinut. Ei ole ollut mitään sivuoireita. Aamulla herään suht virkeänä. Hyvin kyllä nukkuu.

Unitutkija Markku Partisen mukaan ketipinor on n. 50 prosentille täysin sietämättömät haittavaikutukset aiheuttava lääke. Silti sitä tuputetaan kaikille. Hienoa kuitenkin jos sinulle toimii.

Vierailija
46/60 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että täällä kirjoittavat lähinnä ne, joilla ei ole omakohtaista kokemusta. Käytän mirtazapiinia nukahtamiseen ja hyvin toimii.

Väitätkö siis että omista huonoista kokemuksistaan kertovat valehtelevat? Vai ajatteletko ettei muilla voi olla huonoja kokemuksia koska itsellesi mirtazapin on sopinut?

Vierailija
47/60 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytin pari vuotta mirtazapiinia puolikkaan tabletin iltaisin. Aloituksessa oli aamuisin pari tuntia sellainen hölmö olo noin viikon verran.

lopetuksessa oli pari päivää vieroitusoireita. Painoa tuli 10-15kg lisää 80->95kg

Hyvin sen kanssa nukkui, reilu 8h yössä.

Minulla se toimi hyvin, taustalla vuosikausien uniongelmat ja uniapnea.

Oman kokemuksen mukaan en suosittele otettavaksi silloin tällöin tarvittaessa, vaan ajateltava pidemmällä aikavälillä.

M40

Silloin tällöin otettaessa tulee päivätokkura (ja itsellä lievää pahoinvointia), mutta joka päivä käytettäessä tulee vieroitusoireita lopettaessa. Itse en päässyt millään parin päivän oireilla vaan toipumiseen meni puoli vuotta. Lakkasin nukkumasta, kutinaa, ongelmia histamiinin kanssa, sormien ja varpaiden kihelmöintiä. 

Pahaan unettomuuteen voi silti olla hyvä, jos ei meinaa koskaan lopettaa.

Vierailija
48/60 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat sama asia.

Tai tunnetaan myös:

Hammasjuuri, karjanruoho, kesänihana, kiroruoho, kissanyrtti, luhtakukka, niittyangervo, raakunvarvas, ukonkukka, äkkiheinä

Vierailija
49/60 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyvin toimii valeriana suurina annoksina. Kuusikymmentälvulla sai valeriaanaa uutettuna viinaan. Se toimi hyvin, kun yhden kulauksen joi. Humalaa on ennen käytetty myös, muttei minulla toimi unen saantiin. 

Oopiumunikon kotatee toimii myös varmasti, mutta annostaminen on vaikeaa ja taitaa olla myös laitonta kuten intian hamppukin on. 

Käytännössä luonnonrohdoista kaikki tehokkaimmat on laitettu laittomiksi, että ihmisten pitäisi syödä lääketehtaiden myrkkyjä.

Vierailija
50/60 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mikä parempi sitte?

jos oikeasti kärsii unettomuudesta?

Vierailija
51/60 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pää ei ole hyvä aamulla. Todella tunkkainen olo. Vähän kuin heräisit aamuun Paavo Pesusienenä. 

Mun mielestä se tyhmentää päätä. 

Neuroleptit tekee sitä. Vuosien käytön jälkeen potilaille tulee dementia.

Vierailija
52/60 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on iltaisin Kepitinor 200 mg Saan nukuttua.yön Tarvittaessa voin ottaa 1-3  tab Kepitinor 25 mg  Päivällä Lamotrigin Tytöllä kokeiltu monia.lääkkeitä ainoa mikä auttaa on Leponex siinä on kyllä voimakkaita haittavaikutuksia  943943

Vierailija
53/60 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unettomuudesta voi joutua psykoosiin, joten mielummin kyllä kokeilisin ensin noita lääkkeitä.

Mä vaatisin ihan oikeinta virallisia unilääkkeitä  kuten zopinoxia esimerkiksi.

Kun ne ei tahdo määrätä niitä pitkäaikaisesti. Mä tappelin oikeudestani siihen uneen ja hieman normaalimpaa arkeen tän lääkkeen avulla ja lopulta lekuri ei keksinyt muuta kuin lätkäistä mulle lääkeriippuvuuden diagnoosin, jolla tehtiinkin selvää siitä että ikinä en tule olemaan mm työkykyinen.

Käyttö aina reseptin mukaista ja alle sen, reseptiin ollut katkolla vaikka kuinka monesti eli en pakonomaisesti niitä vetele. Ja kun itsekin tiedän, että mitä kovempaa niitä toivoo ja "vaatii" niin sitä suuremmalla syyllä ne panttaa niitä.

En jaksa enää. 

Ketipinorilla muuten yritin tappaa itseni ja määräsivät vaan uudet tilalle. Tää on jo suoraa vttttuilua. 

Vierailija
54/60 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että täällä kirjoittavat lähinnä ne, joilla ei ole omakohtaista kokemusta. Käytän mirtazapiinia nukahtamiseen ja hyvin toimii.

Vähän sama kun kannabiskeskusteluissa. Vastustajat vastustaa kun ei ymmärrrä.

Miksi unettomuuteen ei saa lääkekannabista Suomessa?

Siksi kun siitä saa päihtymyksen. Se on lääkärien mielestä pahin asia. Siihen ei voi kuolla millään annoksella eikä se koukuta fyysisesti mutta se kannabispäihtymys on niin suuri haitta että sen takia kannabista saa vasta viimeisenä vaihtoehtona. Jos saa ollenkaan ja yleensä sitä ei saa suomessa lääkkeeksi. Oikean unilääkepillerin päihtymys ei ole niin paha ja opioidejakin voi käyttää mutta kannabista ei saa käyttää mihinkään. Unohda logiikka kun kyse on asenteista.

Vierailija
55/60 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on iltaisin Kepitinor 200 mg Saan nukuttua.yön Tarvittaessa voin ottaa 1-3  tab Kepitinor 25 mg  Päivällä Lamotrigin Tytöllä kokeiltu monia.lääkkeitä ainoa mikä auttaa on Leponex siinä on kyllä voimakkaita haittavaikutuksia  943943

Vain Ketipinoria noista määrätään myös unettomuuteen. Lamo on kaksisuuntaiseen estämään maniaa ja Leponex erittäin vahva skitsofrenialääke. Mutta kyllä noilla uni varmasti tulee..

Vierailija
56/60 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon pienemmällä annostuksella, kuin masennuslääkeannos olisi, josta seurasi toivottu unettava vaikutus. Toisaalta nosti ruokahalua ja edelleen painoa.

https://www.hs.fi/elama/art-2000011370576.html

Vierailija
57/60 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin joskus liian monta ketipinoria kun aattelin et haluan tajun kankaalle ja nukkuu .

Hyi kauhee luulin kuulevani! Kauhee olo

Vierailija
58/60 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen unimusiikkia YouTube 

Vierailija
59/60 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä mitään jos ei tarvitse herätä töihin. Mirtsapiinit ja ketipinorit tahtoo olla sellaisia että otat pillerin ja nukut noin kaksi päivää. Puolikkaalla nukut päivän verran ja jos puolitat puolikkaan niin myöhästyt töistä silti ja olet ihan tokkurassa.

Ketipinor lihottaa reippaasti.

Vierailija
60/60 |
23.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kun kannabiskeskusteluissa. Vastustajat vastustaa kun ei ymmärrrä.

Miksi unettomuuteen ei saa lääkekannabista Suomessa?

Siksi kun siitä saa päihtymyksen. Se on lääkärien mielestä pahin asia. Siihen ei voi kuolla millään annoksella eikä se koukuta fyysisesti mutta se kannabispäihtymys on niin suuri haitta että sen takia kannabista saa vasta viimeisenä vaihtoehtona. Jos saa ollenkaan ja yleensä sitä ei saa suomessa lääkkeeksi. Oikean unilääkepillerin päihtymys ei ole niin paha ja opioidejakin voi käyttää mutta kannabista ei saa käyttää mihinkään. Unohda logiikka kun kyse on asenteista.

Lääkekannabis ei päihdytä, koska siinä ei ole THC:a.