Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään tullut synnytys vastaan siten että kukaan läheinen ei järjestä vauvajuhlia?

Vierailija
21.08.2025 |

Eikö kysy, voisiko auttaa lasten hoidossa synnytyksen aikana? 🥺 Todella pettynyt kälyihini, joille itse ollut järjestämässä ja myös kummilasteni äiteihin. Kukaan ei ole muistanut mitenkään Kukaan ei kysy vointia mitenkään 

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole järjestetty enkä ole itse osallistunut muiden vaikka olisi kutsu tullut. Pidän jotenkin turhana tällaista.

Mutta ymmärrän täysin, että on todella tylyä jättää järjestämättä sellaiselle, joka on järjestänyt toiselle. Loukkaantuisin todellakin.

Synnytyksen jälkeen on sitten minua ja vauvaa muistettu ja näin ole tehnyt itsekin. 

Vierailija
62/68 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh, järjestetäänkö sellaisiakin (nykyään)? Kolme muksua noin 15 v sitten ja ei yksiäkään juhlia vieraana eikä juhlittavana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin aina mukana järjestämässä milloin mitäkin vauvajuhlia, yllätyssynttäreitä jne. Iso ystäväpiiri. No, sitten kun minä odotin vauvaa, ei minulle järjestetty yhtään mitään. Tulin tästä niin vihaiseksi, että lopulta jätin koko ystäväpiirin. Sinne meni pitkät ihmissuhteet, jotka taisi olla valetta vain. 

Joo, mä olen vastaaja nro 20, jolle kävi sama kuin sulle. Se kaveripiiri jäi mun osalta vähitellen. Luulin yhtä ihan ystäväksi, muttei ollutkaan. En mennyt hänen toisen lapsensa baby showeriin ja hän soitti mulle ja kysyi jäinkö pois, koska mulle ei järjestetty mitään. Sanoin rehellisesti loukkaantuneeni. Hän sanoi olevansa pahoillaan, mutta mitä se nyt enää auttoi. Kaikki tiesi meidän lapsettomuudesta ja tutkimuksista yms, ei ollut salaisuus. Ja vaikkei olisi sitä ollutkaan niin miksi yhdelle ei järjest

Pienen lapsen hoito synnytyksen aikana on kyllä sen verran luottamuksellinen juttu, että minun mielestäni lapsen vanhempien pitää sitä sopivalta henkilöltä pyytää eikä kenenkään itseään siihen tyrkyttää. Olisin ainakin kieltäytynyt tarjouksesta muiden paitsi lapsen isovanhempien kohdalla.

Vierailija
64/68 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes odottanut mitään vauvajuhlia. Kaverit vetäytyivät kauemmas, kun tulin raskaaksi. Ehkä syynä oli kauteus. Olin todella yksinäinen raskaana. Me olimme eronneet lapsen isän kanssa. Joskus harvoin näin häntä. Vauvajutut yms. kävin yksin ostamassa. Olin yh.

Ainoastaan yksi kiva serkku tuli käymään vauvan synnyttyä ja toi itse leipomansa piirakan Se oli mukavaa.  Lapsen isä odotti, että kun 6 viikkoa oli kulunut lapsen syntymästä, järjestän juhlat hänen ystävilleen. Hän ei auttanut siivoamisessa tai tarjoiluissa. Häthätää kävin ostamassa naapurin kioskista jotain leivonnaisia ja tarjoilin kahvia. Leivonnaiset olivat menneet vanhaksi.

Surullista aikaa kaiken kaikkiaa raskaus ja synnytyksen jälkeinen aika. Sen jälkeen ei puhettakaan, että joku kaveri olisi tarjonnut hoitoapua. Myöhemmin maksoin heille, että tulivat hoitamaan lasta.

Ihan oikeastikin kuvittelet, että joku on kateellinen tulevalle yksinhuoltajalle?

Vierailija
65/68 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuten yhtään läheinen kälyjesi kanssa? Voisiko kyse olla, että sinä miellät kälyn itsellesi läheiseksi mutta käly ei pidä sinua yhtä läheisenä? Tietysti tavattaessa olisi kohteliasta kysyä vointia oli raskaana tai ei. En omalle kälylleni osaisi edes ehdottaa hoitoapua enkä mieleen tulisi edes olla kiinnostunut hänen vauvajuhlistaan, koska en ole hänen kanssaan itse tekemisissä muuta kuin mieheni kautta. Minusta siis mieheni pitäisi tehdä aloite siskolleen, jos haluaisi tätä auttaa raskausaikana. 

Vierailija
66/68 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä on kolme kälyä (kolme veljestä) Muistan kun käly touhusi toiselle kälylle vauvajuhlia. Minulta ei ole koko raskauden aikana edes kysynyt, että miten voit

Oletteko te kolme kälyä keskenään missään tekemisissä? Aikuiset ihmiset kun on kyseessä, kukaan ei pakota olemaan kenenkään kaveri. En ymmärrä ajatusta, että pitäisi kaikille kälyille järkätä juhlat vain sen takia, että kaksi kolmesta kälystä ovat muuten keskenään tekemisissä enemmän. 

Vierailija
67/68 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun pitäisi huolehtia aikaisemmista pershedelmistäsi? Itse olet elämäsi ja tilanteesi luonut. 

Vierailija
68/68 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään läheiselle eikä itselle ole vauvajuhlia järjestetty. Lastenhoitaja on kysytty itse tai isä on jäänyt kotiin hoitamaan lasta. Eipä ole tullut mieleenkään tehdä asiasta ongelmaa. Olen pitänyt vauvajuhlia some-vaikuttajien hömpötyksenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi