Miksei lapsia synny
Olen +50.v. sinkku nainen. En ihmettele ollenkaan, että ihmiset eivät pariudu. Miehet 40->, kirjoitustaito heikko, jymähdetty jonnekin 80-luvulle, eikä edes yritystä elää 2025 lukua, henkinen kehitys jäänyt teini-ikään, miehisyyttä todistellaan lihan syönnillä, eläinten riistolla ja öyhötyksellä, arvomaailma konservatiivinen, epäsiisti pukeutumine ja ulkoinen olemus. Ei tietenkään koske kaikkia, mutta liian useaa. En halua parisuhdetta, enkä varsinkaan miehen kanssa. Uskon, että meitä on paljon. Maaseudun reppanat aikamiespojat ovat monen nykymiehen "esikuvia". En ikinä asuisi ja elisi, harrastaisi seksiä tuollaisen tyypin kanssa. Siksi jos mies, ikä saisi olla n. 28-40.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (63)
Voi voi, kun ei tule masulintusia.
Nyt tiedämme Sukunimihullusta tämän: hän on psykoosisairas ja hänen lapsensa on otettu huostaan.
Miehenä minä voin tehdä vaikka miljoona vauvaa tähän maahan kunhan minun ei tarvitse tehdä muuta kuin siittää naiset raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Aloitusteksti on osastoa: Kuinka kertoa olevansa katkera vanhapiika, kertomatta sitä suoraan.
Juuri näin. 🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei synny, koska monet eivät vain halua lapsia, koska parisuhdetta etsivät ja lapsia haluavat eivät ehkä kohtaa sopivaa kumppania, hedelmällinen ikä on loppujen lopuksi aika lyhyt aika, ja toisaalta koska niidenkin joilla on parisuhde jossa voisivat ehkä hankkia lapsia niin monien taloudellinen tilanne ja tieto tulevaisuudesta esim. töiden ja asumisen suhteen on epävarmaa.
Lapsia ei synny, koska monet eivät vain halua lapsia. Olen lopen kyllästynyt näihin koska ja koska lauseisiin. Miksi se ei riitä vastaukseksi etten halua niitä lapsia?
Vähän huonosti toki kirjoitin. "Koska" lauseet mielsin siis kunkin omiksi syikseen. Varmasti on myös syiden päällekkäisyyksiäkin ja toki syyt lapsettomuuteen ovat hyvin moninaisia ja henkilökohtaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ensin kielletään, että ei ole rahasta kiinni. Seuraavaksi kuitenkin halutaan ilmaista rahaa lasten teon edellytykseksi.
Mitä?
Useimmat miehet mielellään lykkii ilmaiseksikin, kun ei niillä riitä äly sen ajattelemiseen, että lapsi on myös elätettävä vähintään seuraavat 18 vuotta. Nainen sensijaan tajuaa, että lapsi on yli sadan tonnin menoerä ja terveys- ja köyhyysriski sekä valtava kasvatusponnistus.
En lähtis ihan halvalla persettäni lapsen takia revittämään jos olisin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko haluta parisuhde? Onko pakko haluta lapsia? Onko pakko haluta elämä jonka on käsikirjoituksen on kirjoittanut joku 50+ akka?
Nämä täti-ihmiset pakottaa käymään uudestaan ja uudestaan lapsettomuuteen liittyvää ajatustyötä läpi. Joskus päätöstä kyseenalaistetaan myös suoraan.
Mulle on sanottu, että mä en voi ikinä saada niin pyyteetöntä rakkautta kuin omalta lapselle, että jään valintani takia tässä elämässä ihmisenä kokonaan vaille jotain. Se tuntuu tosi pahalta. Varmasti se pitää paikkansa, mutta se on aika karusti sanottu. On myös kysytty, eikö pelota, että lapsettomuus kaduttaa myöhemmin.
Totta kai se on tosi iso valinta, samoin kuin se, että tekee lapsia. Kyllä lasten hankkiminenkin voi kaduttaa, vaikka kukaan ei puhu siitä. Enemmän silti kaduttaisi se, että taipuisi painostukseen, hankkisi lapsia ja katuisi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko haluta parisuhde? Onko pakko haluta lapsia? Onko pakko haluta elämä jonka on käsikirjoituksen on kirjoittanut joku 50+ akka?
Vanhanpiian samaa paskaa 🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Miehenä minä voin tehdä vaikka miljoona vauvaa tähän maahan kunhan minun ei tarvitse tehdä muuta kuin siittää naiset raskaaksi.
Ja siksihän sinä jauhat tätä synnytyspakotuspaskaa, kun et pääse panemaan vaikka kovasti tekee mieli. Seassa tietenkin rippunen seksiin liittyvää häpeää ja synnintuntoa, minkä vuoksi naamioit seksuaalisen halusi vain raamatulliseksi pyhäksi tehtäväksi lisääntyä ja täyttää maa.
Kuule, se on jo täynnä. Ei tartte enää. Älä vaivaudu.
Vierailija kirjoitti:
Aloitusteksti on osastoa: Kuinka kertoa olevansa katkera vanhapiika, kertomatta sitä suoraan.
Elätkö jollain 1940-luvulla, kun käytät noin vanhanaikaista termiä? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siksihän sinä jauhat tätä synnytyspakotuspaskaa, kun et pääse panemaan vaikka kovasti tekee mieli. Seassa tietenkin rippunen seksiin liittyvää häpeää ja synnintuntoa, minkä vuoksi naamioit seksuaalisen halusi vain raamatulliseksi pyhäksi tehtäväksi lisääntyä ja täyttää maa.
Kuule, se on jo täynnä. Ei tartte enää. Älä vaivaudu.
Nyt sekoitat minut johonkin toiseen palstalaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia ei synny, koska monet eivät vain halua lapsia, koska parisuhdetta etsivät ja lapsia haluavat eivät ehkä kohtaa sopivaa kumppania, hedelmällinen ikä on loppujen lopuksi aika lyhyt aika, ja toisaalta koska niidenkin joilla on parisuhde jossa voisivat ehkä hankkia lapsia niin monien taloudellinen tilanne ja tieto tulevaisuudesta esim. töiden ja asumisen suhteen on epävarmaa.
Lapsia ei synny, koska monet eivät vain halua lapsia. Olen lopen kyllästynyt näihin koska ja koska lauseisiin. Miksi se ei riitä vastaukseksi etten halua niitä lapsia?
Vähän huonosti toki kirjoitin. "Koska" lauseet mielsin siis kunkin omiksi syikseen. Varmasti on myös syiden päällekkäisyyksiäkin ja toki syyt lapsettomuuteen ovat hyvin moninaisia ja henkilökohtaisia.
Toki toki toki toki toki toki toki toki toki toki toki toki toki 🤭🤭🤭🤭🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä täti-ihmiset pakottaa käymään uudestaan ja uudestaan lapsettomuuteen liittyvää ajatustyötä läpi. Joskus päätöstä kyseenalaistetaan myös suoraan.
Mulle on sanottu, että mä en voi ikinä saada niin pyyteetöntä rakkautta kuin omalta lapselle, että jään valintani takia tässä elämässä ihmisenä kokonaan vaille jotain. Se tuntuu tosi pahalta. Varmasti se pitää paikkansa, mutta se on aika karusti sanottu. On myös kysytty, eikö pelota, että lapsettomuus kaduttaa myöhemmin.
Totta kai se on tosi iso valinta, samoin kuin se, että tekee lapsia. Kyllä lasten hankkiminenkin voi kaduttaa, vaikka kukaan ei puhu siitä. Enemmän silti kaduttaisi se, että taipuisi painostukseen, hankkisi lapsia ja katuisi sitä.
Älä ota tuota sydämellesi. Pyyteetöntä rakkautta ei ole se, että ODOTTAA SAAVANSA SITÄ LAPSELTAAN, vaan pyyteetöntä rakkautta on se, mitä itse antaa muille odottamatta vastinetta. Ei nämä kirjoittelijat enimmäkseen sellaiseen kykene.
Olen pahoillani puolestasi ja surullinen siitä, että sosiopaatit jauhavat tätä tunnekylmää ja sairasta paskaa täällä vuodesta toiseen äärioikeiston ja KD.n masinoimina. Se on osaltaan myös Venäjältä ja Yhdysvalloista peräisin, yhdellä sanalla sanoen fasismia. Kyse on hyökkäyksestä naisten ihmisoikeuksia vastaan ja yrityksestä tehdä naisista tuotantokoneita ja omaisuutta.
Sinussa on paljon surua mutta varmasti myös paljon rakkautta. Elä kuten haluat ja ole onnellinen.
Synnytyspakottajille tiedoksi: jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna ja elää rakastettuna, vaikka te synnyitte ei-toivottuina ja teitä ei kukaan rakastanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuun kolahti . Autsss 😵💫
Vain miljonääreillä on varaa kahteen tai useampaan lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinuun kolahti . Autsss 😵💫
Ei kolahtanut, vaan termi on oikeasti vanhanaikainen. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei synny? Ainakin omassa lähipiirissäni on jatkuvasti joku raskaana. Myös somessa tulee koko ajan vastaan joku odottava äiti.
Naisten hedelmällisyysluku Suomessa on 1,26 ja uudistuvaan yhteiskuntaan sen pitäisi olla jotain 2,1.
Pitää muistaa, että ulkkikset synnyttää paljon enemmän, joten kantisten hedelmällisyysluku on tuota pienempi.
Ihmisiäkuoler enemmän kuin syntyy. Siksi masmme väkiluku kääntyy laskuun ja ikärakenne vääristyy. Vanhuksia liikaa, hoitajia liian vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. 🤣🤣🤣🤣
Ajattelen ihan samoin kuin aloittaja. Olen kohta 60-vuotias. Elin 30 vuotta miehen kanssa. Miehen, josta pikkuhiljaa tuli oikeistolainen. Hän ei pysynyt ollenkaan tässä päivässä vaan jymähti jonnekin 90-luvulle. Onneksi ei tehty lapsia. Jos joskus vielä elän parisuhteessa on toinen osapuoli nainen.
Enkä muuten ole ollenkaan katkera vanhapiika. Vaan tyytyväinen, nuorekas, tässä ajassa elävä, akateemisesti koulutettu, jatkuvaa oppimista janoava nainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhanpiian samaa paskaa 🤣🤣🤣🤣🤣
Tuossa kommentissa todistetusti tiivistettynä mitä aloittaja kenties tarkoitti. Nämä säälittävät miesvauvat.
Ensin kielletään, että ei ole rahasta kiinni. Seuraavaksi kuitenkin halutaan ilmaista rahaa lasten teon edellytykseksi.