Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verottajalta selvityspyyntö työmatkoista, ei vissiin kannata tehdä töitä.

Vierailija
21.08.2025 |

Nähtävästi yrittävät sabotoida työntekoa kaikin mahdollisin tavoin, kun ei enää saa työmatkaakaan kulkea ilman 10-sivuisia selvityspyyntöjä.

Parempi ehkä jäädä vaan yhteiskunnan elätiksi.

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä iso ongelma on antaa se selvitys? Omatunto soimaa?

No todella iso työ, vaatii tilien syynäämiset ym.

Ja te jotka sanotte että on turhaa niin ei minulla olisi varaa käydä lähes 300km päässä töissä ilman korvausta. Eli varmaan maksaisitte ihmisille sitten tuet ennemmin.

Mikset ole kirjannut matkakulujasi toteutuneen mukaan heti matkan jälkeen? Niin kaikki muut tekevät. Se että joudut jälkikäteen muistelemaan omia menemisiäsi ja missä tankkasit ja olisiko sinä päivänä ollut halvenpi mennä junalla, on ihan omaa laiskuuttasi.

Niin no olen laiska, enkä ole kirjannut kaikkea. Matkat kyllä tehty ja selvitettävissä. Mahdollisuutta junaan ei ole, matka alkaa klo 4.

Onhan tämä siis tehtävissä mutta ihan idioottimaista kysellä tällaisen perään.

Vierailija
62/63 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä iso ongelma on antaa se selvitys? Omatunto soimaa?

No todella iso työ, vaatii tilien syynäämiset ym.

Ja te jotka sanotte että on turhaa niin ei minulla olisi varaa käydä lähes 300km päässä töissä ilman korvausta. Eli varmaan maksaisitte ihmisille sitten tuet ennemmin.

Mikset ole kirjannut matkakulujasi toteutuneen mukaan heti matkan jälkeen? Niin kaikki muut tekevät. Se että joudut jälkikäteen muistelemaan omia menemisiäsi ja missä tankkasit ja olisiko sinä päivänä ollut halvenpi mennä junalla, on ihan omaa laiskuuttasi.

Niin no olen laiska, enkä ole kirjannut kaikkea. Matkat kyllä tehty ja selvitettävissä. Mahdollisuutta junaan ei ole, matka alkaa klo 4.

Onhan tämä siis tehtävissä mutta ihan idioottimaista kysellä tällaisen perään.

Edelleen. Perusoletus on että se pitää tehdä aina. Se ettet ole tehnyt sitä ja vaan lotonnut matkakulusi on itse asiassa veropetos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilometrikorvaukset on yksi väärin käytetyimmistä avustuksista, olisi syytä poistaa jolloin valtio säästää useita miljardeja.

Jos säästö olisi miljardeja, ne olisi jo leikattu. Sinällään matkakuluvähennyksen voisi poistaa kokonaan. Se kannustaisi tiiviimpään asumiseen ja ympäristöystävällisempiin autoihin. Esimerkiksi sähköautoihin.

Hourailet.