Verottajalta selvityspyyntö työmatkoista, ei vissiin kannata tehdä töitä.
Nähtävästi yrittävät sabotoida työntekoa kaikin mahdollisin tavoin, kun ei enää saa työmatkaakaan kulkea ilman 10-sivuisia selvityspyyntöjä.
Parempi ehkä jäädä vaan yhteiskunnan elätiksi.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilometrikorvaukset on yksi väärin käytetyimmistä avustuksista, olisi syytä poistaa jolloin valtio säästää useita miljardeja.
Jos säästö olisi miljardeja, ne olisi jo leikattu. Sinällään matkakuluvähennyksen voisi poistaa kokonaan. Se kannustaisi tiiviimpään asumiseen ja ympäristöystävällisempiin autoihin. Esimerkiksi sähköautoihin.
Sähköautot eivät ole ympäristöystävällisiä.
Olet siis kusettanut verottajaa ja nyt uliset täällä. Sulla ei minkäänlaista kirjanpitoa ajoista ja nyt joudut keksimään kaiken tyhjästä.
Suomessa on pinttynyt tapa kaiken maailman tuille, esim lääkäri käynneistä kela korvaus, yritys tuet ja tietysti nuo matkakorvaukset. Pelkästään poistamalla nuo tuet valtio säästäisi useita miljardeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kilometrikorvaukset on yksi väärin käytetyimmistä avustuksista, olisi syytä poistaa jolloin valtio säästää useita miljardeja.
Jep. Tiedän monta, jotka kulkevat kimppakyydeillä ja nostavat kilometrikorvaukset. Ja yhden ukon, jonka kotiosoite on sadan kilometrin päässä työpaikasta, mutta ei hän sieltä kulje töihin. Matkakorvaukset vaan laittaa tuon mukaan ja majailee naisystävänsä luona työpaikkakunnalla.
No voi voi, eikö sitä sais käydä naisystävää edes panemassa, sittenkö ajan kotiin nukkumaan pariksi tunniksi?
Se on oma valinta, ajaako kotiin, mutta jos ei aja, niin ei ajamisesta ole oikein laskuttaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laitat sinne julkisen liikenteen aikataulut jos olet käyttänyt omaa autoasi. Ja selvityksen työvuoroistasi.
No tämähän ei riitä vaan haluavat matkapäiväkirjat autoista, myös yksityisajon määrät ja syyt, työnantajan lausunnon, selvityksen työn luonteesta jne.
Aiheestahan nuo on vähennetty kun julkisia ei voi käyttää, mutta eikö ihan oikeasti verottajalla ole parempaa tekemistä kun syynätä yksittäisen työntekijän ajoja?
Veronkiertäjäpersu kitisee, että hänen rikollisuuttaan pitäisi katsoa läpi sormien :DDD kun se on sitä parempaa rikollisuutta.
Nyt vain askartelet koko verovuodelle itsellesi ajopäiväkirjan. Verottaja on jo huomannut ilmoituksessasi epäjohdonmukaisuuksia ja varmaan myös työaikasi ovat ristiriidassa työntantajan ilmoittamien työtuntien kanssa. Eihän tuo ole kuin viikonlopun homma, parisataa työpäivää jne. Ja muistapa, että auton matkamittarin lukema näkyy katsastustiedoista, eli ilmoituksesi pitää olla synkassa sen kanssa myös.
Omaa tyhmyyttäsi joudut nyt hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos säästö olisi miljardeja, ne olisi jo leikattu. Sinällään matkakuluvähennyksen voisi poistaa kokonaan. Se kannustaisi tiiviimpään asumiseen ja ympäristöystävällisempiin autoihin. Esimerkiksi sähköautoihin.
Säästö olisi merkittävä, mutta noita matkoja on käytännössä mahdoton valvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laitat sinne julkisen liikenteen aikataulut jos olet käyttänyt omaa autoasi. Ja selvityksen työvuoroistasi.
No tämähän ei riitä vaan haluavat matkapäiväkirjat autoista, myös yksityisajon määrät ja syyt, työnantajan lausunnon, selvityksen työn luonteesta jne.
Aiheestahan nuo on vähennetty kun julkisia ei voi käyttää, mutta eikö ihan oikeasti verottajalla ole parempaa tekemistä kun syynätä yksittäisen työntekijän ajoja?
Mistähän ajoista on kyse? Työmatkat kotoa työpaikalle vai työn tekemiseen liittyvät matkat? Kenen auto jos yksityisajotkin pitäisi luetella, työsuhdeauto? Liikkuvia osia liikaa tässä avauksessa.
Mä olen myös kerran 18-19 vuotiaana tehnyt selvityksen. Varmaan olen täyttänyt jotain väärin/laskenut työpäivät väärin. Vastailin sitten kysymyksiin missä säilytän työvaatteita, miten työvuorot ilmoitetaan yms. kysymyksiin ja sain vähentää kaiken verotuksessa. Tai sitten oli vain satunnaistarkastus
(Erityisalojen matkakorvaukset)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä niihin ei kajota koska kansanedustajat itse kikkailevat niiden kanssa, laitetaan kilometrejä huomattavasti enemmän kuin on todellisuudessa ajettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan sanonu et joudut pitämään ajopäiväkirjaa työpäivien ajalta ja perustelut miksi et voi julkisia käyttää. Noin se mun puolisokin joutui tekemään vuosikymmenet.
No älä sitten aja firman autolla omia ajojasi. Ei verottaja ihan randomisti mitään selvityspyyntöjä lähettele.
Monet etätyöläiset vähentää pokkana työmatkakulut verotuksessa.
Siinäkin oikea musta aukko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan sanonu et joudut pitämään ajopäiväkirjaa työpäivien ajalta ja perustelut miksi et voi julkisia käyttää. Noin se mun puolisokin joutui tekemään vuosikymmenet.
Mä joduin selvitykseen, vaikka ilmoitin matkat julkisen kulkuneuvon mukaan. Ne vaan erityisaloilla ei tule siihen normaaliin matkakulut joissa omavastuu kohtaan. Toki myös ateriakulut olin ilmoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on pinttynyt tapa kaiken maailman tuille, esim lääkäri käynneistä kela korvaus, yritys tuet ja tietysti nuo matkakorvaukset. Pelkästään poistamalla nuo tuet valtio säästäisi useita miljardeja.
Jolloin ap-persu heittäytyisi työttömäksi loisimaan.
Kuule, pitää työstä jäädä käteen summa jolla elää, se on työsuhteen ja orjuuden välinen ero.
Mutta: jos hakee työmatkavähennystä, pitää olla näyttöä siitä, että on tenyt ne työmatkat. Ja sen ap kyllä tietää, kun on oman auton käytöstä laskuttanut. Ihan oma vika, ap.
Millainen selvitys? Mulla on oman auton käyttö, sillä lähimmälle pysäkille on matkaa yli 3km. Ei ole toistaiseksi pyydetty selvityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten sinä keksit tuon omasta päästäsi, koska sun työtä ei voi tehdä etänä ja kadehdit, saatanan persu.
Vierailija kirjoitti:
On nyt, kun ei enää ole työhuonevähennystä. Se nimittäin on vaihtoehtoinen työmatkavähennyksen kanssa, molempia ei voi saada. Purra poisti sen. Purra teki aukon, josta voi kiertää veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lukee siinä veroilmoituksen ruudun täyttöohjeessa. Jos haet matkakuluvähennystä, selvitä nämä jne. Ei ole kyse siitä, etteikö olisi kerrottu. On kyse siitä, että ap on lusmu ja varas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäkin oikea musta aukkoTai sitten sinä keksit tuon omasta päästäsi, koska sun työtä ei voi tehdä etänä ja kadehdit, saatanan persu.
Minä olen etätöissä. Työkaverikin on ja kilsat 170km päivässä. Näkyy hyvin veroprosentissa. Paljon enemmän kun mitätön työhuonevähennys olisi näkynyt.
Eikö silloin ole kyse lisätuloista? Eikä säästämisestä? Etkö ymmärrä suomea?