Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudointa mitä sinulta on varastettu? Minulta lähti orvokit kukka-amppelista

Vierailija
20.08.2025 |

Lisäksi suhteellisen kookasta ja painavaa tuulimylly koristetta oli vedetty pihan poikki mutta jätetty siihen :D

Kommentit (285)

161/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oudoin oli varmaan se kun kirjaston tätinä töissä ollessa varastettiin aina työhanskat, jos ne löi johonkin kärryyn odottamaan. Ihan sellaset ohuet puuvillahanskat, joita sai olla koko ajan uusimassa kun sormenpäät kului puhki.

Oudoin henk. koht. esine on ehkä kirjahyllyssä nököttänyt pikkuinen Buddha-patsas, jota vieras ihaili suureen ääneen ja sanoi kadehtivansa. Oli vähän kummallinen tyyppi muutenkin. Sitten kun teki lähtöä, huomasin että patsas puuttuu, ja kysyin olisiko se erehdyksessä jäänyt vieraan käteen. Kauhean jankkaamisen jälkeen tää kippasi kassinsa nurin ja oli ihan että "OOOOHO, on varmaan tippunut hyllystä mun kassiin!". Sitten se jätti anteeksipyynnön merkiksi mulle ostamansa vessapaperisäkin. :D Ainakin luulen että oli ostettu.

Vierailija
162/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työhuoneestani vietiin tuhkakuppi (tämä oli sitä aikaa, kun työpaikalla sai vielä polttaa tupakkaa). Harmitti, sillä tuhkis oli rakas muisto, jonka ystäväni oli pölllinyt minulle lahjaksi pariisilaisesta katukahvilasta.

Varastetun tavaran karma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uima-hallissa vietiin kalliimman merkin suihkugeelipullo, johon olin laittanut jotain pas ka lidlin tököttiä.

Vierailija
164/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penny Lame kirjoitti:

No oudoin oli varmaan se kun kirjaston tätinä töissä ollessa varastettiin aina työhanskat, jos ne löi johonkin kärryyn odottamaan. Ihan sellaset ohuet puuvillahanskat, joita sai olla koko ajan uusimassa kun sormenpäät kului puhki.

Oudoin henk. koht. esine on ehkä kirjahyllyssä nököttänyt pikkuinen Buddha-patsas, jota vieras ihaili suureen ääneen ja sanoi kadehtivansa. Oli vähän kummallinen tyyppi muutenkin. Sitten kun teki lähtöä, huomasin että patsas puuttuu, ja kysyin olisiko se erehdyksessä jäänyt vieraan käteen. Kauhean jankkaamisen jälkeen tää kippasi kassinsa nurin ja oli ihan että "OOOOHO, on varmaan tippunut hyllystä mun kassiin!". Sitten se jätti anteeksipyynnön merkiksi mulle ostamansa vessapaperisäkin. :D Ainakin luulen että oli ostettu.

😆 Niinhän murhaajakin, kun se tavoitetaan savuava ase kädestä rikospaikan lähellä olevasta piilosta, sanoo aseesta että en mä oo nähnyt tota koskaan ennen, ei se mun ole, mä löysin sen tuosta vahingossa. 

Vierailija
165/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linnun ruokinta-automaatti. Kaksikin kertaa.

Näen sieluni silmin ruokinta-automaattia suussaan kanniskelevan peuran, joka juoksee pois pihaltasi :D

Ei ole peura vaan ihminen. Asun sen verran urbaanissa ymppäristössä etten ole 25 vuoteen nähnyt lähimailla ainuttakaan peuraa. Eläimet tuskin osaavat myöskään avata narusta solmuja.

Vierailija
166/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 80-luvun alussa pengoin äitini vanhoja vaatteita, ja löysin sellaisen tosi makean puseron. Pesin sen ja laitoin ulos narulle kuivumaan muitten vaatteiden kanssa.

Aamulla menin hakemaan vaatteita narulta, niin tämä kyseinen pusero oli varastettu. Sen tilalle oli laitettu ei niin kiva paita, rintaliivit ja alushousut.

Opin ainakin sen jälkeen, etten vienyt enää ulos kuivumaan mitään tärkeitä vaatteita. 

Vierailija
167/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta kerran varastettiin pyykkinarulta kaikki alushousut. Harmitti kyllä, oli hyviä alkkareita, eikä ihan halvimpiakaan.

Vierailija
168/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan autooni murtauduttiin ja sieltä vietiin vaan Hassisen Koneen c-kasetit. Stereoita ei viety..

Työkaveri varasti vaatekaapistani pahan päivän varalle jemmaamani tupakat aina vaan uudestaan. Ovissa oli kyllä lukot, mutta ei avaimia..

Pihasta varastettiin kukka amppeleineen päivineen. Löytyi jonkun matkan päästä ojaan heitettynä, amppeli rikki. Samana iltana naapurista hävisi iso roskapönttö.

Työkaverin autosta oli lyöty ikkuna rikki ja varastettu tupakat. Autossa oli myös lompakko näkyvillä, mutta se oli jätetty rahoineen rauhaan.

Joskus nuorena joku oli hajottanut senaikaisen autonrämän oven lukon ja oli kait yrittänyt ryöstää rikkinäistä autoradiota. Ei vaan ollut onnistunut ja ryöstäjä oli syystä tai toisesta häipynyt kesken kaiken paikalta ja jätti vielä pari työkaluakin jälkeensä. Ärsytti hommata uusi lukkopesä autopurkamolta mutta muuten jäin kyllä voitolle kun sain ihan hyvät pihdit ja ruuvarin tuossa.

Toinen ärsyttävämpi ryöstäjä hajotti toisesta autosta takasivuikkunan muttei löytänyt mitään ryöstettävää kun autossa ei ollut mitään ylimääräistä sillä hetkellä. 

Vierailija
169/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linnun ruokinta-automaatti. Kaksikin kertaa.

Näen sieluni silmin ruokinta-automaattia suussaan kanniskelevan peuran, joka juoksee pois pihaltasi :D

Mietin että joku merikotka tai kalasääski on vienyt sen pesäänsä junioreille ettei jatkuvasti tarvitse kalaa syödä. 

Vierailija
170/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukranssi asunnon ulko-ovesta. Palautui kyllä viikon päästä takaisin 🤨

Vierailija
171/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkinarulta varastettiin kaikki itse tehdyt villasukat. Oliko jollakulla kylmä vai myyntiinkö meni, tiedä häntä.

Vierailija
172/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pihasta varastettu semmonen saatanan painava iso valurautainen pata, joka vielä märkää multaa täynnä ja kukkia siinä kasvamassa. Vielä oudompaa oli se, että pata löytyi lähistöltä ja varas oli semmoinen outo, tytön näköinen 19 v jätkä, jota liuhuletiksi sanottiin. 159 cm pitkä, 43 kg, vaaleat ohuet pitkät hiukset ja musta vaatetus. Paikallinen tuttu hörhö. Ikinä ei olisi uskonut, että semmonen pystyy jotain tommosta kantamaan kilometrin päähän. Niillä semmosilla pulkannarukäsivarsilla.😮 No, hullun voimat. Hymyili siinä sitten typerän näköisenä ja kehui, että piti varastaa, kun on niin musta ja hienon näköinen. Kukat ja mullat olisi kuulemma heivannut v..tuun siitä. 

Tää liuhuletti oli kylillä tunnettu sekopää. Se oli kiipeillyt kerrostalojen alimpien asuntojen parvekkeille ja yrittänyt mennä asuntoihin sisälle. Kaupoista varasteli, kiusasi pikkulapsia, varasteli fillareita jne. Hiekkalaatikoilta lähti lasten muoviset lelut, joita sitten myi johonkin. Yhdeltä patiolta meinas viedä mummon kastelu kannun, niin mummon poika tuli paikalle, nappasi kastelu kannun hörhöltä pois ja läpäisi avokämmenellä päähän. Uhosi siinä, että hän kostaa tämän ja lähti menemään, kun uhattiin soittaa poliisit. Kaikenlaista. Linnasta kun vapautuu, niin osaa olla sen pari viikkoa ihmisiksi ja sitten alkaa taas spedeilyt tutuksi tulleen kaavan mukaan.

Vierailija
173/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitähän on aika lailla. Arvokkaimpia yksittäisiä on taulukangas (maalaus), kultasormus kotirauhan piiristä. Eli tavaroita oli penkomalla pengottu ja otettu itselle hyödyllisin.

Häirikkö on myös palautellut tavaroita. Häirikkö on näissä käyttänyt myös avaimia eli kotimaisten viranomaisten edustajista puhutaan pääasiassa nyt. Koulukiusaaja löysi ammattinsa.

Vierailija
174/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisessä työpaikassani oli kaksi lääkäriä, jotka päivystysvuorossa söivät muiden eväitä. Kerran oli myös minun tuorejuustopurkista syöty puolet. Ei voinut olla rahasta kyse ja tosi törkeää syödä meidän pienipalkkaisempien ruokia... Siis tuo tuorejuustokin, olin jo syönyt siitä aiemmin ja heitä ei ällöttänyt syödä jo aloitettua. 

Minä olin töissä parinkymmenen hengen firmassa jossa POMO söi jääkaapista aina mitä mieli teki. Kerran söi synttärikakusta minuakin päältä!!!

*kinuskin

Josko oli hätätilanne ja verensokerit alhaalla. Pakko saada jotain sokerista.

Vierailija
175/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisessä työpaikassani oli kaksi lääkäriä, jotka päivystysvuorossa söivät muiden eväitä. Kerran oli myös minun tuorejuustopurkista syöty puolet. Ei voinut olla rahasta kyse ja tosi törkeää syödä meidän pienipalkkaisempien ruokia... Siis tuo tuorejuustokin, olin jo syönyt siitä aiemmin ja heitä ei ällöttänyt syödä jo aloitettua. 

Minä olin töissä parinkymmenen hengen firmassa jossa POMO söi jääkaapista aina mitä mieli teki. Kerran söi synttärikakusta minuakin päältä!!!

*kinuskin

Josko oli hätätilanne ja verensokerit alhaalla. Pakko saada jotain sokerista.

Pölkky selittämässä toista pölkkyä.

Vierailija
176/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa Helsingin Meilahteen asumaan häiriköiden kanssa. Taloyhtiöt mukana sekoiluissa. 

Vierailija
177/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun erikoisin on sellainen huono täysin jousittamaton halpispyörän satula mitä pyörää myytiin aikoinaan huonekaluliike Sotkassa. Harmitti kuitenkin kun jouduin ostamaan uuden tilalle.

Vierailija
178/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat viljelypalstalta.

Vierailija
179/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei itseltäni, mutta yhden osuuden tuija-aita kaivettiin ylös ja varastettiin.

Onko rivitalo? Siinä viheralue on todnäk yhtiön eikä asukkaan aluetta, joten talohuolto on käynyt kaivamassa vääränlaiset istutukset pois. Jos on kerrostalo, jossa eka kerros on maantasalla, näissäkin asunnon omaa aluetta on vain se yläkerran parvekkeen kokoinen alue, muu piha on yhtiön hallinnassa olevaa aluetta.

Ei, ihan OKT. Omistaja oli ollut matkoilla ja takaisin tullessaan oli vain rivi kuoppia ollut. Täysin näkösällä ollut paikka ja niitä tuijia oli ollut sen verran, että peräkärry olisi ollut tarpeen. 

Vierailija
180/285 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisen mansikkapellon sato. Ostettiin vapaa-ajan talo heinäkuussa, tehtiin pikaisia tarkastuksia tontille ja huomattiin edellisen omistajan laittama noin kymmenen rivin mansikkapelto, jossa oli mukavasti raakileita. Mentiin varsinaisesti kesänviettoon loman alettua elokuussa ja minä tietysti mansikkapellolle. Jäljellä ei ollut mansikan mansikkaa. Epäiltiin ensin metsänelukoita, mutta oli sen verran siisti pelto, että paikalla oli takuulla ollut joku kaksijalkainen. Joku viereisessä metsässä marjassa ollut lie luullut pellon olleen hylätyn, koska talon pihassa ei ole näkynyt liikettä. Ainakaan kukaan kyläläinen ei ole tullut esittämään anteeksipyyntöään omavaltaisesta marjankeruusta, aikaa tuosta on toistakymmentä vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän