Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkaappi hajosi-vesivahinko, kenen vakuutuksesta?

Vierailija
20.08.2025 |

Vuokralaisen vai vuokranantajan? 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo homma päätellä. Sun oma kotivakuutus koskee vain kaikkea, minkä olet ostanut itse. Et voi vakuuttaa muiden omaisuutta. Vain oman omaisuuden. Oletko ostanut ko. jääkaapin itse vai et?

Kotivakuutuksen vastuuvakuutus korvaa silloin, kun menee itse sössimään, kuten vaikka vahingossa  kolauttaa sitä jääkaappiin menevää vesiputkea siten, että se rupeaa vuotamaan liitoksestaan, kun on vaikka tiputtanut jotain allaskaapissa olevan roskiksen taakse ja tunkee roskavaunua väkisin kiinni.

Vierailija
42/45 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jääkaapista voi tulla vesivahinko? 

Meillä ainakin kun lauhdevesi kaukalo tukkeutui, lautalattia eikä kaukaloa alla. Oli mennyt vettä jo pidemmän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on edes mahdollista? Sulivatko grogijäät ja kahvikupillinen vettä lirahti lattialle?

Tai ei kai vaan joku s__tanan imbesilli ole asentanut sellaista jääpala-automaattia jossa on painevesiliitäntä?

Vierailija
44/45 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuokranantaja eikä minulla ole kotivakuutusta sijoitusasuntoihini. Siihen missä itse asun on kotivakuutus. Tätä nimenomaan vakuutusyhtiöstä aikanaan kysynyt kun hommasin ekan sijoitusasunnon. Vuokralainen on velvollinen ottamaan kotivakuutuksen, se on vuokrasopimuksessa. 

Taloyhtiön vakuutuksesta menee, jos vahinko johtuu jostain rakenteellisesta viasta, jota ei ole voinut huomata.

Onko vuokranantaja hommannut tuon jääkaapin, jossa on jääpalakone ja tietoinen sen asennuksesta?

Vierailija
45/45 |
21.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vuokrasopimuksessa lukee, että jääkaappi kuuluu keittiön varustukseen, niin todennäköisesti vuokranantajan vakuutuksesta menee jääkaappi ja pintamateriaalit, jos kyseessä taloyhtiö. Mikäli menee rakenteita uusiksi, niin silloin taloyhtiössä taloyhtiön ja okt:ssa, tms eitaloyhtiössä, rakenteiden omistajan vakuutuksesta.