Voisko hajustetut pesuaineet kieltää pesutuvassa 😡
Pesin pyykit kotona ja varasin niille kuivaushuoneen taloyhtiön pesutuvasta. Muutaman tunnin jälkeen hain kuivat lakanat sisälle, ja kas, haisevat aivan jumalattoman voimakkaalle hajusteelle, joka on tarttunut pyykkinaruista 🤢. Ei pysty laittamaan pienen lapsen sänkyyn näitä.
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie vähäksi aikaa ulos.
Mikään muu ei auta kuin pesu uudestaan, varsinkin tyynyliinat. Hajusteet ei haittaa kuivaustilassa niinkään mutta pesukoneet käytettävä keitto-ohjelmalla ja etikalla. Älkää vähätelkö hajuste asiaa.
Osta oma kone ja lopeta valitus.
Vierailija kirjoitti:
Niin Hienhajua ei samoin aivan tartu toisen hnekilön pukimiin, vuodevaatetekstiileihin kuin huuhteluaineet ja voimakkaat pulevereiden hajut pyykkituvalla. Koko kuivaushuonekin voi haista kemikalille ja jokainehan suosii just niitä omia lempituoksujaan muka ja olettaa-kun Minä pidän, täytyyhän muidenkin pitää, meillä sama maku varmasti.
Puhdas pyykki tuoksuu hyvälle ei nuo kemikaalitärkätyt.
Migreeni on viheliäinen vaiva. Juuri nuo voimakkaat hajusteet laukaisee yhtenä tekijänä sen. Huomioi muut kun käytät julkisia. Tyhjäpesukaan ensin koneell ei auta vaan aina. Et sinäkään halua, että joku määrittää mille sinun kuuluu haista kaupungilla, niistä vaatteista vaan lemahtaa se haju. Ai tuoko on muka mun lempituoksu ajattelee muut.
Muutenkin maltillisesti parfyymia. valitse, joko tuoksudeo, siten ei enää parfyymiä. Ja hiuskiinteet hajusteettomina pliis.
laita omassa kotikoneessa mitä lystäät, toki palaut
Minulla on migreeni ja rakastan tuoksuja. Taitaa vika olla korvien välissä, jos ei samalla pyykkikoneella voi pestä, jossa on käytetty hajustettuja pesuaineita. Ei tämä maailma pyöri korvienvälivikaisten sääntöjen mukaan.
Haju tarttunut pyykkinaruista...? Nyt on kyllä kovan luokan lumihiutale.
Hajustajien pitäisi ostaa oma kone koska yleisen pyykkituvan pitää olla kaikkien käytettävissä ilman sairastumisen vaaraa. Juuri äskettäin oli lehdessä artikkeli kuinka jotkut pesu ja huuhteluaineiden hajusteet ovat hyvin voimakkaasti allergisoivia. Sopii toivoa että hajustaja itse sairastuu ja oppii kantapään kautta.
Olen seisonut monesti kassajonossa, jossa edelläolija on haissut jäätävästi hielle tai jollekin muulle ihanalle ihmisen ominaishajulle, välillä suorastaan likaiselle. Keinokuituvaatteet on ilmeisesti pesty jollain hajusteettomalla pesuaineella, koska se päivän pidetty keinokuitu haisee. Ennemmin haistelen niitä puhtaita pesuainetuoksuja tai parfyymejä, kuin näitä ah niin luonnollisia ihmisen hajuja.
Vierailija kirjoitti:
Hajustajien pitäisi ostaa oma kone koska yleisen pyykkituvan pitää olla kaikkien käytettävissä ilman sairastumisen vaaraa. Juuri äskettäin oli lehdessä artikkeli kuinka jotkut pesu ja huuhteluaineiden hajusteet ovat hyvin voimakkaasti allergisoivia. Sopii toivoa että hajustaja itse sairastuu ja oppii kantapään kautta.
Se on kaikkien käytössä. Joillain kuitenkin on rajoitteita jotka rajoittavat heidän mahdollisuuttaan käyttää pyykkitupaa. Tällöin rajoitteisten täytyy löytää ongelmaansa ratkaisu. Yksi hyvä ratkaisu on olla käyttämättä pyykkitupaa jonka sopivuudesta ei voi varmistua.
Vierailija kirjoitti:
Selvä. Seuraavaksi vaikka katkaistaan sähköt talosta, koska sähköallergikko. Kaikki puut on kaadettava 5 kilometrin säteellä, koska siitepölyallergikko. Porraskäytävässä on kumimattoja, äkkiä pois, koska kumiallergikko. Koiratkin pois talosta, koska koira-allergikko. Jollakin on diagnosoitu sosiaalisten tilanteiden pelko, joten kukaan ei saa liikkua porraskäytävässä samaan aikaan.
Eiköhän se ole niiden spesiaalitapausten asia hoitaa itsensä ympäristöön, mikä on itselle sopiva. Ei niin että odotetaan muiden pomppivan yksittäistapausten mukaan.
Maailma on täynnä tuoksuja ja hajuja. Ei auta vaikka volttia heittäis et mä en haluuuuuuu! Ei auta kun sulkeutua omaan mökkiin. Ovi, ikkunat ja verhot kiinni. Siellä sitten nökötätte omissa hajuissanne mitä ette sitten haistakaan.
Vain suomessa. Kerrostalokyttääjän uusi kyttäys- ja valituskohde hajusteet. Vali vali.
Ei voi, maailma ei pyöri sun ympärillä.
Toinen syy on että sun pyykit löyhkää paskalle ja haju tarttuu muiden puhtaaseen pyykkiin. Siksi mieto hajuste on hyvästä.
Varmaan aiemmin kertonutkin jossain ketjussa...työpaikallani oli keski-ikäinen emäntä, joka riehui valkosipulin takia harva se päivä. Ei voinut olla samassa tilassa kuin sämpylä, jossa oli valkosipulia. Lopulta sanoi tietävänsä, että sämpylät on olleet leipomossa samassa huoneessa kuin jokin valkosipulinen tuote. Ei siis kestänyt, koska valkosipuli HAISEE. Pää särkee ja tekee pahaa, kuulemma. Hirveä draama jonkun valkosipulihajuherkkyyden Jätin eukon hajupanikoinnit omaan arvoonsa, koska tämä kävi monta kertaa päivässä tupakalla ja haisi koko eukko ja ympärillään oleva ilma ihan helv*tisti tupakalle.
Vierailija kirjoitti:
Haju tarttunut pyykkinaruista...? Nyt on kyllä kovan luokan lumihiutale.
Kissankusen haju voisi ehkä tarttuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajusteettoman pesuaineen käyttö, tai hajustetun kohtuullinen käyttö ei haittaa ketään. Voimakkaasti hajustaminen tartuttaa hajun myös toisten pyykkeihin. Olis varmaan järjellä ajatellen aika selvää, miten kannattais käyttäytyä yhteisissä tiloissa.
Tää on vielä ihan eri asia kuin vaikka käyttää voimakasta hajuvettä. Tässä se haju tartutetaan toisten ihmisten kamoihin, ja pakotetaan heidät elämään sen kanssa kodeissaan.
Ne hajustetut HAISEE - ei kohtuudella - vaan RANKASTI.
Haisee - ei tuoksu.
Methodin hajustetuissa pesuaineissa on todella mieto tuoksu. Ei tuoksu juuri miltään. Eikä ole vain minun kokemus vaan arvosteluissa monet moittii juuri tätä että tuoksua ei ole tarpeeksi. Itse en jatkossa osta Methodia tämän takia, ovat lähestulkoon hajusteettomia.
Samaa mieltä🙂nää "tuoksut"pinttyy koneisiin ja jokaisella erituoksut mukanaan.Kyllä nykypäivää on hajustamattomat aineet,hajuvedet on keksity.Haluatteko petivaatteenne,lapsenne ja miehenne haisevan wunderbaumilta?Eihän pesuloissakaan saa käyttää hajustettuja aineita,ne oikeasti pinttyy koneisiin.Kuka haluaa painaa päänsä HAJUSTETTUUN tyynyliinaan?Tulee päänsärky pelkästä ajatuksesta.Ne ketkä käyttää hajusteita pyykinpesussa elää taatusti epäterveellisesti muutenkin.Ei kukaan täyspäinen niillä pese.
Voi, muttei se kannata, senkin nirppanokka.
Mä taas en voi sietää esim. LV:n pesuaineita, kun ne haisevat todella voimakkaasti ja pahalle. Niistä tulee huono olo. Sitten vastaasti joku Bioluvil on myös aivan järkyttävää.
Itse suosin miedosti hajusteisia pesuaineita ja huuteluaineita en käytä juuri koskaan.
Jos et ole valmis hyväksymään erilaisuutta, teet valintasi sen perusteella.
Eli hanki oma pyykkikone, pyykkinaru jne.