Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*~*ENSKAT VIIKOLLA 39*~*~*

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. eli piiperöllä on kuumetta ja räkätauti :( Jo toisen kerran tän syksyn aikana. Voi mälsyyksien mälsyys! Yöt arvatenkin olleet ihan yhtä hulinamenoa, pieni ei saa nukuttua, kun nenä on tukossa ja itkee ja kitisee ihan jatkuvasti, 10-15 minuutin välein. Alkaa itselläkin olla puhti poissa, kun en ole malttanut/saanut päiväsaikaan nukuttua. Toivottavasti tämä ei enää montaa päivää kestäisi.

Eli viikonloppu meni ihan kotosalla ollessa, lenkillä kävin ja siivosin, mutta muuten ei tapahtunut yhtään mitään.

Buuffan Neeaa on unohtunut aivan onnitella 1v. synttäreiden tiimoilta! Myöhästyneet onnittelut!!

Hermione ja Tipu ovat "tylsistyneet" viikonloppuna. Toivottavasti tällä viikolla on menoja sovittuna :) Meillä peruuntui alkuviikon lapsikamutapaamiset piiperön sairastumisen takia :(

Hermionen Eetu alkanut tehdä seisomaharjoituksiakin, hienoa!

Odottelijan Eemilillä ollut hulinaöitä. Niin vaan ne rytmit on tärkeitä pienille. Piiperökin käynyt yöunille parina iltana nyt ihan tosi myöhään, vasta klo 23 aikoihin. On ottanut unta ihan millon sattuu, kun on ollut kipeä, niin eilen juuri nukkumaanmenoaikaan oli ihmeellinen vireyspuuska. Ei tainnut meidän kuumelääkkeen annostelun ajankohta olla oikea..

Toivottavasti pysytte terveinä kaikki, tää tauti on ihan syvältä!

Auringonsäteitä toivottelevat

Gaiole ja piiperö, pian 9kk

Vierailija
2/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täällä toinen pikkupotilas: räkis iski Pätkikseen myös. Nenä vuotaa, aivastelee koko ajan, yskii ja pikkusen on lämpöä. Ja kolme viime yötä mennyt enemmän tai vähemmän valvoessa... eli kohtalotovereilta jaksuja ja parenemistoivotuksia sinne Gaiolelle ja Piiperölle!

Ihan ulkomuistista nyt pari kommenttia viime viikon pinoon, enempään ei nyt kykene väsyneillä aivoilla:

BUTTERFLY: Voi että, siellä taas pojat sairaana, mikäs on nyt tilanne? Tosi paljon jaksuhaleja sinne, voin vaan kuvitella, mikä hätä ja huoli on äidillä ja isällä.

TIPU: Tervetuloa koto-Suomeen, ihanan kuuloinen matka teillä ollut ja ylisöpöjä matkakuvia! Onnea 1-vee Siennalle sylintäydeltä!

Joo, nyt ei irtoo muuta, taidan syödä pari palaa pizzaa ja lähteä köllöttelemään Pätkisen viereen, jos se nyt tuhisevalta nenultaan sais nukuttua päikkäreitä edes jonkun aikaa.

Hyvää viikonalkua kaikille!

Dajm + duhadedä Pätkis 9,5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä menee hermot näihin sivuihin. Taas katos teksti jonnekkin. Ekaksi ei lähettänyt ollenkaan ja sit toisella yrittämällä lähetti sen jonnekkin. Täytyy jossakin vaiheessa kirjottaa uusiksi jos se ei tänne ilmesty. Muistaakseni joku joskus kertoi että ilmestyminen kesti pitkään ja sit teksti tuli useaan otteeseen. No katsotaan mitä tapahtuu. T: Paco

Vierailija
4/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sivut nyt toimivat... Tulin vain pikaisesti onnittelemaan 1-vuotiasta Eetua syntymäpäivänä! Viettäkäähän äidin kanssa kiva päivä!

Räkispotilaille kovasti paranemisia, toivottavasti tauti on pian taitettu. Meillä ollaan (kop, kop) pysytty terveinä ja vedetään zzz parhaillaan.

Tipu & Sienna 1v.

Vierailija
5/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että Tipu muistutit: piti äskeiseen viestiin laittaa myös HERMIONEN Eetulle 1 v onnitteluhalit!

Vierailija
6/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että Tipu muistutit: piti äskeiseen viestiin laittaa myös HERMIONEN Eetulle 1 v onnitteluhalit!

Vierailija
7/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa tosiaan tökkiä taas nämä sivut! Takuulla laitoin vain kerran äskeisen viestin. Nyt tää lähtee häiriköimästä... : )

Vierailija
8/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa! Käyn aina lukaisemassa kuulumisia, mutta tämä pikkuenskan äiti ei vissiin osaa vielä jakaa aikaansa tarpeeksi hyvin, että ehtisi kommentoimaankin jotakin! Tuntuu, että ei vaan ehdi!

Hermionelle ja Odottelijalle kuitenkin ihan ekana mahtavat onnittelut raskaudesta ja jaksuja huonon olon kanssa kamppaileville mammoille!!! On se varmasti niin erilaista sitä toista odottaa, kun on yksi pieni jo huomiota kaipaamassa.

Hermionen Eetulle myös 1-vuotisonnittlut samoin kun Tipun Siennalle!! Toivottavasti Tipu teillä on ollut ihana ja rentouttava loma!

Gaiolelle ja Piiperöllä ja Dajmille ja Pätkikselle pikaista paranemista! Vähän pelottaa kanssa että milloin se eka tauti iskee, itsellä nyt toistaiseksi vain pientä nuhaa.

Omaa napaa sitten.. Meillä on elämä alkanut rullaamaan tosi hienosti oikeastaan ristiäisten jälkeen. Kai sitä itsekkin sitten rentoutui, vaikka en kuvitellut niistä niin pulttia ottavani. Poika sai nimen Urho ja vaikuttaa siihen tyytyväiseltä :) Rytmi on tällä haavaa mukava, yöllä heräillään kerran, pari syömään ja päiväunia nukutaan yleensä 2,5-4h pisimmät ja parit lyhyemmät. Kiitos kaikille, ainakin pia-maria, dese, häpö, mama ja hermione jotka kehuitte niitä Aventin pulloja, menin ja tilasin niitä vauvattaren verkkokaupasta ja hyviä ovat! Rintaruokinnasta on saatu "pelastettua" ehkä osittain niiden avulla ainakin osa. Tissi kelpaa yöllä ja päivällä unenpöpperössä, mutta eritys ei kyllä ole lähimainkaan riittävä ja nannia menee.Iltaisin sitten pumppailen maitoa, että lapsi saisi kaiken, mitä tulossa on. Asia suretti alkuun tosi paljon ja itkin ja tarjosin pulloa, mutta olen päässyt asian kanssa ihan sinuiksi. Elämä ei mene aina niinkuin suunnittelee ja pääasia että lapsi on tyytyväinen ja kasvaa.

Ilmoittauduttiin vauvauintiin, aloitetaan kolmen viikon päästä. Eikös täällä ollut muitakin vauvauimareita, kertoisitteko kokemuksianne? Itsekkin menin sellaiseen synnyttäneiden äitien liikuntaryhmään, kokoonnutaan kerran viikossa. Mahtava juttu että tuollaista järjestetään, siellä jumpataan täsmänä lantionpohjaa, selkää, hartioita ja muuta mikä tässä äidin työssä rasiintuu. Ihana kun tuntuu, että kaikkea voi taas tehdä kun ei paikat enää arista! Ajoin siitä ilosta tänään vähän pyörällä :) !!

Muutkin pikkuenskojen äidit taitavat olla vielä melko kiireisiä vauvojen kanssa, mutta Saikkua ja Norpanpoikasta ja Poutasadetta ainakin huhuilen..?

Margen kuulumisia myös on ollut kiva lukea, muistan sinut kuumeilupuolelta ja teillä (ihana tuo Aarre-nimi!!!) poika on vain vähän vanhempi kuin meillä.

Sellaista täällä, opettelen nyt vielä tunnistamaan teidät kaikki ja kommentoin taas ensi kerralla enemmän.

Fiiu ja Urho 2kk

Vierailija
9/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitkästä aikaa vähän yritän kirjoitella. On aika kiirettä pitänyt viime aikoina: Kalle nukkuu 2 tunnin päikkärit, ja sinä aikana on mulla oikeastaan ainoa mahdollisuus päivän aikana olla koneella. Ja sekin aika on nyt tosiaan viime aikoina mennyt töiden tekemiseen. Ei se sinänsä haittaa, pidän onneksi työstäni tosi paljon.

Olen siis aloitellut töitä vähitellen. Lokakuussa teen paljonkin, kun Kallen isä on isäkuukaudella kotona, ja marraskuun alussahan meillä on siis hoitoon vieminen edessä. Sitten kyllä vähennän kolmeen päivään viikossa töissä käynnin, että ei tule Kallelle niin pitkiä hoitoviikkoja.

Hermionen Eetulle 1-vuotissynttärionnittelut! Ajatella, että Eetu on noin iso, juurihan se vasta oli ihan pieni, kun tänne puolella kotiuduin. Kalle räplää kanssa jalkoväliään ihan aina: on tosi kiva kun ottaa kakkavaipan pois ja kädet on heti siellä... saa aikamoisen sotkun joskus aikaiseksi. Toppapuvusta olit jollekulle kommentoinut: mä ajattelin josko pärjäisi välikausipuvulla alennusmyynteihin asti, se on täällä etelässä ihan mahdollista. Sit voisi saada hyvän toppahaalarin vähän edullisemmin. Mutta tuota kokoa just mietin että olisiko se 80 vai 86: varmaan fiksua ostaa vähän isompi.

Dajmin ja Gaiolen pikkuisia vaivaa nuha. Kurjaa, nuo yöt on ankeita jos vauvat ei saa nukuttua. Mä vielä hehkutan sitä Nasolinia, vaikka olen sitä jo ennenkin täällä mainostanut (en ole lääkefirman agentti vaan ihan vaan tyytyväinen käyttäjä). Ne on siis nenätippoja, ja niitä saa antaa muistaakseni 3 kk ikäiselle, apteekista saa ilman reseptiä. Me ollaan pahimmassa flunssassa laitettu illalla yksi tippa kumpaankin sieraimeen, ja se auttaa ihan koko yöksi niin, että Kalle on saanut syötyä tuttia (mikä meillä on nukahtamisen edellytys). Niitä ei saa käyttää 5 päivää pidempään putkeen, ja muutenkin tietty hyvä rajoittaa lääkkeiden käyttöä minimiin. Mutta sit yleensä pahin tukkoisuus onkin jo ohi ja pärjätään suolatipoilla loppuflunssa.

Tipulle tervetuloa takaisin. Ihanalta kuulostaa teidän reissu, ihan tulin kateelliseksi. Me harkitaan talvilomaa tässä, jonnekin aurinkoon täytyisi päästä. Ehkä helmikuun alussa sitten. Meillä on Kalleriiviö myös ihan joka paikassa mihin ei saisi mennä: sisustus on mennyt kivasti uusiksi kun kukat on nostettu korkealle, sähköjohtoja on viritelty huonekalujen taakse ja tietokoneelle pääsy torpattu leikkikehällä. Välillä tosi raivostuttavaa, ja sana ei todellakaan tehoa.

Odottelija: mä oon kanssa kateellinen ihmisille, joilla lapset nukahtaa noin vaan syliin. Kalle ei osaa sitä taitoa, se nukahtaa sänkyyn, vaunuihin tai autoon ja siinä se. Juuri tuossa puistossa katselin, kun yksi Kallen ikäinen alkoi pilkkiä, sen äiti otti sen syliin ja toinen uuvahti siihen. Meillä ei todellakaan käy noin!

Omia kuulumisia vielä: eilen annoin Kallelle ekan kerran normaalimaitoa niin, että keitin puuron osin maitoon ja osin veteen. Ilmavaivoja tuntui vähän aiheuttavan, samoin kuin hapanmaitotuotteet silloin kun niitä aloittelin, mutta ei mitään isompaa hätää niistä kuitenkaan.

Jaahas, piti mun vielä kommentoida mutta ukkeli heräsi. Katsotaan, jos ehtisin vaikka huomenna kirjoitella lisää.

Aurinkoisia syyspäiviä!

Bianco ja Kalle 11 kk (tänään)

Vierailija
10/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu on sylissä joten katotaan mitä tästä tulee.

Hieman hävettää kun lupasin aktivoitua kirjottelemisen suhteen niin niinhän siinä kävi et kuukausi sitten viimeksi kirjoittelin. Lukemaankaan en ole ehtiny juuri lainkaan. Pk-treffeistä luin edellisenä iltana ja manailin kun olin jo sopinu

menoa joka kaiken huipuksi peruuntui viime metreillä joten olisin siis kuitenkin päässy mukaan. Ens kerralla uus yritys mukaan mikäli vielä huolitaan.

Odottelija ja Hermione: Onnittelut tulevasta perheenlisäyksestä! Täällä valtava vauvakuume (onneksi myös miehellä..)

Tipu: Ihana rantakuva! Kiva että matka meni hyvin ja tykkäsitte. Itse pidän myös kyseisestä maasta. Olin muutama vuosi sitten yksin siellä viikon.

pikaista paranemista flunssan kourissa oleville.

Onnittelen kaikkia yhteisesti uusista opituista taidoista ja samalla myös parit 1v onnittelut. Niin huonosti olen tosiaan viime aikoina lukenu etten millään muista kuka on oppinu ja mitä.

Aika menee hirveää vauhtia eteenpäin. Koko ajan ollaan menossa johonkin suuntaan enkä muista koska oltais vietetty rauhallinen koti-ilta ihan vaan kotona. Viikonloppuna oltiin mökillä ja kahdeksi seuraavaksi viikonlopuksi on myös ohjelmaa sovittuna. Vielä kun rakastan sienien keräämistä niin pari kolme kertaa viikossa käydään sienimetsässä. Onneksi mies on myös kiinnostunut viime vuosina aiheesta ja pojukin viihtyy mukana joko rattaissa tai rintarepussa (riippuen mihin paikkaan mennään). Monet on kauhistellu kun raahataan Tonia metsään mukaan (ja oikeastaan kaikkialle muuallekkin). En vain raaski jättää hoitoon varsinkin kun toinen viihtyy meidän menossa mukana.

Pitikin kysyä että miten te muut olette jättäneet lapsen hoitoon? Minkä ikäisenä ja kuinka pitkäksi aikaa jne. Itse "uskallan" jättää vaan siskolleni (tietenkin myös miehelleni) jolla 4 omaa lasta. Toki luotan vanhempiini mutta jotenkin silti ajatus kammottaa. Eri asia jos menee vaikka käymään saunassa. Appivanhemmat myös pärjäisivät hyvin mutta jotenkin anopin asenne ketuttaa. Hänen suhtautuminen aikoinaan meidän odotukseen oli niin nihkeä että päätin jo silloin ettei ikinä heille. Ja jotenkin hänen puheet ja äänen sävy on saanu mut niin varpailleen etten mielellään edes mene käymään heillä. Jotenkin vaan olen pitäny niin itsestään selvänä että lapsi kulkee mun mukana koko ajan minne sitten menenkin. Ehkä tää joskus laantuu. Tiedän et mun "ongelma" johtuu suurimmilta osin anopin aikoinaan lausumista lauseista. Mutta taas toisaalta mä en kuitenkaan koe tätä ongelmana, joskus olis ihana päästä miehen kanssa baariin tapaamaan kavereita.Tulipas tilitys...

Toni kasvaa hurjaa vauhtia ja ruoka maittaa hyvin. 4kk neuvola pari viikkoa sitten pituus oli 66,5cm ja paino 7345g. Ens viikolla olis 5kk neuvola. Kiinteitä aloittelin iltavellillä kun ikää oli 3,5kk. Viikko tästä aloin antaa kasviksia joista bataatti ja parsakaali on ehdottomasti parhaimmat. Eilen annoin ekan kerran lihaa ja reilun viikon ollaan annettu puuroa aamuin illoin. Kasvisateriat oon pääsääntöisesti tehny itse. Ja alusta asti oon jättäny ne aika rakeiseksi kun ovat silti tehny hyvin kauppansa. Nirsoksi meidän poikaa ei ainakaan vielä voi sanoa kun melkein kaikki uppoaa, paitsi valmis kuningatarpuuro ja luumusose.

Yritän nyt toden teolla terästäytyä kirjoittamisen suhteen tai kohta en kehtaa käydä täällä edes tätäkään vähää...

Musta tuntuu et tää teksti meni nyt ihan omituiseksi. Eka lähetys ei taaskaan onnistunu joten en tiedä miltä tää sisältö nyt oikeesti näyttää. Äsken kun kopioinnin jälkeen katselin tätä niin jotkut kohdat oli kopioitu kolmeen kertaan. Joten jos vaikuttaa hassulta niin sorry...

T Paco & Toni eilen 5kk

Vierailija
11/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi yritys, jos nämä sivut nyt suostuisivat toimimaan. Tuntuu tekniikka tökkivän vähänväliä=(.

Gaiolielle ja dajmille pikaista parantumista pikkuisille räkätautiin ja kovasti jaksamista.

Harmione: Onnittelut Eetulle 1 v johdosta kuten myös uusista hampaista ja seisomisesta =). Ikeasta löytyi Lassille lelulaatikko jota sieltä lähdin hakemaan. Olisihan siellä ollut vaikka mitä kivaa ostettavana mutta täytyy ensin saada meidän alkava taloprojekti valmistumaan...

Marge: Hienoa että sattui miellyttävä hammaslääkäri.

Odottelija: Kävitkös Ikeassa? Harmi että siellä herätään itkuisena päiväunilta, toivottavasti olisi ohimenevä vaihe.

Tipu: Kyllä rupesi matkakuume jylläämään kun luki teidän reissu kuulumisia, kuulosti aivan ihanalta =).

Buffa: Sielläkin on matka suunnitteilla, kummassakaan en ole käynyt joten en osaa auttaa.

Mam: Kiva että Justus nautti jumpasta ja pääsitte isompien ryhmään.

Fiiu: Kiva kun kävit kuulumisia kertomassa ja tosi hienoa että Aventin pulloista oli teille apua =). Me olemme käyneet nyt kolme kerran vauvauinnista ja kovasti ollaan tykätty kokoperhe. Ensimmäisellä kerralla poika oli vähän ihmeissään ennen kuin rentouti ja viimeksi jo sukellettiin!

Paco: 5kk onnittelut ja kiva lukea kokemuksia kiinteiden aloituksesta se olisi meilläkin edessä.

Bianco: 11kk onnittelut Kallelle.

Meille ei mitään ihmeempiä kuulu ylihuomenna olisi 4kk neuvola. Soseita ole hieman lisää pakastimeen värkännyt ja niiden maistelun aloituskin olisi edessä. Yöt ovat rauhoittuneet jonkin verran 1-2 kertaa syö mutta yhtä monesti joudun Lassia pinniksessä siirtämään kun on liikkunut aivan mutkalle ylä päätyyn ja reunapehmikkeen sekaan. Ilta nukahtamiset ovat muutamana viime iltana olleet vähän hulinointia ja poika onkin rauhoittunut vasta syliin/rinnalle =(. Nyt täytyy mennä pyykkivuoren pariin, plääh!

-hapö& Lassi 4kk-

Vierailija
12/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla onnittelemaan Hermionen Eetua, jos en vaikka ehdikkään illalla koneelle niinkuin oon suunnitellut. Kiirettä siis pitää Kiian synttäreitä järjestellessä. Lauantaina olisi tarkoitus juhlia vaikka oikea päivä osuukin vasta ensi viikon keskiviikolle.

Jos nyt muutaman kommentin laittais ennen kun taas liidän eteenpäin.

Häpö: tsemppiä nukahtamishulinoihin sinne.

Pacolle ja Tonille heilutukset! Kiva kuulla teidänkin kuulumisia ja hyvinhän (ja vauhdikkaasti) siellä mennään. Kiia on ollut tasaiseen tahtiin hoidossa koko pienen ikänsä, taisi olla ekan kerran mummon hoidossa n. kuukauden iässä. Ja yökylässä oli reilu kuukausi sitten. Ei meilläkään muut ole hoitaneet kuin isovanhemmat ja monesti ovat tulleet meille hoitamaan niin nukkumaanmeno on mennyt paremmin kun on saanut mennä omaan sänkyyn.

Bianco: ohhoh, kun Kallekin on jo kohta vuoden! Koskas ne synttärit olikaan?

Fiiu: ihanan suloinen nimi tuo Urho, kulkeeko suvussa vai miten päädyitte siihen?

Dajmin Pätkikselle ja Gaiolen Piiperölle paljon jaksuja sinne flunnsan keskelle. Toivottavasti pian helpottaa.

No niin, nyt jää loput kommentoinnit ja omat kuulumiset iltaan. Moi!

heltsy ja kiia 11,5kk

Vierailija
13/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiperölle ja pätkikselle paranemisia! On ikävää sairastaa, olen itse saanut flunssan päälle. Onneksi neidillä ei ainakaan vielä ole...

Hermionen Eetulle 1- vuotis, Biancon Kallelle 11kk ja PAcon Tonille 5kk onnittelut :D

Fiiu kyseli vauvauinnista, me ollaan käyty nyt 4 kertaa ja ollaan tykätty. Tietysti paljon tuohon vaikuttaa ohjaaja ja muut uintilaiset.. Meillä eka kerta jäi varttiin kun neiti väsähti, muut kerrat ollaan oltu koko 30 minsaa. Vauvauinti on meillä ainakin mieluinen koko perheen tapahtuma.

Folkhälsanilla ainakin saa rahat takaisin jos vauva ei viihdykkään vedessä.

Paco kyseli hoitoon jättämisestä, me jätettiin Edwina mun vanhemmille yökylään 4 kuukautisena ja miehen vanhemmille päiväksi hoitoon. Muilla ei ole vielä ollut hoidossa.

Me käytiin tänään ekaa kertaa srk:n perhekerhossa siellä oli muskarityyppinen päivä. Edwina tykkäsi kovasti ja oli ihmeissään muista lapsista. Oltiin ryhmän pienimpiä, vanhimmat taisi olla jo 5v....

Äiti ja Edwina 7kk tänään

Vierailija
14/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paco tottakai olet tervetullut seuraavaan pk-seudun tapaamiseen.

Pitäisikös laittaa oma pino sille taas

Ä&E

Vierailija
15/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä enska-pinossa on aina niin paljon kirjoittelijoita, että jäänyt vähemmälle tämä seuraaminen täällä, mutta pitää nyt välillä tulla aina moikkaamaan muita.

Täällä oli muutamat jo raskautuneet ;) Paljon onnea! Ja nyt seuraavan kanssa osaatte kaiken sitten, kun asia ei ole enää uutta..:)

Ja jollakin vauveli tai siis taaperohan se jo on, siis täyttänyt 1v. Onnea siitäkin!

Meillä neiti on ke 0,5v. Neuvola vasta pe, mutta yli 8kg saattaa olla lähemmäs 8,5kg neiti painaa ja alkaa jotkut 68cm vaatteetkin jäämään pieneksi..

äkkiä se aika menee..

Päivät meillä menee suurinpiirtein näin:

- herätys klo.6.30-7

- aamuruoka eli tissiä heti kun herää

- pikku-unet n.klo8

- ulkoilua

- klo.10.30-11 lounaaksi kasvissosetta n.½prk ja tissiä

- päiväunet 1h-2,5h

- välipala n.klo14 hedelmäsosetta

- pikku-unet n.klo16

- Päivällinen klo.16.30-17 kasvissosetta ja tissiä

- ulkoilua

- iltapala klo20 puuroa ja tissiä

- nukkumaan klo21

(yöllä ei syö ollenkaan)

Mitenhän tuota tissittelyä sais oikein vähennettyä, kun neiti ei suostu tuttipullosta maitoa juomaan?! seuraavaksi kokeillaan nokkamukia..

Neitistä kehkeitynyt oikea pikku rissessa. :) Hyväntuulinen tyttö on ja rauhalliseksihan nuo myös väittävät..taitaa vaan vähän olla vieraskorea..;)

Mutta omaa tahtoakin löytyy, just vaikka se tuttipullon kans, kun tissillä olisi paljon kivempää..:) taitaa olla myös aika mukavuuden haluinen. Ensimmäinen kun on niin kyllä sitä huomiota saa! Heh! on ne vauvelit niin ihania!

Vaunut alkaa olemaan pienet, joten ratasosaan vaihtoolisi tiedossa. Jotenkin sitä vaan kuvitteli, että itse vaunut menee enemmän kuin sen puoli vuotta..

Syttötuolin ostoa ollaan kanssa mietitty. Laittakaapa kokemuksia ja vinkkejä!

nyt taitaa neiti haluta päikkäreille, joten moikka taas!

Aurelia ja neiti ke 0,5v

Vierailija
16/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione: Eetulle suuren suuret 1-vuotis onnittelut ja onnittelut myös kävelytaidosta:)

Gaiolen Piiperölle ja Dajmin Pätkikselle parannuspuhalluksia=)

Tipu: Tervetuloa takaisin reissusta. Tosi ihanalta kuulosti teiän reissu. Voin kuvitella että oli kivaa viettää miehen kanssa laatuaikaa etenkin tuollaisessa paratiisissa. Siennakin tuntuu viihtyneen iskän ja äitin seurassa (ihanista kuvista päätellen).

Fiiu: Kiva kuulla susta ja ihanan nimen saanut teiän poitsu:)

Biancon Kallelle 11kk onnittelut ja kiva että siellä on työt lähteneet sujumaan=)

Paco: Meillä pojat on ollu anoppilassa tosi usein hoidossa, mutta hyö ovatkin niin innostuneita lapsenlapsistaan että uskallan ja haluan antaa heidän hoitaa poikia. Lauri ja Leevi ovat olleet tosi reippaita joka kerta hoidossa ja ekan kerran olivat hoidossa ihan parin kuukauden iässä muutaman tunnin ja kesäkuussa jo yötäkin.

Kiva kuulla että Tonille ruoka maistuu:)

Hapölle iltahulinointeihin! Onneksi yöt ovat siellä rauhoittuneet.

Edwinan äiti: Minkäslaista toimintaa noissa srk:n perhekerhoissa on? Mäkin oon suunnitellu lähtöä sellaseen mut onkohan siellä mitään noin pienille?!?

Aurelia: Vilkutukset sinne. Meillä kans pojat on tosi rauhallisia sillon ku meillä on vieraita eikä kukaan usko että osaavat nuo pitää meteliäkin:)

ON: Nyt on meiän koko perhe kotona ja pojatkin suht terveitä. Molemmille menee edelleen astmalääkitys ja sen kanssa on hiukka rankkaa. Eivät tykkää ollenkaan ottaa lääkettä ja itkevät (etenkin Leevi) koko kymmenminuuttisen. Aamulla on tosi "ihanaa" kun niitä kymmenminuuttisia on neljä peräkanaa. Noh pääasia et pojat saa olla kotona:)

Leeville tuli toinen hammas melkein heti toisen perään. Nyt ollaan kovasti harjattu noita nysiä:) Laurillekin varmaan kohta puhkeaa eka hammas ku ikenet on niin punaset. Leevi nous tänään sitterissä ihan ilman apuja istuma-asentoon. Sitteri oli sellasessa puolimakaavassa asennossa. Laurikin pääsee jo puoleen väliin asti mut ihan ei jaksa loppuun asti punnertaa. Syöttötuolissa molemmat viihtyvät kuin kalat vedessä:) Eilen annettiin meiän vaunuosa miehen porukoille mukaan että nyt on enää ratasosa käytössä. Pojat oli niin pollean näkösiä ku istuvat siellä rattaissa.

Nyt tekee jotain fiksua ennen ku pojat herää päikkäreiltä. Viime päikkärit olikin ihanan pitkät (2h15min). Yleensä eivät ikinä nuku noin pitkiä unia.

Terkuin Butterfly & Lauri ja Leevi (7kk3vko)

Vierailija
17/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä onnittelut isolle Eetu-pojalle, vaikka tekstarissa jo onnittelinkin! Mua niin harmitti perua tapaaminen, kun olin varannut jätskiannostarpeita Eetun synttäreiden kunniaksi ja lahjakin on. Ja kun tiesi että teillä ollut pitkä viikko pojan kanssa kaksistaan.

Ja sitten omaa napaa, kommentoinnit jää - taas - myöhemmäksi:

Mulla siis iski tänä - tai viime yönä - kamala väsymys. Laitoin ensin univelan piikkiin, kun Justus on taas pyöriskellyt öisin. Aamupäiväpäikkäreiden jälkeen tuntui, että olo vaan pahenee, vaikka nukuin siis itsekin. Yhtäkkiä aloin vaan itkemään kauheesti ja soitin miehelle töihin, että tuu kotiin. Ajattelin jo, että mulle puhkeaa synnytyksen jälkeinen masennus. Kun mies tuli, nukuin neljä tuntia, jonka jälkeen alkoi paleltaa ja kuume nousta. Nyt on jo väsymyksen ja mielialan suhteen parempi olo, mutta aika vetämätön vielä ja lihaksia ja päätä särkee.

Sormet ristissä toivon, että pikku mies pysyy terveenä..

Vilkutukset kaikille enskoille ja penskoille : )

M & J

Vierailija
18/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIITOS kaunis kaikille onnitteluista. Katsoin äsken telkusta sitä nelosen uutta Sairaala-ohjelmaa ja siinä oli heti alussa synnytys ja itkuhan mulla pääsi.. Voi että se on niin mahtavaa lapsen syntymä. Muutenkin ollut mielessä vuoden takainen suuri tapahtuma niin sit toi ohjelma herkisti tunteet, nyyh ;)

Eetu on tänään sitten ihan useampaan otteeseen noussut seisomaan. Huteraahan se on mutta kuitenkin, ja mun pitää olla siinä vieressä. Yritin kuvata videokameralla mutta eihän siitä mitään tullut kun Eetulla kiinnosti vaan kamera. Ja pakko nyt kehua Eetua kun en muistakaan millon viimeks meillä olis pitänyt siivota kakat vaipasta, vaan pottailu sujuu niin hyvin että kakat tehdään nykyään aina pottaan. Ja pissatkin melkein joka kerran kun mä poikaa potalla käytän.

MamaJaJustus, älä suotta pode huonoa oloa meidän takia. On meillä ollut tekemistä koko sen aikana kun mies on ollut poissa. Nyt on jo hyvällä mallilla kun yöllä iskä kotiutuu =) Toivottavasti paranet pian!

Butterfly, hienoa että pojat on nyt tervehtyneet. Toivottavasti lääkkeiden otosta tulee pian tuttu tapa ja rutiini pojille.

Gaiolen Piiperölle sekä Dajmin Pätkikselle paljon paranemistoivotuksia ja halauksia täältä!

Fiiu, kiva kuulla teistä. Mun piti viime viikolla sua (ja muitakin pienempiä enskoja) huhuilla mut en sitten muistanut. Kiva nimi Urholla =) ja hieno rytmi teillä kuulostaa olevan.

Samoin Aurelian neidillä hyvä rytmi. Kiva kun käyt kertomassa kuulumisia. Me tilattiin Saksasta syöttis, Esprit merkkinen. Hyvä peli =)

Edwinalle 7kk onnittelut!!!

Heltsy, mekin juhlitaan lauantaina. Tai no pitkin viikkoa tulee vieraita mut kakut tehdään lauantaiksi. Täytyy sit mielessä ajatella teitä, että teilläkin on juhlat samaan aikaan.

Hapön Lassille 4kk onnittelut!

Pacon Tonille 5kk onnittelut. Rohkeesti vaan useammin kirjoittelemaan =)Eetu on ollut vaan pari tuntia kerrallaan hoidossa, en oo raskinut jättää.. No täytyy myöntää että omille siskoille olis helpompi jättää pidemmäks aikaa kun näille miehen sukulaisille mut kun oma suku on kaukana.

Biancon Kallelle 11kk onnittelut! toivottavasti maitotuotteet ei enemmälti aiheuta Kallelle vatsavaivoja.

Toivottavasti meni kommentit oikein, katson tässä toisella silmällä salkkareita. Mies tulee tosiaan kotiin yöllä ja on loppuviikon kotosalla. Voipi olla etten paljoa koneelle kerkiä. Tulee niitä vieraitakin ja pitäis varmaan leipoa yms leikkiä kodin hengetärtä. Mukavaa viikkoa kaikille!

hermione ja Eetu tasan 1v (masukki 10+2)

Vierailija
19/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ehdi kommentoida mutta piti tulla toivottamaan kovasti paljon ONNEA 1v EETULLE!!!

Ja pikaista paranemista Pätkikselle ja Piiperölle. Kurjaa kun pienet sairastaa. Meillä edelleen nenä vuotaa ja vähän yskittää. Mutta parenpaan mennään. Noi nasolin nenätipat on hyviä. parina pahinpana yönä laitoin just tipan per sierain ja kyllä autto.

Kiva että BUTTERFLY on saanut pojat kotiin ja toivottavasti nyt saavat ollakkin kotona.

Mutta nyt iltapalan tekoon ja pakkaamaan huomenna lähtee auto kohti etelä suomea. Vaikka just nyt on semmonen olo ettei yhtään jaksais matkustamista, mut kiva se on kun perille pääsee.

Mukavaa viikkoa kaikille. : ))

Odottelija, Eemil 8,5kk + masukki 13+3

Vierailija
20/43 |
22.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivottelemaan Odottelijalle ja Eemilille mukavaa reissua!

Kiitos onnitteluista =)

Taidan tästä hipsiä jo nukkumaan, että jaksaa taas aamulla nousta...