Kultainen 60-luku, keskellä viikkoa!
Heissan, täällä yritetään mopata vauva rintarepussa, ei taida oikein huvittaa kumpaakaan...Valio tosin jopa viihtyy tässä hetken, mutta istua ei kyllä saisi ;)
Mitenkäs Kirahvin ja Tupsukorvan kantoliinailu sujuu? Muidenkin kokemukset kiinnostaa, meidän liina on vielä matkalla postissa.
Yöunet?Ne edelliset taisi olla ihan kohtuulliset? Vauva-Vee söi yöllä neljän tunnin välein, mutta enpä tuota pistä pahakseni, kun vaan syö ja nukkuu eikä valvo. Sitäpaitsi eilen oli taas 4h päikkärit pihalla, piti käydä sitten herättämässä jo...
Johan alkoi synnytysputki, joten ehkäpä meitä täällä kohta ON!
Kuulolla ollaan,
Pääsky ja Valio
Kommentit (10)
Eli kiitos.. On jotenkin helpottavaa tietää, että muitakin yökukkujia on. Eli siis vauvalla ei välttämätä ole mikään pielessä, unirytmi vain sekaisin. Vanhemmat tosin taitavat olla aika sekaisin moiten knassa... :P
Olipa hyviä uutisia Hilimalta. :) Meillekin sitten tosiaan tuli toinenkin pikkuneiti sukuun eli Tupsukorva sai eilen alkuillasta serkun. :) On vain tasan päinvastaista mallia kuin meidän luikeromme. Voipi olla hauskan näköistä, jos ovat saman näköiset muksut, mutta toinen i ja toinen o...
Kuinkas teillä neuvolareissu meni? Me täällä odottelemme pappia saapuvaksi. Pitää kuulemma virret valita ja muutenkin ristiäisjärjestelytistä neuvotella... Eli lauantaina voi neitiä sitten kutsua oikein julkisestikin nimellä. Sinänsä hassua, että se on tullut pidettyä salassa, kun tiedossa tytön nimi oli jo ennen syntymää. Toisaalta, onko parempaa keinoa pitää hulluja jännityksessä. Viittaan tällä sukuuni, joka on jo haljeta uteliaisuudesta. :D
Eilen illalla paras huumorpläjäys pitkään aikaan oli kyllä tuo csxs:n kirjoitus vihreäkakkakeskusteluun. Logiikka oli kyllä ihan suoraan Absurdistanista.. Juu ja tiedän, että ei saa nauraa, henkilö ei käy ihan kaikilla pytyillä, mutta joskus vaan menee niin totaalisen överiksi. Siksi minun onkin vaikea ymmärtää, miksi joillakin immeisillä on niin valtava tarve teilata ja poistaa kys. nimimerkki. Minulle kun on kyllä ollut aina aika lailla selvää, että kyseessä on ns. harmiton hupsu... Ja ajoittain kirjoituksensa ovat kyllä vallan viihdyttäviä.
Jeps, mutta jatkelenpa papin odotusta. Vauva nukkuu, hälyyttimestä kuuluu vain hävittäjien ääni, kun lentelevät taas matalalla yllämme. Toivotaan, että lapsi ei herää... Mukavata päivänjatkoa
neuvolassa on käyty ja Valio reissun rasituksista toipuukin tuolla vaunuissa, tosin sisällä, kun änähteli tuossa ovella kun yritin jättää pihalla, mutta näyttää uni taas maittavan. Pituutta oli kertynyt 60.5 cm ja painoa 6080 g, että ihan siinä nollakäyrän tuntumassa menee molemmat. Ukkeli hymyili terkkariopiskelijalle kuin Hangon keksi...
Kantoliinakin tuli, mutta testausta varten täytynee odottaa miestä kotiin, ylimääräiseksi käsipariksi, ettei kokemuksesta muodostu kovin traumaattista (näen jo sieluni silmin meidät Valion kanssa umpisolmussa?).
Juu, onhan tuo aika hauska tuo yksi nimimerkki, minua ei moinen jaksa myöskään muutakuin hymyilyttää, antaa vaan kaikkien kukkien kukkia! Joku voi kyllä joskus pahoittaa mielensä :( mutta kai suurin osa osaa ottaa ihan vitsinä.
Kävin kurkkaamassa sitä unipussin kaavaa kirjastossa, se oli hihallinen malli ja vetskari edessä. Oli kyllä oikein soma, täytynee värkätä sellainen.
Onnea uudelle serkulle, meillä on ihan samanikäinen tyttöserkku tuolla 8v:llä ja he olivat myös hiukan erimalliset, meillä pikkupikku keijukainen ja toinen varsin runsasmuotoinen vauveli. Nykyään ihan sutjakoita neitejä molemmat, pituuseroa varmaan 15 cm vieläkin.
Valion on lavastettu eilen kuvaan muka lukemaan Harry Potteria, täytyy lähettää kummitädille..
Kuulemisiin, Pääsky ja Valio, potra poju 2kk 2vk
välillä tonne odotuspuolellekin! Mä kaipaan teitä! KUKAAN ei teidän jutuista oikeesti tykännyt kyttyrää, ja nyt on Hilimallakin onnellisesti oma nyytti!
Ikävä on! t.Bonita
Kirahvi, olenko kertonut että Valiolla on siskon vanha Kirahvilelu ja kirahvipuku....?
Olen perheterapoinut siskojani taas... Toisen kohdalla avioero näyttää ilmeiseltä, joten menivät huomiset kummisuunnitelmat vähän viime hetkellä uusiksi. No, onneksi sentään yksi kummi pääsee paikalle... No, pienin ongelma tässä sopassa ovat kyllä ristiäiset. :( Miten osaavatkin aikuiset ihmiset ajaa välinsä solmuun. Ja vielä ihan turhaan...
Moisen kokeneena olen sitä mieltä, että olkaamme armollisia itsellemme ja toisille, me teemme kaikki virheitä ja typeryyksiä...joskus ihan käsittämättömiä, yleensä niin fiksut ihmiset! On aika raskasta toimia Leelian lepotuolina varsinkin kun taitaisi olla puuhaa omasta takaakin?
Onnea kuitenkin juhliin, erityisesti päivänsankarille terveisiä Valiolta (pusi, pusi)
Pääsky
Tätä on tämä isonsiskon elämä... Olen jo vuosia sitten terapoinut toisen siskon läpi vaikean eron, että ihan uusi tilanne ei ole. Rankkaa kuitenkin, kun on kyse kahdesta ihmisestä, jotka molemmat ovat hyvin tärkeitä. Siskon miehenkin kun lasken ystäväkseni. Toivottavasti ystävyys voi jatkua kaikesta huolimatta edes jollain tasolla.
Kuulosti muuten ihanalta tuo Valion kirahvipuku. :) Ja yllättäen meidän neidilläkin on kirhavilelu roikkumassa hoitopöydän yläpuolella. Ja ai että sitä on mukava töniä ja kilisyttää. :) Kiitokset Valiolle onnitteluista, meiltä varmaan tulee pusun sijaan imaisu nenänpäästä... Varsinkin, kun neiti juuri heräili uniltaan ja on taatusti nälkäinen...
Mutta menenpä syöttelemään ja jatkamaan valmisteluja.
Meillä neito huiskii tuossa sitterissä ja näyttää kiukun merkkejä. Eli kohta syömään. Oma pää on ihan sekaisin, koska sain eilen jostain syömästäni oikein reippaan allergisen rektio, päänahka oli kuin tulessa, ja jouduin ottamaan lääkkeen, joka edelleen v-ä-s-y-t-t-ä-ä... Buuh. No nuikuin sitten aamuheräämisen jälkeen heti päikkärit. ;)
Neiti nukahti taas kahdelta viime yönä kakattuaan illan aikana kaksi kertaa ja syötyään koko illan. Jessus, että osaakin pistää hanttiin nukahtamistaan... Oikein repii silmänsä auki. :) Mutta ilta illalta olen saanut nukahtamista aikaistettua. Aamulla kahdeksan aikaan sitten heräsimme hirmuiseen ähinään ja maiskutukseen. Pieni kahlekuningattaremme yritti änkeä käsiään ulos kapalosta ja kun se ei onnistunut, massutti kapalonreunaa. ;)
Kantoliinailu on vielä ajoittaisen testailun asteella... Yleensä kun meillä joko syödään, röyhtäytetään tai nukutaan eivätkä moiset vielä liinassa suju. Mutta mukavalta vehkeeltä vaikuttaa kokoeilujen perusteella.
Oli kyllä mukava tuo Triinan uutinen. Siis että vauva oli hyvän kokoinen kaikista ennusteista huolimatta ja muutenkin sujuivat asiat suunnitelmien mukaan. Oli jo aikakin, että siellä joku asia menee putkeen...
Tänään en aio kirjoittaa romaania, eilinen taisi olla aika pitkä... Siskon kanssa höpötin pahimmat tarpeet puhelimessa. Normaalisti vain en tapaa ketään muita aikuisia päivän aikana kuin mieheni ja täytyy sanoa, että välillä olen asiaa tulvillani. Yrittäkää kestää.
Mutta nyt alkaa neidille tumppu maistua liian hyvin eli sohva kutsuu... Mukavaa keskiviikonjatkoa!
-kirahvi ja tupsukorva-