Kotitalouksilla ennätysmäärä rahaa tileillä
114,5 miljardia, selviää ylen grafiikasta. Tämä tekee karkeasti 40 000e per kotitalous.
Tämäkö on nyt oikea ajankohta leikata kaikkein huono-osaisimmilta suomalaisilta?
Sairailta, vammaisilta, lapsilta, työttömiltä...?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että aletaan leikkaamaan ihmisten säästöistä? Kaikilta jotka ovat varautuneet pahan päivän varalle, rokotetaan tietty prosentti säästöjen saldosta?
Niinhän ne itse asiassa pää märkänä miettii miten ne rahat saataisiin ihmisten tileiltä parempaan käyttöön. Sitten kun digitaalinen euro tulee niin varmasti asettavat säästöille jotain aikarajoja että ellei käytä rahaa tietyssä ajassa niin se katoaa.
Eipä voisi talouden stimulointi sitten enää helpompaa olla kun kenenkään ei anneta säästää rahaa ja pakotetaan laittamaan latinsa kiertoon. Vieläpä ehkä asetetaan digieuroille pieniä rajoitteita mitä voi rahallaan ostaa että menee varmasti eurot oikeisiin kohteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tilillä on 40 000 euroa niin ei sillä oikeasti kovin pitkään eletä. Minusta on hyvä vaan että ihmisillä on säästöjä, nykyaika on kaikin puolin epävarmaa.
Kyllä minä useamman vuoden tuollaisella summalla elelisin.
Tilillä olevat rahat jakautuvat siten, että niillä kellä rahnulia on, sitä on reippaasti enemmän kuin 40.000€ ja sitten on iso määrä ihmisiä, joilla tilit ovat nollissa lähellä palkkapäivää (tai jotain sosiaaliturvarahaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että aletaan leikkaamaan ihmisten säästöistä? Kaikilta jotka ovat varautuneet pahan päivän varalle, rokotetaan tietty prosentti säästöjen saldosta?
Kuulostaa hyvältä idealta! Niiltä pitää ottaa, joilla on. Köyhä joutuu myymään vaatteetkin päältä, että saa ruokaa.
Ei naurata edes vitsinä. Olen pienituloinen, mutta myös pienimenoinen. Teen ruuat itse ja myös jonkun verran vaatteitakin. Kerään ja säilön/pakastan/kuivaan metsän ja puutarhan antimia. Vaatteet käytän loppuun ja ne mitä täytyy ostaa, ostan tarjouskoreista.
Näin olen saanut ihan mukavan reissurahaston, josta otan tarvittaessa kodinkoneisiin tai muuhun mihin nyt sattuukin tarvitsemaan. Monet ystäväni tuhlaavat isommat tulonsa ties mihin ja ennen tilipäivää tili on nollilla. Näillekö minun pitäisi antaa rahaa? Ei kiitos!
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Mä kyllä varaudun säästämiselläni ja kulutukseni vähentämisellä jo siihenkin, että satavarmasti, kun seuraava hallitus tulee (todennäkäisesti SDP suurimpana puolueena) alkaa taas verojen korottaminen. Ja demareiden mielestä kenenkään eläke ei pidä olla suurempi kuin 1400 €/kk. Mun tulee olemaan rapiat yli 3000 €, joten aivan varmasti seuraava hallitus korottaa eläkeläisten veroprosenttia niin, että ei paljoa enempää jää kännyyn kuin niilläkään, jotka saa takuueläkkeen. Siksi rahat sijoituksissa ja säästötilillä.
Läpäläpä taas persu. Orpon äärioikeistohallitus on ollut koko ajan keski- ja pienituloisten taskuilla ja sen lisäksi on ottanut lisää velkaa varakkaiden veronalennuksiin Tämäkin lainanotto taas maksatetaan keski- ja pienituloisilla, joilta leikataan palvelut ja lisätään kaikenlaisia maksuja ja veroja.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekemistä kotitalouksien varallisuudella on ministeri Purran leikkauslistan kanssa?
Paljonkin. Purra haluaa kostaa kaikille. Viedään pois nekin palvelut, joita keskituloiset ovat vielä saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen on tehtävä uhrauksia valtion hyvinvoinnin eteen.
Itse työssäkäyvänä teen työmatkoineen 50-60 tuntia uhrausta valtion hyvinvoinnin eteen per viikko. Eikö se riitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä idealta! Niiltä pitää ottaa, joilla on. Köyhä joutuu myymään vaatteetkin päältä, että saa ruokaa.
Eikä joudu. Ei ne varat ole ihmisten tileille taivaasta tipahtaneet vaan on tehty töitä mukulasta alkaen, kyllä siinä kertyy lopulta säästöjäkin, kun on makstettu asuntovelat ja lasten koulutuskulut. Lisäksi on maksettu melkoisesti veroja moneen kertaan (esim. tilistä suoraan ja sitten jos ostat jotain niin taas maksat veroja kuten alvia, jos omistat talon tai auton, nniin maksat veroja, jos omistat mökin, niin maksat 7 erilaista veroa tai veron luontoista maksua.
Tietysti hyvä asia olisi lopettaa pihistäminen, ja kuluttaa rahojaan suomalaisiin tuotteisiin. Ainakin suomalaista ruokaa on jonkin verran tarjolla. Ja osallistua tapahtumiin, eikä vain lojua kotinurkassa. Ja Suomess matkailuun voisi myös panostaa.
Onneksi on omaisuuden suoja, kyllä ne säästöt olisi jo moneen kertaan pantu tuulemaan muuten valtion toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Puolet enemmän kuin touko-kesäkuussa 2007
Sellainen kurjuus täällä vallitsee. Pakko on lyödä huono-osaisia ja antaa V**** veronkevennyksiä rikkaille.
Mutta, niillä huono-osaisillakin on keskimäärin 40000 euroa tilillä. Ei ole tarvetta jakaa heille enempää muiden rahoja, käyttäkööt säästöjään.
Miten yksityishenkilöiden palkkarahat liittyvät työttömiltä leikkaamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Tosiaan, itselläni ei ole koskaan ollut näin paljoa rahaa "pahan päivän varalle". Ja aion hillota vielä lisääkin, koska tulevaisuus on niin epävarma.
Eläisin säästöilläni kolme vuotta,onhan se aika paljon.
"Hallitus ehkä leikkaa lapsilisistä ja eläkeläisen asumistuesta.
Moni vähän varakkaampi osallistuisi mielellään vaikka johonkin keräyksiin tai antaisi vaikka köyhäille omaiselleen, mutta siitäkin tulee sakko vähintään sille, jota haluaisi auttaa, Verokarhu oikein irvistelee innoissaan havaitessaan senslaisen synnin.
Mutta en nyt muista oikein anoaakaan keräystä, jossa ei keräyskulut tai joku huijaus olisi niitä rahoja panneet menemään sen kuuluisan murrin persijeen. SPR kerää yleensä ulkomaille ja tietysti siellä onkin usein myös tarve suurempi. Monissa maissa nähdään ihan oikeasti nälkää.
Vierailija kirjoitti:
"Hallitus ehkä leikkaa lapsilisistä ja eläkeläisen asumistuesta.
Joskus hyviäkin uutisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kos terve ihminen on köyhä luuseri niin se on oma vika.Taatusti ei kukaan joudu myymään mitään ,sen verran saa tukia toisten taskusta
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä varaudun säästämiselläni ja kulutukseni vähentämisellä jo siihenkin, että satavarmasti, kun seuraava hallitus tulee (todennäkäisesti SDP suurimpana puolueena) alkaa taas verojen korottaminen. Ja demareiden mielestä kenenkään eläke ei pidä olla suurempi kuin 1400 €/kk. Mun tulee olemaan rapiat yli 3000 €, joten aivan varmasti seuraava hallitus korottaa eläkeläisten veroprosenttia niin, että ei paljoa enempää jää kännyyn kuin niilläkään, jotka saa takuueläkkeen. Siksi rahat sijoituksissa ja säästötilillä.
Läpäläpä taas persu. Orpon äärioikeistohallitus on ollut koko ajan keski- ja pienituloisten taskuilla ja sen lisäksi on ottanut lisää velkaa varakkaiden veronalennuksiin Tämäkin lainanotto taas maksatetaan keski- ja pienituloisilla, joilta leikataan palvelut ja lisätään kaikenlaisia maksuja ja veroja.
Ja seuraava vassarihallitus jatkaa samoilla linjoilla,turha kuvitella muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tilillä on 40 000 euroa niin ei sillä oikeasti kovin pitkään eletä. Minusta on hyvä vaan että ihmisillä on säästöjä, nykyaika on kaikin puolin epävarmaa.
Kyllä minä useamman vuoden tuollaisella summalla elelisin.
Sulla ei varmaan ole perhettä
Vierailija kirjoitti:
Lälläpälää vaan itsellesi. Persut on ihan vihonviimeinen puolue, mitä ikinä äänestäisin. Tai no KD on aika lähellä tätä. Mutta jos noista kahdesta pitäisi valita, niin mieluummin sittenkin ahdasmieliset jeesustelevat kristilliset kuin persut. Mutta se on selvää, että kaikki vasemmistopuolueet korottaa veroja mieluummin kuin leikkaa vähäosaisilta. Mikä on mun mielestä ihan oikeinkin. Ja just sen takia säästänkin, jottas en eläkkeelläkään joutuisi turvautumaan leipäjonoihin.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin on, koska ei uskalleta kuluttaa tai sijoittaa. Ei tiedä milloin saa potkut tai milloin pörssit romahtavat. Eletään päivä kerrallaan odottaen isoa romahdusta.
Totta! Suomen tilanteessa - varsinkin nykyisen hallituksen aikana - kukaan ei tiedä, mitä tapahtuu. Kuka uskaltaa perustaa perheen, kun ei tiedä, koska lapsilisistä leikataan, päiväkotimaksut korotetaan, koska keski-ikäiset joutuvat enemmän huolehtimaan rahallisesti mummin ja ukin hoidosta, miten koulujen suurensuuret ongelmat ikinä selvitetään kun nyt se inkluusio häirikkökakaroineen pilaa tavallisten lasten koulutuksen täysin, mitä kaikkea tulevaisuudessa pitää terveytensä takia maksaa kalliisti yksityisellä puolella, kun terveydenhoito on siinä suossa missä se on. Suomen sosiaalisuus auttaa vain köyhiä (joista muista maista tulleita on paljon) ja jos jollain perheellä tai parilla on mahdollisuus laittaa rahaa syrjään, MIKSI he eivät tekisi niin?