Onko tällainen käytös kuinka yleistä?
Työkaverimies on jäämässä eläkkeelle, joten hankin hänelle läksiäislahjaksi hänen harrastukseensa liittyvän esineen. Kun ojensin sen hänelle lahjapaketissa, hän kieltäytyi vastaanottamasta sitä vaimoonsa vedoten tyyliin "Vaimo kysyy kuitenkin lahjan alkuperää, eikä kodistamme löydy piiloja". Olin tästä todella häkeltynyt. Ihan kuin aikuinen mies olisi sulanut edessäni eskari-ikäiseksi pikkupojaksi. Onkohan tällainen käytös kuinka yleistä tai ylipäätään normaalia?
N27
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta en asiaan osaa sanoa kuin että mies olisi voinut ottaa lahjan ja kiittää kuten kuuluu ja viskata sen kotimatkalla roskiin vaikka kaupan roskikseen jonne vaimo tai lahjan antaja tuskin menisi tonkimaan. Lahjan vastaanottamisesta kieltäytyminen on outoa.
Tai ihan vaikka sanoa, että työkaverit osti tämmösiä eläkelahjaksi. Ei siinä tarvitse erotella, ettei kuulunut yhteiseen lahjaan tai kuka antoi erikseen omansa.
Oliko se yhteinen?
Miesten seksipsykoosiin kuuluu kassaneidin ystävällisyyden tulkinta panokutsuksi.
Heille tällainen ystävällisyys voi olla jo suorastaan pano itsessään, ei vain kutsu tekemään sitä.
Ap on ollut nyt vähän tietämätön ja naiivi suhteessa mieheen, mutta eiköhän hän pikkuhiljaa opi.
Ehkä hän ei vain pidä sinusta. Siksi ei halunnut lahjaasi vaikka muiden lahjat ottikin vastaan. En minäkään haluaisi ärsyttävästä työkaverista muistuttavia asioita kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta en asiaan osaa sanoa kuin että mies olisi voinut ottaa lahjan ja kiittää kuten kuuluu ja viskata sen kotimatkalla roskiin vaikka kaupan roskikseen jonne vaimo tai lahjan antaja tuskin menisi tonkimaan. Lahjan vastaanottamisesta kieltäytyminen on outoa.
Mulla jäi kerran aurinkolasit työkaverin / kaverimiehen autoon. Ollaan siis tunnettu lapsuudesta asti ja sittemmin työn merkeissä. Sain kyydin kotiin ja unohdin aurinkolasit autooni, ja mies oli kuin olikin mennyt paniikkiin asian huomattuaan, ja heittänyt lasit roskiin kotimatkalla ennen kuin mustasukkainen vaimo huomaa. 😂
Tämän selvittyä en tiennyt itkeäkö vai nauraa.
Tuohan on vaan miehen kertomus. Jos et tunne vaimoa, niin ethän tiedä onko vaimo mustasukkainen vai ei. Kaikki kuultu ei ole totta, se kaikkien pitäisi muistaa.
Sen verran tiedän vaimoa, että tiedän hänen olevan todella hankala ja mustasukkainen luonne. Tulin jopa vähän surulliseksi miehen elämän puolesta. Siksi en tehnyt isompaa numeroa lasien häviämisestä. Siitä se olisikin sirkus syntynyt, jos mies olisi joutunut ostamaan minulle uudet lasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis joo pysy kaukana pariskunnista. Itsekin kerran erehdyin sanomaan sanan varatulle miehelle ja hänen vaimonsa luuli että yritin panna miestä.
Kerta kaikkiaan jos nainen voi olla mielisairas niin tämä on mielisairaimmillaan "vaimona".
Kuvittelepa millaista oli olla reilu parikymppisenä töissä miestenvaateliikkeessä kun vaimo oli käskenyt miehen mennä edeltä vaateostoksille ja jäänyt itse jonnekin toisaalle ostoksille, ja pölähti siihen kesken vaatteiden sovittelun ja etsimisen. Voi kiesus sitä kiehnäämisen määrää, ihan kuin olisin jokaista yrittänyt iskeä heidän kultamussukoitaan, vaikka yritin vain myydä miesparoille mahdollisimman paljon vaatteita. 🙄😄
Teetkö samoin kuin eräs naismyyjä aikoinaan kun mieheni oli ostamassa housuja. Olin mukana ja aika viimeisilläni raskaana. Nainen oli polvillaan mieheni sepaluksen kohdalla, välimatkaa naamasta sepalukseen ehkä 10 cm kun myyjä asetteli housujen vyötäröä kohdilleen. Näky oli kyllä jo rivo, koska tuon vyötärön asettelun olisi voinut (ja pitänyt) tehdä toisin.
En todellakaan. Ei ollut tapana kosketella asiakkaita. Ihan vain olin kohtelias ja asiallisen mukava ja hymyilevä kahden metrin etäisyydeltä. Joillekin sekin on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi kerran aurinkolasit työkaverin / kaverimiehen autoon. Ollaan siis tunnettu lapsuudesta asti ja sittemmin työn merkeissä. Sain kyydin kotiin ja unohdin aurinkolasit autooni, ja mies oli kuin olikin mennyt paniikkiin asian huomattuaan, ja heittänyt lasit roskiin kotimatkalla ennen kuin mustasukkainen vaimo huomaa. 😂
Tuohan on vaan miehen kertomus. Jos et tunne vaimoa, niin ethän tiedä onko vaimo mustasukkainen vai ei. Kaikki kuultu ei ole totta, se kaikkien pitäisi muistaa.
Joo. Mies haukkuu vaimoaan mustasukkaiseksi hulluksi työkaverilleen. Haukkuuko työkaveriaan h uoraavaksi vampiksi vaimolleen?? Yleensä jos haukkuu yhtä niin haukkuu toistakin.
Ikäänkuin lahjan saaja ei olisi voinut kotona sanoa, että se tuli työkavereilta. Vai oliko AP kirjoittanut siihen sydämenkuvan sisälle, että rakkaudella, AP?
Että tota, taisi olla porvoolainen firma tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on vaan miehen kertomus. Jos et tunne vaimoa, niin ethän tiedä onko vaimo mustasukkainen vai ei. Kaikki kuultu ei ole
Ja mies on itse vaimoaan mustamaalaava ja selän takana kiroava petturi? En ole ihan varma onko hän tässä se uhri.
Sen verran tiedän vaimoa, että tiedän hänen olevan todella hankala ja mustasukkainen luonne. Tulin jopa vähän surulliseksi miehen elämän puolesta. Siksi en tehnyt isompaa numeroa lasien häviämisestä. Siitä se olisikin sirkus syntynyt, jos mies olisi joutunut ostamaan minulle uudet lasit.
Eli tahallasi sinä ne lasit sinne jätit kun olit valmis rahallisen tappionkin kärsimään asian suhteen. Mitä iloa saat vaimon ärsyttämisestä. Jos kerran niin surullinen miehen puolesta olet, olisit todellisuudessa ollut tarkempi omaisuutesi suhteen ettet olisi vahingossa niitä jättänyt. Eli kaikkineen "vahinko".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Mitä ihmeen piiloja? Miksi lahja pitää salata? Mieshän on hullu.
Ei, vaan vaimo on mustasukkainen kontrollifriikki, eikä miehellä ole kotonaan tai siis vaimon kotona mitään omaa paikkaa tai tilaa millekkään omalle. Hän saa elää, hengittää ja olla olemassa vain vaimonsa pyhästä armosta jos käyttäytyy hyvin. Todennäköisesti nukkuvat eri sängyissä koska mies häiritsee hengittämällä liian äänekkäästi. Ja mies kieltäytyi lahjasta koska tosiaan pelkäsi vaimonsa lukevan ajatuksensakin eli että olisi ilahtunut nuoremmalta naiselta saamastaan lahjasta ja siitä olisi seurannut rangaistuksena entistäkin helvetillisemmät olot kotona määrittämättömäksi ajaksi, ja nolauksia tuttavapiirissä kuka ties kuinka pitkäksi aikaa.
Minulla on hyvä kompromissi. Miehelle ihan oma asunto. Ja oma nimi, ja oma elämä. Näin hän ei sotke naisen nimeä ja elämää omiin sekoiluihinsa, eikä naisen tarvitse täten välittää tippaakaan siitä, mitä mies tekee.
Sanopa se näille pariskunnille, jotka eivät itse tajua sitä, vaan piikittelevät toisiaan muiden nähden ja koko suhde on yhtä saikkausta, valtataistelua ja jopa salailua/pettämistä, ja toinen uhkailee, että jos ero tulee, niin lapsia et näe (tämäkään ei ole juridisesti edes mahdollinen skenaario) ja toinen uuno uskoo ja alistuu kohtaloonsa. Voi kyynel. Ei käy tippaakaan sääliksi, siinä on vakka kantensa valinnut. Kaveriporukassa vain aika ei toivottua seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Se johtui vain upeasta nuoruudestasi, ultimaattisen viehättäcistä kasvoistasi, liehuvan häkellyttävistä kutreistasi ja tiukkaakin tiukemmasta hedelmällisestä vartalostasi, joiden johdosta iäkkäämpikin mies saa välittömän kivikovan erektion.
Miksi ilkeilet??? Ihan asiallinen oli lahja ja normaali ihminen olis ottanut sen vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mies haukkuu vaimoaan mustasukkaiseksi hulluksi työkaverilleen. Haukkuuko työkaveriaan h uoraavaksi vampiksi vaimolleen?? Yleensä jos haukkuu yhtä niin haukkuu toistakin.
Ei ole mies haukkunut vaimoaan, vaan olen joutunut ikäväkseni todistamaan muutamat kilarit työporukan illanistujaisissa. Ihan koko työporukalla omin silmin nähty ja kuultu.
Tämä. Ihmettelen aina miten ällistyttävän typeriä ihmiset ovat, eivät osaa kyseenalaistaa mitään kertomusta edes mielessään, vaan kaikki uskotaan totena.
Vierailija kirjoitti:
Eli tahallasi sinä ne lasit sinne jätit kun olit valmis rahallisen tappionkin kärsimään asian suhteen. Mitä iloa saat vaimon ärsyttämisestä. Jos kerran niin surullinen miehen puolesta olet, olisit todellisuudessa ollut tarkempi omaisuutesi suhteen ettet olisi vahingossa niitä jättänyt. Eli kaikkineen "vahinko".
Täällä mustasukkaiset vaimot syttyy taistoon. Ihan puhdas vahinko, ja miehen parasta ajatellen en tosiaan tehnyt asiasta numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ihmettelen aina miten ällistyttävän typeriä ihmiset ovat, eivät osaa kyseenalaistaa mitään kertomusta edes mielessään, vaan kaikki uskotaan totena.
Edelleen, ei ole kyse kuulopuheesta vaan omista havainnoista, eikä ole yksin minun keksimä narratiivi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä mustasukkaiset vaimot syttyy taistoon. Ihan puhdas vahinko, ja miehen parasta ajatellen en tosiaan tehnyt asiasta numeroa.
Seli seli. Tyhjä ja yksinäinen elämä sulla kun tuollaisesta iloa saat. Työnnä seuraavat arskat hanuriisi.
Sun ei kannata ottaa tuosta itseesi. Olen ollut kerran hieman vastaavankaltaisessa tilanteessa, jossa tuttavamies kieltäytyi vastaanottamasta multa pitkään etsimäänsä kirjaa, koska vaimo saattaisi sen nähdä. Mun mielessä kävi, että eikö sulla ole mitään omaa paikkaa kotonasi, missä voisit säilyttää tavaroitasi. Annoin kuitenkin asian olla, koska jokainen elää niin kuin parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Naisen pitäminen vaikeuttaa elämää monella tavalla. Siksi luovuin sellaisesta.
M52
Kyllä, ei voi eläkkeelle jäädessään vastaanottaa lahjaa. Kuka sellaista sietäisi vain, jotta saisi kumppanuutta.
Yleensä ne lahjat ovat yhteislahjoja koko työporukalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka yleistä on, että yksittäinen työntekijä ostaa lahjan eläköityvälle työkaverille? Eikös ne kimppalahjana yleensä hankita, jos työnantaja ei huolehdi lahjomisesta.
Onhan tuo vähän outoa. Yleensä ostetaan yhteislahja. Oletko aloittaja työoläisperheestä, vai miksi nostat itsesi muiden ryökavereiden yläpuolelle? Useinhan työläisvanhempien (=ei akateemista loppututkintoa) aikuisilla lapsilla on harha omasta erityisyydestään.
Teetkö samoin kuin eräs naismyyjä aikoinaan kun mieheni oli ostamassa housuja. Olin mukana ja aika viimeisilläni raskaana. Nainen oli polvillaan mieheni sepaluksen kohdalla, välimatkaa naamasta sepalukseen ehkä 10 cm kun myyjä asetteli housujen vyötäröä kohdilleen. Näky oli kyllä jo rivo, koska tuon vyötärön asettelun olisi voinut (ja pitänyt) tehdä toisin.