Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmisillä on varaa rakentaa noin hienoja taloja?!

Vierailija
05.04.2007 |

Kävin juuri päiväkävelyllä Vartiokylässä (Helsinki). Kävelin ristiin rastiin katuja pitkin tunnin ajan. Näin yli kymmenen aivan uutta omakotitaloa, toinen toistaan upeampia. Oli ateljeeta, designia, kartanoa, pylväitä... jokaiseen makuun, yhtä ihania.

Tonttia ei saa alle 200 000 euron. Siihen lisätään vielä talon hinta päälle (ja pääkaupunkiseutulisä rakentamismenoille) - niin miten ihmisillä on varaa tuohon? Puhutaan isoista lainoista, mutta ne isotkaan lainat eivät riitä tuohon.

Vartiokylä ei ole mitään hienostoaluetta, eli ne ihmiset, joilla on vanhaa rahaa, menevät ihan muualle.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se selviää sitten kun on velat maksettu...

Vierailija
2/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni saa vuodessa pelkkiä osinkotuloja yli 100 000,- ja liksa kuussa 7500,- noilla tuloilla ei lainoja tarvita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan ihan hyvätuloisia, vakituisissa töissä, mutta ei me oltaisi saatu sellaisia lainoja. Mietin, että tienaako kaikki muut tosiaan vielä noin hurjan paljon enemmän, ja missä vaiheessa minä olen epäonnistunut, kun en ole saanut itseäni moiseen urakiitoon. Talojen pihoilla näkee pienten lasten leluja, ei niiden omistajat voi olla kovin paljon vanhempia kuin minä.

Vierailija
4/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en silti ymmärrä. Vaikka olisi hyvätkin tulot, niin verokarhu vie siitä niin paljon, ettei sillä paljoa lainoja maksella. Esim. meillä miehen tulot ovat 4000 euroa kuussa, josta jää käteen vain hieman yli kaksi tonnia. Eikä tänä päivänä enää ole ns. vakityöpaikkoja, jotta voisi luottaa siihen, että tulot ovat ja pysyy.

Vierailija
5/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta teitä on vähemmän.

ap

Vierailija
6/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vaan luulee, että niillä on.

Vierailija
7/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laina on aika monella liian kireä.

Vierailija
8/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kämppiä.

Jos on aikanaan ostanut kohtuuhintaisen kämpän (esim okt jossain hyvällä paikalla), sen arvon on voinut tuplaantua, triplaantua ja kun lainakin on maksettu jo kokonaan pois, lisälainan tarve ei ole enää järjetön.

Vierailija
9/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me pelkillä hyvillä palkkatuloilla nykyistä kämppäämme oltais rakennettu.

Vierailija
10/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mieheni saa vuodessa pelkkiä osinkotuloja yli 100 000,- ja liksa kuussa 7500,- noilla tuloilla ei lainoja tarvita.

Vierailija
11/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli monesti rakentajat on sen ikäisiä, että ensimmäinen asunto on maksettu ja sen arvo on noussut reippaasti. Sen lisäksi tällä hetkellä Suomessa on ensimmäinen sukupolvi, josta iso osa perii ja paljon. Lapsi on vähän ja joka toisesta kodista löytyy se talo ja mökki ja säästöjäkin.

Vierailija
12/12 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, kaipa ne ovat ne perinnöt sitten...Tuo velan ottaminen ei sitä selitä. Minä ainakaan itse en ole valmis ottamaan velkaa vain sen takia, että saisin hienomman talon. Meillä on asunto, joka on toimiva, riittävän iso ja kodikas.

Omakotitalon hinta on näillä seuduilla noin 600 000 euroa. Jotta me voisimme päästä siihen käsiksi, pitäisi myydä asuntomme. No, se on jo maksettu (ostimme sen v 95 ja olemme jo nelikymppisiä). Myytäessä saisimme siitä noin 350 000 euroa.

Sitten pitäisi odottaa, että molemmat vanhempani kuolisivat. Heiltä jäisi omaisuutta ehkä 200 000 euroa jaettavakseni veljeni kanssa. Eli siitä saisi 100 000.

Sitten vielä appivanhempienkin pitäisi kuolla ja sitäkin kautta tulisi 100 000 euroa.

Näin saisimme " helposti" käsiin 550 000 euroa. Eli kai se sitten tätä kautta se raha tulisi. Mutta pistäisnkö sen kaiken taloon ??? En. Minä ostaisin purjeveneen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi