Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle! 😍
Kaipuu jatkukoon!
Muut viestit omiin ketjuihinsa, jookos.
Kommentit (12265)
Vierailija kirjoitti:
Sivusta. Ei ole. Miten mun facebookkiin ilmestyi erään miehen ystäväehdotus kun ainoa yhteys oli hänelle livenä annettu pyyntö tehdä tarjous eräästä työstä minulle käymällä paikan päällä. Eräs toinen eksä 30 vuoden takaa ja ei yhteisiä tuttuja.
Koska olit yhteydessä häneen samalla laitteella, millä käytät Facebookia. Yksinkertaista. On myös spekuloitu ja osittain todistettu, että Facebook ehdottaa ihmisiä osittain sen perusteella, kenen lähellä kännykkäsi on fyysisesti ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitenkään kivoin vaihtoehto, vaan joskus ihan vaan se ilmeisin. Samaa vältän myös itse, etten mene stalkkailemaan joidenkin ihmisten someprofiileja, jotta en menisi heidän ehdotuksiin.
Mutta kun se ei toimi noin, vaan tuo on sinun kuvitelmaa.
Esim. Instagram saattaa tarjota sinua ihmiselle haussa tai kaverina JOS sinä tykkäät tai kommentoit heidän sisältöään, ei siksi, että vierailet heidän profiilissaan.
Yleisesti haku ja kaveriehdotukset toimivat yhteisten seuraajien, kavereiden, intressien, hashtagien ja sitoutumismallien pohjalta. Jos SINÄ toistuvasti haet jonkun profiilia, sovellus saattaa alkaa tarjoamaan häntä kaveriksi SINULLE tai hakuun, muttei tee sinua näkyväksi hänelle. Eli vaikka joku toistuvasti kävisi profiilissasi, et tiedä siitä jos hän ei vuorovaikuta mitenkään.
Kyllä nuo haut tulee näkyväksi toisellekin helposti, eli toimii nimenomaan myös niin. Lisänä sitten ne loogiset ehdotukset, joita näytti nytkin olevan about 80% ehdotuksista. Ei tämä mikään minun juttu ole enkä ole mitenkään harhainen tässä, ihan yleisesti ihmiset huomaa tuollaiset. Tekoälyltä ei toivottavasti kukaan näin turhia juttuja kysele ja kuluta luonnovaroja..
Saatte toki elää siinä uskossa että olette niin kiinnostavia että ne kaverihdotuksissa näkyvät ihmiset stalkkaavat profiilejanne, mutta kuka tahansa voi hakukoneella, tai jos laiskottaa, tekoälyllä, käydä lukemassa miten nuo ehdotukset todellisuudessa toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Tekoälyltä ei toivottavasti kukaan näin turhia juttuja kysele ja kuluta luonnovaroja..
Olisihan se ikävää jos kupla siitä, että se työpaikan kyntäjä vierailee päivittäin profiilissasi, puhkeaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekoälyltä ei toivottavasti kukaan näin turhia juttuja kysele ja kuluta luonnovaroja..
Olisihan se ikävää jos kupla siitä, että se työpaikan kyntäjä vierailee päivittäin profiilissasi, puhkeaisi.
Yök kuulostaa sellaiselta etten ikinä haluaisi itseäni tuollaiseen kuplaan ;D
Kuten jo aiemmin kirjoitin, esim. työkavereita ei ole ollut koskaan somen kaveriehdotuksissa, vaikka heidän kanssaan oltu paljonkin samoissa tiloissa älypuhelinten kanssa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta. Ei ole. Miten mun facebookkiin ilmestyi erään miehen ystäväehdotus kun ainoa yhteys oli hänelle livenä annettu pyyntö tehdä tarjous eräästä työstä minulle käymällä paikan päällä. Eräs toinen eksä 30 vuoden takaa ja ei yhteisiä tuttuja.
Koska olit yhteydessä häneen samalla laitteella, millä käytät Facebookia. Yksinkertaista. On myös spekuloitu ja osittain todistettu, että Facebook ehdottaa ihmisiä osittain sen perusteella, kenen lähellä kännykkäsi on fyysisesti ollut.
En ollut. Livenä kerroin osoitteen johon tulee. Puhelinnumeroni on salattu. Ei tiennyt sitä tai emailiani. Eksääni en ole nähnyt 30 vuoteen ja asuu satojen kilometrien päässä minusta. Numeroni salainen ja eri kuin tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Saatte toki elää siinä uskossa että olette niin kiinnostavia että ne kaverihdotuksissa näkyvät ihmiset stalkkaavat profiilejanne, mutta kuka tahansa voi hakukoneella, tai jos laiskottaa, tekoälyllä, käydä lukemassa miten nuo ehdotukset todellisuudessa toimivat.
Joo aivan näin. Turha tästä jankata ja palstalaisten yrittää muka järkisyillä jotain tuntematonta kouluttaa, kun tuo on ihan yleistä tietoa mistä ne ehdotukset VIRALLISESTI tulee. Lisäksi se on sitten useiden ihmisten kanssa huomattu, että on näitä muitakin ehdotuksia, jotka eivät virallisiin selityksiin mene.
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo aiemmin kirjoitin, esim. työkavereita ei ole ollut koskaan somen kaveriehdotuksissa, vaikka heidän kanssaan oltu paljonkin samoissa tiloissa älypuhelinten kanssa..
Ei se fakta siitä siltikään muutu ettei etenkään Instagram toimi sillä periaatteella että joku käy profiilissasi > hän näkyy sinulle ehdotuksissa. Voit ihan itse lukea asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se fakta siitä siltikään muutu ettei etenkään Instagram toimi sillä periaatteella että joku käy profiilissasi > hän näkyy sinulle ehdotuksissa. Voit ihan itse lukea asiasta.
Siis mikä saa sinut luulemaan, ettei muut ihmiset tiedä niitä virallisia selityksiä? :D Tietysti se on tiedossa mistä ehdotukset useimmiten tulee, ja kyllähän esim. tutki-näkymä on täysin minun käsissäni mitä siellä minulle ehdotetaan. Kaveriehdotuksissa on sitten kaikkea muutakin.
Joskus illanvietto venähtää. :)
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä saa sinut luulemaan, ettei muut ihmiset tiedä niitä virallisia selityksiä? :D Tietysti se on tiedossa mistä ehdotukset useimmiten tulee, ja kyllähän esim. tutki-näkymä on täysin minun käsissäni mitä siellä minulle ehdotetaan. Kaveriehdotuksissa on sitten kaikkea muutakin.
Täh? :D
Esim. se, että tässä on useamman viestin verran joku jankannut että kyllä hänelle tulee ehdotukset siksi, että se ehdotettu henkilö kävi katsomassa hänen profiiliaan? Eli kaikki ei todellakaan halua uskoa virallisia selityksiä tai sitä, miten nuo sovellukset toimivat. :D
Tutki-näkymässäkin on kyllä joillain tapahtunut kaikenlaista. Esim. ovat ottaneet poliittisesti kantaa instagramissa ja jakaneet joitain sisältöjä, niin tutki-näkymä muuttunut erittäin synkäksi ja täynnä jotain hirviöitä yms.
Kyllä palstamamma tietää paremmin miten sovellukset toimivat, kuin softapuolella elantonsa tekevä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? :D
Esim. se, että tässä on useamman viestin verran joku jankannut että kyllä hänelle tulee ehdotukset siksi, että se ehdotettu henkilö kävi katsomassa hänen profiiliaan? Eli kaikki ei todellakaan halua uskoa virallisia selityksiä tai sitä, miten nuo sovellukset toimivat. :D
Eli pidät muita tyhminä. Se, että on kaveriehdotuksia jotka eivät mene nuihin virallisiin selityksiin, ja jotkut stalkkaajat on ehdotuksissa usein, ei tarkoita sitä etteikö ihminen tietäisi miten ne ehdotukset yleisesti toimii.
Tuo selittää senkin miksi alatte aina valistamaan kaikesta kaikkia, kun kuvittelette etteivät he tunne virallista tietoa asioista, vaan pidätte tyhminä.
Instagram luo profiilin sinusta käytöksesi perusteella, ml. mitä ja ketä seuraat, sekä mitä kaltaisesi ihmiset seuraavat > koneoppimisella rankataan samankaltaisia ihmisiä > koneoppimismalli tasapainottelee tuttua ja uutta > tarjoaa näitä tuttuja ja uusia ihmisiä sinulle sen sinusta luodun profiilin perusteella.
Facebook toimii pitkälti samalla tavalla, mutta painottaa vielä enemmän yhteisiä kavereita, asuinpaikkaa, työpaikka yms. knoppitietoa.
Kukaan ei tule ehdotuksiisi siksi, että he etsivät sinua tai kävivät profiilissasi. Sama miten monta kertaa toistaisit sen peilille.
Vierailija kirjoitti:
Instagram luo profiilin sinusta käytöksesi perusteella, ml. mitä ja ketä seuraat, sekä mitä kaltaisesi ihmiset seuraavat > koneoppimisella rankataan samankaltaisia ihmisiä > koneoppimismalli tasapainottelee tuttua ja uutta > tarjoaa näitä tuttuja ja uusia ihmisiä sinulle sen sinusta luodun profiilin perusteella.
Facebook toimii pitkälti samalla tavalla, mutta painottaa vielä enemmän yhteisiä kavereita, asuinpaikkaa, työpaikka yms. knoppitietoa.
Kukaan ei tule ehdotuksiisi siksi, että he etsivät sinua tai kävivät profiilissasi. Sama miten monta kertaa toistaisit sen peilille.
Ei mun instagramin seuraamisehdotukset noudata kyllä ollenkaan tuota kaavaa. Noudattaisikin, niin saisin sieltä ehdotuksista joskus jotain uutta seurattavaa!
Perustaja facern. Vauva.fi terveisiä kaipaamallsi henkilölle.
Mut niin. Tää palsta auttaa mut Mitä enemmän lukee sekoo kun Älypuhelimenen käyttöön ei keksi enää mitään järkevää kun Pankki,musiikki,
Vauvalla saa hetken aikaa sympatiaa ja verhot kii. Viime yönä nukahdin että ratkaisu olisi vaan lopettaa. Mut keino sit nykypäivänä olla tavoitettavissa esim kun jos on niin Damma Damma. Riippuvaisia Älypuhelimen mut mul sekoo ja häiritsee tod Infotulva, harrastus netissä tiedonsaanti.
Miksi vaikea hylätä vauva foorumi täällähän on mukava kutsua Leipäjpnoon porukkaa koodina adidaspuku 😂
Ai niin ja tämä oli sivusta, ei AP. En todellakaan ajattele somejuttuja mitenkään yliluonnollisina, vaan osa ehdotuksista tulee selkeästi profiilin katsomisen kautta joten jätän itsekin tiettyjen ihmisten profiilit katsomatta. Etten menisi heidän ehdotuksiin. Stalkkausprofiilitkin menee tosin ehdotuksiin ;D Siinäpä palstan jäykkiksille lisää mihin tulla selittämään jotain JÄRKEVIÄ..