Anu kertoo Ozempic-kokemuksistaan. Uskallatko tämän luettuasi enää käyttää Ozempicia?
Ozempicin haitoista on paljon kuultu. Nykyisin näkee yhä enemmän ihmisiä, joilla on "ozempic-kasvot" ym. Kenties kannattaisi kuitenkin laihduttaa ruokavaliolla...
Kommentit (64)
Aloitin Ozempicin käytön reilu vuosi sitten ja olen pudottanut jo 30 kiloa. En väitä, että tie olisi ollut helppo, mutta mikään ei voita sitä tunnetta, kun saa oman terveytensä takaisin. Verenpaine on normalisoitunut, verensokeri pysyy hallinnassa ja jaksan liikkua ihan eri tavalla kuin ennen. Kaikki arjen pienet asiat, joihin ennen väsyi, ovat nykyään paljon kevyempiä.
Haluan myös sanoa, etten ole ollut tässä yksin. Mun painonhallintaa seuraa lääkäri, jolta saan reseptit ja neuvoja https://medilux.fi/ozempic/ On helpottavaa, kun voi saada ohjeet ja tuen turvallisesti lääkäriltä, eikä tarvitse jäädä yksin arpomaan, mikä on oikein tai väärin. Mun mielestä tämä on ollut paras päätös pitkään aikaan.
On totta, että lääkkeellä voi olla haittoja, ja se ei sovi kaikille. Mutta mun kohdalla hyödyt ovat olleet paljon suuremmat kuin haitat. En ole kokenut mitään vakavaa sivuvaikutusta, ja esimerkiksi puheet ozempic-kasvoista eivät mun kohdalla ole pitäneet paikkaansa. Painonpudotus näkyy kasvoissa, mutta se on mun mielestä vain luonnollista, kun laihtuu näin paljon. Tärkeintä mulle on se, että terveysriskit lihavuudesta ovat pienentyneet huomattavasti.
Ozempicissa on se hassua, että diabeetikot on käyttäneet sitä jo kauan ennen kuin sitä alettiin myymään myös laihduttajille. Ja nyt vouhkataan "sivuvaikutuksista" joista suurin osa liittyy liian nopeaan laihtumiseen. Toisin sanoen oma syy.
Kyllä uskallan. Mulla nyt jo kolmas kerta kun aloitin Ozempicin. Näyttää siltä että joudun sitä käyttämään loppuelämäni.
Hypertriglyseridemia on yksi haimatulehduksen syy. Se johtuu, kuten nimikin sanoo, korkeista veren rasva- ja troglyseridiarvoista. Sen saa helposti myös paljon lihaa ja kanamunia sisältävällä ketogeenisella ruokavaliolla. Veren rasva-arvot voivat olla tapissa jo ennen dieettiä. Laihtuminen on tavallaan kannibalismia ja osalla triglyseridiarvot nousevat nopeasti laihtuessa. Liha- ja munapitoisella ketogeenisella dieetillä saavat nuoretkin aikuiset haimatulehduksia, mikäli heillä ovat veren rasva-arvot jo sopivasti koholla ennen dieetin aloittamista. Äärimmäiset dieetit vaativat aina todella tarkkaa seurantaa ja labrakokeita.