Anu kertoo Ozempic-kokemuksistaan. Uskallatko tämän luettuasi enää käyttää Ozempicia?
Ozempicin haitoista on paljon kuultu. Nykyisin näkee yhä enemmän ihmisiä, joilla on "ozempic-kasvot" ym. Kenties kannattaisi kuitenkin laihduttaa ruokavaliolla...
Kommentit (64)
Ruokavaliollahan Ozempicin käyttäjätkin laihduttavat. Ei se lääke taikuudella laihduta vaan auttaa pitämään ruokavalion.
ja tärkeintä haittaa ei mainita missään, eli voi menettää näkönsä pysyvästi
Nyt kun lääke toimii, niin sitten kauhistellaan.
Itse ainakin tarvitsin sitä lääkkeen tuomaa alkusysäystä. Pelkiltään laihduttaminen oli hidasta, eikä palkinnut. Masensi.
Iho valitettavasti jää roikkumaan myös ilman lääkettä laihduttavilla, jos ikää on yhtään enempää. Valitettavasti venynyt nahka ei palaudu.
Oxempic-kasvot? Miten voi tulla yllätyksenä näille pikalaihduttajille, että ne pullaposketkin sulavat mukana. Sitten ihmetellään, miksi näyttää vanhemmalta ja kolholta...
Minä ottaisin heti käyttöön, ellei olisi sitä sokeutumisen vaaraa, näkö on kuitenkin tärkeämpi kuin se että olisi vöhän laihempi
Ozempic on avuksi siihen terveellisen ruokavalion ja kohtuullisen syömisen opetteluun.
Tähän kun lisää vielä säännöllisen lihaskuntoa kasvattavan liikunnan ja vähintään kohtuullisen aerobisen eli 2x 1h lihaskunto treeniä + 2krt 1h aerobista treeniä (reipas kävelykin jo hyvä) per viikko niin vuosien kuluessa oppii nämä uudet tavat.
Ja nimenomaan vuosia menee opetellessa, jotta saa näistä sen normaalitavan kun/jos on vuosikausia ja ehkä koko elämänsä syönyt epäterveellisesti ja ollut liikkumatta.
Terveeseen kehoon ja normaalipainoon ei ole oikotietä!
Vierailija kirjoitti:
Minä ottaisin heti käyttöön, ellei olisi sitä sokeutumisen vaaraa, näkö on kuitenkin tärkeämpi kuin se että olisi vöhän laihempi
Vähän? eiköhän sullakin ole se 20-40 kg ylipainoa.
Nämä ozempicista aiheutuneet roikkunaanat syntyvät liian nopeasta laihduttamisesta ja jossa unohdettu kroppaa kiinteyttää liikunta. Yritetty klassisesti saada paino alas pikavauhdilla.
Kaiken kaikkiaan on surullista, että kun ne kilot on hankittu vuosikymmenien aikana välillä pikadieetillä laihtuen ja taas lihoen entistäkin painavammaksi, niin taas tartutaan tähän lääke-pikalaihduutkseen.
Aino tapa säilyä terveenä ja laihtua ilman sivuoireita olisi pudottaa painoaan hitaasti. Silloin paremmin mukaan ehtivät myös naama ym. ja varsinkin mieli. Se on oppettelua, minkä verran ja mitä voi syödä lihomatta.
Meillä oli työpaikan lahdutusryhmä, ja siellä terveydenhoitaja tai lääkäri antoi hyvää palautetta, kun paino oli pudonnut kilon kuukaudessa.
Se on sellainen nopeus jolla kyllä jo vuoden kuluttua on selvästi näkyvä vaikutus esim vaatteissa.
Ja vuodet seuraa toistaan lopultakin aika nopeasti.
Aikuistyypin diabetekseen määrättiin Ozempic ja lähti hyvin käyntiin. En huomannut mitään erikoista tai poikkeavaa aloittaessani. Pikkuhiljaa alkoi verensokeri aamulla olla 5-6 välillä ja diabeteshoitaja ilmoitti että hoitovaste lääkkeelle on erinomainen, samalla sain lopettaa insuliinin piikityksen, Ozempicin lisäksi on Synjardy-metformiini 2x vrk. Paino pn pudonnut noin18 kg. Nyt verensokeri mittaus 1x viikko, ja em. lukema säilynyt. Ruokailu on sinänsä muuttunut että pitää syödä useammin mutta vähemmän. Nk. "Ozempik-kasvoja" tms en ole havainnut mutta kun olen 67v niin ei väliä.
Just oli netissä että se koko ozempäkki on haastettu oikeutee tai että se aiotaan haastaa lukuisista haittavaikutuksista mitä ihmisille on tullu. Liikkukaa ihmiset ja syökää prosessoimattomia ruokia
Uskallan käyttää, kun on pakko. Käytän sitä diabeteslääkkeenä, ja kuulun niihin, jotka ei ozempicilla mainittavasti laihdu. Diabetes kuitenkin tuhoaa elimistön, ja ozempicilla saan todella hyvän hoitotasapainon. Joten ei auta kuin käyttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän? eiköhän sullakin ole se 20-40 kg ylipainoa.
ei ole, vaihtelee 10-13 kk välillä
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun lääke toimii, niin sitten kauhistellaan.
Itse ainakin tarvitsin sitä lääkkeen tuomaa alkusysäystä. Pelkiltään laihduttaminen oli hidasta, eikä palkinnut. Masensi.
Iho valitettavasti jää roikkumaan myös ilman lääkettä laihduttavilla, jos ikää on yhtään enempää. Valitettavasti venynyt nahka ei palaudu.
Hidas painon pudotus ruokavaliolla tuottaa vähiten löysää nahkaa koska iho ehtii sopeutua rasvan sulamiseen kudoksista toisin kuin lyhyessä ajassa paljon painoa pudottamalla. Myös liikunta ja erityisesti lihaskuntotreenit vaikuttavat myönteisesti ihon kiinteänä pysymiseen ja samoin ihon kimmoisuutta lisäävät ihonhoitotuotteet; naiset ottaka vartalovoiteet ja -öljyt säännölliseen käyttöön viimeistään siinä vaiheessa, kun alatte pudottaa sitä painoa. Ruokavaliolla on myös iso vaikutus ihon kimmoisuuteenkin ja omasta kokemuksesta voin sanoa, että riittävä nesteiden nauttiminen ja oliiviöljyn runsas käyttö näkyy myös ihossa.
Ihon roikkuminen on se ilmiö, johon kyseinen henkilö törmäsi.
Minunkin pitäisi laihduttaa viisi tai kuusi kiloa, mutta pelkään, että iho alkaa roikkua ja naama rypistyy.
Toisaalta ihon roikkumisen voi piilottaa vaatteiden alle.
Vierailija kirjoitti:
Ozempic on avuksi siihen terveellisen ruokavalion ja kohtuullisen syömisen opetteluun.
Tähän kun lisää vielä säännöllisen lihaskuntoa kasvattavan liikunnan ja vähintään kohtuullisen aerobisen eli 2x 1h lihaskunto treeniä + 2krt 1h aerobista treeniä (reipas kävelykin jo hyvä) per viikko niin vuosien kuluessa oppii nämä uudet tavat.
Ja nimenomaan vuosia menee opetellessa, jotta saa näistä sen normaalitavan kun/jos on vuosikausia ja ehkä koko elämänsä syönyt epäterveellisesti ja ollut liikkumatta.
Terveeseen kehoon ja normaalipainoon ei ole oikotietä!
Eikö ozempiciä pidä käyttää loppuelämä, koska sekottaa suolistohormonien normaalin tuotannon.
Mutta kyllä ozempicillä nimenomaan laihtuu ilman liikuntaa ja isompaa omaa panostusta, koska vie ruokahalut.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin pitäisi laihduttaa viisi tai kuusi kiloa, mutta pelkään, että iho alkaa roikkua ja naama rypistyy.
Ei 5-6 kilon laihdutus vielä nahkaa saa roikkupoimuille,
(mutta ei ehkä kannata ainakaan ozempicillä noin pientä ylipainoa hoitaa.)
Vierailija kirjoitti:
5-10 kg: n kilon painon pudotuksen jälkeen iho tuskin alkaa pahasti roikkua ja rypistyä ainakaan jos toteuttaa painon pudotuksen hitaasti ruokavaliomuutoksilla ja liikunta lisäämällä. Itse pudotin 20 kg 65-vuotiaana 12 kk:n aikana eikä minun ihoni roiku enempää eikä ole yhtään ryppyisempi kuin muillakaan ikäisilläni tai itse asiassa minullahan on vähemmän sitä mikä roikkuisi kuin minua tuhtimmassa kunnossa olevilla. Sain aikaiseksi vielä näkyvät vatsalihaksetkin kuntosalitreenillä ja painollista hulavannetta pyörittämällä. Ja, kun ikää tulee riippumin ja roikkuminen on jossain määrin väistämätön asia eikä sillä ole kauheasti sitten enää väliäkään.
Niin? Mitä siinä lukee?