Paras hoito ärtyvään suoleen?
Mikä teillä on ollut paras hoito (lääke / muu) ärtyvän suolen (IBS) oireiden hoitoon? Alkaa hermo mennä tähän etten uskalla mihinkään himasta lähteä, kun oireet taas päällä. Mielelläni ottaisin vinkkejä siihen, millä tämän episodin kuriin saisi. Piparminttuöljykapseli? Joku muu?
Mulla liittyy stressiin, tässä samaan aikaan paljon isoja juttuja, muuttoa, uusi duuni ja koulun aloitus kaikki samaan aikaan. Huh. Ja tänään jääkin sitten kouluun menemättä kun maha niin huonona.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Itellä auttoi miehen laukeaminen peräsuoleen.
Vielä enemmän sulle auttas pistoolin laukeaminen korvan taakse.
Syö lihaa ja eläinrasvaa eli suomeksi rasvaista lihaa, vettä ja suolaa. Ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
vi-siblin auttaa ainaki itellä. sit maitohappobakteerit jne...
Vi-siblin toistuvan ummetuksen hoitoon!
IBS mulla ei tod ole ummetusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itellä auttoi miehen laukeaminen peräsuoleen.
Vielä enemmän sulle auttas pistoolin laukeaminen korvan taakse.
miksei peräsuoleen sekin.
Lääkärin määräämä annos Asacolia, kuitupitoista ruokaa ja tarvittaessa kortisonia.
Vatsaongelmiin on ollut paras apu tulehdusta ehkäisevä ruokavalio. Pirullisin paheeni on edelleen alkoholi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien hiilihydraattien ja siemenöljyjen jättäminen pois ruokavaliosta. Heti kun syö viljoja, sokeria tai kasviksia, oireilu alkaa.
Auringonkukka- ja rypsilöjyä tungetaan joka paikkaan, ne pois..
Riippuu syystä ja allergiat voi huomioida. Yksityisellä erikoislääkäriä ja ohjeita. Neste, kuitu, pehmeät ruoat ja leipä, ei mausteita liikaa, ei sitruunahappoja kovin, maitohappobakteerit, stressittömyys, kannattaa miettiä voiko sappi aiheuttaa oireita tai lisäaineet. Riittävästi lepoa. Ruoka-aineista voimakkaat ja tuliset eivät sovi kaikille. Eikä jäätelöä kovin paljon, ei vehnä tms.
Vierailija kirjoitti:
Vatsaongelmiin on ollut paras apu tulehdusta ehkäisevä ruokavalio. Pirullisin paheeni on edelleen alkoholi.
Näin eli nimenomaan liha ja eläinrasva. Kuitua ei kannata vatsaongelmista kärsivän syödä laisinkaan.
Mulla alkoi opiskelut ja kaipaan apua myös vatsaongelmiin. Mitä saa syödä? Mitä lääkettä otatte aamuisin ?
precosa
imodium
minulla.