Kuume nousee todella nopeasti (melkein aste tunnissa) enkä jaksa oikein enää olla jalkeilla. Äkillinen tauti, huolestuako?
Ykskaks ennen ennakkovaroituksia palelin yöllä valtavasti ja lihaksia särki, sydän lievästi muljahteli. Nyt päivällä kuume nousee todella nopeasti. Yskä on raastavaa kuivaa kun yskittää mutta ei ysköksiä. Ei nuhaa.
Kuume nyt yli 38,5. Nousee koko ajan ja olo huononee.
Kommentit (68)
Minulla iski kerran töiden jälkeen kotona kuume ihan ykskaks. Olin ihan kunnossa, kun tuli olo, että pakko päästä pitkälleen. Parissa, kolmessa tunnissa kuume oli liki 40 astetta. Palelin niin, että luulin kuolevani siihen. Aamulla kuume oli poissa eikä yhtään mitään oiretta ollut.
Työkaverilla samanlainen kuumeen nousu oli keuhkokuume. Hän oli päivän töissä normaalisti, illalla mies vei hänet päivystykseen. Hän jäi osastolle ab-tippaan ja oli kuukauden pois töistä.
Kova kuume ja yskä on huono yhdistelmä. Ainakin koronan aikaan netissä oli Omaolo, sieltä sai yhteyden terveydenhuoltoon. Tai sitten soitto 116117.
Mulla on muuten haavaumia jalassa. Yksi isompi ihorikko jota olen yrittänyt viikon hoitaa lamisil-voiteella. Toivottavasti ei liity siihen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on muuten haavaumia jalassa. Yksi isompi ihorikko jota olen yrittänyt viikon hoitaa lamisil-voiteella. Toivottavasti ei liity siihen. Ap
Toivottavasti olet keksinyt koko jutun.
Kuumeläkettä ja suihkuun sitten niin olo helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa dramaattinen 38 astetta ja hengitystieoireita.
Eihän noilla oireilla olla edes töistä pois.
Vierailija kirjoitti:
Infektio haavassa tai sen kautta saatuna on aina mahdollinen. Soita sinne 116117, huolestuttavat oireet yötä vasten ei ole kovin hyvä juttu.
En muistanut aloitukseen laittaa, mutta palasin 1,5 vkoa sitten Egyptistä. alan olla ihan heikkopäinen.
Vierailija kirjoitti:
Aaha, tämä selvä. Olet pullukka
Vierailija kirjoitti:
En muistanut aloitukseen laittaa, mutta palasin 1,5 vkoa sitten Egyptistä. alan olla ihan heikkopäinen.
Mikset sä soita? Tohon numeroon, joka edellä.
Ei sussa mutta vikaa ole kuin huomionhakuisuus, valehteleminen ja typerien aloitusten tekeminen. Koeta jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sussa mutta vikaa ole kuin huomionhakuisuus, valehteleminen ja typerien aloitusten tekeminen. Koeta jaksaa.
Jos pediltäin en nousisi
Taivaaseen ota tykösi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pediltäin en nousisi
Taivaaseen ota tykösi
Ja mörökölli sinut vieköön.
Vierailija kirjoitti:
Eka ja toinen pitää paikkaansa. Minusta on kiva että jonkun kanssa saan jakaa tämän ja ihmetellä. Typerä aloituskin. En kuitenkaan valehtele ja tuo Egyptin kertoja oli trolli, en minä.
Katson vielä tunnin ja jos edelleen nousee vaan niin soitan tuonne. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka ja toinen pitää paikkaansa. Minusta on kiva että jonkun kanssa saan jakaa tämän ja ihmetellä. Typerä aloituskin. En kuitenkaan valehtele ja tuo Egyptin kertoja oli trolli, en minä.
Eikös se taju jo mennyt?
#naisflunssa
Kauhea itku ja valitus palstoilla ja somessa 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ajatus, seuraile mitä tunnissa tapahtuu. Eihän tuo 38,5 ole kovin korkea kuume, vaikka on se tietysti ihan oikea kuume. Jos otit 1 gramman Panadolin, niin kyllä sen pitäisi 0,5 - 1,5 astetta tuosta laskeakin, tai ainakin hidastaa nousua. Mutta jos sinulla on jakoissa haavaumia, niin ne olisi hyvä jollain aikataululla käydä näyttämäsä terkkarissa. Tee vaikka sähköinen yhteydenotto. - sh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ajatus, seuraile mitä tunnissa tapahtuu. Eihän tuo 38,5 ole kovin korkea kuume, vaikka on se tietysti ihan oikea kuume. Jos otit 1 gramman Panadolin, niin kyllä sen pitäisi 0,5 - 1,5 astetta tuosta laskeakin, tai ainakin hidastaa nousua. Mutta jos sinulla on jakoissa haavaumia, niin ne olisi hyvä jollain aikataululla käydä näyttämäsä terkkarissa. Tee vaikka sähköinen yhteydenotto. - sh
Selvä kiitos.
Tuo jalkapohjassani oleva ihorikko on pyöreä ja repaleinen. Kutissut välillä todella voimakkaasti ja siksi vähän havautunut. Käytin viikon lamisil-kuurin koska epäilin silsaa. Kutina on ainakin kadonnut. Ap
Aamulla jo melkonen kuume kun tohon tahtiin nousee