Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuume nousee todella nopeasti (melkein aste tunnissa) enkä jaksa oikein enää olla jalkeilla. Äkillinen tauti, huolestuako?

Vierailija
17.08.2025 |

Ykskaks ennen ennakkovaroituksia palelin yöllä valtavasti ja lihaksia särki, sydän lievästi muljahteli. Nyt päivällä kuume nousee todella nopeasti. Yskä on raastavaa kuivaa kun yskittää mutta ei ysköksiä. Ei nuhaa.

Kuume nyt yli 38,5. Nousee koko ajan ja olo huononee.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla jo melkonen kuume kun tohon tahtiin nousee

Vierailija
22/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla iski kerran töiden jälkeen kotona kuume ihan ykskaks. Olin ihan kunnossa, kun tuli olo, että pakko päästä pitkälleen. Parissa, kolmessa tunnissa kuume oli liki 40 astetta. Palelin niin, että luulin kuolevani siihen. Aamulla kuume oli poissa eikä yhtään mitään oiretta ollut.

Työkaverilla samanlainen kuumeen nousu oli keuhkokuume. Hän oli päivän töissä normaalisti, illalla mies vei hänet päivystykseen. Hän jäi osastolle ab-tippaan ja oli kuukauden pois töistä.

Kova kuume ja yskä on huono yhdistelmä. Ainakin koronan aikaan netissä oli Omaolo, sieltä sai yhteyden terveydenhuoltoon. Tai sitten soitto 116117.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muuten haavaumia jalassa. Yksi isompi ihorikko jota olen yrittänyt viikon hoitaa lamisil-voiteella. Toivottavasti ei liity siihen. Ap

Vierailija
24/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muuten haavaumia jalassa. Yksi isompi ihorikko jota olen yrittänyt viikon hoitaa lamisil-voiteella. Toivottavasti ei liity siihen. Ap

Toivottavasti olet keksinyt koko jutun.

Vierailija
25/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeläkettä ja suihkuun sitten niin olo helpottaa. 

Vierailija
26/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa dramaattinen 38 astetta ja hengitystieoireita.

Eihän noilla oireilla olla edes töistä pois.

Vierailija
27/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Infektio haavassa tai sen kautta saatuna on aina mahdollinen. Soita sinne 116117, huolestuttavat oireet yötä vasten ei ole kovin hyvä juttu.

Vierailija
28/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boreelioosi 

Vierailija
29/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistanut aloitukseen laittaa, mutta palasin 1,5 vkoa sitten Egyptistä. alan olla ihan heikkopäinen.

Vierailija
30/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaha, tämä selvä. Olet pullukka

Vierailija
31/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muistanut aloitukseen laittaa, mutta palasin 1,5 vkoa sitten Egyptistä. alan olla ihan heikkopäinen.

Mikset sä soita? Tohon numeroon, joka edellä.

Vierailija
32/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tulehdus?

Vierailija
33/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sussa mutta vikaa ole kuin huomionhakuisuus, valehteleminen ja typerien aloitusten tekeminen. Koeta jaksaa.

Vierailija
34/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sussa mutta vikaa ole kuin huomionhakuisuus, valehteleminen ja typerien aloitusten tekeminen. Koeta jaksaa.

Jos pediltäin en nousisi

Taivaaseen ota tykösi

Vierailija
35/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pediltäin en nousisi

Taivaaseen ota tykösi

Ja mörökölli sinut vieköön. 

Vierailija
36/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka ja toinen pitää paikkaansa. Minusta on kiva että jonkun kanssa saan jakaa tämän ja ihmetellä. Typerä aloituskin. En kuitenkaan valehtele ja tuo Egyptin kertoja oli trolli, en minä.

Katson vielä tunnin ja jos edelleen nousee vaan niin soitan tuonne. Ap 

Vierailija
37/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka ja toinen pitää paikkaansa. Minusta on kiva että jonkun kanssa saan jakaa tämän ja ihmetellä. Typerä aloituskin. En kuitenkaan valehtele ja tuo Egyptin kertoja oli trolli, en minä.

Eikös se taju jo mennyt?

Vierailija
38/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#naisflunssa

Kauhea itku ja valitus palstoilla ja somessa 😆

Vierailija
39/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ajatus, seuraile mitä tunnissa tapahtuu. Eihän tuo 38,5 ole kovin korkea kuume, vaikka on se tietysti ihan oikea kuume. Jos otit 1 gramman Panadolin, niin kyllä sen pitäisi 0,5 - 1,5 astetta tuosta laskeakin, tai ainakin hidastaa nousua. Mutta jos sinulla on jakoissa haavaumia, niin ne olisi hyvä jollain aikataululla käydä näyttämäsä terkkarissa. Tee vaikka sähköinen yhteydenotto. - sh

Vierailija
40/68 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ajatus, seuraile mitä tunnissa tapahtuu. Eihän tuo 38,5 ole kovin korkea kuume, vaikka on se tietysti ihan oikea kuume. Jos otit 1 gramman Panadolin, niin kyllä sen pitäisi 0,5 - 1,5 astetta tuosta laskeakin, tai ainakin hidastaa nousua. Mutta jos sinulla on jakoissa haavaumia, niin ne olisi hyvä jollain aikataululla käydä näyttämäsä terkkarissa. Tee vaikka sähköinen yhteydenotto. - sh

Selvä kiitos. 

Tuo jalkapohjassani oleva ihorikko on pyöreä ja repaleinen. Kutissut välillä todella voimakkaasti ja siksi vähän havautunut. Käytin viikon lamisil-kuurin koska epäilin silsaa. Kutina on ainakin kadonnut. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi