Aikuinen etäsuhde, kuinka kauan jaksaisit?
Kysymys otsikossa. Onko kokemusta jo kokeneemmalla aikuisiällä 40+ 50+ etäsuhteesta? Kauanko olette olleet/olitte etäsuhteessa?
Ja pääkysymys, kauanko ylipäänsä jaksaisit olla etäsuhteessa? Kunnes suhteen pitäisi selvästi edetä jotakin vahvempaa kohti kuten yhteiselämää, suhteen sinetöimistä kihloilla tmv. suhteen vahvistamista? Ja jos mitään noista ei tapahtuisi, niin missä kohtaa antaisit periksi ja luovuttaisit suhteessa/olet luovuttanut? Vai onko etäsuhteessa vuosienkin jälkeen ollut sinulle/teille ok?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Oltu yhteydessä reilu pari vuotta. Välimatka 90 km. Nähdään yleensä viikonloppuisin. Itsellä alaikäinen lapsi huoltavana, joten se sitoo nykyiselle asuinpaikkakunnalla. Ja toisaalta viihdyn omassa asunnossani. Välillä mennään myös kumppanin luokse lapsen kanssa.
Sama tilanne, reilu pari vuotta yhdessä ja minulla vielä alaikäinen lapsi huollettavana. En voi itse vielä reilu kolmeen vuoteen muuttaa nykyiseltä asuinpaikkakunnalta mihinkään.
Nykyinen suhteeni on kuitenkin heittämällä parhaimpia parisuhteita, jossa olen koskaan ollut. Siksi en mielelläni haluaisi antaa periksi liian helposti. Mutta kyllä tämä välimatka syö ja se, ettei ole ns.rauhaa asettua parisuhteeseen vaan se on tällaista matkalaukkuelämää. Alkuunhan tässä ei ole mitään ongelmaa, mutta suhteen syvetessä mietityttää koko ajan enemmän, kauanko tällaista elämää on vielä edessä ja kauanko sitä jaksaa. Ja olen tietenkin keskustellut asiasta myös miehen kanssa.
Meillä vajaa kolmattasataa kilometriä välimatkaa.
ap