Nämä nyky autot on pyörillä olevia tietokoneita 😡
Sain eilen uuden auton itselleni ja mulla meni monta tuntia pelkästään siihen että sain itselleni sopivat asetukset siihen. Eli että penkki menee oikeaan asentoon kun tulen autoon, mittaristo näyttää oikealta, oikeat avustimet menee päälle, volyymit on radiossa ym. oikein, puhuu suomea, koti ja muut tärkeät paikat on navigaattorissa jne...jne. Nyt tietty kun tuo käy huollossa, niin kaikki nollaantuu ja sitten taas säädetään.
Puoliakaan noista auton valikoista en edes tajua mitä ne on tai mitä ne tekee. mm. blind spot, parking- tai lane assistant, eco, normal tai sport mode. Rupeaako se pitämään mulle jumppatuntia tasaisin välein jos laitan sport moden päälle.
Tarvitsisi jonkun koulutuksen että oppisi käyttämään tätä. Meillä töissä on aina koulutus, jos johonkin järjestelmään tulee muutos. Nyt pihaan tuotiin joku supertietokone pyörillä, ilman mitään opastusta ja oma henki on sen varassa että osaanntuota käyttää oikein. Ohjekirjaa ei ole vaan netistä pääsee katsomaan jotain 1000-sivuista opusta.
t: Hieman pettynyt uuden auton omistaja
ps. joo ja olen nainen, mutta eipä se auton tuoja mieskään osannut juuri mitään opastusta antaa.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Osta vanha lada. Kaikki voittaa.
Ei taida olla enää myynnissä Ladoja. En ole vuosiin nähnyt liikenteessä Ladoja.
Se on AP tätä nykyaikaa ja kyllä se auto kulkee vaikka et niitä säätöjä ymmärräkkään. Olis vaan turvallisempaa itsellesi ja muille jos lukisit ne ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Se on AP tätä nykyaikaa ja kyllä se auto kulkee vaikka et niitä säätöjä ymmärräkkään. Olis vaan turvallisempaa itsellesi ja muille jos lukisit ne ohjeet.
Ja asia pitäisi hyväksyä, koska "se on nykyaikaa"? Surkea perustelu.
Kiitos eu-määräysten kokoajan autosta kuuluu plimplom. Jos ovi auki plimplom, ajat 5km/h yli nopeusrajoituksen plimplom, ajat reunaviivan päälle plimplom!
Mulle automyyjä näytti ja selitti kaiken kun ostin Mersun sähköauton. Ei ole huollossa nollaantunut mitään.
Mulla vm 2002 Toyota corolla T sportti niin eipä ole tuollaisia ongelmia.Rahaa olisi kyllä osaa ihan uusikin auto mutta eipä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vm 2002 Toyota corolla T sportti niin eipä ole tuollaisia ongelmia.Rahaa olisi kyllä osaa ihan uusikin auto mutta eipä kiinnosta.
korolla🤣
Joo ja kun tulee ns. tiukka tilanne ja pitäisi toimia ja reagoida nopeasti ja totutusti selkäytimestä, niin se auton käyttis onkin päivittänyt itsensä. Kun odotat että jokin toiminto tapahtuu niin kuin sen pitää, niin se kysyy sulta jotain aivan järjetöntä, tyyliin "Haluatko nyt tutustua Uusiin Ominaisuuksiin?".
Ei ne asetukset siellä huollossa nollaudu. Normal-eco-sport ovat ajotilan valintaa varten eli auto stää esim. kaasuvasteen normaalista sporttikseksi tai jos on säätyvä iskunvaimennus, niin sport on aika jämäkkä yms. Kyllä sen oppii vähitellen.
Minä pyydän myyjää aina laittamaan valmiiksi pois päältä asusteet, paitsi hätäjarrutus, se saa olla. Penkin osasin säätää itselleni, toinen on varakuskille.
Kyllä myyjään turvautuminen on sallittua, kun auto maksaa 50 tonnia, kuuluu siihen mielestäni vähän palvelua.
joo uusien autojen: ajat 5km/h yli nopeusrajoituksen plimplom on aika viheliäinen, se tarvii ottaa pois päältä joka kerran käynnistettässä autoa
Ihan totta. Minulla oli edellinen auto 10 v ja kun vaihdoin uudempaan niin oli tullut järkyttävän paljon uusia toimintoja, joita opetellessa meni varmaan ensimmäinen vuosi. Sekin on tullut opittua, että nykyauton kilkattaessa jostain ongelmasta kannattaa ekana kokeilla samaa kuin tietokoneen ja puhelimen kanssa: sammuta ja käynnistä vähän ajan päästä uudelleen. Monesti varoitusvalot pimenee sillä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pyydän myyjää aina laittamaan valmiiksi pois päältä asusteet, paitsi hätäjarrutus, se saa olla. Penkin osasin säätää itselleni, toinen on varakuskille.
Kyllä myyjään turvautuminen on sallittua, kun auto maksaa 50 tonnia, kuuluu siihen mielestäni vähän palvelua.
Siis avusteet. Autocorrec temppuilee.
Osta Toyota Yaris GR niin ei oo ongelmia .. Neliveto ja ilman elektroniikkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
korolla🤣
Ei ollut mitään korkoja kun käteisellä ostin.
Vierailija kirjoitti:
Ja viiiden vuoden päästä kaikki tuo on antiikkia, antiikkia jonka softapäivityksiä ei tarjoa yksikään palvelin kun ne suljettiin jo vuosi sitten. Mitään varaosia ei ole saatavilla ja korjaus maksaa maltaita jos on ylipäätään mahdollista. Korjaamot levittelee käsiä ja sanoo vaan että aja se romuttamolle.
Vierailija kirjoitti:
joo uusien autojen: ajat 5km/h yli nopeusrajoituksen plimplom on aika viheliäinen, se tarvii ottaa pois päältä joka kerran käynnistettässä autoa
Jossain autoissa se pois kytkeminen on jossain valikkoviidakon syöverissä ja joka käynnistyskerralla pitää tehdä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
korolla🤣
Miksi ei?
Osta vanha lada. Kaikki voittaa.