Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOKUULAISILLE torstaita

04.04.2007 |

Hei, tulin nopeasti poikkeamaan. Yököt olivat jo käyneet jakamassa huoneessa kuria ja järjestystä kun sairaalahuumori kukkii ja kolme muuta on ihan pöhinöissä lääkkeistä ja meno sen mukaista. Minutkin komensivat nukkumaan.

Pääsen ehkäpä huomenna kotiin joten kirjoittelen silloin enemmän. Voin kohtuullisesti ja vauva erittäin hyvin. Kiitos lämpimistä ajatuksista ja voimia murheisille.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on sitten supistellut eilisen iltapäivän säännöllisesti. Loppuivat kun olin tunnin suhkussa.

Yö meni valvoskellessa, kun hyvää asentoa ei löytynyt.

Nyt aamusta säännöllisiä supistuksia ollut taas seitsemästä asti.

Että, älkää ihmetelkö jos ei mua hetkeen näy...

Hyvät voinnit kaikille!

OP, Käpy 35+2 ja " Iivari" 1v7kk

Vierailija
2/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lycka till vaan Onnipapuselle jos synnyttään jo lähdet :)

Täälä on taas vähän huonosti nukuttu yö, synnytys ym. pyörii kovasti mielessä. Poikakin änkes väliin yöllä potkimaan ja viemään puolet sängyn tilasta.

Ajattelin tänään pakata jo vähän sairaalakassia, vaikka en kumminkaan synnytä vielä moneen viikkoon, mut eipähän tarvi sitä sit miettiä, että koska pakkais.

Mietin, että saakohan TAYS:iin ottaa omia alushousuja ja jotkut pitkät housut ois kivat? Tuskin niitä saa, ne verkkokalsarit vaan on kauheet ja sit muutenkin kun se vuoto ei oo mitään pientä, niin ois kiva pitää housuja jalassa, ettei vaan sitä pitkää paitaa..viimeks oli jotenkin epämukava olo niin " vähissä" vaatteissa.

Ei tänne kummempaa, tulin lähinnä Onnipapuselle kommentoimaan..

Äite 35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimpas raahattua itseni ylös sängystä ennen neitiä...=)

Murmelille edelleen jaksamisia, samoin Miragelle ja almaeinolle... Ja kaikille muillekkin tietty kellä niitä vaivoja oli!

onnipapunen: Kuulostipa hurjalta tuo supistusten määrä! Vauvan olisi kuitenkin ihan hyvä vielä siellä massussa olla vähän aikaa!! Joten jalat ristiin vaan! Vaikka hyvän kokoinen jo taitaa olla ja onhan noita viikkojakin jo aika paljon kasassa! Paljon tsemppiä sinne!!!

Sussulle: Piti jo eilen kommentoida, että sehän ei kuulu sun miehelles pätkän vertaa koska sä oot taas ensisissä mitoissas!!! Että sanot sille suorat sanat! Ensimmäinen vauva vuosi voi olla hyvinkin raskas eikä välttämättä jaksa miettiä miltä näyttää. Tai voi olla että olet jo muutamassa kuukaudessa entiselläsi! Mutta se on tosiaankin vain sun oma asia, ei sun miehen! Sori, pisti ihan kiukuttamaan sun puolesta!

Me ostettiin eilen kaksostenrattaat!!! Brio Double Waveen sitten päädyttiin ulkonäön ja leveyden kannalta! Käytetyt ostettiin, mutta edellinen omistaja ei ole käyttänyt niitä kuin pari kk. Eli ainakin kuvista päätellen ovat kuin uudet! Nyt malttamattomana odotan koska tulle! Taitaa kyllä mennä yli pääsiäisen...=(

Täksi päiväksi olis suuret suunnitelmat: Imurointia, ikkunoiden pesua, lattian pesua, verhojen vaihtoa...ym... Saa nähdä tuleeko edes puolia tuosta tehtyä!

Mau ärsyttää ihan suunnattomasti tuo yöllinen syöpöttely!! Viime yön saldo 2 banaania ja muroja! Toisen banaanin ja muroja söin kyllä vasta klo 5.30, että onhan silloin jo melkein aamu ;) Eiks vaan?

-Alpukka rv35+4 & " Pinsku" 1v6kk

Vierailija
4/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin otan omat alkkarit! Paljon " kotoisampi" olo, kun ei tarvi sairaalan verkko pöksyissä kulkea! Samoin otan omat siteet, sellaisia yö-siteitä. Nekin tuntuu jotenkin niin paljon kivemmalta kuin ne sairaalan vaipat (vaikka olis ne tietty ilmaisia) Ja varmasti omat housutkin saa ottaa! En usko että näissä mitään sairaalakohtaisia eroja on...?

Ehkäpä munkin pitäisi pian laittaa kassia valmiiksi... Vaikka täytyy mun varmaan vielä muutamat viikot odotella! =)

Vierailija
6/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä eilisestä pääkaupunkilaisten tapaamisesta. Oli oikein mukavaa=D Eihän meitä tosin ollut paikalla kuin kolme, kun niin monet joutuivat perumaan. Tosi mukava ravintola ja hyvä ruoka, hyvin valittu LARU! Olisi kiva tavata uudelleen, sitten vähän myöhemmin isommalla porukalla kera nyyttien!

Jaksuja MIRAGELLE, toivottavasti ei olisi kuitenkaan raskausmyrkytys!

MURMELI mukava, että olosi on parempi ja sokerit on saatu hallintaan.

ALMAEINO tosi ikävää kohtelua olit saanut vastaanotolla, toivottavasti seuraavalla kerralla onkin sitten jo synnytys kyseessä.

ALPUKKA mulla on kanssa tota samaa, että jos alan yskimään aamulla, niin aamupalat tulee samantien ylös. Aamulla mua vielä yskittäiskin useesti, kun tuntuu, että yön jäljiltä on nenä tukossa ja nielu täynnä limaa.

IDA-ANTONIA toivottavasti vuoto loppuu!

SAIRAALAVAATTEISTA En jaksa ottaa sairaalaan mukaan omia vaatteitani, kun ne on sitten kaikenlaisissa eritteissä (yök) ja niitä pitäis sitten miehen kuljetella kotiin pestäväksi. Korkeintaan saatan ottaa omat tossut ja sukat. Muutenkin toivon, että jos kaikki menee ok niin pääsisin kotiin mahdollisimman pian, 2 päivää voisi olla hyvä. Mä kun en pysty nukkumaan sairaalassa kunnolla, haluan omaan sänkyyn:) Tietty jos leikataan tai on muuta häikkää, viimeksikin olin sisällä 6 päivää (tästä tosin jo yhden päivän ennen synnytystä).

PIKKU-TYYPILLE ja MARTINALLE jaksamista flunssan kanssa ja LARULLE ja muille vuodelepolaisille.

Kylläpä me aletaan olla jo kypsää kauraa! ONNIPAPUSTA taidetaan jo viedä ja me muut sitten seurataan perässä kuka nopeammin kuka hitaammin. Toivottavasti kovin moni ei joudu ainakaan kärvistelemään kesäkuulle asti.

Kolmeplusyks ja 36+1

Vierailija
7/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä Naikkarin tutustumislappusen sisältö:

-------

SYNNYTTÄJÄN/PERHEEN TUTUSTUMISKÄYNTI NAISTENKLINIKALLE

Sairaalamme tarjoaa synnyttäjälle ja hänen tukihenkilölleen tilaisuuden tutustua synnytyssairaalaamme ennen synnytystä.

Ajanvaraus äitiyspoliklinikalta ma - pe 14-15, puh. 47172854.

Kiertoja järjestetään 4 - 5 kertaa viikossa arkipäivisin.

Kierto kestää noin tunnin ja se aloitetaan sisääntuloaulasta, neuvonnan edestä klo 13.30.

Ryhmän koko on max 8 synnyttäjää/perhettä kerrallaan.

-------

Kiitos mukavasta seurasta eilen! Toivottavasti sokerit eivät olleet ihan hirveän korkealla! Otapas iisisti tänään.

3+1

Vierailija
8/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kökkö mikä olo... Lämpöä on vieläkin,mutta lapset ovat jo terveitä ja mieskin meni sitten täksi päiväksi töihin. Empä tiiä jaksaako sitä raahata itseensä tonne ulos vielä tänään. Lapset vaan kiipeilevät seinile kohta jos ei jotain ala tapahtumaan.

OP:lle tsemppiä jos nyt on tosi kyseessä, lähti vissiin näytille ainakin. Ja jos ei mitään kuulu niin eiköhän siellä synnytetä tänään:) Viikkoja on jo niin hyvin kasassa ettei varmasti mitään hätää vauvallakaan.

Mullakin serkun avokilla on tänään sektio aika:) Saavat ensimmäisen pienokaisensa, vähän olen kateellinen.. Mutta onnellinen tietenkin:) Oli vaan leikkausjonossa viimeisenä joten varmaan saan uutisia joskus iltapäivällä!

Omassa navassa ei kummempaa. Närästys on kamalaa, kokoaikaista. Rennieitä menee mahdottomasti, kun ei auta kuin tunniksi kerrallaan. Mikään ruoka ei maistu ja aiheuttaa pahaa oloa. Mikä sinänsä on ihan hyvä koska painoa on tullut sen 14 kiloa kuitenkin

Pakko lähtee nyt ulos kuitenkin värjöttelemään, tota lasten tappelua ei kuuntele hullukaan.. Palaan myöhemmin jos OP:stä ois kuulunu jotain:)

martina 35+3 ja kaksi vauhtihirmua 2 v 10kk.........

Vierailija
9/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin minäkin vielä pikaisesti kurkkaamaan, sitten pitää asioille juosta.:)

Onnipapunen: tuu sitten heti kertoon kun koneelle kykenet kuulumisia. Woi vitsi jännittää sun puolesta.:) Harmi kun vieraita tulossa to-ma, niin ei pääse koneelle oikein. Toivotaan, että jossain välissä ehin kuulumiset käydä lukemassa.:)

Joku oli kamalaa kohtelua taas saanut sairaalassa. Kumma homma. Luulis, että raskaana ollessa huomioitas positiivisesti enemmän. taitaa vaan olla niin, että noi sairaalanväki on ylityöllistettyjä ja alipalkattuja ja se näkyykin sitten potilaiden kohteluna. Valitettavasti.:/

Muttamutta..nyt on pakko jatkaa matkaa. kauheesti tekemistä ois ja virta ihan lopussa, kun niin huonosti nukuttu yö takanapäin.:/

Oikein hyvää pääsiäistä kaikille. Mahoille paljon suklaamunia!:)

T: Daim ja pömppis rv 34+3

Vierailija
10/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murmelille jaksuja sairaalaan. Toivottavasti sokerit saadaan hallintaan ja pääset kotiin. Sairaalassa on varmaan turvallisempi olo, mutta kotona on varmaan mukavampi oleilla.

Miragelle kovasti tsemppiä stressaavaan tilanteeseen. Toivottavasti ei ole raskausmyrkytys. Onneksi olet jo noin isoilla viikoilla.

Onnipapunen, toivottavasti nyt ei ihan vielä olisi synnytys käynnistynyt. Tosin noin isoilla viikoilla pääsisitte ehkä jo kotiutumaan yhdessä vauvelin kanssa. Ainakaan enää ei yritetä estää jos synnytys on todella käynnistynyt. Mutta toivottavasti saisit vielä pari viikkoa lisää.

Almaeino, olipa kurja tapahtuma ja sairaalakäynti sinulla. Toivottavasti saat levolla pidettyä nyt pyörrytyksen minimissä. Tiedän todella tuon tunteen tosta ettei halua enää mennä " turhaan" sairaalaan. Mullekin kun lääkäri ehdotti sitä yhtä kontrollikäyntiä vielä kohdunsuun tilanteen takia, niin yksi syy siihen, etten halunnut aikaa oli se, että seuraavalla kerralla olisi kuitenkin taas eri lääkäri ja hän saattaisi ihmetellä miksi olen tullut käymään. Kun kuitenkin parin viikon kuluttua vauvaa ei enää edes yritettäisi pitää sisällä. Ei olisi nimittäin ensimmäinen kerta, kun vastaanotto on ihmettelevä tai vähättelevä. Kuusi eri lääkäriä olen nyt nähnyt ja joka kerta vastaanotto on suuri jännityksen aihe ennen käyntiä.

Kolmeplusyksi, kiva että tykkäsitte paikasta. Harmi, että niin moni joutui perumaan. Toivottavasti teillä oli kuitenkin mukavaa.

Sussulle on sanottava, että hupsu mies sinullakin. Se on varmaan juuri noin, että kun itse on ihan innoissaan kuntoilemassa, niin haluaisi että toinenkin innostuu. Ja miesten on jotenkin tosi vaikea ymmärtää, että nyt sitä on muutenkin haavoittuvimmillaan kommenteista. Munkin mies jotain sanoi, kun painonnoususta puhuttiin, että ei haittaa paljon painan nyt, kunhan en jää lopullisesti kauhean lihavaksi ja sai kyllä murhaavan katseen. Ei ole paljon kommentoinut sen jälkeen, kun sanoin, että on toi sunkin peffas vähän tainnut rupsahtaa ;) Tai sitten syynä on se, että hänellä on huoli tällä hetkellä omasta nousevasta painostaan, kun syö töissä mitä sattuu ja illalla väsyneenä herkuttelee mun kanssa.

( . ) Olin eilen neuvolassa. Paino oli tosiaan hieman noussut. Oliko täällä sellanen " kilo lisää viikossa" -kerho. Mä voisin nyt liittyä siihen :) Kolmessa viikossa oli tullut kolme kiloa. Nyt paino on noussut 12 kiloa yhteensä, joten ei nyt onneksi yhteensä ihan kamalasti VIELÄ. Mutta tässä on vielä pari kuukautta edessä.

Pissa oli puhdas, verenpaineet ok ja vauva raivotarjonnassa eli kaikki hyvin. Kohdunpohjan korkeus oli nyt (rv 32+0) 27cm. Käyrä on hieman loiva kaavaan nähden eli suomeksi yläkäyrältä on nyt siirrytty alakäyrän tuntumaan.

Ohjeeksi levon suhteen sain, että jos ei supistele voin hieman käydä kävelyllä (nyt ei kyllä jalat anna myöten), mutta en saa tehdä mitään kotitöitä, joissa joutuu koukkimaan eli imurointi, tiskaus ja mahdollisesti ruuan valmistus. Kuulemma pahimpia supistusten aiheuttajia on juuri pienet koukkimiset, joissa selkä jännittyy. Neuvolatäti kysyi, että ymmärtääkö mies sen, etten voi nyt tehdä juuri mitään. Kiva sitten siinä vastata, että ei oikein taida, kun meinasi jättää juuri koko viikonlopuksi yksin pojan kanssa. Neuvolatäti neuvoi sanomaan miehelle, että jos ei lepo onnistu kotona, niin sitten on lähdettävä sairaalaan makaamaan :)

Niin ja tietysti seksi on nyt kielletty. Sen kyllä itsekin jo arvasin. Miehelle kun kerroin niin se tokaisi, että ilmankos juuri alkoi niin kovasti tekemään mieli, kun siitä onkin tullut kiellettyä. On siis vähän hiljasta ollut viimeaikoina sillä alueella.

Mä aloitin eilen raudan, kalsiumin ja d-vitamiinin lisäksi syömään magnesiumia. On nimittäin iltaisin ollut niin karmean levottomat jalat. Mies sanoikin sohvalla, että kohta sä lähdet synnyttämään, kun pyörit niin kauheasti, että varmasti alkaa supistamaan. Yöllä on jalkojen lisäksi kädetkin sellaiset levottoman tuntuiset ja niitä pyörittelen sitten sängyssä. Onneksi meillä on miehen kanssa omat sängyt eri huoneissa, että hän saa edes nukuttua.

Ajatus vähän harhailee, kun odottelen viestiä siskonpojasta, joka on joutunut pääsiäisreissulla sairaalaan ja nyt tutkitaan onko suoli tulehtunut :(

Laru rv 32+1

Vierailija
11/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heips!

Kiirastorstai ja pääsiäispyhät edessä. On vähän hiljaista sillä rintamalla, mutta mun vanhemmat kait tulee meille lauantaina ja tuovat pääsiäisruokaa. Ensin piti lähteä sinne, mutta automatkat ym. voisivat olla hieman liikaa. Toivottavasti isä tekis mulle lammasta:)

Kiitos kaikille tuesta! Olo on ollut jotenkin tosi herkkä ja juteltiin eilen kauan miehen kanssa. Mä syyttelin itteäni, että valitan turhasta ym. mutta mies totes, että tässä vaiheessa taidan vaan olla niin herkillä, että jonkun henkilön puolihuolimattomasti heitetty kommentti saa toisen pois tolaltaan. Kait ne hormoonitkin vaikuttaa asiaan. Laru: mä olen kanssa nyt huomannut, kun oon tuolla sairaalassa trampannu, että riippuu täysin hoitavasta henkilökunnasta millasta vastaanottoa saa. Toiset on niin ihania ja empaattisia ja toiset taas ei.

Alkaa olla porukalla levottomia öitä. Mä käyn vähän väliä vessassa ja viime yönä iski niin kauhee hellekohtaus, että luulin miehen vääntäneen patterit auki makkarissa. (Ei ollu). Oli pakko ottaa yöpuku pois. Nyt taas on vaihdellen vilua ja hikeä.

Saas nähä, onko Onnipapusella nyt sitten tosi kyseessä. Kuullosti jo ainakin siltä. Odotan kuulumisia!!

Mun täytyy varmaanki ottaa omat alkkarit sairaalaan, kun sain taas kerran niiden verkkohousuista jonku allergisenreaktion. Nivuset täynnä pientä kutiavaa näppylää. Hoitaja meinas, että voipi olla jotain pesuaineenjämiä jääny niihin. Muuten pitäydyn sairaalan tamineissa. Mietittiin miehen kans, että turhaan mä pakkaan laukkua sairaalaan vielä, kun siitä on kehittynyt niin hyvä pakkaaja, että tietää mitä tarvitsen. Vauvalle katon jotkut kotiinlähtövaatteet valmiiksi.

Millasia pääsiäissuunnitelmia teillä on? Me siis kotosalla. Mies haki eilen kaupasta kaikkee hyvää, joten kilot paukkuu, mut jos toi herkuttelu on nyt ainoo hupi mulle, niin sallittakoon!

Plussia vielä:

+serkku soitti aivan ihanan tsemppauspuhelun äsken. Piristi mieltä kovin!

+kauhee kasa lehtiä=hömppää päivien ratoksi

+salmiakkia ja kinderin suklaamunia

+netti=yhteyteni ulkomaailmaan:)

Ihan positiivinen olo siis!! Vois taas syödä...:)

AE 33+5

12/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tultiin kotia, pitää vielä poiketa kauppaan katsomaan mitä on hyllyissä jäljellä. Sais jotain syötävää viikonlopuksi + sitten on neidin 2v synttärit maanantaina.

Neuvolassa todettua:

- painoa + 300/vko (yhteensä nyt +8kg)

- RR 122/69

- Hb 131

- Sf 32 cm

- Pissassa aavistus valkuaista, johtunee lääkkeistä, tähän aikaan aina ollut

- tarjonta: RT, kohtalaisen alhaalla, mutta ei laskeutunut

- syke: n 140

- liikkeet: ++

Tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että tekisin ennätyksen, eli tästä vauvasta ei tulisikaan 5-kiloista. Mutta sen näkee tulevina viikkoina. Seuraava käynti tuli parin viikon päähän, kun oli pääsiäisen takia jo täyttä ens viikolla.

( .) kuuluu hyvää. Aamuyöstä oli joku jumppatuokio, kun en puoli viiden vessakäynnin jälkeen alkaneen monotuksen takia saanut uudestaan unesta kiinni ennen puoli 8:aa. Onneksi on istukka edessä, muuten olis päässyt muutama älähdys! :) Kun vihdoin nukahdin, tuntui kuin herätys olis ollut saman tien, vaikka kello oli jo 9...

Mutta pitää sinne kauppaan, ja isännällekin soittaa, kunhan vaan vastais siihen puhelimeensa...

Äippä 34+4

Vierailija
13/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie vasta heräilin tossa tunti sitten kun meni viime öinen niin pipariks jälleen.. vessassa ravausta ja sitten ei tietenkään uni enää tule kun tietää että kohta sitä taas saa nousta ylös pissalle :/

Pääsiäisen vietosta:

Me ollaan kotona.. Miehen vanhemmat tulossa huomenna käymään ja hakemaan koiraa hoitoon (WIHII).. lauantaina meillä on auto korjaamolla ja sunnuntaina olis tarkotus käydä kummipoikaa moikkaamassa..

Kovasti on myös pohdinnan alla että mitä sitä tänään tekisi, kun ei sitten pariin päivään pääse täältä kotoakaan poistumaan..

Almaeinollapa oli ollut hurja reissu polilla! Mulla jäi kanssa viime kerrasta äippäpolilla (sillon viikkoja 32+2) semmonen olo että sitten vasta lähen seuraavan kerran sinne kun on tosi kyseessä..

mulla sillon lääkäri nimittäin kommentoi, että joo ei tarvii sitten tänne tulla ennenku supparit tuntuu niin kovina että meinaa taju lähteä.. :/

Jotenki ärsyttää että nykyisin toi asiakaspalvelu on mitä on..

Onnipapuselle voimia mikäli synnytys on nyt edessä!

jännityksellä odotetaan uutisia :)

nyt lähen suihkuun ja suunnittelemaan päivän menoja :)

Sussu+ Timpu rv 34+5

Vierailija
14/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs jännittyneenä luin teidän tekstejä läpi...ei ONNIPAPUSESTA merkkiäkään enään....IIK etkai vaan lähtenyt??miten tää voikaan tuntua niin hurjalta,jos joku on todellakin lähtöä synnyttämään tekemässä?:D Hurjan paljon tsemppiä mikäli ONNIPAPUNEN olet lähtenyt ainakin näytille synnärille.Onneks sulla kuitenkin on jo viikkoja ihan hyvin vaikka olishan sen vauvan vielä hetki hyvä pysyä. mut joka tapauksessa HUI älytön ku pisti jännittämään!!Paljon jaksuja ja tsemppiä joka tapauksessa sinne suppareiden keskelle!!!!!!

Kuulosti ainakin jo aika lailla todelliselta,jos noin supistaa....

juu-u jos yrittäis silti jotain muutakin saada aikaseks kirjoteltua:) laittoi vaan aivan pään sekasin jännityksestä tuo onnipapusen viesti;)

Tätäkö tää nyt tulee olemaan toukokuulle asti et jännätään täälä ihan tohkeissamme toisten puolesta:D hassua vielä kun ei edes tunne....hih!

aina nuo synnytysjutut vaan saa mielen siin jännäks;)

PÄÄSIÄISSUUNNITELMISTA; meillä ei varsinaisia suunnitelmia ole. sisko tulee tänään meille,mut lähtee jo huomenna taas toiseen paikkaan...tulee kyl lauantaina uusiks meille ja lähetään ehkä sitte koko porukka meidän isän luona käymään...päiväseltä mennään me ainaki miehen ja pojan kans ja kotia sit yöks. loppusuunnitelmista ei tietoa,kotona ollaan ja ehkä käydään mun tädin luona ja miehen äitin...ei tän kummempia:) kyläillään ja kotona ollaan. mä odotan innolla SUKLAAMUNIA:P tänään pitäs kauppaan mennä ku mies töistä tulee. en jaksa yksin lähteä pojan kans ku saa raahata sitä ruokaa niin paljon...saa mies tulla mukaan kantamaan:) mut niitä munia on ostettava:P

Me oltiin pojan ja kaverin+poikien kans tuossa aamulla ulkona...rattailla lähettiin liikkeelle,mut kyllä oli matka joo!tosi ärsyttävä tuuli:( ei tartte ulos yrittääkkään lähteä enää tänään!!!tympeetä ku nuo ilmat nyt niin kylmeni!!pojallekki puin talvivaatteet ja onneks laitoin ku niin kylmä tuuli kävi. yskäkin ihan mahoton pojalla:(

onneks kumminki yön nukkui hyvin:) yski kyllä useaan kertaan,mut ei herännyt huutamaan. itekki nukuin aika hyvin:D

mut nyt pyykkiä koneeseen laittamaan ja kaikkea tekemistä tässä vaan olis....vielä poika nukkuu,mut ei varmaan kauaa.

KAIKILLE HAUSKAA PÄÄSIÄISTÄ JA JAKSUJA ISON MAHAN KANS!!:D

toymama 32+5

Vierailija
15/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks tsemppiä onnipapuselle, jokohan pääset tosihommiin!! jännää..

Neuvolassa tuli käytyä, kaikki hyvin ja vauva tuntui olevan pää alaspäin niin kuin viimeksikin.

Painonnousu/vko 337g

RR 134/71

Hb 103

Vaavi:

sydämensyke 140-160/min

Liikkeet ++

Joo tänne ei sen kummempia, vein äsken pojan hoitoon mummillensa ja tulin nyt kotiin tekemään pääsiäissiivoa ,kunhan koneelta pääsen irti:)! Sit me lähdetään mökille pariksi päiväksi kun mies pääsee töistä. Sunnuntaina pääsen sit aikaisintaan koneelle lukemaan teidän kuulumiset, joten sitä odotellessa:) Hyvää MUNARIKASTA pääsiäistä kaikille toukolaisille!

t:minnis80 rv 32+1

Vierailija
16/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi kun alkoi jännittää Onnipapusen puolesta.. aivan pulssi nousi:)

Toivottavasti kaikki hyvin ja mikäli vauveli päättää nyt tulla niin onhan reippaat 35 vkoa jo ihan hyvin:) *iso virtuaali hali sinnepäin*

Almaeino saanut ihan pskaa kohtelua sairaalassa.. Äh kun ne ei tajua mistään mitään.. Ihan turhaa pistää sun kontolle yhtään, kyllä me jokainen oltas menty jos olis tuollanen olo ollut.. Jotain asiakaspalveluhenkisyyttä sinnepäin.. Ärsyttää... Lähetän sulle verenpaineistani osan;)

Itse vein sen pissanäytteen aamulla ja äsken soitin vastauksen.. Puhdasta oli koko litku:D Eli ilmeisesti raskausmyrkytyksen vaara pieneni.. huh kun helpotti:) Verenpaineetkaan ei aamulla kotimittarilla olleet kuin 145/82 Hyvä hyvä!!!

Itkin miehelle koko eilisen illan että miten vauva selviää jos se jo syntyy..Nyt on mieli jo parempi.

Isäni toi aamulla vauvalle sitterin ja sellaisen lattialle laitettavan lelukaaren, jotka oli ostanut! Oli ihania:) Heti jätin tuohon keskelle lattiaa seisomaan.. Sitteri oli sellainen nallen muotoinen, sillä oli pää, jalat, kädet ja kaikki:) Suloista kun se on ihan innoissaan... vannotti että pysyn sohvalla vain koko pääsiäisen:)

Mieskin tuli jo kotiin, ja pitäisi mennä hakemaan ne matkarattaat ja alusta hoitopöydälle:) Sitten onkin jo kaikki vauvaa varten valmista. Sänkyyn pitäisi vielä pinnasuoja ommella... Eilen anopin kanssa oltiin kaupungilla ja se osteli ihan tajuttomasti kaikkea tavaraa. Sen ruskovillan silkkimyssynkin, joka maksoi 25e.. itse en ikinä olisi hennonut ostaa yli kahdenkympin lakkia vauvalle:) Mutta parasta sen olla pitää.. Vauva sai myös tyynyt, vaatteita sekä nasu-kauratyynyn, jonka voi lämmittää ja laittaa vaikka vaunuihin (ja minä nyt selälle)... Se oli söpö..Ihan normaalin nasu-pehmolelun näköinen jossa kaurapussi sisällä)

mies itketti mua äsken onnesta kun kertoi että on yhtä onnellinen tytöstäkin ( oli kuullut äidiltään, että olen huolissani kun mies toivoo poikaa niin kovasti..tietysti anoppi juorunnut;) ) kaikkea sitä hormonihuuruissaan murehtiikin:)

Pääsiäissuunnitelmista: Ainoa on, että kummipojan 1v. synttärit olisi parin tunnin ajomatkan päässä maanantaina.. saa nähdä onko minusta lähtemään.. toivottavasti. Muuten ystävä lupasi tulla synttärisankarin kanssa tänne:)

Plussat:

+ mieliala parempi

+ myrkytyksen vaara pienempi:)

+ uusi sitteri ja lelukaari

+ uudet ihanat graco-matkikset odottaa kaupassa

+ uusi vauvalehti tuli

Iloista pääsiäistä:)

Pirteämpi Mirage 34+6

Vierailija
17/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän sitä vielä sairaalassa ollaan tai samapa tuo..Kysissä majailen yli pääsiäisen. Oli lääkärit päättäneet pitää vielä täällä koska sokerit heittää vieläkin liikaa ja taas painotti niitä riskejä vauvalle.. turvallista täällä on olla..sanoin vaan juuri hoitajalle jotta kun ei flunssa pahenisi niin kyllä tämän kestää kun kurjahan se on sairaalassa sairaana maata :) Huumorin tajua kun ei nyt parane hukata. Se mitä lääkärit puhuu niistä vakavista riskeistä minulle niin.. kyllä minä haluan kuulla ne kamalatkin asiat ihan suoraan ilman kiertelyä koska tietämättömyys olisi paljon raskaampaa. Minun juttuja lukeville tietenkin toivon, ettette saa pahaa fiilistä näistä. Palstalle ei kuitenkaan välity koko kuva tilanteesta ja kamalat asiat saattaa korostua liikaa mutta uskon, että sen verran on kokemusta netinkäyttäjillä, että tämäkin on tiedossa. Kyllähän vauvan vointi huolestuttaa minua päiväpäivältä enemmän mutta koko raskauden on ollut tunne, että kyllä minun kohtu pitää huolta vauvasta ja sen on siellä hyvä olla. Jännä tunne eritoten tässä tilanteessa.

Koskapa täällä ei voi lojua koneella loputtomiin niin en oikein meinaa ehtiä lukea teidän kuulumisia..mutta sen mitä katoin niin miettikää miten nopeasti on tultu tähän pisteeseen liitoskipujen ja muiden raskausoireitten keskeltä että jotkut ovat jo lähtökuopissaan.

Tekisi mieli turinoida pitkään ja katsoa kunnolla kunkin kuulumiset. Joudun lopettamaan mutta hyvää pääsiäistä teille..Ehkäpä minä sitten ensiviikolla pääsen kotiin. Samapa tuo ..en minä ainakaan vielä pahasti kärsi täällä olosta. Kotona olisin vain huolissani ja hermostunut ..täällä turvallista, mukavia muita potilaita ja suurimmaksi osaksi mukavia hoitajia. Kuulin juuri että on vauvahieronnasta joku opetusjutska niin menempä sinne.. siis ihan ohjelmaa tälle päivälle. HEH HEH.

Mieskin kuullosti suorastaa helpottuneelta kun kuuli, että jään vielä tänne..sanoi jo eilen, että ei tarvitse murehtia ja huolehtia kun olen täällä. Se varmaan nukkuu munki puolella sänkyä ja Upi varmaa kuorsaa yöt mun punkassa tassut taivasta kohti..no ehkei kuitenkaan..

ring ring ...ajattelin vaan soitella kun on aika hiljasta kotona..mä en niinku tajua mihin se emäntä on menny..isäntä toi selkeesti emännältä käryäviä vaatteita kotiin ja niitä imppailinkin. Mites toi koirien yksinoleminen...

heppu

Vierailija
18/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerinny ees eilisen ketjua lukea kun piti kiirehtiä jo kirjottaa.

Hui, meinaako OP olla eka! Pääasia että kaikki menee hyvin, oletpa ehjänä tai et :)

Miragelle jaksamista, hienoa että arvot ok! :)

Pääsiäissuunnitelmia; olla kotona :) onneks tuos lähellä ärrä ja abc, jotka myös pyhät auki. Ex vie huomenna muksun mukanaan, yritän nauttia nyt tästä.. Laitella vaatetta,katella dvd ym..

Ex eilen hiero koko selän ja nyt oikea puoli pirun kipee :/ tais olla enempi jumissa kun kuvittelinkaan.

Mietin et uskaltasko kattoo teho-osaston tänään kun jäi niin jännään kohtaan, itkuhan varmasti tulee jos sille vauvalle jotain käy.. Jaa mut kattooks kukaan muu tehistä? :)

oma napa on valas ja olo tuskanen..

Sairaalaan en omia vaatteita ota, tai kotiin lähtöä varten puhtaat. Humpsuttelen sairaalan seksikkääs mekossa ja verkkohousuissa :D kassiin en sit tarvii kun puhelimen ja laturin ym.. Saa nähä tarviiks nyt rintsikoita ja suojia jo sairaalassa.

Muksu päikillä,jos itekki ummistas silmät täs sohval löhötessä. Odotella sit et ex tulee ja lähetään vuokraa leffa ja ostaa herkkuja.

Jaksuja ja pääsiäistä kaikille!

Rv 34+1

Vierailija
19/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännölliset kipakat supparit kestivät tuohon 12 asti, eli useamman tunnin, mutta lopahtivat sitten.

Hyvä niin, onhan noita viikkoja vielä kovin vähän ( 35+2 )

Alamahaa juilii vieläkin ja reisiä, mutta eipä me nyt lähdetä edes näytille jos nuo supparit eivät tuosta kovene. Mä vihaan turhia reissuja ja turha paikkojen ronkkiminenkin voi laittaa synnytyksen kunnolla käyntiin.

Ihmeellistä peräsuolen pakottamistakin oli, ei siis mitään ponnistuksen tarvetta vaan jotain muuta?

Ja todella huono olo, nyt vasta sain syötyä jotain kiinteää ruokaa.

kaverilla masussa kaikki hyvin, myllää ainakin siihen malliin.

Anteeksi tämä omanapaisuus, olo on vieläkin tosi vetämätön :(

Oikein aurinkoista pääsiäsitä kaikille toukomasuille!!

OP, Käpy 35+2 ja " Iivari" 1v7kk

Vierailija
20/31 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..pittääkö mennä terveyskeskukseen vai suoraan synnärille pääsiäisen aikaan, jos tulee jotain???

Mulla viime yönä alkoi kans alavatsakipu ja rupesin pelkäämään....

nyt on olo parantunut, mutta tuli vaan mieleen, josko olisi suht oireeton virtsarakon tulehdus... kuinka kauan sen kanssa voi odotella, ettei ole ennenaikaisen synnytyksen vaaraa? Mulla tiistaina aamulla heti neuvola... joten mietin vaan uskaltaako odottaa sinne asti vai pitäiskö jaksaa jonnekin lähteä... ja tosiaan minne pitäisi mennä????

Kiitos, jos joku voisi valaista. Tunnen itseni niin paranoidiseksi...ja kuitenkin tiedän, että pikkuisen ei olisi vielä hyvä syntyä rv33+1.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti, vähän enemmän sairaalaan ja suppareiden kanssa taisteleville! Kyllä se toukokuu sieltä tulee!

Mama2006