Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka ovat lopettaneet alkoholin käytön kokonaan.

Vierailija
17.08.2025 |

Lopetin pari kuukautta sitten kokonaan, sitä ennen join viikotain aika runsaasti. Yllätyin kuinka helppoa lopettaminen oli kun sen päätöksen vihdoin teki.. kertokaa onko ollut vaikeaa vai helppoa ?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lopettanut enkä tule lopettamaan koska ei ole ongelma. Tykkään juoda lasin viiniä sillon tällöin tai juoda hyvin neipan.

Vierailija
22/28 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen n55v ja vielä joskus nelikymppisenäkin biletettiin aika reippaasti. En tosin ole oikeasti koskaan tykännyt alkoholista ehkä jotain jääkylmää makeaa siideriä kesähelteellä lukuunottamatta. Sitten vaan alkoi tuntua siltä että bile-elämä ja yökerhoissa ramppaamiseen tuli mitta täyteen. Haluan ja tarvitsen elämääni ihan jotain muuta, en tosin olisi rampannut baareissa jos olisin löytänyt kumppanin mutta kun sitä ei löytynyt niin piti edes yrittää. Sit tuli stoppi. Empä ole sen jäljeen juuri alkoa käyttänyt, sitä yksityäistä hellesiideriä ehkä 2x kesässä. Enää en edes ota saunasiideriä, ei maistu, en tarvitse. Pikemminkin alkoholista alkoi tulla huono olo ja nukuin huonosti jos otin edes viinilasillisen. Ei ole mitään ongelmia ollut lopettaa tosin ei sen juomisen kanssa ole mitään riippuvuutta koskaan ollutkaan. Mulla ei ilmeisesti ole sitä geeniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo oli parinkymmenen vuoden juopottelu.  Kerralla loppui kun tuli hetkellinen terveysongelma, lääkäri kehotti parin viikon täysraittiuteen.  On kestänyt nyt yli 8 vuotta raittius 

Vierailija
24/28 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaikeaa lopettaa jos baareissa käy

Ei ole, koska baarissa voi ottaa jotain limua korkeaan lasiin ja siihen halutessaan pillin ( yleensä laittavat pillin) ja jäillä tai ilman. Pelkkä vesi (ei pullovesi) käy myös korkeaan lasiin. Jos Matala lasi käy myös. 

Vierailija
25/28 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lauantaina kokonaan.

Vierailija
26/28 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden alusta ollut juomatta, tosin vahvat opioidit (ihan reseptillä) on korvanneet holin puutteen ihan kivasti. Saa nähdä, mitä sitten kun ne loppuu.

Olen juonut nuoresta saakka aktiivisesti, minut voisi määrittää alkoholistiksi, mutta toisaalta olen hyväkuntoinen, yli viiskymppisenä kolmekymppisen tasolla.

Minulla on ollut kerran pidempi, noin vuoden mittainen kuiva kausi, ja lukuisia tipattomia. Lopettaminen ei ole ikinä ollut vaikeaa, sanoisin juovani tylsyyteen.

Vierailija
27/28 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16 vuotta sitten lopetin. Mulle helppoa, mutta sukulaisille ja ystäville vaikeampaa. Piti vuosia selitellä päätöstä, koska en ollut mikään suurkuluttaja ennen päätöstä. Vähän väliä ihmeteltiin miksi en voi ottaa edes yhtä lasillista. Meni varmaan n. kymmenen vuotta ennen kuin kyselyt loppuivat. Olen säästänyt sekä terveyttä että rahaa näinä vuosina. Ei kaduta hyvä päätöseni.

Sama mulla. Itselläni ei ole vaikeaa olla ilman alkoholia, mutta muita se tuntuu häiritsevän. Ei tehnyt enää mieli juoda mitään, kun mieskin lopetti juomisen.

Vierailija
28/28 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempatkaa mua etten lähde kaljakauppaan. Hyvä aloitus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi