Miten on mahdollista, että tavallinen mies on kelpaamaton deittimarkkinoilla?!?
Tervetuloa vaan meidän miesten maailmaan nelikynppiset naiset...
Kommentit (159)
Naisilla runsaudenpula ja vaikeus valita. Ja monella vielä joku instamaailman luoma paine, että ei saa tehdä "huonoa" valintaa.
Sammuttaa tehokkaasti sponttaanit kipinät, ellet ole mitenkään erityisen kiinnostava yksilö jo tutustuessa.
Ei voi yleistää, mutta sellaisia havaintoja tein itse tavallisena miehenä deittimarkkinoilla. No, ratkaisin ongelman sillä että en ottanut asiasta paineita, vaan tarkensin omaa hakuani. Kun kriteerit oli selvillä niin se Oikea oli helpompi löytää.
Tinderiä en testannut. Uskoisin että se vielä korostaa tuota "sitä jotain" kriteerin hakua. Postimerkin kokoisesta kuvasta. Ei hyvä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen mies kyllä kelpaa jos on sellainen normaali ja psyykkisesti tervepäisen kirjoissa sekä hallitsee alkeelliset käytöstavat, käy töissä, sosiaalisesti kykenevä normaaliin kanssakäymiseen, huolehtii hygieniastaan jne.
Turha enää aloittaa tätä ulinaa tästä samasta ikuisuusaiheesta kun kaikki on moneen kertaan ulistu, uhriuduttu, syyllistetty ja syytetty, ja tasan yhtä monta kertaa naiset yrittäneet vääntää rautalangasta, taivuttaa ratakiskoista jne. ne täsmälleen samat asiat joita tässäkin ketjussa on jo todettu..
Eikö kipinällä tai kemialla ollutkaan enää merkitystä? Vai tuleeko kipinä käytöstavoista tai työssäkäynnistä?
Olen eri, mutta käytöstavat kuten muukin sosiaalinen osaaminen on todellakin keskeisellä sijalla siinä, tunteeko toisen kanssa kipinää ja kemiaa. Nämä liittyvät vahvasti vuorovaikutukseen ja dynamiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
On kelvollinen. Sinulla on sitten jotain henkilökohtaisia syitä, miksi olet kelpaamaton.
Tai sitten yrittää omaa tasoaan huomattavasti tasokkaampia naisia. Jotain missitason nuoria kaunottaria, joita kaikki miehet haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä säälittää ns. tavalliset miehet. Ikävuodet 15-30 ilman naista. Tämän jälkeen voi löytyä joku, kun hypergamisilla naisilla tulee biologinen kello vastaan ja on itsellekin kertynyt vähän statusta.
T: mies, avioliitossa, hyvätuloinen
Ja olen tietysti sitä mieltä, että hyvä kun löytyy sitten kolmenkympin jälkeen tasokas naiskumppani menestyneille miehille. Olen iloinen siitä. On vaan vähän surullista, että miehen parisuhde-elämä alkaa kolmekymppisenä, kun on kertynyt statusta. Silloin miesten taso alkaa nousta ja naisten laskea.
Jos ei mies pysty olemaan kiinnostava ilman "statusta" (mitä ikinä tällä nyt tarkoitatkaan - en ainakaan itse hahmota, että miehillä mitään erityistä statusta olisi kolmenkympin jälkeenkään), niin ehkäpä he eivät vaan ole kovin kiinnostavia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä säälittää ns. tavalliset miehet. Ikävuodet 15-30 ilman naista. Tämän jälkeen voi löytyä joku, kun hypergamisilla naisilla tulee biologinen kello vastaan ja on itsellekin kertynyt vähän statusta.
T: mies, avioliitossa, hyvätuloinen
Ja olen tietysti sitä mieltä, että hyvä kun löytyy sitten kolmenkympin jälkeen tasokas naiskumppani menestyneille miehille. Olen iloinen siitä. On vaan vähän surullista, että miehen parisuhde-elämä alkaa kolmekymppisenä, kun on kertynyt statusta. Silloin miesten taso alkaa nousta ja naisten laskea.
Ei ole mikään pakko kolmikymppisenä statusmiehenä tyytyä kolmikymppiseen naiseen. Varsin helposti voi saada 5-10 vuotta nuoremman naisen.
M31, jolla N23.
Suurin osa 30v miehistä ei omaa mitään saumoja 30v naisiin. Ei toivoakaan.
Olen tavallinen mies, ainakin omasta mielestäni. Eilen oli kivat treffit nätin 19-vuotiaan naisen kanssa. Jatkoa tulossa. Tinder hälyttää jatkuvasti uusista matcheista. Eli kyllä tavallinen mies pärjää, tai sitten en ole tavallinen mies. M35
Vierailija kirjoitti:
Naisilla runsaudenpula ja vaikeus valita. Ja monella vielä joku instamaailman luoma paine, että ei saa tehdä "huonoa" valintaa.
Sammuttaa tehokkaasti sponttaanit kipinät, ellet ole mitenkään erityisen kiinnostava yksilö jo tutustuessa.
Ei voi yleistää, mutta sellaisia havaintoja tein itse tavallisena miehenä deittimarkkinoilla. No, ratkaisin ongelman sillä että en ottanut asiasta paineita, vaan tarkensin omaa hakuani. Kun kriteerit oli selvillä niin se Oikea oli helpompi löytää.
Tinderiä en testannut. Uskoisin että se vielä korostaa tuota "sitä jotain" kriteerin hakua. Postimerkin kokoisesta kuvasta. Ei hyvä ei.
Jos on vaikeus valita runsaasta tarjonnasta, silloin se tarkoittaa vain sitä, että kukaan ei ole erityisen kiinnostava ja sellainen, jota on etsimässä. Nimittäin satojen, ehkä tuhansien miesten Tinder-profiilit selanneena voin vakuuttaa sinulle, että kun oikeanlainen ihminen osuu kohdalle, silloin todellakin ON helppo valita. Ihan sama kuinka paljon muuta tarjontaa olisi. Mutta ei sitä valintaa tietenkään mistään "postimerkin kokoisesta kuvasta" tehdä - miesten kannattaakin panostaa profiiliinsa, jotta oikeanlaiset naiset voivat löytää heidät. Todella monta tekstitöntä miestä olen itsekin laittanut vasemmalle vain siksi, että eivät kertoneet itsestään mitään ja pelkkä kuva ei herätä kiinnostusta.
Ja oikeanlainen ihminen, se minulle sopiva, on todellakin kiinnostava yksilö jo tutustuessa. Ainakin tällaisille kuin minä, jotka etsivät samanhenkistä ihmistä, jonka kanssa synkkaa.
"Jos ei mies pysty olemaan kiinnostava ilman "statusta" (mitä ikinä tällä nyt tarkoitatkaan - en ainakaan itse hahmota, että miehillä mitään erityistä statusta olisi kolmenkympin jälkeenkään), niin ehkäpä he eivät vaan ole kovin kiinnostavia ihmisiä? "
Kai sen myötä tulee jonkinlainen itsetunto ja myös pätää ostaa naista. Mutta 30v nainen on tuossa vaiheessa jo oppinut miesten temput eikä häntä pysty huijaamaan pätällä ja itsevarmuudella. Siksi nämä optaavat parikymppisiin, joille mies jolla on pätää ja itsevarmuutta on parempi kokemus kuin oman ikäinen keltanokka. Mutta samassa veneessä nekin naiset ovat.
Tiedän vain pari tällaista keissiä, missä miehellä ollut yli 10v itseään nuorempi tyttöystävä. Kaikki päättyneet eroon ja ongelma ei ollut naisissa. Kun ei se ole. Miehillä on yksinkertaisesti sisäänrakennettu hyväksikäyttöasenne naisia kohtaan, millä he paskovat heidät. Ihan iästä riippumatta.
Uskonnollisissa konteksteissa mies pakotetaan alustaasti huolehtimaan naisesta. Ei ateisti. Tämän vuoksi länkkärien liitoista yli 90% tuhoutuu. Ja ihan varmasti lukumäärä on noin korkea, sillä nämä samat tyypit yrittävät samaa hyväksikäyttöstrategiaa useampien eri naisten kanssa. Ne liitot jotka kestävät, perustuvat naisen sisäistettyyn misogyniaan eli itseinhoon, tai miehen korkeampaan moraaliin, esim. jonkun uskonnollisen yhteisön sosiaalisen paineesta johtuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomiakat luulee itsestään liikoja. Mä olen ihan tavallinen amis. Japanilaisille naisille kyllä kelpaa. Innostuvat, kun kertoo olevansa suomalainen. Asuessani 2 vuotta Tokyossa ollessani opettajana seurustelin 2 japanilaisen naisen kanssa. Ja vuosittain Japanissa lomamatkustellessa aina saan yökerhoissa ja baareissa seuraa.
Suomiakat luulevat itsestään liikoja. Haluavat rikkaan. M28
Mitä väliä sillä on, kun tehän voitte hakea naisen Japanista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisia miehiä on hyvin vähän. Suuri osa miehistä jakautuu hyviin ja huonoihin (naisten silmissä)
Näin. Hyviä on se 5 prosenttia max...
95% miehistä on naisten mielestä keskimääräistä huonompia, niinhän se hypergamia menee...
Vierailija kirjoitti:
Ites sitä mieltä että nämä ovat ainoita järkeviä pariutumiskanavia. Livenä joudut tuhlaamaan mielettömästi aikaa niiden samojen perusjuttujen selvittämiseen, jotka tulevat tinderissä ja apeissa ilmi välittömästi. Lisäksi joudut vuorovaikuttamaan miehen kanssa, jolla saattaakin olla jo lapsia tai jopa aviovaimo, kun et tiedä tätä mitenkään päälle päin etukäteen. Tinderissä ja muualla pystyy karsimaan tämän välittömän roskan siis pois ja jäljelle jääviä arvioimaan sen mukaan, onko mies suurempi uhka vai mahdollisuus. Sillä tosiaan mies on naiselle potentiaalinen uhka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisia miehiä on hyvin vähän. Suuri osa miehistä jakautuu hyviin ja huonoihin (naisten silmissä)
Näin. Hyviä on se 5 prosenttia max...
95% miehistä on naisten mielestä keskimääräistä huonompia, niinhän se hypergamia menee...
Tosiasiassa en usko ett naiset haluavat sitä 5%. He vaan luulevat haluavansa, sillä jotkut elävät vielä kuvitelmassa, että miehen omistelu on joku juttu. Mutta jos heillä olisi realistista perspektiiviä mitä elämä on ilman miestä, uskoisin etteivät he valitsisi jahdata näitä. Se vaan vaatii aika paljon itsenäisyyttä valita NAIS SIGMA TIE ja WOMEN GOING THEIR OWN WAY ja sanoa heippa parisuhteille. Eipä siltä tieltä kyllä kukaan nainen koskaan palaa...
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mitään runsaudenpulaa kuin ainoastaan niillä kauniilla naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ites sitä mieltä että nämä ovat ainoita järkeviä pariutumiskanavia. Livenä joudut tuhlaamaan mielettömästi aikaa niiden samojen perusjuttujen selvittämiseen, jotka tulevat tinderissä ja apeissa ilmi välittömäst
Ja miksi tuo on iso ongelma, että livenä joutuisi jonkun jo lisääntyneen tai naimisissa olevan hampaisiin? Koska miehet ovat predatoreita. Samasta syystä eksienkään kanssa ei voi olla tekemisissä. Siitä huolimatta, vaikka oltaisiin kuinka näennäisen sivistyneitä, he uhkaavat muita miehiä, jos omaavat naista kohtaan himoa. Siksi on naiselle parasta ja turvallisinta, että mies EI kiinnostu hänestä, varsinkin jos kyseessä on tällainen ongelmatapaus. Siksi on parasta, että miehet pysyvät kännykän etäisyyden päässä, kunnes on perusjutut selvitetty. Eli ensinnäkin pariutumiskelpoisuus ja toisekseen se, ettei ole uhka. Sitten on vielä se, että pitäisi olla kiva ja miellyttävä...
" Livenä joudut tuhlaamaan mielettömästi aikaa niiden samojen perusjuttujen selvittämiseen, jotka tulevat tinderissä ja apeissa ilmi välittömästi."
No kukin tavallaan. Minulle se "perusjuttujen selvittäminen" kasvotusten on juuri iso osa sitä tutustumista. Siinä samalla oppii paljon siitä toisesta ja siiten miten hän asioista kertoo, miten ne asiat kokee jne. Ja millainen persoona hän on.
Ihmiset voivat satuilla nettiin ummet ja lammet siitä millaisia he ovat mutta kasvotusten se vaikutelma voi kaatua saman tien. Enemmän minusta netissä tekee turhaa työtä kun ensin innostuu ja sitten tajuaa että toinen onkin esittänyt itsensä ihan liian hyvässä valossa. Viisi minuutti akasvotusten kertoo yleensä jo sen että onko tässä jotain mahdollisuuksia enempään. Ei siinä sen enempää mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole mitään runsaudenpulaa kuin ainoastaan niillä kauniilla naisilla.
Ei ole meilläkään ellei ole h u t s u . Jos tekee biossaan selväksi ettei kiinnosta mitkään puolivillaiset panosuhteet niin hiljaista pitelee. Eikä haittaa sinänsä, olen aina ollut sitä mieltä että jos roska pitää itse itsensä kadulla ja roskiksessa niin se on kaikkien etu vaan.
"Siksi on parasta, että miehet pysyvät kännykän etäisyyden päässä, kunnes on perusjutut selvitetty. Eli ensinnäkin pariutumiskelpoisuus ja toisekseen se, ettei ole uhka. "
Miten nuo asiat varmistetaan vain kännykällä?
Vierailija kirjoitti:
" Livenä joudut tuhlaamaan mielettömästi aikaa niiden samojen perusjuttujen selvittämiseen, jotka tulevat tinderissä ja apeissa ilmi välittömästi."
No kukin tavallaan. Minulle se "perusjuttujen selvittäminen" kasvotusten on juuri iso osa sitä tutustumista. Siinä samalla oppii paljon siitä toisesta ja siiten miten hän asioista kertoo, miten ne asiat kokee jne. Ja millainen persoona hän on.
Ihmiset voivat satuilla nettiin ummet ja lammet siitä millaisia he ovat mutta kasvotusten se vaikutelma voi kaatua saman tien. Enemmän minusta netissä tekee turhaa työtä kun ensin innostuu ja sitten tajuaa että toinen onkin esittänyt itsensä ihan liian hyvässä valossa. Viisi minuutti akasvotusten kertoo yleensä jo sen että onko tässä jotain mahdollisuuksia enempään. Ei siinä sen enempää mene.
En minä sitä tarkoita, että mies kertiosi olevansa kiva ja komea. Vaan sitä, että onko hänellä esim. lapsia ja työtä. Enkä todellakaan innostu kenestäkään nettiprofiilin perusteella.
Olet vamaan itse mies jos pidät treffejä jonain "5min eforttina" etkä koe niissä mitään uhkaa tai haittaa. Pakkiraivoakaan et ole ilmeisesti joutunut kokemaan. Eli hyvin untuvikko ja todennäköisesti itse se ongelma, mitä muut joutuvat välttelemään.
Olen tavallinen suomalainen mies ja deittaillut viimeisen 10 vuoden aikana vaihtelevasti jäätyäni sinkuksi pitkästä parisuhteesta 38 vuotiaana. Missään kohtaan eole ole kokenut, että olisin kelpaamaton deittimarkkinoilla ja olen saanut treffejä mielestäni ihan mukavasti. Nykyään kriittisin osa koko juttua olen minä itse. Eron jälkeen kalenterissa olikin reilusti tyhjää ja koitti keksiä tekemistä. Sittemmin oilen aloittanut uuden harrastuksen, minkä myötä treenaaminen, valmentaminen ja seuran pyörittämiseen liittyvät jutut ovat omalta osaltaa täyttäneet kalenteriani. Olenkin nykyään pitkiä pätkiä ilman mitään deittiprofiileja tai hakuilmoituksia. Kun sitten teen lyhyeksi aikaa profiilin johonkin palveluun, niin olen varsin valikoivan lähdenkö jonkun kanssa treffeille. Toisaalta olen nykyään myös laiksa viestittelemään, koska minulla on parempaakin tekemistä kuin chättäillä jonkun tuntemattoman kanssa. Kun huonosti tulee viestiteltyä, niin ei herää kiinnostusta mennä treffeille ja usein päädynkin lopettamaan tutustumisen jo viestittelyvaiheessa.
10 vuoden aikana ylivoimaisesti yleisin tilanne on ollut,ettei kumpaakaan osapuolta ole kiinnostanut toiset treffit. En tiedä miten tässä kohtaa voisin jotenkin syyttää naisia, koska yhtälailla itse olen ollut toteamassa ettei toinen kiinnosta minua yhtään. Vaikka treffeillä onkin yleensä ollut ihan ok olla, niin fiilis on ollut aika samaa tasoa kuin jos olisi työkaverin kanssa liikkeellä. Juttu voi luistaa, muttei ole mitään romanttista kiinnostusta toista kohtaa.
On tavallinen tai ei, kuha🐟 on mulle sopiva!