Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kulujen jakaminen parisuhteessa, köyhä mies

Vierailija
17.08.2025 |

Uusioperhe, minulla 1 lapsi, avopuolisolla ei lapsia. Mies tekee vain osa-aikaisesti töitä ja tulot hänellä pienet. Minä teen ajoittain 7 pvänö viikossa töitä jotta rahat riittäisi elämiseen. Mies osallistuu asumiskuluihin 350€/kk, maksaa oman puhelinlaskunsa ja vakuutukset, muilta osin minä maksan kaiken (ruuan +muut peruskulut, sähkön jne muut asumiskulut, mahdolliset reissut, ravintolakäynnit jne jne). Olen aika loppu tähän. Miehellä omistusasunto jossa vuokralainen, tällä kattaa asunnon kulut, eli kerryttää omaisuutta asunnon muodossa kokoajan itselleen. Minulle ei ole kertynyt kuin velkaa, mitään ei jää käteen kun kaikki menee elämiseen. 

Mitä vi€&ua teen, tavallaan haluan olla miehen kanssa mutta kieltämättä tämä taloudellinen tilanne on alkanut jäytää niin paljon, että muutoin hyvä parisuhde on alkanut rankasti kärsiä. Vit_-€taa lähteä töihin kun toinen jää nukkumaan. En halua enää seksiä eikä muutenkaan miehen seura innosta. En haluaisi erotakaan, mutta en tiedä miten asennoitua niin ettei tilanne häiritsisi. 

Kommentit (161)

Vierailija
21/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen sun lapsi ? Ja aiotteko hankkia yhteisiä lapsia ? Sitten saisit elättää koko perhettä. Vaikka itsepähän kärsit.

Vierailija
22/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eööi et hyödy miehestä taloudellisesti?

Kamalaa.

Jaxuhalit.

Et kuitenkaan eläisi yhtään leveämmin omillasi, eikö niin? 

Eläisi leveämmin, koska ei tarvitsisi maksaa äijän kuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa asunnossa asutte? Kt/okt, oma vai vuokralla?

Vierailija
24/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miestä ei olisi kuvioissa, niin mitkä sinun tulosi ja menosi sitten olisivat? 

Vierailija
25/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käydä todellakaan mitenkään usein ravintolassa/reissussa tms, osin juuri siitä syystä että minun tulee pystyä kustantamaan myös miehen osuus näistä. Ollaan kyllä karsittu kaikki ylimääräiset kulut, kuten auto, en osta itselleni uusia vaatteita, kosmetiikkaa tai käy kahviloissa tai oikeastaan tällä hetkellä missään muualla kuin töissä. Ja joo turha sinällään valittaa, oma valintahan se on ollut tällaiseen lähteä.

No karsi ne loputkin ravintolakäynnit ja reissut ja pidä huolta itsestäsi. Miksi ihmeessä tuohon hommaan edes suostuit slun perin?

Vierailija
26/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laske mieheksi tuollaisia puuhastelijoita. Teen itsekin 45h viikossa töitä ja monet tutut vielä enemmän. Heitä luuseri pihalle.M40

Vierailija
27/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheen perustamisessa tärkeintä on, ettei kenenkään elämä huononnut siitä. Esim. sinun menosi eivät saa nousta perheen perustamisen myötä. 

Vierailija
28/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituinen aloitus ja omituisia vastauksia. Ei tuo taloudellinen kuvio liity parisuhteeseen millään tavalla. Parisuhde voi olla - ja normaaleilla ihmisillä onkin - ilman mitään elatusta mihinkään suuntaan. Samoin elatus- tai hyväksikäyttösuhteita voi olla ilman parisuhdetta.

Jos AP haluaisi parisuhteen ilman tuota lokkeilusekoilua, niin hänellä olisi sellainen.

Vierailija
29/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miestä ei olisi kuvioissa, niin mitkä sinun tulosi ja menosi sitten olisivat? 

Lukeehan se aloituksessa. Äijä maksaa 350 egee kuussa ja ap kustantaa kaiken muun äijästä koituvat kulungit.

Vierailija
30/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukeehan se aloituksessa. Äijä maksaa 350 egee kuussa ja ap kustantaa kaiken muun äijästä koituvat kulungit.

Mutta miksi siitä äijästä tarvitsee koitua penniäkään kulunkeja? Ei parisuhde maksa mitään.

Vierailija
31/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omillani asuessa esim ruoka-, vesi,-ym kulut olisivat pienemmät, voisin muuttaa pienempään ja halvempaan asuntoon. en tiedä olisiko säästö niin merkittävä, olen huono laskemaan rahoja ja aika höveli antamaan vähästäkin toiselle, sen vuoksi tässä tilanteessa varmasti olenkin. Alkanut vaan nyppiä että olen kokoajan töissä ja tuntuu ettei siitä siltikään ole mitään hyötyä itselle, eikä varsinkaan lapselle kun en ehdi viettää hänen kanssaan aikaa. Toki mies sitten katsoo lasta kun olen töissä, että siinä mielessä hyödyn, koska muutoin lapsi joutuisi olemaan yksin kotona. Ja kieltämättä ajatus siitä, että eroaisimmekin miehen aloitteesta vaikka 5 vuoden tms päästä, ja hän on koko tämän ajan pystynyt maksamaan omistusasuntoaan ja elelemään minun kustannuksellani, on alkanut vähän tuntua epäreilulta.

Vierailija
32/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä yksinkertaista kirjanpitoa noin kuukausi. Riittää, että seuraat "kirjanpidossa" lapsen kulut, asumiseen liittyvät kulut  sekä ruokakulut. 

Todennäköisesti miehen maksama 350 euroa riittää juuri ja juuri teidän yhteisiin, pakollisiin kuluihin niin kuin asuminen ja ruokakauppa.

Ne loput "menot" niin kuin reissut, ravintolat yms ovat asioita, joissa sinun pitää päättää haluatko vapaaehtoisesti kustantaa ne kaikki vai jätätkö kokonaan väliin. Mieti mikä on tärkein syy käydä syömässä. Jos se on sitä, ettet jaksa tehdä ruokaa ja mies vaan makaa tekemättä mitään, kannattaa kiireesti sopia muuta.

Mies käyttää sinua taloudellisesti hyväkseen, joten ei ihme jos vi&&&taa. Ei niin saa tehdä. 

Ei kenelläkään 350 riitä asumiseen ja ruokaan.

Riittääp

Jos olisi ääripihi 100 e kk syövä, ei se 250 riitä  asumiseen mitenkään.

Vierailija
33/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin älytön tilanne, etten osaa sanoa mitään. Eikö tärkeintä olisi satsata sun lapseen eikä johonkin random äijään? Ootko ihan tervepäinen?

Vierailija
34/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kattaako tuo 350 e nuo muut kulungit? 

Jos miestä ei olisi, niin ap maksaisi kaikki asumiskulut itse. 

Vierailija
35/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta sä ymmärrät, että sinua hän käyttää hyväksi.

No ei se ole hyväksikäyttöä, jos tämä on ap:n ehdotus alkujaan. 

Vierailija
36/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut joskus vähän samantyylisessä tilanteessa sillä erolla että mun avopuolisolla ei ollut mitään töitä. Olin täysin elatusvelvollinen, mies antoi jonkun verran rahaa kuukaudessa vuokraan ja ruokaan. Kyllähän se alkoi jossain vaiheessa kiristää välejä ja mulla oli just sellainen olo että olen vain joku elättäjä. Toisaalta meillä oli myös todella hauskaa ja kyllä mies joskus halusi vähillä rahoillaan viedä minut lounaalle tms. Ei se kuitenkaan riittänyt ja lopputulos oli se että mies muutti omaan asuntoonsa ja kokeillaan suhdetta niin että molemmilla on omat taloudet. Pallo on sulla. Haluatko olla suhteessa koska pelkäät yksin jäämistä vai pidätkö todella miehestä?

Vierailija
37/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi siitä äijästä tarvitsee koitua penniäkään kulunkeja? Ei parisuhde maksa mitään.

Et sinäkään selviä 350 eurolla kuukaudessa menoistasi.

Vierailija
38/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta sä ymmärrät, että sinua hän käyttää hyväksi.

Just niin. Tottakai mies viihtyy parisuhteessa ja tuskin haluaa erota, koska hyötyy niin paljon. Hän voi naisen kustannuksella kerryttää omaisuuttaan ja tehdä töitä osa-aikaisesti. Tuo on hänelle ihan ideaalinen tilanne. Tuo 350€ kattaa vain hänen osuutensa ruoasta ja sähköstä. En sano, että hänen tulisi osallistua lapsen kuluihin, sillä lapsi on ap:n. Mutta tilanne on todella epäreilu ap:ta kohtaan. Itse näkisin eron parhaana ratkaisuna. Ei ole mieltä ylentävää olla hyväksikäytön kohteena.

Ei tuo 350 riitä edes ruokaan ja sähköön.

Vierailija
39/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et aio tehdä sinulle ja lapsellesi parasta ratkaisua, eli erota, niin joko hyväksyt tilanteen tai eroat. Pelkällä valittamisella et etene mihinkään, ainakaan parempaan.

Vierailija
40/161 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kattaako tuo 350 e nuo muut kulungit? 

Jos miestä ei olisi, niin ap maksaisi kaikki asumiskulut itse. 

Ap elättää sitä tarinan äijää.