Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katri Helenan ääni edelleen kunnossa!

Vierailija
16.08.2025 |

Kyllä täytyy arvostaa, ei voi muuta. Olen itse vasta 73-vuotis eikä ääneni soi enää juuri lainkaan. Katri Helenan ääni on edelleen hyvä ja tulkinta kohdallaan Yle:n sivuilla nähdyn parin kappaleen mukaan. Harva saa vanheta noin kauniisti ja lempeästi ja kaikkien rakatamana. Uralle ei ole mahtunut ainoatakaan floppia tai töppäystä, skandaaleista phumttakaan.

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upeaa, että saamme nähdä ja kuulla konsertin itsenäisyyspäivänä.

Katrilla Teemu Muurimäen kauniita pukuja. Ja tietenkin viimeisenä pukuna se ikoninen valkoinen asu, joka hänellä oli UMK-esityksessä viime vuonna.

Kuka haluaa kiduttaa itseään Katri Helenan konsertills itsenäisyyspäivänä 🥶

Edvin Laineen Tuntematon sotilas juhlistaan ylen ohjelmistoa joka vuosi. Tuleeko Katri Helenan konsertista vastaava joka vuosi uusintana esitettävä ohjelma?

Vierailija
62/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllätysvieraiden aika!

Lavalle astelee liuta Suomen suurimpia naisartisteja: Ellinoora, Erika Vikman, Ida Paul, Anna Puu, Jenni Vartiainen, Hanna Pakarinen, Mira Luoti ja Paula Vesala.

He laulavat Katrin kanssa Elämän tie -kappaleen.

Sama joukko lauloi myös kyseisen kappaleen taustakuorossa studioversiossa.

Edellä mainittujen lisäksi lavalla on myös Aliisa Syrjä.

Oliko tuossa köörissä yhtään laulutaitoista?

Katri Helenan jäähyväiskonserttiin esiintymään kutsuminen on sellainen kunnianosoitus, että harva kieltäytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä veikkaatte, pitääkö huhu paikkaansa ja menee naimisiin huomenna Liimataisen kanssa?

Ehkä. Sillä taataan Tommille asuminen Katrin talossa sitten joskus, kun jää leskeksi.

Testamentilla voi asumisoikeuden myös järjestää, ei tarvita avioliittoa.

Vierailija
64/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana asuinympäristön Katri itselleen hankki, siellä mukava viettää eläkepäiviä. Ja hän on sen totisesti ansainnut.

https://image.seiska.fi/1464380.webp?imageId=1464380&x=0.00&y=0.00&crop…

Vierailija
65/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on nyt yllättäen lihonut. Aina on ollut niin hoikka.

Nuo molemmat "iltapuvut", jotka hänellä nyt on päällä, on ihan hirveitä telttoja. Näyttää vielä lihavammalta. 

Hän sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa joka lihottaa! Pieni pyöreys pukee häntä. 

Pieni pyöreys ei pue ketään!

Vierailija
66/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katri Helenan musiikki elää, voimme kuunnella sitä Spotifystä, Youtubesta, levyiltä.

Monia upeita kappaleita, suosikkejani ovat mm. Mun sydämeni tänne jää, Almaz, onnen lapsi, Katson autiota hiekkarantaa, Me teimme sen, Syysunelma, Altaelva, Taivaan tie.

Vierailija
67/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hjallis ja Jasmine konsertissa

https://www.instagram.com/p/DNbiGyVMuJD/

Vierailija
68/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole erityisemmin hänestä pitänyt koskaan.

Sama. Hän jotenkin hengittää yli laulunsa ja se kuulostaa vähän ylimairealta ja teennäiseltä. Mutta nuotissa pysyy hyvin.

Mites tuo sun oma laulutekniikka ja ääni, lurautapa malliksi. 

Vierailija
69/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatinut kyllä melkoista itsekuria, että noin pitkä ura mahdollista.  Itse olen huithapeli, arvostan ihmistä  joka pystyy kurinalaisuuteen vaikkakin olen pitänyt häntä vähän tylsänä ja vähän liian hillittynä ihmisenä.

Biisejään joitakin joskus kuuntelen Syysunelmaa, Katson autiota hiekkarantaa ym.

Anna mulle tähtitaivas biisi tuntuu omassa hyvin raskaassa elämäntilanteessa vähän irvokkaalta, keneltä voi anoa valoa, uskoa ja rohkeutta ym elämään ja suorastaan käskeä anna mulle! Kuka on tämä taho, jolta voi vaatia.

Kaikkea hyvää hänelle! 

Vierailija
70/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo molemmat "iltapuvut", jotka hänellä nyt on päällä, on ihan hirveitä telttoja. Näyttää vielä lihavammalta. 

Ehkä joku sairaus.

Laardimus perseys?

Vierailija
71/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ääni hänellä on ollut menopaussista asti, kuten kaikilla post-menopausaalisilla. Tässä klipissä on äänessä Katri Helenan lisäksi heleä-ääniset taustalaulajat (tukilaulajat) sekä epävireistä yleisöä: https://yle.fi/a/74-20177080

Vierailija
72/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän ainakaan turhan vaatimaton ole, valkoisessa asussaan, taustavaloissa ja nämä valkoisiin pukeutuneet muusikot orkesterissaan hän näyttää messiaalta joka on tullut pelastamaan syntiset, kädet ylös nostaen hän näyttää uskonnolliselta johtajalta. No sotien jälkeen syntyneille onkin varmaan lähellä sitä. On ehkä jo itsekin enemmän taivasosastossa kuin täällä maan päällä, hänellä on rakkaita siellä toisella puolella, on enkelit jne.

Vierailija
73/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän sairastaa kilpirauhasen vajaatoimintaa joka lihottaa! Pieni pyöreys pukee häntä. 

Pieni pyöreys ei pue ketään!

Aamuteeveessä oli joku yleisurheilija joka osallistuu ttk:hon. Tosi vanhan näköinen kun on niin laihat kasvot.

Vierailija
74/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Katri Helena tehnyt itse yhtään piisiä? Sama kuin jos joku menisi jäälle ja matkisi jotakin Ville Peltosen aikoinaan tekemää maalia. 

Vierailija
75/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna mulle tähtitaivas -laulun jälkeen lavalle kävelee liuta Suomen ykkösrivin artisteja. Mukana on muun muassa Erika Vikman, Ellinoora ja Anna Puu.

Huhhuh, kun vertaa lauluääniä. Erika on ainoa, joka yltää jonkun arvoiseksi laulajaksi. Nuo kaksi muuta🤮

Vierailija
76/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä niin levy-yhtiön vedätys ympätä vikaan biisiin kaikki mahdolliset laulajat, jotka eivät liity KH:n uraan millään lailla.

Oikea ratkaisu olisi ollut täräyttää vielä kerran Leidit lavalle. Ja sitten Anna mulle tähtitaivas vikana biisinä yksin, pelkällä pianosäestyksellä.

Nyt jäi tosi-tv-maku lopusta. 

Vierailija
77/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä hienoja laulajia niin Katri kuin Paulakin. Nykyään vaan jotain räpättäjiä, joita ei enää muisteta muutaman kymmenen vuoden jälkeen. Onneksi.

Nykylaulajia ei erota toinen toisestaan. Heillä ei oikeasti ole tunnistettavaa ääntä ja he vain hönkäilevät mitäänsanomattoman musiikin mukaan.

Toki muutama poikkeskin on, kuten Diandra ja Suvi Teräsniska.

Totta, aamulla kuuden jälkeen kuuntelin muka musaa radiosta. Naiset lauloi, mutta ihme epävireistä ulinaa ja sanoista ei saanut mitään selvää, painotukset ihan outoja. Oli pakko laittaa radio kiinni, kun meni hermo.🤨

Vierailija
78/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykytekniikalla saadaan laulua todella paljon muokattua ja korjattua, myös live- esityksessä. Vaativimmat osuudet tulevat nauhalta ja mikki mykistetään siksi ajaksi. Kuulijalle lopputulos näyttää luomulaululta.

Vierailija
79/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille jotka haluatte nähdä koko konsertin jo nyt, niin se löytyy youtuubista nimellä Katri Helena olympiastadion 16.8.2025 full consert. 

Siinä on koko taltiointi. Kiitos hänelle, kuka tämän taltioi.

Vierailija
80/155 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Katri Helena tehnyt itse yhtään piisiä? Sama kuin jos joku menisi jäälle ja matkisi jotakin Ville Peltosen aikoinaan tekemää maalia. 

Katri Helena on säveltänyt ja sanoittanut jonkin verran. Sävellyksistä tiedän kappaleen "Sinistä silkkiä" ja sanoituksista "Joulumaa" ja "Ystävä". Lisää voi jokainen hakea, jos kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi