Hevosalan toimijat laittaa estoon kun niitä kritisoi alan eläinsuojeluongelmista
Alan ongelmat on hyvin tiedossa. Nyt tulee vaan ajatus että niistä halutaan vaieta.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Mystistä kun hevoset ovat muutaman miljoonan vuotta tulleet toimeen ilman ihmistä, niin nyt parissa vuodessa on tapahtunut muutos jossa ne eivät enää osaa itse syödä heinää.
Niin, sillä, että ihminen on jalostanut hevosia tuhansia vuosia tietynlaiseksi, ei voi tietenkään olla mitään tekemistä asian kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kun luulin, että aloittajalla oli jotain kritiikkiä, mutta ei ole vielä näkynyt.
Jaa, no teille sitten varmaan onkin normaalia hakata raipalla eläin kuoliaaksi.
Säkö näet aloituksessa jonkin viestin, jossa kerrotaan, miten jossain on hakattu raipalla hevonen kuoliaaksi?
Jaa, no esimerkiksi tälläinenkin keissi löytyy jo päivän takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mystistä kun hevoset ovat muutaman miljoonan vuotta tulleet toimeen ilman ihmistä, niin nyt parissa vuodessa on tapahtunut muutos jossa ne eivät enää osaa itse syödä heinää.
Niin, sillä, että ihminen on jalostanut hevosia tuhansia vuosia tietynlaiseksi, ei voi tietenkään olla mitään tekemistä asian kanssa...
Uskohan nyt vaan että kaikesta inttämisestä huolimatta kun sen kuuleman mukaan aivan viimeisen päälle jalostetun kaakkisi laskee arolle, se ei enää vilkaisekaan kylän isänniltä kerjäämiisi ylijäämäpaaleihin päin, eikä varsinkaan sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kun luulin, että aloittajalla oli jotain kritiikkiä, mutta ei ole vielä näkynyt.
Säkö näet aloituksessa jonkin viestin, jossa kerrotaan, miten jossain on hakattu raipalla hevonen kuoliaaksi?
Hyi helevet, hevosharrastajat on sairaita🤢🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä sano, että keissejä ei ole, mutta tää on kummallinen tapa, että kerrotaan, että hirveästi kritiikkiä on, mutta ei oikein tuoda esille mitään. Kun kysyy, niin sitten kerrotaan, että ai jaa, sinä hyväksyt hevosen hakkaamisen hengiltä.
En hyväksy, enkä hyväksy sitäkään, että joku toimii tuolla tavalla kuin uutisessa. Mutta jos haluaa kritisoida hevosALAA, niin minusta yksittäiset hirmuteot eivät oikein ole hevosALAN kritiikkiä. HevosALALLA ei ole yleisenä toimintatapana jättää hevosia kuristumaan koppiin. HevosALALLA sen sijaan on muita ongelmia, mutta ne ovat harvoin sellaisia, joihin hevostenpidosta täysin kujalla olevien ihmisten kritiikki auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä sano, että keissejä ei ole, mutta tää on kummallinen tapa, että kerrotaan, että hirveästi kritiikkiä on, mutta ei oikein tuoda esille mitään. Kun kysyy, niin sitten kerrotaan, että ai jaa, sinä hyväksyt hevosen hakkaamisen hengiltä.
En hyv
Ilmeisesti eläinrääkkäyskin on asia, joka pitää hevosharrastajille erikseen mainita kritiikkinä, koska se ei näille ole itsestäänselvyys...
No, ensinnäkin lihavuus ei ole pienempi ongelma kuin nälkään nääntyminen. Ensimmäinen on yleinen ja hevosen jokapäiväiseen hyvinvointiin vaikuttava ongelma, toinen taas marginaaliongelma. Toki erittäin vakava sellainen, mutta ei tavanomainen, kun taas ensimmäinen on enemmän sääntö kuin poikkeus.
Yksi syy, miksi huonoon hevosenpitoon ei puututa, on se, että hevoset ovat väliinputoajia lemmikkien ja tuotantoeläinten välissä. Niiden hyvinvointia koskevat säädökset ovat hyvin löyhät (toki nyt on se uusi laki, enkä ole vielä siihen tutustunut, toivottavasti ne suurimmat porsaanreiät olisi nyt tukittu eikä keskitytty nippeliasioihin). Ja hevosen "hoidoksi" on tähän asti riittänyt sekin, että joku naapuri hoitaa, kun omistaja ei hoida. Kun tekee elsun, sanotaan, että tehän hoidatte ne. Samoin on täällä paikkakunnallani tehty samasta toimijasta elsuja vuosia ennen kuin asiaan puututtiin (ja se vaati myös sen, että joku lapsi loukkaantui vakavasti).