Sinä jolla on aina kotona puhdasta, paljasta salaisuutesi
Itselleni ei siis kerry mitään vaate- tai astiakasoja, vaan ongelma on se että lattialla on aina jotain irtohiuksia, pölyä ym. Keittiön kaapeissa on sormenjälkiä ja seinissä roiskeita. Ei jaksaisi olla koko ajan pyyhkimässä, miten siis saan pidettyä siisteyttä paremmin? Kerro vinkkisi.
Kommentit (48)
Siivoilen joka päivä vähän. Tavaroille on mietityt paikkansa ja säilytystilaa on tarpeeksi, eikä liikaa tavaraa. Jos laiskottaa, en jätä tekemättä koska "ei huvita". Vain jos oikeasti tarvitsen lepoa niin silloin lepään ja siivoan sitten myöhemmin.
Mielenterveysongelmahan tuo on, ei se sen kummempaa ole. Muuta kysyttävää?
Vierailija kirjoitti:
Ap on valinnut vääränlaiset pinnat. Hyvästä ei pienet erotu.
Hyi. Inhottavinta on pinnat joissa lika ei näy. Sehän ei tee niistä puhtaita! Itse olen valinnut vaaleat pinnat, joista tulee näkyvä lika pyyhkäistyä heti pois, eikä koskaa tule pinttyneen lian hinkkaamisen tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vaimo.
Rehellinen mies!
Annan palvelijoilleni potkut mikäli kartanoni ei ole siisti.
Miehelläni on bakteerikammo. Siivoan ihan normaalisti ja sitten mies tekee siihen päälle vielä supersiivouksen kun pelkää että bakteereja muhii jossakin. Likaa yms ei pääse mihinkään kertymään kun mies suitsait heti sen siivoaa.
Meillä on sotkevia lemmikkieläimiä, niin imuroin joka päivä ja tarvittaessa useammasti päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on valinnut vääränlaiset pinnat. Hyvästä ei pienet erotu.
Hyi. Inhottavinta on pinnat joissa lika ei näy. Sehän ei tee niistä puhtaita! Itse olen valinnut vaaleat pinnat, joista tulee näkyvä lika pyyhkäistyä heti pois, eikä koskaa tule pinttyneen lian hinkkaamisen tarvetta.
Mun mielestä parhaat pinnat siivoamisen kannalta on puolikiiltäviä, tai kiiltäviä. Niissä näkyy lika, mutta ne ei myöskään imaise sitä likaa itseensä ja pinty herkästi. Pahinta on huokoiset, rypyläiset ja mattapintaiset materiaalit, joita voi olla todella vaikeaa saada puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Siivoilen joka päivä vähän. Tavaroille on mietityt paikkansa ja säilytystilaa on tarpeeksi, eikä liikaa tavaraa. Jos laiskottaa, en jätä tekemättä koska "ei huvita". Vain jos oikeasti tarvitsen lepoa niin silloin lepään ja siivoan sitten myöhemmin.
Siivoushullu ystäväni on kova heittämään tavaraa pois. Siis kaikki turha, ja monesti tarpeellinenkin, vaan roskiin. Sillä se siisteys säilyy.
Kevätsiivous jolloin pyyhin ovet ja hyllyt. Imurointi, pöydät ja keittiöpyyhkeet puhtaita.
Vierailija kirjoitti:
Sinillä siivous sujuu.
Sinillä siivous sujuu ja kaikki Joukolla jäätä särkemään.
Millaisia puhdistuaineita teillä on ja mitä siivousvälineitä? Useammalla taisi olla roboimuri.
Lattialta pyyhkäisee helposti irtohiukset ja hiekat yms teräväkuivaimella, eli se sama millä kuivaat kylppärin lattian. Ei toki korvaa imurointia, mutta pikasiivoukseen kätevä.
Ruoanlaiton jälkeen pitäisi heti jaksaa myös pyyhkiä pinnat ja siistiä tasot niin lika ei pääse pinttymään.
Asun yksin ja mulla on kissa. Omat jäljet on hyvin helppo siivota. Kissan vuoksi imuroin joka toinen päivä. Koti on aina siisti.
Käytän joka päivä siivoamiseen 30min-1h. En putkeen, vaan aina kun huomaan jossain likaa, pyyhin sen tai kesken muiden hommien saatan yhtäkkiä järjestää jonkun kaapin tms.
Tahrat pyyhin heti, yleensä nopeampi pyyhiä heti kuin kuurata kuivuneita/pinttyneitä.
Jos häiritsee niin laitan verhot kiinni ja otan silmälasit pois päästä.
Siistit ihmiset siivoat jatkuvasti ja säännöllisesti. Nimenomaan se säännöllisyys on avainsana. Siivotaan vähän kerrallaan ja siihen päälle viikottainen siivous, ei päästetä kämppää leviämään. Siivotaan jo ennen kuin sotkut näkyy.
meillä myös lattioilla näkyy kaikki, kaksi kertaa viikossa vähintään pitäisi lattioita siivota. Imuroin kerran viikossa, toisen kerran pyyhkäisen staattisella liinalla. Taloudessa on kolme pitkätukkaa niin karvaa irtoaa.