Olen vela mies. Ajatuksia kun lapsia en halua. En ole koskaan ollut lasten perään.
Mitä ajatuksia nousee kun olen vela mies. En välitä lapsista ja onnellinen tälleen elämään. Lapsia tehköön he jotka niitä haluavat. Minä en niitä tee.
Vela mies
Kommentit (44)
Ei lasten hankkiminen ole mikään kaikkien päämäärä tai velvollisuus.
Vaikka eläimet tekee jälkeläisiä sen minkä ehtivät, kai voi olla edes jotain, mikä erottaa ihmiset eläimistä. Kun ollaan muuten aivotonta porukkaa, joista hyvä jos puolet on edes kelvollisia lastenkasvattajia.
Mä tunnen neli-viisikymppisen sisaruskatraan, joissa kaikki ovat veloja. Olen joskus miettinyt mitäköhän niiden vanhemmat asiasta ajattelee, kun varmaan aikoinaan ovat kuvitelleet saavansa jopa ison määrän lapsenlapsia 🤔 Niillä on tosi kivat ja sydämelliset vanhemmat ja niistä olisi varmasti tullut aivan ihanat isovanhemmat, mutta life is a box of chocolates 🤷
Olen tavannut vela-miehiä ja heistä on jäänyt vähän hysteerinen vaikutelma. Yhden kanssa jopa seurustelin. Vaati mua vannomaan, että teen abortin, jos tulen raskaaksi. Sanoin etten voi mitenkään luvata sellaista ja juttu meni poikki. Olen siis itsekin vela :D
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuli velamies vasta 40 vuotiaana, kun en kelvannut yhdellekään naiselle edes kädestä pidettäväksi. Unelma oli kyllä perustaa perhe jo 15 vuotiaana,mettä olihan tämä aika yhtä kärsimystä kun vastakaikuna sai pelkkää kylmyyttä.
Eikö vela tarkoita vapaaehtoisesti lapsetonta? Ei ihan kuulosta siltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei lasten hankkiminen ole mikään kaikkien päämäärä tai velvollisuus.
Vaikka eläimet tekee jälkeläisiä sen minkä ehtivät, kai voi olla edes jotain, mikä erottaa ihmiset eläimistä. Kun ollaan muuten aivotonta porukkaa, joista hyvä jos puolet on edes kelvollisia lastenkasvattajia.
Eikä eläimetkään tee. Nekin ovat kaikki yksilöitä ja veloja löytyy. Joitain on käytännössä mahdoton saattaa paksuksi ilman tainnutusta ja keinosiemennystä.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös. En ole myöskään ole valmis muuttamaan yhteen kenenkään kanssa. Tapailusuhde, jossa asutaan omissa asunnoissa, on minulle maksimi.
Miten on onnistanut tämä elämäntapa?
Ymmärrättekö, että esim. työnteko on täysin turhaa, jos ei ole perhettä mitä elättää? Suosittelen nyt kuitenkin etsimään sen kumppanin ja perustamaan perheen. Sieltä sitä merkitystä löytyy elämään, ei työelämästä tai bilettämisestä.
Velat vauva-palstalla hakemassa tukea valinnoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut vela-miehiä ja heistä on jäänyt vähän hysteerinen vaikutelma. Yhden kanssa jopa seurustelin. Vaati mua vannomaan, että teen abortin, jos tulen raskaaksi. Sanoin etten voi mitenkään luvata sellaista ja juttu meni poikki. Olen siis itsekin vela :D
Et kuulosta velalta.
Velojen onneksi he asuvat maassa jossa ihmiset saavat tehdä mitä huvittaa ja elää "oman näköistänsä" elämää. Ei tarvitse mennä kuin rajan yli itään, tai eteläisempään Eurooppaan, niin yhteiskunnan odotukset ja sosiaalinen paine ovat aika kovat perheen hankkimisen suhteen.
Ei mulla muuta.
Se on sinun päätös ja ymmärrän kyllä täysin kun en ole itsekään koskaan lapsia halunnut. Nyt olen 38 vuotias. Ajattelin jo puberteetitissa etten halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös. En ole myöskään ole valmis muuttamaan yhteen kenenkään kanssa. Tapailusuhde, jossa asutaan omissa asunnoissa, on minulle maksimi.
Miten on onnistanut tämä elämäntapa?
Yllättävän hyvin. Lukematon naisia on tullut kotiini treffeille. Minulle on oikeastaan ihan sama olenko yhden naisen kanssa tapailusuhteessa tai monien naisten kanssa, jotka vaihtuvat usein.
On hyvä että et lisäänny, koska aloituksesta päätellen olet todella yksinkertainen. Sellainen periytyy.
Elämä voi olla raskasta, jos ymmärrys on sillä tasolla, että kyselee joka asiaa vauvapalstalla. Koeta elää itsesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö, että esim. työnteko on täysin turhaa, jos ei ole perhettä mitä elättää? Suosittelen nyt kuitenkin etsimään sen kumppanin ja perustamaan perheen. Sieltä sitä merkitystä löytyy elämään, ei työelämästä tai bilettämisestä.
Kyllä ne ruoat ja laskut pitää maksaa, vaikka ei olisikaan vaippaikäisiä kotona pyörimässä.
Vai ajattelitko että lapsettomilla ei ole laskuja maksettavana?
Kuka sitten etsii mistäkin sen elämäm merkityksen. Se on jokaisen oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Velat vauva-palstalla hakemassa tukea valinnoilleen.
Tämä on Aihe vapaa.
Mulle heräsi tähän velakeskusteluun osallistuvista miehistä ajatuksia joo: Ensin ap, joka luulee tylsän normiratkaisunsa olevan joku sensaatiouutinen tuntemattomille. Toiseksi jamppa, joka on 15v lähtien halunnut lapsia, muttei kelvannut naisille ja on velan vastakohta eli ei edes tiedä mistä keskustellaan. Kolmanneksi vielä sankari, joka tuntee vanhemmuuden onnen, koska joku random napero hymyili hänelle kadulla, joten omien lasten hankinta on turhaa.
Ajatus, joka heräsi on sellainen, että keskustelu voisi olla jonkun älyllisesti lievästi kehitysvammaisten päivätoimintaan kuuluvsn "näin osallistun somekeskusteluun"- kerhon luomus.
Onhan avaaja sinulle tehty jo vasektomia? Jos ei niin kipin kapin.
Toivottavasti olet myös käynyt vasektomiassa ettei satu "vahinkoa"? Moni nainen on vaan käyttävinään ehkäisyä. Yhtäkkiä ovatkin paksuna.
Vierailija kirjoitti:
Apua. :D Mulla oli myös tuollainen tapailumies aikanaan. En tiedä oliko hän vela, mutta ei ainakaan silloin halunnut lapsia. Itse olen vela. Mies selitti useinkin suu vaahdossa että mun on pakko tehdä abortti jos vahinko sattuu. Sanoin etten voi tietää mitä siinä tilanteessa ajattelen enkä lupaa mitään. Mies alkoi rähjäämään että abortti ei ole murha, abortti ei ole murha, et voi ajatella että se on murha!
No en ajattelekaan, mutta olen kuullut villejä juttuja hormonien vaikutuksesta jo alkuraskaudessa. Siksi en lupaa kellekään yhtään mitään, mutta pidän hyvää huolta ehkäisystä.