Labubu ?
Joko olet hommannut tämän kiinalaiselta rihkamalelulta näyttävän maskotin joka täytyy nyt olla ja jonka avaamisesta pussistaan täytyy myös tehdä somepostaus.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Noiden hahmojen suosiota on popkulttuurissa ja mediassa perusteltu sillä että maailman tilanne on pelottava, pitää saada kevennystä siihen joten voi laittaa karvaisia olioita roikkumaan ja niille voi pukea kivoja vaatteita (Labubu, Hacipupu), ja saa itkeä ja sekin on ok (Cry Again nuket) eikä tarvitse aina näyttää kovikselta, tai jos haluaa vähän pelottavampia ja mystisempiä hahmoja (Skullpanda) niin löytyy sellaisiakin.
Näiden idea on että ostaa paketin minkä sisällä pussi, ja sen sisällä voi olla mikä tahansa sarjan hahmo väreineen, tai vaihtoehtoisesti saa erikoisverson joita on harvassa, joissakin tapauksissa 1 kpl 72sta. Aikuisille tuo on kuin avaisi joululahjapakettia kun ei tiedä mitä saa :D
Tämä !
Eikä kaikki ole somessa, joten jää sometrendit suosiolla väliin. Itse näin Helsingissä käydessäni jollain Labubun repussa kiinni ja kysyin siitä. Sen jälkeen tilasin. Maksoi 70 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset aina luulee, että joku massoittain tuotettu muovirihkama on joku päivä arvokas, kun se on nyt niin haluttu.
Pitäisi löytää tuote, joka ei kiinnosta ketään ennen kuin valmistus on lopetettu ja vasta sitten suosio räjähtää.
Niin kuin se kallis Fazerin muumimuki, joka oli myymättömänä hyllyssä ja nyt sen haluaa kaikki.
Miten suosio räjähtää tuotteella joka ei kiinnosta ketään?
Juuri siksi. Otetaan vaikka Fiat multiplan. Maailman rumimmaksi valittu auto. Muutama vuosi sitten kukaan ei halunnut sellaista. Romuttamoon vaan äkkiä kauhea rumilus.
Nyt on Fiatin hinnat pilvissä.
Jokohan nuo tuli Prisman valikoimaan ja paljonko niihin pistettiin Suomilisää hintaan?
Moi, olemme peräpumaka täytehuulet terjja ja patttrikia, mainostamme 8-vuotiaille vaneillemme näitä paskarihkamia..noloooo! Oi voi ei oo fresh.
Eihän tällaiset trendit mikään uusi nykyajan juttu ole. Olen viisikymppinen, ja jo mun lapsuudessa/nuoruudessa oli tällaisia villityksiä, että yhtäkkiä kaikkien piti saada joku tällainen tavara joka trendasi. En osaa mitenkään kauhistella ilmiötä.
Madonnalla oli jopa tuollaisesta väännetty ihan oksettavan ruma syntymäpäiväkakku. Oli yksi kuva, missä tyypilliseen rivoon tapaansa "kielaroi" sitä hahmoa. Rahaahan se noista saa, kuten ihan kaikista muistakin tekemisistään. Kiero muija ollut aina.
Mitä rumempaa ja irvokkaampaa, sen hullummin jotkut hullaantuu...
Vierailija kirjoitti:
Eihän tällaiset trendit mikään uusi nykyajan juttu ole. Olen viisikymppinen, ja jo mun lapsuudessa/nuoruudessa oli tällaisia villityksiä, että yhtäkkiä kaikkien piti saada joku tällainen tavara joka trendasi. En osaa mitenkään kauhistella ilmiötä.
Mun 55+ äiti sanoi samaa, että tuollaisia erityisiä keräilyleluja tulee ja menee, ja tulee uudestaan. Ollut Kaalimaan kakarat, Monchihi apinat, Tamagotchit, Gremlinsit, Furbyt, pystytukka-Trollit moneen kertaan, ja nyt on nämä Popmartin eri hahmot joihin Labubu kuuluu ja jotka tuli viime vuosikymmenen tienoilla ennen koronaa.
Nyt on laukkukorut muutenki suurta muotia, joten laukkuun voi kiinnittää sellaisen mistä tykkää. Oli sitten maskotti, karvapallo, tutti, helistin kelloja tai kaulakoru.
Vierailija kirjoitti:
Maailman julkkikset ovat hulluina noihin monsteri pupuihin, niitä roikotetaan merkkilaukuista, ja niille ostellaan vaatteita.
Ostaminen on arpapeliä, kun et tiedä minkä värinen monsteri pupu ostamastasi laatikosta ja pussukasta tulee.
Minä inhosin ensin, mutta menin tilaamaan ja nyt haluan toisen, voi ei! =D
Nyt on lanseerattu sellaisia pieniä joissa kirjaimia, ja monet yrittää saada omat nimikirjaimet paketeista : ) Siellä on myös salaisia kappaleita mukana joissa sydän tai huutomerkki.
Aasialainen taiteilija piirsi nuo Labubut 10 vuotta sitten, vuonna 2015. Hän sai inspiraation meidän pohjoismaisten metsien peikoista joten syntyi hammasrivistöään esittelevä pupu.
Eivät ole mikään uus juttu, jos joku niin kuvitteli.
Eikä ole mikään lasten lelu, paketissa on tuotteelle ikäraja.
Itselläni on laukkukoruna, sain lahjaksi, ja ikää 39 :)