Nyt se on ohi. Ei enää paljon yli 20c astetta.
Heinäkuun hirmuhelle on kuin paha uni vain. Nyt ei enää paljon yli 20c asteen nousta. Illat hämärtyvät vauhdilla, satelee. Syksy.
Kommentit (46)
Olisiko teidän mielestä nyt hyvä aika koululaisten kesälomalle? Kun sitä aina pauhataan kuinka lomia pitää siirtää, jotta huvipuistoista ei lopu asiakkaat elokuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JESJESJES, tämän voimalla jaksoin paskahellekelit! Nyt on helpompi olla ja hengittää.
Kehopositiivisen kiljuntaa,surullista.
Luuleeko joku että kaikki hoikat nauttii helteestä? Ei todellakaan.
Joo, ja ensiviikolla vain 12 astetta... hrrrr... siitä se talvi alkaa! Yölläkin enää 4 astetta. Voi juku!
Pimeys se on pahinta ja se on kohta edessä, lämpötilalla ei ole niin väliä kunhan aurinko paistaa.
Joo, mutta ei se ollut yksi kuumimmista kesistä tähän asti, vaan yksi viileimmistä tulevaan suuntautuen. Siinä on ero.
Miksi ilmanviilentimet yhä pyörivät?
Miten hitossa joku nauttii loputtomasta sateesta, tuulesta ja 13 asteen lämpötilasta?? 🙄
Mun kämppä ei ole vielä jostain syystä viilentynyt. Edelleen joudun lakanalla nukkumaan.
Harmi, että hellekesä jäi lyhyeksi. Olis saanu alkaa jo toukokuussa ja jatkua pitkälle syyskuullle. Edessä taas tympeä, kylmä ja märkä talvi. Pystyispä nukkumaan talviunet tuon turhan ajanjakson yli. Olen kateellinen karhuille.
Eilisiltana taisi meidän pihallamme olla 25 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hanki se ilmastointilaite, ei hirmuhelteet enää tuskastuta. Ja muista että ensi vuonna helteet voivat alkaa taas jo toukokuussa, siinä olet sitten koko kesän pätsiksi kuumentuneessa asunnossa.
Miten saa auttaa ulkona oloon? Toiset kun ei istu elämäänsä sisällä, vaan ovat aktiivisia ulkona. Ehkä joku vielä keksii jonkun viilennysasun, joka suojaa auringon uv-säteilyltä ja estää kehon lämpötilan nousun viilentämällä.
"Toiset kun ei istu elämäänsä sisällä, vaan ovat aktiivisia ulkona." 😅 Olipa lapsellinen näpäytysyritys. En minä istu helteillä sisällä, olen kesät ulkotöissä, tosin nyt vähän aikaa lomalla. Yleensä täällä valitetaan nimenomaan asunnon kuumuudesta joten oletin sinunkin tekevän niin. Mutta uhriutuminen ja valitus on näköjään teikäläiselle elämäntapa, minkäs tuolle siis mahtaa, tsemppiä kovasti vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun kämppä ei ole vielä jostain syystä viilentynyt. Edelleen joudun lakanalla nukkumaan.
Jos asut kerrostalossa ylempänä kuin ensimmäisessä kerroksessa, niin ihan perus. Rakenteet eivät viilene hetkessä.
Se syysloma on perua vanhoila ajoilta, jolloin lapset osallistuivat esim perunannostoon ja myös piti kerätä puolukoita kouluun, että sai sitten muutaman kerran puolukkapuuroa kouluateriaksi.
Hauska kesä. Kesän pitäisi olla 3 kuukautta, nyt oli 3 viikkoa. Olisi täydellistä kun pääsisi "talviunille" syyskuun alussa yhdeksäksi kuukaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asut kerrostalossa ylempänä kuin ensimmäisessä kerroksessa, niin ihan perus. Rakenteet eivät viilene hetkessä.
Kyllä ne nyt parissa viikossa viilenee. Ettei olisi kuitenkin kyse omista rakenteista.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, nautin molemmista. Kesähelteestä ja syksystä. Talvikin on kiva, on kaunista ja pääsee hiihtämään, nauttimaan raittiista ilmasta. Kannattaa opetella näkemään hyvät puolet eri vuodenajoissa eikä valittaa joka asiasta niin elämä on huomattavasti helpompaa.
Tuo hiihtämään pääsy on vähän niin ja näin, lumen määrästä ja pysyvyydestä riippuvainen. Ainakin täällä Kaakonkulmalla oli niin surkea viime talvi, että hiihto jäi puoleen tuntiin. Ja seuraavana päivänä vaivalla tehty latu suli pois. Voit arvata, että otti kupoliin. Ja ennen kuin ehdit näpäyttämään, että mene Lappiin hiihtämään, niin se ei ole mahdollista tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
JESJESJES, tämän voimalla jaksoin paskahellekelit! Nyt on helpompi olla ja hengittää.
No, meneppä sitten tekee niitä ulkotöitä ja äläkä autoile kauppaan.
Suomiakat ei kestä 3 viikkoa lämmintä.
Jotain on todella vialla elimistössä
Vierailija kirjoitti:
Miksi ilmanviilentimet yhä pyörivät?
Jep kaupoissa jäätyny jo monta viikkoa.
Asiakkaat maksaa sähkölaskut.
Ajatelkaa, nautin molemmista. Kesähelteestä ja syksystä. Talvikin on kiva, on kaunista ja pääsee hiihtämään, nauttimaan raittiista ilmasta. Kannattaa opetella näkemään hyvät puolet eri vuodenajoissa eikä valittaa joka asiasta niin elämä on huomattavasti helpompaa.