Nyt se on ohi. Ei enää paljon yli 20c astetta.
Heinäkuun hirmuhelle on kuin paha uni vain. Nyt ei enää paljon yli 20c asteen nousta. Illat hämärtyvät vauhdilla, satelee. Syksy.
Kommentit (46)
Syksy alkaa vasta kahden viikon päästä, 1.9. taitaa olla maanatai..elokuu on ihan kesäkuukausi vielä.
Ei ollut hyvä kesä, ensin 10 astetta ja vettä, sitten 30 astetta ja rutikuivuus, sitten taas 10 ja vettä. Ei ollut montaa ns. normaalia kesäpäivää, vaan äärilaidasta suoraan toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olipa paska kesä,kevät viivästyi,kesäkuussa satoi joka päivä, heinäkuu menetteli,nyt mennään jo syksyyn. Katsoin viime vuoden kalenterista miten oli hyviä lämpöisiä kelejä jo toukokuussa, elokuun viimeinen päivä meillä oli grillijuhlat pihalla ja oli pitkälle iltaan lämmintä. Heinäkuu viime vuonna oli heikompi. Euroopassa vielä lämmintä,pitää selvitymis matkaa alkaa katselemaan. Talvella kukaan joka asialle jotain voi jää Suomeen vapaaehtoisesti.
Mulla taas ihan päinvastaiset ajatukset. Nyt oli ihan paras kesä! En edes muista että kesäkuu olisi ollut jotenkin poikkeuksellisen sateinen, kun olin silloin töissä ja tein paljon pitkiä päiviä. Heinäkuun olin lomalla, ja oli aivan ihanaa olla koko loma järven rannalla mökillä. Sisällä ilmalämpöpumppu viilentäsmässä. Viime vuonna olin myös heinäkuun lomalla, ja todellakin oli silloin huono sää mun mittapuun mukaan. Pilvistä ja viileähköä. Viime vuoden keväästä ja kesäkuusta en muista mitään, kun silloinkin olin töissä. Jäi siis vaikutelma, ettei kesää ollut ollenkaan viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Syksy alkaa vasta kahden viikon päästä, 1.9. taitaa olla maanatai..elokuu on ihan kesäkuukausi vielä.
Kun katsoo ensi viikon lämpötiloja, niin syksyltä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa, nautin molemmista. Kesähelteestä ja syksystä. Talvikin on kiva, on kaunista ja pääsee hiihtämään, nauttimaan raittiista ilmasta. Kannattaa opetella näkemään hyvät puolet eri vuodenajoissa eikä valittaa joka asiasta niin elämä on huomattavasti helpompaa.
Tuo hiihtämään pääsy on vähän niin ja näin, lumen määrästä ja pysyvyydestä riippuvainen. Ainakin täällä Kaakonkulmalla oli niin surkea viime talvi, että hiihto jäi puoleen tuntiin. Ja seuraavana päivänä vaivalla tehty latu suli pois. Voit arvata, että otti kupoliin. Ja ennen kuin ehdit näpäyttämään, että mene Lappiin hiihtämään, niin se ei ole mahdollista tällä hetkellä.
No en näpäytä. Tuo olikin lähinnä mistä minä nautin talvella ja se on hiihtäminen. Asun korkeuksilla jossa talvi on vielä ainakin talvi ja hiihtokausi kestää noin joulukuulta maalis- huhtikuulle, riippuen talvesta.
Tämä. Vaikka kuinka on kesäkuukausi, niin elokuussa yöt ovat jo pimeitä ja ilmassa syksyn tuntu. Keski-Euroopassa on ehkä toisin, mutta nyt ei olla Keski-Euroopassa. Tuo lomien siirto -jankkaus on täysin älytöntä. Antaa lasten lomailla kesäkuussa, kun luonto on juuri herännyt ja on raikas ja vihreä alkukesä. Tuskaa olisi silloin istua koulun penkillä enää. Jos lomaa halutaan enemmän elokuulle, niin kesälomaa voisi hyvin jatkaa vaikkapa viikolla. Kyllä koulua ehtisi silti käydä ihan riittävästi.